Kúpa Opel Vectra B
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Kratke vzdialenosti? Kamarat, zabudni na diesel..a velmo rychlo :!:
To auto do roka pochovas....
To auto do roka pochovas....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Krátke jazdy budeš mať na hocičom vyššiu spotrebu, motor sa nestihne poriadne zohriať.
Diesel sa aj horšie zohrieva, benzín je na tom v tomto lepšie...
Diesel sa aj horšie zohrieva, benzín je na tom v tomto lepšie...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Presne tak - na diesel zabudni. Kúp si benzín - spotreba bude na krátke trasy možno porovnateľná, servis na benzíne lacnejší.
Ja jazdím tak 3 až 5 km a spotreba je okolo 8l - to je len čisto mesto. Navyše kolegovia, ktorí mali diesle sa v zime pri -20 nedostali do roboty - pekne ich kolega podoťahoval firemným autom do našej haly a rozmrazovali sa. Benziňáky šli všetky v pohode - pokiaľ mali dobrú batériu. Benzín je len jeden - nafta letná, zimná a aj tak stuhne.
Kúp benzín, sprav nutný servis, nabi batériu, alebo kúp novú a auto pôjde bez problémov a nemusíš do toho liať ani žiadne aditíva proti mrznutiu nafty, ako do diesla .
Ja jazdím tak 3 až 5 km a spotreba je okolo 8l - to je len čisto mesto. Navyše kolegovia, ktorí mali diesle sa v zime pri -20 nedostali do roboty - pekne ich kolega podoťahoval firemným autom do našej haly a rozmrazovali sa. Benziňáky šli všetky v pohode - pokiaľ mali dobrú batériu. Benzín je len jeden - nafta letná, zimná a aj tak stuhne.
Kúp benzín, sprav nutný servis, nabi batériu, alebo kúp novú a auto pôjde bez problémov a nemusíš do toho liať ani žiadne aditíva proti mrznutiu nafty, ako do diesla .
Opel Astra G, r.v. 2007
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ja na 3 litry Omege robím mimomesto BA-Smolenice, keď sa mi chce, za 7.
Keď sa nijak neobmedzujem, 7,8.
Na Vectre 2,5 mám pri 90kmh 5,4 okamžitú, rovina tempomat.
So silnými motormi sa dá pekne úsporne jazdiť, to sa však dá až niekoľko mesiacov po kúpe.
Prvý mesiac môže byť spotreba aj 12/100.
Keď sa nijak neobmedzujem, 7,8.
Na Vectre 2,5 mám pri 90kmh 5,4 okamžitú, rovina tempomat.
So silnými motormi sa dá pekne úsporne jazdiť, to sa však dá až niekoľko mesiacov po kúpe.
Prvý mesiac môže byť spotreba aj 12/100.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
a este raz si sem napisem :
sam o sebe 2,0 DTi nieje zly motor , ja som snim max. spokojny na to moje jazdenie ale ked uz DTicko tak 2,2 . Dizlak potrebuje svoje - od kvalitnej autobaterie, nafty a dobrych zhavicov a primeranu starostlivost tak ti nastartuje aj pri minus 25 . u nas bezna zimna teplota. ked sa na to pripravis tak nemas problem.
na dlhe trasy so zapnutou klimou , 4ria v aute 4,5 - 5,5 spotreba - parada! ALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ako si sam povedal KRATKE TRASY tak budes jazdit so spotrebou ako na V6 a este aj v zime, proste to auto nezohrejes. CO JE KRATKA TRASA ???? maly priklad :
30 km denne po rovnej rychlostnej ceste - natankujes za 20cku a zabudnes , kde si naposledy tankoval.
30 km denne - mesto , dedinka , nejaka cesticka, dalsia dedinka a si na pumpe 2x za tyzden .
mam ten motor , poznam ho, poznam svoje auto a jazdim momentalne so spotrebou 8L !!! kto by to povedal na dizlaka, ze ????
dobre si to prerataj , nepozeraj IBA na to, ze vsade citas , ze dizlaky jazdia "zadarmo"
sam o sebe 2,0 DTi nieje zly motor , ja som snim max. spokojny na to moje jazdenie ale ked uz DTicko tak 2,2 . Dizlak potrebuje svoje - od kvalitnej autobaterie, nafty a dobrych zhavicov a primeranu starostlivost tak ti nastartuje aj pri minus 25 . u nas bezna zimna teplota. ked sa na to pripravis tak nemas problem.
na dlhe trasy so zapnutou klimou , 4ria v aute 4,5 - 5,5 spotreba - parada! ALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ako si sam povedal KRATKE TRASY tak budes jazdit so spotrebou ako na V6 a este aj v zime, proste to auto nezohrejes. CO JE KRATKA TRASA ???? maly priklad :
30 km denne po rovnej rychlostnej ceste - natankujes za 20cku a zabudnes , kde si naposledy tankoval.
30 km denne - mesto , dedinka , nejaka cesticka, dalsia dedinka a si na pumpe 2x za tyzden .
mam ten motor , poznam ho, poznam svoje auto a jazdim momentalne so spotrebou 8L !!! kto by to povedal na dizlaka, ze ????
dobre si to prerataj , nepozeraj IBA na to, ze vsade citas , ze dizlaky jazdia "zadarmo"
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
- Daron
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 21:28
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Nooo.
jednu VeBe x20dth mame a planujem kupit dalsiu. Ta prva bola kupena v juni 2010, to znamena ze skoro pred 2 rokmi. Mala tachometrovych 172000 km. Teraz mam 202000. Investicie do motra - ziadne, ak neratam vymenu oleja a filtra.
Auto jazdi denne 5-6x trasy dlhe 2-3 km po meste! Ten motor uz davno vsetci odpisovali, to nemoze vydrzat, nedoplatis sa servisu, atd... Jedina vec, s cim ma problem a co nevydrzalo mestsku premavku je podvozok. Pruziny sme uz menili, este nas cakaju silentbloyk a tlmice. + nejak ta korozia, ale s tym sa u 12 rocnej VeBe pocita.
A teraz k tej druhej, ktoru chcem kupit. budem jazdit 60km do prace a 60 km naspat, mimo mesto. Potrebujem auto, ktore mi vydrzi 2 roky, potom si kupim novsie. Lebo viem ze na to budem mat a teraz sa len potrebujem dopravit z MI do KE a naspat. A nechcem si kupit feldu ani favorita
Rozmyslal som uz aj o Astre G, rozmyslal som o DTL motoroch, rozmyslal som o Astre G s 1.6 16v motorom a buchnut do toho plyn. Ale nakoniec asi predsa vezmem VeBe x x20DTH a budem dufat, ze bude jazdit tak dobre, ako ta, ktoru uz mame.
Cenovy strop mam trosku nizsie, nechcem do toho davat viac ako nejakych 2000€, 2700 sa mi zda prehnana suma, aj ked ta Vectra je pekne spravna.
Mozno naozaj sme mali pri prvej stastie na dobry, zachovaly motor, Cerpadlo vraj bolo menene pri 150k, cize 20 000km predtym, ako sme ho kupili. Turbo je povodne. Takisto cely podvozok je povodny, preto by som tych 172k km pri kupe veril.
Tolko moje skusenosti s VeBe a X20DTH. A este dodam, ak by som kupoval auto na kratke trasy, ako pises, bral by som radsej benzin, aj ked skusenosti hovoria, ze diesel to zvlada tiez, no ako dlho je len otazkou.
jednu VeBe x20dth mame a planujem kupit dalsiu. Ta prva bola kupena v juni 2010, to znamena ze skoro pred 2 rokmi. Mala tachometrovych 172000 km. Teraz mam 202000. Investicie do motra - ziadne, ak neratam vymenu oleja a filtra.
Auto jazdi denne 5-6x trasy dlhe 2-3 km po meste! Ten motor uz davno vsetci odpisovali, to nemoze vydrzat, nedoplatis sa servisu, atd... Jedina vec, s cim ma problem a co nevydrzalo mestsku premavku je podvozok. Pruziny sme uz menili, este nas cakaju silentbloyk a tlmice. + nejak ta korozia, ale s tym sa u 12 rocnej VeBe pocita.
A teraz k tej druhej, ktoru chcem kupit. budem jazdit 60km do prace a 60 km naspat, mimo mesto. Potrebujem auto, ktore mi vydrzi 2 roky, potom si kupim novsie. Lebo viem ze na to budem mat a teraz sa len potrebujem dopravit z MI do KE a naspat. A nechcem si kupit feldu ani favorita
Rozmyslal som uz aj o Astre G, rozmyslal som o DTL motoroch, rozmyslal som o Astre G s 1.6 16v motorom a buchnut do toho plyn. Ale nakoniec asi predsa vezmem VeBe x x20DTH a budem dufat, ze bude jazdit tak dobre, ako ta, ktoru uz mame.
Cenovy strop mam trosku nizsie, nechcem do toho davat viac ako nejakych 2000€, 2700 sa mi zda prehnana suma, aj ked ta Vectra je pekne spravna.
Mozno naozaj sme mali pri prvej stastie na dobry, zachovaly motor, Cerpadlo vraj bolo menene pri 150k, cize 20 000km predtym, ako sme ho kupili. Turbo je povodne. Takisto cely podvozok je povodny, preto by som tych 172k km pri kupe veril.
Tolko moje skusenosti s VeBe a X20DTH. A este dodam, ak by som kupoval auto na kratke trasy, ako pises, bral by som radsej benzin, aj ked skusenosti hovoria, ze diesel to zvlada tiez, no ako dlho je len otazkou.
Opel Vectra B 2.0 DTI 16v Sport /2000/
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
ak uz by si chcel dizlak ber 2.2 dti.
cital som co ti pisu nadomnou a maju pravdu.
ale zasa nezatracoval by som tie motory DTi, kedze kazdy motor ma nejake + aj -.
tu su drahe diely hlavne to cerpadlo a turbo, olej filtre zhavice a take veci nepocitaj to potrebuje kazdy motor. a zhavice len dizel.
ja som moju vece kupil riadne zanedbanu, spinavu, smradlavu od cigariet a podobne. ale v tej dobe fajn cena
kupil som to bez obhliadky bez skusobnej jazdy bez nicoho ako maly chlapec lizatko
ako sme ju doviezli domov tak kamarat povedal ze mam upne rozsypane zadne tlmice vymenili sa a potom neskor aj ramena.
ale co sa tyka motora najazdil som snou vyse 50t km
menim vsetko pravidelne ako mam olej 5w30 menim kazdych 11t-12t km
motor ide pekne starty pri -25 krasa na jedno tazke otocenie startera pri 9rocnej baterke a auto vrci drzi si otacky netrasie ani nic..
ja som s DTi spokojny kto vie kolko to cerpadlo vydrzi a davam VIF stale za tu cenu neni o com aspon pre dobry pocit.
s tym zohrievanim: ked u nas bolo -30°C isiel som klidanko jazdou asi 30km a motor sa zohrial nieco ku 85°C sice kurilo v pohode ale na 90 tazko tazko
a este kto vie na aky kus natrafis kazdy ked nieco predava chvali aby to predal.
bud za dobry peniaz kupit a nieco si pre istotu odlozit alebo by som asi skusil skor benzin asi 1.8
alebo ak mas zdroj dobrej a lacnej nafty kup si DTi a budes vysmiaty ako ja
cital som co ti pisu nadomnou a maju pravdu.
ale zasa nezatracoval by som tie motory DTi, kedze kazdy motor ma nejake + aj -.
tu su drahe diely hlavne to cerpadlo a turbo, olej filtre zhavice a take veci nepocitaj to potrebuje kazdy motor. a zhavice len dizel.
ja som moju vece kupil riadne zanedbanu, spinavu, smradlavu od cigariet a podobne. ale v tej dobe fajn cena
kupil som to bez obhliadky bez skusobnej jazdy bez nicoho ako maly chlapec lizatko
ako sme ju doviezli domov tak kamarat povedal ze mam upne rozsypane zadne tlmice vymenili sa a potom neskor aj ramena.
ale co sa tyka motora najazdil som snou vyse 50t km
menim vsetko pravidelne ako mam olej 5w30 menim kazdych 11t-12t km
motor ide pekne starty pri -25 krasa na jedno tazke otocenie startera pri 9rocnej baterke a auto vrci drzi si otacky netrasie ani nic..
ja som s DTi spokojny kto vie kolko to cerpadlo vydrzi a davam VIF stale za tu cenu neni o com aspon pre dobry pocit.
s tym zohrievanim: ked u nas bolo -30°C isiel som klidanko jazdou asi 30km a motor sa zohrial nieco ku 85°C sice kurilo v pohode ale na 90 tazko tazko
a este kto vie na aky kus natrafis kazdy ked nieco predava chvali aby to predal.
bud za dobry peniaz kupit a nieco si pre istotu odlozit alebo by som asi skusil skor benzin asi 1.8
alebo ak mas zdroj dobrej a lacnej nafty kup si DTi a budes vysmiaty ako ja
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
- Daron
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 21:28
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
A nemal by vydrzat dieslovy motor viac km ako benzinovy? Cerpadlo a turbo dajme tomu nepocitam. Lebo u x20dth ochadza cerpadlo na kazdom motore. Ale kedze su to auta z roku 1999-2000 a vsetky maju 200 000km a viac, niektore aj vyrazne viac, zasa bazarovky maju akoze 170k ale tiez budu mat cveselo cez 250, tak co teda vybrat? Lebo ak niekto vymeni manzetu rucnej brzdy, pripadne volant, manzetu paky, tak visualne zistit stav a skutocne KM moze byt tazke. Aj motor nemusi zniet zle a auto moze mat kludne o 100 000km viac. A niektore maju aj cez 350 000 km.
Kolko sa da asi maximalne najazdit na povodnych GM tlmicoch, silentblokoch? Lebo to mi pripada ako dobry sposob zistenia priblizneho poctu realnych km.
Asi jedina vec je dufat v stastie, kto veri v boha nech sa pomodli, kto veri ze mu to prinesie stastie nech stupi do hovna, ale kupovat taketo stare auto je tak ci tak uz risk.
Kolko sa da asi maximalne najazdit na povodnych GM tlmicoch, silentblokoch? Lebo to mi pripada ako dobry sposob zistenia priblizneho poctu realnych km.
Asi jedina vec je dufat v stastie, kto veri v boha nech sa pomodli, kto veri ze mu to prinesie stastie nech stupi do hovna, ale kupovat taketo stare auto je tak ci tak uz risk.
Opel Vectra B 2.0 DTI 16v Sport /2000/
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
To, že dízlový motor vydrží viac než benzínový je jednou z "urban legend".
Zakladá sa však na reálnych skutočnostiach z minulého storočia, kedy 2,5 litrový dízlak mal výkon 80 koní.
Dnes je situácia taká, že malé dízláčiky sú napumpované na prasknutie a tlaky v motore sú tak vysoké, že tým trpí snáď všetko.
Isteže, najskôr odíde čerpadlo, potom turbo a ak neodnesie so sebou motor, odídu vstreky. Ak tie nespôsobia prepálenie piestu, nakoniec sa zväčšia vôle v ložiskách na kľuke a na ojnici, ale to sa nezistí hneď, keďže to v tom rachote zanikne.
Lenže tejto fázy sa dožije máloktorý dízlak, pretože z ekonomických dôvodov skončí skôr na vrakovisku.
A teraz ku konkrétnym príkladom:
- koľko dízlových Astier F ešte jazdí? A koľko benzínových?
- koľko dízlových Peugeotov 306 jazdí? A koľko benzínových?
To sú moderné autá, tam je to jasné.
A teraz sa kukni na starý VW Transporter T4, stále ich jazdí kopec, denne ich stretávame.
Väčšina z nich sú hladké dízle s maličkým litrovým výkonom - to je ten dízel, ktorý vydrží milión km.
Zakladá sa však na reálnych skutočnostiach z minulého storočia, kedy 2,5 litrový dízlak mal výkon 80 koní.
Dnes je situácia taká, že malé dízláčiky sú napumpované na prasknutie a tlaky v motore sú tak vysoké, že tým trpí snáď všetko.
Isteže, najskôr odíde čerpadlo, potom turbo a ak neodnesie so sebou motor, odídu vstreky. Ak tie nespôsobia prepálenie piestu, nakoniec sa zväčšia vôle v ložiskách na kľuke a na ojnici, ale to sa nezistí hneď, keďže to v tom rachote zanikne.
Lenže tejto fázy sa dožije máloktorý dízlak, pretože z ekonomických dôvodov skončí skôr na vrakovisku.
A teraz ku konkrétnym príkladom:
- koľko dízlových Astier F ešte jazdí? A koľko benzínových?
- koľko dízlových Peugeotov 306 jazdí? A koľko benzínových?
To sú moderné autá, tam je to jasné.
A teraz sa kukni na starý VW Transporter T4, stále ich jazdí kopec, denne ich stretávame.
Väčšina z nich sú hladké dízle s maličkým litrovým výkonom - to je ten dízel, ktorý vydrží milión km.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- EsTo
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 1464
- Dátum registrácie: 31 Júl 2007, 13:56
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bardejov
- Bydlisko alt: Brno
- Kontaktovať používateľa:
Lubec napísal:Ale ma pekne cuvaky, ten kto ich tam daval to auto neznasal.
Jak bradavice a ešte nie sú ani na kraji, všetky v strede
Opel Omega B+ 2001 2.6V6 Sport 132kW Y26SE LPG
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
- Daron
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 21:28
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Dufam ze sa katze nenahneva, ak zneuzijem jeho temu, ale mam dilemu.
Uz som cez x20dth VeBe, presiel cez benzinovu astru, na 1.9 SDi Fabiu, potom na 1.9 TDi Golfa a Octaviu I, az som sa vratil naspat na x20DTH VeBe a teraz uvazujem o benzinovej astre / vectre + LPG.
Moja situacia je taka, ze budem robit 2-3x tyzdenne 120km mimo mesto + tak mozno 20-25km po meste bezne veci, nakupy, atd. Potrebujem auto na cca 2 roky, potom ho vymenim. Pocitam tak 450km tyzdenne. 52 tyzdnov v roku, cize cca 20-25 000 rocne. Niekedy viac, niekedy menej, no tych 20k to bude.
Mam vycelnenych max 2500€, idealne okolo 2200 (samozrejme, cim lenej, tym lepsie) . S tym, ze nejake drobne mi ostanu na bezne opravy.
Co by ste kupili na mojom mieste?
Uz som cez x20dth VeBe, presiel cez benzinovu astru, na 1.9 SDi Fabiu, potom na 1.9 TDi Golfa a Octaviu I, az som sa vratil naspat na x20DTH VeBe a teraz uvazujem o benzinovej astre / vectre + LPG.
Moja situacia je taka, ze budem robit 2-3x tyzdenne 120km mimo mesto + tak mozno 20-25km po meste bezne veci, nakupy, atd. Potrebujem auto na cca 2 roky, potom ho vymenim. Pocitam tak 450km tyzdenne. 52 tyzdnov v roku, cize cca 20-25 000 rocne. Niekedy viac, niekedy menej, no tych 20k to bude.
Mam vycelnenych max 2500€, idealne okolo 2200 (samozrejme, cim lenej, tym lepsie) . S tym, ze nejake drobne mi ostanu na bezne opravy.
Co by ste kupili na mojom mieste?
Opel Vectra B 2.0 DTI 16v Sport /2000/
- Daron
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 116
- Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 21:28
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
Asi sa tiez uz viac priklanam k benzinu, lebo cerpadlo na x20dth moze odist prakticky kedykolvek a tych 800 € ktore by som mal odlozene alebo dal na cerpadlo, mozem dat na LPG. A to nehovorim o turbe a tryskach.
//edit: Aka je primerana cena na 1.8 VeBe z roku 1999/2000 ( po FL) ??
//edit: Aka je primerana cena na 1.8 VeBe z roku 1999/2000 ( po FL) ??
Opel Vectra B 2.0 DTI 16v Sport /2000/