Strana 2 z 6
Napísané: 05 Okt 2009, 17:53
od používateľa Spohrelt
Mna by zaujimalo, mam sice diesel, ale mne sa ani po 28 km, co jazdim do roboty, dnes rano u nas 9 stupnov, nezohreje na 80 C, ked som rano odstavil auto pred robotou, BC mi ukazoval 72 C, na 90 sa dostanem, len ked stojim v nejakej zapche, poobede, ked je teplejsie, tak pred domom z prace 78 C, pozeral som ventilator, ci sa stale netoci, ale vyzera byt OK, mam za tym hladat nejaky problem ?
Napísané: 05 Okt 2009, 18:12
od používateľa luboš
Može byt za tým , ale aj v tom.
Keby bola v tom , tak si si určite nedával pozor
.
No takže v prvom rade by som skúsil vymenit čidlo teploty vody . Ono sa po čase unaví a ukzuje menej . Vlastná skúsenost nielen z vebe.
Može byt aj termostatom - stále otvorený ...
Ale ešte sa dá aj odmerat voda kolko má stupnov močno aj cez diagnostiku
to sú moje indície
Napísané: 05 Okt 2009, 18:12
od používateľa macil
Zaujímavý problém, taký sme tu snáď ešte ani nemali.
Napísané: 05 Okt 2009, 20:14
od používateľa MajklNajt
No mne to robi dizel tak isto.
Na 80 sa dostane len malokedy a na 90 som ho mal iba raz v lete, aj to som siel plne nalozeny hore sturcom. :roll:
Napísané: 05 Okt 2009, 20:16
od používateľa Spohrelt
MajklNajt napísal:No mne to robi dizel tak isto.
Na 80 sa dostane len malokedy a na 90 som ho mal iba raz v lete, aj to som siel plne nalozeny hore sturcom. :roll:
Takze nie som sam ...
Napísané: 05 Okt 2009, 20:28
od používateľa Signum
Spohrelt napísal:Mna by zaujimalo, mam sice diesel, ale mne sa ani po 28 km, co jazdim do roboty, dnes rano u nas 9 stupnov, nezohreje na 80 C, ked som rano odstavil auto pred robotou, BC mi ukazoval 72 C, na 90 sa dostanem, len ked stojim v nejakej zapche, poobede, ked je teplejsie, tak pred domom z prace 78 C, pozeral som ventilator, ci sa stale netoci, ale vyzera byt OK, mam za tym hladat nejaky problem ?
zrejme Ti odchadza termostat
resp. odisiel
Napísané: 06 Okt 2009, 17:20
od používateľa Spohrelt
Dnes som meral teplotu v nadrzke na chladiacu kvapalinu a rozdiel medzi tym co som nameral a BC bol len asi 4 C, takze asi to zle cidlo teploty nebude, teplote pri hodnote 98 C zacala sama klesat dole na 94 C, ale ventilator som nepocul zapnut, ale asi sa zapol, ved sama od seba by teplota neklesala, tak asi naozaj ten termostat.
Napísané: 06 Okt 2009, 18:26
od používateľa iurai
dnes som stopoval. pri 15 stupnoch fiat 1.6 16v benzin.
po 8 minutach volnobehu mal 80 stupnov a z kurenia siel horuci vzduch
Napísané: 06 Okt 2009, 18:36
od používateľa MajklNajt
No a ked teda motor pracuje pri nizsej teplote ako je jeho pracovna, hrozi nieco?
Napr. vyssia spotreba paliva a oleja. Vyssie opotrebenie suciastok motora atd.
Keby som mal nejaky teplomer aspon do 100°C, tak by som odmeral teplotu priamo v nadrzke, aby som zistil co je vlastne zle. Ci len snimac, alebo naozaj ten termostat.
Napísané: 06 Okt 2009, 18:42
od používateľa luboš
Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave
Napísané: 06 Okt 2009, 18:46
od používateľa Spohrelt
luboš napísal:Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave
Tak vies, kde inde sa dostanes rychlo s teplomerom - do nadrzky a aspon na porovnanie to staci .
Napísané: 06 Okt 2009, 18:51
od používateľa iurai
luboš napísal:Teplota v nádržke nie je taká, ako priamo na hlave
u Vectra B benzin ma nadrzka privodnu hadicu rovno od vodneho cerpadla, tade ide horuca voda od motora
Napísané: 06 Okt 2009, 19:06
od používateľa jani152
ja si myslim ze pokial ste nechodili tak ako ja ze v lete som musel pri kazdom vecsom kopci stale stat lebo sa mi zacal varit tak nevidim problem, u benzinakov je pracovna teplota od 92 az 95 samozrejme v lete ked stiha chladit, ale v zime si budte isty ze sa vam nepodari zohriat nad 90 a tam uz vydim problem, a co sa tyka dieslov tam sa nevzrusujte ,nechcite ho prehriat potom budete vediet preco nemaju tak vysoku pracovnu teplotu, a ty co maju problem zo zohrievanim motoru tak su len dvemoznosti., termostat ostal otvoreny ,alebo mate chladic zaneseny,to vse.
Napísané: 06 Okt 2009, 21:04
od používateľa luboš
jani152 napísal:ja si myslim ze pokial ste nechodili tak ako ja ze v lete som musel pri kazdom vecsom kopci stale stat lebo sa mi zacal varit tak nevidim problem, u benzinakov je pracovna teplota od 92 az 95 samozrejme v lete ked stiha chladit, ale v zime si budte isty ze sa vam nepodari zohriat nad 90 a tam uz vydim problem, a co sa tyka dieslov tam sa nevzrusujte ,nechcite ho prehriat potom budete vediet preco nemaju tak vysoku pracovnu teplotu, a ty co maju problem zo zohrievanim motoru tak su len dvemoznosti., termostat ostal otvoreny ,alebo mate chladic zaneseny,to vse.
Zanesený chladič nesposobuje slabé zohriatie motora
Napísané: 07 Okt 2009, 17:58
od používateľa lubo22
ak je chladic zaneseny podla mna by sa motor prehrieval. kamos mal problem ze teplota mu velmi kolisala a bol to termostat
Napísané: 07 Okt 2009, 19:30
od používateľa jani152
to bolo myslene pri prehrievani
Napísané: 12 Okt 2009, 20:47
od používateľa mysiaq
iurai napísal:mysiaq napísal:taaaakze minule som tiez spozoroval taky jav ze pokial sa mi motor zohreje tak mi parkrat padne rucicka zhruba z 88 na 82 a potom si uz udrziava konstantne... mam sporit na termostat?
dolezite je, aby sa ti auto pri terajsich teplotach tak do 5 minut jazdy zohrialo na prevadzkovou teplotu 80 az 90 stupnov a aby potom uz neklesala pod 80
tak s tym problem nieje.. nahreje sa rychlo ale rucicka sa pohybuje v rozmedzi 82 - 88 stupnov
Napísané: 13 Okt 2009, 17:34
od používateľa Spohrelt
Takze termostat je vymeneny, novy termostat 65 eur, autu aj tak dlhsie trva, kym sa zohreje na 86 C, ale potom uz neklesne ...
Napísané: 13 Okt 2009, 17:46
od používateľa Signum
Spohrelt napísal:Takze termostat je vymeneny, novy termostat 65 eur, autu aj tak dlhsie trva, kym sa zohreje na 86 C, ale potom uz neklesne ...
Stastny to clovek
Ja som dnes do roboty skoro mrzol viac ako na 70C som motor nezohrial, asi budem musiet ist do servisu dat vymenit termostat
Napísané: 13 Okt 2009, 18:01
od používateľa standape