Tuning svetla Vectra C
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 183
- Dátum registrácie: 12 Sep 2009, 19:53
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Michalovce
- Bydlisko: Michalovce
- Kontaktovať používateľa:
cawte mam Bi-xenon natacacie a menil som nedavno vybojky kedze mi jedna vyhorela a daval som D1S 4300K 35W OSRAM XENARC XENONOVÁ VÝBOJKA a som spokojny, take iste som tam mal aj stare...samozrejme menil som obe
Opel VECTRA C Caravan, r.v.2006 , 1,9 CDTI 110kw/150 HP
Opel VECTRA B, r.v.1996 , 1,6i 16V 74kw/101 HP
Opel VECTRA B, r.v.1996 , 1,6i 16V 74kw/101 HP
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 20 Nov 2010, 21:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: PRIEVIDZA okolie
Nazdar pani aj ja musim riesit svetla lebo dnes ma to uz fakt vytocilo mam vectru c 2003 ale iba zo ziarovkami ale sa mi vidi ze keby mam miesto nich sviecky tak by bolo vacsie svetlo no nasiel som toto na nete http://m.tuningovesvetla.sk/p/500/predn ... yes-chrome nema s tym niekto z vas skusenosti ? je tam aj denne svietenie vyzera to zaujmavo .
opel vectra c 2003
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 22 Sep 2010, 16:31
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tuning svetla Vectra C
mžno by stálo za to skúsiť tie depo svetla ja som na omegu kupoval na jednu stranu pretože hella stala skoro jak celá omega a svietilo lepšie ja hella
diagnostika OPcom, autocom (autá a nákladiaky) servis a opravy áut a moto (BMW Motorrad :-) stačí zavolať alebo napísať, rozpredávam VECTRA B a ASTRA G na orgány
- tomas.guru
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 15 Mar 2012, 21:03
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Nitra
Re: Tuning svetla Vectra C
mal som podobné svetlá na astre G, svietili v pohode, aj diaľkové, taký stred, ani málo ani extra dobre ale na to denné svietenie zabudni, tie ledky su malé, slabo svietia, v lete cez slnečný deň to ani neni vidno, to sú len parkovačky
Vectra C GTS 3.2 V6 1/2005
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Tuning svetla Vectra C
Ide o to, že vláknové žiarovky sa nemajú používať so šošovkovou optikou, pretože vrstva plastu je príliš veľká a pohltí časť svetelnej energie.
Čo s tým robiť, to ja neviem, pre Vectru B sa dali kúpiť aj s čírou optikou + reflektorom, neviem či to je aj pre VeCe, ale to by pomohlo.
Mimochodom, aj origo predface VeBe sklenené svietili dobre. Pokrok nezastavíš...
Čo s tým robiť, to ja neviem, pre Vectru B sa dali kúpiť aj s čírou optikou + reflektorom, neviem či to je aj pre VeCe, ale to by pomohlo.
Mimochodom, aj origo predface VeBe sklenené svietili dobre. Pokrok nezastavíš...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 01 Okt 2012, 19:55
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Komárno
- Bydlisko: Komárno, Nitra
Re: Tuning svetla Vectra C
caute. jedna otazocka ku xenonom, ked chcem dat donklasickych svetiel nexenonovych. ak mate skusenost, je treba kupovat canbus sadu? hlasi to chybu ak by neboli? co odporucate kolko kelvinov max?dakujem.
Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI 110Kw
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
Re: Tuning svetla Vectra C
ahoj Jeff
ak sa bavime o HID sade xenonov, jednoznacne musia byt urcene pre CAN BUS systemy, inak ti budu hlasit poruchu
idealna farba svetla je 4300 Kelvinov - to je cista biela
ak sa bavime o HID sade xenonov, jednoznacne musia byt urcene pre CAN BUS systemy, inak ti budu hlasit poruchu
idealna farba svetla je 4300 Kelvinov - to je cista biela
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Tuning svetla Vectra C
V čom je problém? Aký to má súvis s CAN busom?
Nerýpem, len ma to zaujíma.
Je mi jasné, že normálna žiarovka má odber 55 W a xenónový štartér 35 W výbojka + 10 W strata, takže 45 W.
To elektronika auta považuje za zlú žiarovku.
Ale čo ten Can bus?
Nerýpem, len ma to zaujíma.
Je mi jasné, že normálna žiarovka má odber 55 W a xenónový štartér 35 W výbojka + 10 W strata, takže 45 W.
To elektronika auta považuje za zlú žiarovku.
Ale čo ten Can bus?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
Re: Tuning svetla Vectra C
neviem co ten can bus ale ak das inu tak ti bude stale palubak vypisovat ze ti nesvieti ziarovka
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
Re: Tuning svetla Vectra C
kajo, ale vsak vies ako to funguje nie?
ze CAN BUS zbernica umoznuje RJ a inym elektronickym systemom komunikovat a tym aj kontrolovat vypalene ziarovky a rozne ine komfortne prvky
limit pre vypalenu ziarovku je nastaveny na nejaku hodnotu - neviem aku, no ak sa pouzije HIDka pre nie CAN BUS auto - bude to signalizovat vypalene ziarovky
ze CAN BUS zbernica umoznuje RJ a inym elektronickym systemom komunikovat a tym aj kontrolovat vypalene ziarovky a rozne ine komfortne prvky
limit pre vypalenu ziarovku je nastaveny na nejaku hodnotu - neviem aku, no ak sa pouzije HIDka pre nie CAN BUS auto - bude to signalizovat vypalene ziarovky
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Tuning svetla Vectra C
Áno, CAN je priemyselný štandard pre komunikáciu elektronických zariadení.
Ale nechápem ten súvis so žiarovkou.
Vectra B, Omega s kontrolou žiaroviek, tam nebol CAN a napájanie žiaroviek prechádzalo cez modul nad skrinkou spolujazdca, ktorý meral prúd a keď prúd nezodpovedal nastavenému, poslal na pin MIDu signál.
Astra H, Vectra C a pod.
Tam je rozdiel v tom, že modul pre žiarovky je súčasne aj ich spínačom, obsahuje nejaké výkonové spínacie prvky, od spínačov na palubnej doske dostáva iba signály, impulzy.
Tento modul už s inými riadiacimi jednotkami vie komunikovať cez CAN, predsa však, on je so žiarovkami prepojený hrubými vodičmi.
Takže sústava svetlomet-modul nemá s CANom nič spoločné.
A tiež si treba uvedomiť, že staré autá bez CAN, ale s kontrolou žiaroviek (mal som to aj v BMW r.v. 1981) tiež ukážu chybu, keď nebudú mať pripojenú očakávanú záťaž.
Asi je to trocha o reklame, je krajšie napísat "pre CAN bud systémy" ako "obsahuje paralelne zapojený 20 ohm odpor".
Iná situácia by bola u áut, ktoré sú vybavené xenónmi od výroby a majú rj priamo vo svetle, ktorá komunikuje.
Nemyslím teraz štartér, ale rj, Vectra B takú mala, určite ju má aj VeCe.
Neprítomnosť tejto jednotky môže vyvolať chybové hlásenie, ale to by žiadna čínska hračka nedokázala simulovať.
Ale o tento prípad sa nejedná, to by bolo vtedy, keby niekto menil origo xenóny za obyčajné.
Ale nechápem ten súvis so žiarovkou.
Vectra B, Omega s kontrolou žiaroviek, tam nebol CAN a napájanie žiaroviek prechádzalo cez modul nad skrinkou spolujazdca, ktorý meral prúd a keď prúd nezodpovedal nastavenému, poslal na pin MIDu signál.
Astra H, Vectra C a pod.
Tam je rozdiel v tom, že modul pre žiarovky je súčasne aj ich spínačom, obsahuje nejaké výkonové spínacie prvky, od spínačov na palubnej doske dostáva iba signály, impulzy.
Tento modul už s inými riadiacimi jednotkami vie komunikovať cez CAN, predsa však, on je so žiarovkami prepojený hrubými vodičmi.
Takže sústava svetlomet-modul nemá s CANom nič spoločné.
A tiež si treba uvedomiť, že staré autá bez CAN, ale s kontrolou žiaroviek (mal som to aj v BMW r.v. 1981) tiež ukážu chybu, keď nebudú mať pripojenú očakávanú záťaž.
Asi je to trocha o reklame, je krajšie napísat "pre CAN bud systémy" ako "obsahuje paralelne zapojený 20 ohm odpor".
Iná situácia by bola u áut, ktoré sú vybavené xenónmi od výroby a majú rj priamo vo svetle, ktorá komunikuje.
Nemyslím teraz štartér, ale rj, Vectra B takú mala, určite ju má aj VeCe.
Neprítomnosť tejto jednotky môže vyvolať chybové hlásenie, ale to by žiadna čínska hračka nedokázala simulovať.
Ale o tento prípad sa nejedná, to by bolo vtedy, keby niekto menil origo xenóny za obyčajné.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Tuning svetla Vectra C
To si srandoval, ze?Kajo napísal:Ide o to, že vláknové žiarovky sa nemajú používať so šošovkovou optikou, pretože vrstva plastu je príliš veľká a pohltí časť svetelnej energie.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Tuning svetla Vectra C
Nie.
Ukáž mi šošovkový reflektor, ktorý dobre svieti s H7ičkou.
Ešte aj na Passate mi to naprd svieti.
História je taká, že v kedysi nebolo možné parabolou usmerniť svetelný lúč.
Používala sa Fresnelova šošovka.
Tá však potrebovala plochu.
So zmenšovaním čela áut vznikla potreba riešiť to.
Začali sa používať šošovky pre usmernenie lúča, bolo však jasné, že berú svetlu energiu, preto prvé autá so šošovkami mali prevažne xenóny.
Neskôr, zrejme u obchodných dôvodov sa do šošovkových svetiel určených na montáž D2S a D1S začali dávať H, príp. HB.
To bol fatálny omyl.
Ešte neskôr počítače umožnili navrhnúť parabolu, ktorá usmerní lúč.
Tieto paraboly + D2R sú v súčasnosti najefektívnejším riešením pre svetlá áut, žiadne LED sa na ne chytajú.
Ak sa do týchto parabol použije H... žiarovka, tiež je to výborné a prekonáva to aj D2S so šošovkou.
Ukáž mi šošovkový reflektor, ktorý dobre svieti s H7ičkou.
Ešte aj na Passate mi to naprd svieti.
História je taká, že v kedysi nebolo možné parabolou usmerniť svetelný lúč.
Používala sa Fresnelova šošovka.
Tá však potrebovala plochu.
So zmenšovaním čela áut vznikla potreba riešiť to.
Začali sa používať šošovky pre usmernenie lúča, bolo však jasné, že berú svetlu energiu, preto prvé autá so šošovkami mali prevažne xenóny.
Neskôr, zrejme u obchodných dôvodov sa do šošovkových svetiel určených na montáž D2S a D1S začali dávať H, príp. HB.
To bol fatálny omyl.
Ešte neskôr počítače umožnili navrhnúť parabolu, ktorá usmerní lúč.
Tieto paraboly + D2R sú v súčasnosti najefektívnejším riešením pre svetlá áut, žiadne LED sa na ne chytajú.
Ak sa do týchto parabol použije H... žiarovka, tiež je to výborné a prekonáva to aj D2S so šošovkou.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Tuning svetla Vectra C
Ja som narazal na tvoje tvrdenie, ze vlaknove ziarovky sa nemaju pouzivat so sosovkovou optikou. To, akoze teraz po 10 rokoch mam reklamovat auto, aby mi tam dali nieco ine?
Hruba vrstva plastu? Kde? Samotna sosovka, teda aspon u mna, je zo skla, ktore tiez ciastocne pohlcuje (ale aj odraza, ale hlavne nim prechadza) svetlo
Hruba vrstva plastu? Kde? Samotna sosovka, teda aspon u mna, je zo skla, ktore tiez ciastocne pohlcuje (ale aj odraza, ale hlavne nim prechadza) svetlo
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: Tuning svetla Vectra C
Nie nie buky, to si ma nepochopil alebo som sa zle vyjadril.
Keď výrobca použije šošovku a halogénku, zvolil zlé, nevhodné technické riešenie.
Ty s tým neurobíš nič, musíš s tým proste žiť.
A ešte niečo - sklenenú šošovku som ešte nevidel a to som ich mal v rukách dosť.
Možno taká je, ale máš overené, že práve na Tvojej Corse je sklo?
Neverím.
Sklo by bolo ťažké, krehké, drahé.
Používajú obyčajný akrylát, ktorý časom zmliečnie, je to všetko jeden šmejd.
Keď výrobca použije šošovku a halogénku, zvolil zlé, nevhodné technické riešenie.
Ty s tým neurobíš nič, musíš s tým proste žiť.
A ešte niečo - sklenenú šošovku som ešte nevidel a to som ich mal v rukách dosť.
Možno taká je, ale máš overené, že práve na Tvojej Corse je sklo?
Neverím.
Sklo by bolo ťažké, krehké, drahé.
Používajú obyčajný akrylát, ktorý časom zmliečnie, je to všetko jeden šmejd.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Tuning svetla Vectra C
No tak poklepanim som zistil, ze to vydava zvuk ako ked poklepem na sklo... mozno je to len imitacia a je to naozaj plast. Avsak je mi to sumafuk. Nejak mi to svieti. Zijem s tym.