Strana 2 z 4

Napísané: 12 Dec 2010, 17:31
od používateľa buci_vectra
Takze mal som to pripojene na Opcome

Headlamp Levelling Device(Right)
B1002 - Electronic Control Unit (ECU) Not Programmed (00) - Present

Predtym som si to nevsimol, ale ked v opcome dam test motorcekov a chyba je aktivna, tak sa pohne len lave svetlo, prave nie...
Ked sa motor zohrial, tym padom aj svetla, chyba uz sla vymazat a pri teste motorcekov, uz sli obe...


Lave svetlo je zjavne riadiace, prave je riadene z laveho.
Aj na scheme to vidno, ze je to takto zapojene.
Takze sudruhovia, co je blbe v tom pravom svetle?
K motorceku sa normalne neda dostat, je zabudovane v svetle.
Riadiacku(ballast) co je naspodku svetla som uz mal vonku a aj rozobratu, preletoval som v nej jeden podozrivy spoj, ale nist.
Je v svetle este nieco, okrem trafa pre vybojku?

Napísané: 12 Dec 2010, 17:58
od používateľa buci_vectra
Schema, keby dakoho zaujimala :roll:

Obrázok

Napísané: 12 Dec 2010, 20:05
od používateľa Kajo
Mám presne to isté, nachlp.
Takže podľa schémy to naozaj vyzerá tak, že v ľavom svetle je RJ, ktorá sam musí programovať pre motor jedného a druhého svetla.

A teraz si všimni jednu vec na op-come.
Všimni si počet krokov nastavenia výšky svetla, ja mám na ľavom 48 krokov, na pravom 1958 krokov.

Tam bude podľa mňa problém, asi poprosím Signuma o pripojenie na TECH2 a nastavenie správneho počtu krokov.

Napísané: 13 Dec 2010, 11:50
od používateľa buci_vectra
Ano, vsimol som si ten rozdiel v pocte krokov motorcekov. Len som si nevsimol ci tam ten rozdiel je aj ked mi to neblbne.
Neviem ci to bude zlym naprogramovanim, ked sa to meni aspon u mna tym ci je teplo alebo zima. Skor to vyzera na studak...
Ono asi aj prave svetlo ma v sebe nejaku riadiacku a ta zrejme prestane odpovedat... Lave svetlo proste prave nevidi, tak vyhodi chybu... Skusim hodit este na Opcom vtedy, ked to nevyhadzuje tu chybu, ci tam bude ten rozdiel v pocte krokov motorcekov.

Napísané: 19 Dec 2010, 13:16
od používateľa buci_vectra
Takze pripojil som tie xenony na opcom, startol a pockal pokial sa zohreje motor.
Tu je Kajo vysledok:
studeny motor:
Selected model>,2000,Vectra-B,Body,Headlamp Levelling Device(Right)
Switched Power Supply,13.5 V
Low Beam Signal Voltage,12.9 V
Xenon Lamp Motor,1 536 Steps
Xenon Lamp Voltage,101 V
Malfunction Indication,Active

Zohriaty motor:
Selected model>,2000,Vectra-B,Body,Headlamp Levelling Device(Right)
Switched Power Supply,13.5 V
Low Beam Signal Voltage,12.8 V
Xenon Lamp Motor,768 Steps
Xenon Lamp Voltage,101 V
Malfunction Indication,Inactive

Na lavom svetle sa nic nemeni, ci chyba je alebo nieje aktivna...

Napísané: 20 Dec 2010, 03:49
od používateľa iurai
a mas to od kupy auta, ci to prislo neskor, tento problemik ?

Napísané: 20 Dec 2010, 18:26
od používateľa buci_vectra
Auto som kupil v lete, bolo horuco problem nebol. Az v jeseni, ked sa ochladilo, tak to zacalo robit... Ale nerobilo to tak casto ako teraz, teraz je tam ta chyba sustavne.

Napísané: 20 Dec 2010, 23:49
od používateľa Kajo
Tak ja mám presne to isté.
Žeby nejaký vírus, ktorý nám ničí motorčeky?
Skúsim tie svetlá vymontovať a prečistiť kontakty.

Napísané: 20 Dec 2010, 23:51
od používateľa Miro Kohut
nepoznam opel ktoremu to funguje normalne :roll: ma mojom to nejde od kedy som ho kupil ,kamos to ma umrete asi dva roky :roll: podla mna je to choroba a neoplati sa do toho valit peniaze lebo za rok to nepojde znova

Napísané: 21 Dec 2010, 00:00
od používateľa buci_vectra
Keby netrebalo koli tym svetlam povolovat aj naraznik, tak by som ich vybral kazdu chvilku ked mam kus casu, pokial by som na tu "zahadu" neprisiel... Ale nechce sa mi, som uz lenivy... :roll:
Kajo, kontakty v konektoroch som presiel vsetky ku ktorym sa da dostat, aj som ich precistil aj napruzil...
Kebyze som aspon vedel, ci je problem v tej RJ svetiel, alebo priamo vo svetle...

Napísané: 21 Dec 2010, 00:05
od používateľa Kajo
Keby sa to dalo aspoň nejak deaktivovať, aby to nevypisovalo tú blbú hlášku na displeji.
A nepípalo pri vystupovaní, dokelu s týmito "inteligentnými autami".

Napísané: 21 Dec 2010, 00:09
od používateľa buci_vectra
Myslim ze ta blba hlaska na dispeji by sa mala dat pomerne jednoducho "deaktivovat" odpojenim spravneho kabliku od displeja.
A to pipanie pri vystupovani som tiez "poriesil"... mam dialkovy start, takze ked vystupujem z auta, motor este bezi, nist nepipa, netrubi, nekikirika... ;)

Napísané: 21 Dec 2010, 00:15
od používateľa buci_vectra
Teraz som pozeral na schemu co som sem hodil, mal by to byt pin 25 v konektore X2... ale urcite je aj pristupnejsie miesto kde to rozpojit. Len este zistit, ci dany vstup na displeji treba uzemnit, nechat tak, alebo na +12?

Napísané: 21 Dec 2010, 00:18
od používateľa Kajo
Lenže ja mám ten hypermoderný grafický displej, ktorý sa montoval do áut s telefónom, tam to bude asi ináč :(

Napísané: 21 Dec 2010, 00:22
od používateľa buci_vectra
Neviem isto, ale pochybujem. Ved pozri do TISu na schemu, ale pisu tam ze TID, MID, CID a co ja viem co este a furt je to ten isty pin. Ten dispej podla mna ma tie hlasky naucene a ked ho posteklis na tom spravnom pine, vyhodi prislusnu hlasku... az tak extra inteligent nebude...

Napísané: 21 Dec 2010, 06:25
od používateľa Fifčok
buci ja trosku mimo temy to mas toto ako spravene?
buci_vectra napísal:A to pipanie pri vystupovani som tiez "poriesil"... mam dialkovy start, takze ked vystupujem z auta, motor este bezi, nist nepipa, netrubi, nekikirika... ;)

Napísané: 21 Dec 2010, 09:15
od používateľa buci_vectra
Fifčok napísal:buci ja trosku mimo temy to mas toto ako spravene?

takto ;) http://tuning-individual.cz/eshop/autoa ... 13761.html
Ale kedze ten Sentinel sa u nas uz tazko zhana, tak:
http://autoalarmy.sk/katalog/zabezpecov ... 870as.html
Sentinel oznacuju ako kopiu Magicaru, ale podla mna su to takmer identicke alarmy, vobec by som sa nedivil, keby schadzali z rovnakej vyrobnej linky...

Napísané: 31 Dec 2010, 16:28
od používateľa Kajo
Pohol si sa ďalej s problémom, buci?
Ja nie.
Zistil som, že RJ svetiel je v pravom blatníku vpredu, hneď za svetlometom.
Pravý svetlomet má o jednu zásuvku navyše.
Idem premerať vedenie od RJ k ľavému svetlometu.
Tá chyba má nejakú príčinu :)

Napísané: 31 Dec 2010, 18:37
od používateľa iurai
hlavna riadiaca jednotka je pod lavym svetlom.

Napísané: 31 Dec 2010, 20:03
od používateľa Kajo
Kukni sem juro, čo je potom to v pravom blatníku?
Pomocná RJ?
Lebo od tej krabičky idú káble k svetlometu:
Obrázok

Asi je to tak, že hlavná RJ je v ľavom svetle vovnútri.
A toto je tá druihá RJ, ktorá je s prvou spojená 4 vodičmi.
Z tej schémy je jasné, že jeden vodič prepája iba RJ a 3 vodiče prepájajú a idú ďalej. Jeden je diag, druhý je + cez poistku a tretí neviem identifikovať.