Strana 2 z 6

Napísané: 05 Okt 2009, 17:53
od používateľa Spohrelt
Mna by zaujimalo, mam sice diesel, ale mne sa ani po 28 km, co jazdim do roboty, dnes rano u nas 9 stupnov, nezohreje na 80 C, ked som rano odstavil auto pred robotou, BC mi ukazoval 72 C, na 90 sa dostanem, len ked stojim v nejakej zapche, poobede, ked je teplejsie, tak pred domom z prace 78 C, pozeral som ventilator, ci sa stale netoci, ale vyzera byt OK, mam za tym hladat nejaky problem ?

Napísané: 05 Okt 2009, 18:12
od používateľa luboš
Može byt za tým , ale aj v tom. :wink: Keby bola v tom , tak si si určite nedával pozor :wink: .

No takže v prvom rade by som skúsil vymenit čidlo teploty vody . Ono sa po čase unaví a ukzuje menej . Vlastná skúsenost nielen z vebe.

Može byt aj termostatom - stále otvorený ...

Ale ešte sa dá aj odmerat voda kolko má stupnov močno aj cez diagnostiku

to sú moje indície :wink:

Napísané: 05 Okt 2009, 18:12
od používateľa macil
Zaujímavý problém, taký sme tu snáď ešte ani nemali. :wink:

Napísané: 05 Okt 2009, 20:14
od používateľa MajklNajt
No mne to robi dizel tak isto.
Na 80 sa dostane len malokedy a na 90 som ho mal iba raz v lete, aj to som siel plne nalozeny hore sturcom. :roll:

Napísané: 05 Okt 2009, 20:16
od používateľa Spohrelt
MajklNajt napísal:No mne to robi dizel tak isto.
Na 80 sa dostane len malokedy a na 90 som ho mal iba raz v lete, aj to som siel plne nalozeny hore sturcom. :roll:
Takze nie som sam ... :D

Napísané: 05 Okt 2009, 20:28
od používateľa Signum
Spohrelt napísal:Mna by zaujimalo, mam sice diesel, ale mne sa ani po 28 km, co jazdim do roboty, dnes rano u nas 9 stupnov, nezohreje na 80 C, ked som rano odstavil auto pred robotou, BC mi ukazoval 72 C, na 90 sa dostanem, len ked stojim v nejakej zapche, poobede, ked je teplejsie, tak pred domom z prace 78 C, pozeral som ventilator, ci sa stale netoci, ale vyzera byt OK, mam za tym hladat nejaky problem ?
zrejme Ti odchadza termostat :cry: resp. odisiel

Napísané: 06 Okt 2009, 17:20
od používateľa Spohrelt
Dnes som meral teplotu v nadrzke na chladiacu kvapalinu a rozdiel medzi tym co som nameral a BC bol len asi 4 C, takze asi to zle cidlo teploty nebude, teplote pri hodnote 98 C zacala sama klesat dole na 94 C, ale ventilator som nepocul zapnut, ale asi sa zapol, ved sama od seba by teplota neklesala, tak asi naozaj ten termostat. :cry:

Napísané: 06 Okt 2009, 18:26
od používateľa iurai
dnes som stopoval. pri 15 stupnoch fiat 1.6 16v benzin.
po 8 minutach volnobehu mal 80 stupnov a z kurenia siel horuci vzduch

Napísané: 06 Okt 2009, 18:36
od používateľa MajklNajt
No a ked teda motor pracuje pri nizsej teplote ako je jeho pracovna, hrozi nieco?
Napr. vyssia spotreba paliva a oleja. Vyssie opotrebenie suciastok motora atd.
Keby som mal nejaky teplomer aspon do 100°C, tak by som odmeral teplotu priamo v nadrzke, aby som zistil co je vlastne zle. Ci len snimac, alebo naozaj ten termostat.

Napísané: 06 Okt 2009, 18:42
od používateľa luboš
Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave

Napísané: 06 Okt 2009, 18:46
od používateľa Spohrelt
luboš napísal:Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave
Tak vies, kde inde sa dostanes rychlo s teplomerom - do nadrzky a aspon na porovnanie to staci .

Napísané: 06 Okt 2009, 18:51
od používateľa iurai
luboš napísal:Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave
u Vectra B benzin ma nadrzka privodnu hadicu rovno od vodneho cerpadla, tade ide horuca voda od motora

Napísané: 06 Okt 2009, 19:06
od používateľa jani152
ja si myslim ze pokial ste nechodili tak ako ja ze v lete som musel pri kazdom vecsom kopci stale stat lebo sa mi zacal varit tak nevidim problem, u benzinakov je pracovna teplota od 92 az 95 samozrejme v lete ked stiha chladit, ale v zime si budte isty ze sa vam nepodari zohriat nad 90 a tam uz vydim problem, a co sa tyka dieslov tam sa nevzrusujte ,nechcite ho prehriat potom budete vediet preco nemaju tak vysoku pracovnu teplotu, a ty co maju problem zo zohrievanim motoru tak su len dvemoznosti., termostat ostal otvoreny ,alebo mate chladic zaneseny,to vse.

Napísané: 06 Okt 2009, 21:04
od používateľa luboš
jani152 napísal:ja si myslim ze pokial ste nechodili tak ako ja ze v lete som musel pri kazdom vecsom kopci stale stat lebo sa mi zacal varit tak nevidim problem, u benzinakov je pracovna teplota od 92 az 95 samozrejme v lete ked stiha chladit, ale v zime si budte isty ze sa vam nepodari zohriat nad 90 a tam uz vydim problem, a co sa tyka dieslov tam sa nevzrusujte ,nechcite ho prehriat potom budete vediet preco nemaju tak vysoku pracovnu teplotu, a ty co maju problem zo zohrievanim motoru tak su len dvemoznosti., termostat ostal otvoreny ,alebo mate chladic zaneseny,to vse.
Zanesený chladič nesposobuje slabé zohriatie motora

Napísané: 07 Okt 2009, 17:58
od používateľa lubo22
ak je chladic zaneseny podla mna by sa motor prehrieval. kamos mal problem ze teplota mu velmi kolisala a bol to termostat

Napísané: 07 Okt 2009, 19:30
od používateľa jani152
to bolo myslene pri prehrievani

Napísané: 12 Okt 2009, 20:47
od používateľa mysiaq
iurai napísal:
mysiaq napísal:taaaakze minule som tiez spozoroval taky jav ze pokial sa mi motor zohreje tak mi parkrat padne rucicka zhruba z 88 na 82 a potom si uz udrziava konstantne... mam sporit na termostat? :)
dolezite je, aby sa ti auto pri terajsich teplotach tak do 5 minut jazdy zohrialo na prevadzkovou teplotu 80 az 90 stupnov a aby potom uz neklesala pod 80
tak s tym problem nieje.. nahreje sa rychlo ale rucicka sa pohybuje v rozmedzi 82 - 88 stupnov

Napísané: 13 Okt 2009, 17:34
od používateľa Spohrelt
Takze termostat je vymeneny, novy termostat 65 eur, autu aj tak dlhsie trva, kym sa zohreje na 86 C, ale potom uz neklesne ...

Napísané: 13 Okt 2009, 17:46
od používateľa Signum
Spohrelt napísal:Takze termostat je vymeneny, novy termostat 65 eur, autu aj tak dlhsie trva, kym sa zohreje na 86 C, ale potom uz neklesne ...
Stastny to clovek :D Ja som dnes do roboty skoro mrzol viac ako na 70C som motor nezohrial, asi budem musiet ist do servisu dat vymenit termostat :lol:

Napísané: 13 Okt 2009, 18:01
od používateľa standape
:lol: :lol: :lol: