Strana 2 z 6

Napísané: 09 Feb 2013, 13:46
od používateľa Kajo
Tak nám to s Lubecom vyšlo.
To zvládneš aj sám, neboj.
Hlavne nezabudni nové skrutky hlavové.

Napísané: 09 Feb 2013, 18:36
od používateľa Markusenka
Díky za důvěru. Šrouby na hlavu už mám nové, těsnění taky, vše nějaký "victor reintz". Snad to něco vydrží. Mám nachystané rozvody. Hlava bude po GO už asi v úterý. Vačky vypadaly v pohodě. Pán na hlavě udělá i vodítka pro ventily, vyměníme po dohodě i vadné hydroštely. Celkově hlavu i srovná, cenu odhadl cca 4500,-Kč, no a pak začne pucle.
Písty a blok motoru mám vyčištěné, písty drží, neprotékají, uff.
Zejtra se v práci asi ani nepohnu, už mě teď bolí celá záda :D

Napísané: 10 Feb 2013, 10:59
od používateľa Markusenka
Ahoj.
Potřebuji poradit. Jakým momentem mám utáhnou zpět hnací kola vačkových hřídelů? Když by jste někdo věděl prosím napište. No a když by jste někdo měl nějakou tabulku jak utáhnou i ostatní části rozvodů byl bych v sedmém nebi :D .
Rozvody, sadu mám INA, vydrží?
Mára

Napísané: 10 Feb 2013, 11:01
od používateľa langdon2
INA je vyborna znacka.. toho by som sa nebal...
Ja tieto veci bezne zatahujem.. neriadim sa momentami..
Treba to tak zdravo dotiahnut....neni treba jak koleso :lol:

Napísané: 10 Feb 2013, 13:07
od používateľa Kajo
Na Omege to bolo ak sa dobre pamätäm 180 Nm.
Použi pastu proti uvoľneniu, anaeróbnu a máš to.

Napísané: 10 Feb 2013, 13:09
od používateľa langdon2
Kajo, a potom to uz ani boh neodtahne.. :lol:
Nie som velky zastanca tychto past a lepidiel..

Napísané: 10 Feb 2013, 13:17
od používateľa Kajo
To sú všetko demontovateľné pasty.
Vw zas používa jednorazové podložky pokryté diamantovým prachom.

Napísané: 10 Feb 2013, 20:05
od používateľa bukelo
Mara, keby si mal pristup k TISu, tak tam mas vsetky momenty vypisane, ako co utiahnut. Aspon pre predstavu aj ked nebudes momentovym dotahovat, ale aspon mrknes, ci viac, ci menej dotiahnut. Aj by som ti to nejak zverejnil, ale z TISU sa neda kopirovat, jedine prepisovat, alebo fotit obrazovky, ale kedze je toho vela, nemam moc casu na to.

Napísané: 11 Feb 2013, 20:35
od používateľa Markusenka
Takže vyhraje zdravej rozum a to modré lepidlo na pojištění závitů.
Info z GO hlavy: všechny výfukové ventily jsou ohnuté. Proč? Na pístech není nic vidět, že by se to potkalo. Že by únava. Sací ventily jsou v pořádku rovné, nejsou podpálené. Tak se GO lehce prodraží, ale to neva, hlavně že bude motůrek jako novej.
Průšvih (štěstí v neštěstí) je, že jsem zjistil, že při dělání rozvodů po koupení Bobíka se nám mechanik v*prdnul na vodní pumpu a snad i napínák. Aby mu mráz zadnici rozthal.
Pak někomu věřte, fujoš.
Mára

Napísané: 11 Feb 2013, 21:03
od používateľa Kajo
Budeš mať auto v dokonalom stave.
Tie výfukové ventily, to je tým, že sú poddimenzované, resp. takto.
LPG znamená vyššie tepelné zaťaženie motora.
Pri viac namáhaných motoroch sa používajú výfukové ventily, ktoré majú stopku plnenú dddd, čím to?? nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Slúži to na lepší odvod tepla.
Ja to mám na Omege tiež tak, ale myslím, že tieto menšie motory to nemali.
Ale však nič sa nedeje, opäť najazdíš aspoň 100.000 kým sa ohnú.
(keby sa to "potkalo", ako vravíš, škoda bude iba na 2 valcoch)

Napísané: 11 Feb 2013, 22:06
od používateľa Lubec
Cize suma sumarum, vyfuk. ventil je tepelne namahany viac ako saci. Preto su krive.

Napísané: 12 Feb 2013, 10:00
od používateľa bukelo
Kajo napísal:...nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Troška z chémie 7. ročníka ZDŠ: Sodík je mäkký, ľahký, striebornolesklý kov, ktorý rýchlo reaguje s kyslíkom aj vodou, preto sa s ním v prírode stretávame iba vo forme zlúčenín. Reakcia sodíka s vodou je natoľko exotermická, že unikajúci vodík reakčným teplom zvyčajne samovoľne explozívne vzplanie. Elementárny kovový sodík možno dlhodobo skladovať, napr. prekrytý vrstvou alifatických uhľovodíkov, ako petrolej alebo nafta, s ktorými nereaguje.

Takže ak sodík, tak len ako zlúčenina s niečim iným.

Napísané: 12 Feb 2013, 17:42
od používateľa Markusenka
Dneska po návratu z práce, jsem se jal, si připravit a vyčistit sácí kanály s otvory pro vstřiky a víko vačkových hřídelů. Dopadlo to dobře, sací kanály jsou jeden lesklý hliník ...., to se to bude nasávat.
Našel jsem doma barvu na brzdové bubny (červenou), říkám si, že v době čekání na hlavu si víko stříknu, ikdyž?
Mára

Napísané: 12 Feb 2013, 20:36
od používateľa bukelo
Nestriekaj :wink:

Napísané: 12 Feb 2013, 21:09
od používateľa Kajo
Teda bukelo, chémia pre 7. ročník neklame, ale všade sa stretávam iba s tým, že je to plnené sodíkom, preto nepilovať, nebúchať kladivom a tak:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ventil
Myslím si, že v tej ventilovej stopke je to uzavreté pred vlhkom a kyslíkom, takže kým sa to neotvorí, vzplanutie nehrozí.

Napísané: 12 Feb 2013, 21:12
od používateľa bukelo
OK :wink:

Napísané: 13 Feb 2013, 11:18
od používateľa Markusenka
Pár obrázků.

Pěkně prázdno:
Obrázok

Blok:
Obrázok

Sací kanály a vodní průchodka:
Obrázok

Víko vaček:
Obrázok

Napísané: 13 Feb 2013, 14:19
od používateľa dream7000
iba doplnim ked skusas v akom stave su valce, nalieva sa petrolej, olej je moc husty, benzin zase riedky

Napísané: 13 Feb 2013, 14:44
od používateľa Markusenka
Díky za doplnění, dělal jsem benzínem. Pak jsem nalil olej a protočil motor aby se nakonzervovaly válce, když to bude chvilku takhle stát.
Olej je sice hustý, ale pořád je kapalný, takže když tam ten olej už pár dní bez změny zůstává, taky mě to ujištuje o tom, že jsou písty a kroužky OK.
Dám i nový olej s filtrem: Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L - olej motorový syntetický, balení 4 litry, specifikace: ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, VW 502 00/505 00, BWM LL-01, MB-Approval 229.5, RN 0700, RN 0710 - 1x 619,-
Mára

Napísané: 13 Feb 2013, 16:58
od používateľa Markusenka
Jeden dotaz:
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára