Dobré rady k dieslom

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ja som spojku tento rok pri štartovaní stlačil iba raz, keď Doblo stálo 4 dni v Tatrách a vonku bolo -20.
Tak som si povedal, že uľahčím tej 44 Ah minibaterečke.
Napriek tomu to točilo pomaly a naštartovalo to až na druhý krát.
To však nič nie je.
Vedľa bolo BMW E60 530d.
Chlapík točil štartérom asi pol hodinu, nechápal som, ako je možné, že ten aku to vydržal.
Štartér točil točil, občas akoby to chcelo chytiť a potom to skapalo.
Šiel som sa naraňajkovať a keď som sa vrátil, stále ešte štartoval.
Potom to odtiahli, skúšali to rozťahať a viac som to nesledoval.
Ale aká hanba!
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Midzi
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 11 Apr 2010, 19:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Midzi »

red baron napísal:a vie mi niekto vysvetliť kedy motor ľahšie otočí - naštartuje ... ked stlačíme spojku alebo ked ju nestlačíme ? zvlášť v zime , ked je olej hustý ....

dobre by som si to premyslel , skôr než by som sa pokúsil naštartovať bez stlačenia spojky ....
dnesne motory by sa mali startovat bezstlacenia spojky. Starter je dostatocne silny a oleje sa uz pouzivaju kvalitnejsie ako niekedy. Navyse sa vraj viac opotrebuje spojkove lozisko. Niekde som cital ze sme vraj spolu s CR jedine krajiny v Europe kde sa to este uci aj v autoskolach.

Ja nepouzivam rucnu brzdu na pri parkovani ale zaradujem rychlost. Takze startujem stale so stlacenou spojkou a zatial som loziska ani raz nemenil.
Astra H, 1,9 cdti, 88kW, 6st automat
Používateľov profilový obrázok
24petusko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 11028
Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
Auto: Vectra C
Bydlisko: Košice-okolie
Bydlisko: Košice okolie

Príspevok od používateľa 24petusko »

ja tiez startujem bez vytlacania spojky, ale zase na neutrali a aj za silnych mrazov a bez problemov...

motor startne na bzink a pekne drzi

co sa tyka toho, ze sme asi jedine krajiny kde je to zauzivane - tak by som to bral s rezervou

mnohe dnesne auta nutia vodicov startovat s vytlacenou spojkou
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

ja startujem ked uz klesne teplota pod 0 so spojkou ale uz ako motor zohrejem a po chvilke zasa startujem tak uz bez spojky.
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
kimino
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 6244
Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 15:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa kimino »

petusko ma pravdu ... bmw startovanie tlacitkom musis stlacit spojku az potom stlacit tlacidlo ktore ti nastartuje alebo teta co ma yarisku tak ma tam funkciu vypinania motora pri dobrzdovani tak startovanie so spojkou je tiez nutne a podla mna az zlozite ked mi vysvetlovala co treba urobit ked jej skape (ona sa na tom uci) :roll:
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

Diskusia o nafte na OctaviaClube. Staci citat prispevky od Snake.

http://forum.octaviaclub.cz/lofiversion ... 2-100.html
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
Používateľov profilový obrázok
24petusko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 11028
Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
Auto: Vectra C
Bydlisko: Košice-okolie
Bydlisko: Košice okolie

Príspevok od používateľa 24petusko »

no a ludia kupujte jazdene diesle...
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Midzi napísal:dnesne motory by sa mali startovat bezstlacenia spojky. Starter je dostatocne silny a oleje sa uz pouzivaju kvalitnejsie ako niekedy. Navyse sa vraj viac opotrebuje spojkove lozisko. Niekde som cital ze sme vraj spolu s CR jedine krajiny v Europe kde sa to este uci aj v autoskolach.

Ja nepouzivam rucnu brzdu na pri parkovani ale zaradujem rychlost. Takze startujem stale so stlacenou spojkou a zatial som loziska ani raz nemenil.
vidim, ze niekto je velmi mudry. ale preco to nechape vyrobca auta, a nedava to do priruccky
angel33
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 09 Mar 2010, 21:04
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: SL

Príspevok od používateľa angel33 »

Tak to je zaujímavé? Na novej Astre J (R.V.2011) inak ani nenaštartujete auto , len stlačením spojky a štartovaním, je to proste blokované. Žeby tí technici z Oplu chceli, aby Vám odišiel čim skôr motor ?! Veď už aj tak majú dosť problémov? A má to tiež dvojhmotový zotrvačník.
OPEL VECTRA C
r.v. 2002
2,2 DTI 16V
motor: Y22DTR, 92kW
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

ja som startoval so spojkou potom bez a zase som teraz pri stlacani lebo to ujo OPEL napisal v prirucke tak sa toho drzim akurat v praci pri vzduchovo-kvapalinovej ju nestlacam ale tam mam 4x180Ah baterie
dalej k tym turbam: turbo by nemalo vobec piskat ani nove(teda aspon to oplacke nie)
dalej nafta kde ti kto bude garantovat ze ti neodide comonrail nikto nikde zial teraz chce kazdy zarobit a nie pomôct :(
plus plus korea :D
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

angel33 napísal:Žeby tí technici z Oplu chceli, aby Vám odišiel čim skôr motor ?!...
Trafil si.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
KFL
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 20 Júl 2010, 10:09
Auto: Astra H
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: BA

Príspevok od používateľa KFL »

Ja spojku pri startovani stlacam, lebo
1. Je to napisane v prirucke
2. Skusal som aj bez, lenze obcas som zabudol, ze tam nie je neutral. chvalabohu sa nikomu a nicomu nic nestalo
exOpel, predam OpCom a knihu Jak na to Opel Astra H
Používateľov profilový obrázok
fabre
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 2800
Dátum registrácie: 04 Sep 2010, 14:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Poprad
Bydlisko alt: Brno
Bydlisko: Poprad
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fabre »

kajo, aj omegy a vectry štartuješ bez spojky? a neskočilo ti to ešte? 8)

a čo ja viem, pár vecí som sa dozvedel, ktoré som ani nepočul a niektoré som počul ináč. niekde som čítal, že 2-hmoťáku robí zle, keď ide na voľnobeh, pri preradzovaní a teda všeobecne v nízkych otáčkach a tu pán píše, že práve brzdenie motorom mu nerobí dobre. tak kde je pravda? mám veriť českému ujovi, či internetovým zdrojom? a s tým štartovaním cez spojku už je to jednoducho tak. na astre ináč nenaštartujete, je to ošetrené elektronicky a na mazde v týchto mrazoch je tak hustý olej v prevodovke, že radšej mu pomôžem. aj tak všeobecne som si na to zvykol. radšej štartnem cez spojku, ako nechať náraznik na obrubníku ako raz jedna slečna na fóbii.

a k tým šanteniam, mnoho chlapcov to ešte nepochopilo. šak prečo by som tankoval drahší benzín do auta, ktoré mi oproti dízlaku požere oveľa viac. tak kúpim TDI, čipnem a mám raketu. a potom sa mi snaží nahovoriť, aká super vec to je. sedel som v chrochtavke 1.9TDI aj 66 aj 74KW a ono to zájde za otáčky, kde turbo tíska najviac a už je to zdechlina. by som hoc aj astrou s prstom v nose trhol. ako nehovorím, že tie nové dízle nie sú silné. keď vidím tie krútiace momenty, tak sa mi niekedy hlava krúti. ale hold, nie sú stavané na šantenie. a potom si nejaký dobráčisko taký shit kúpi. ja som tiež mamu ukecával na jednu insigniu, ale mala 25000 km a bola dízel, čo predstavuje určité nevýhody pre nás. ale bola krásna :(
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 Obrázok
Používateľov profilový obrázok
fabre
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 2800
Dátum registrácie: 04 Sep 2010, 14:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Poprad
Bydlisko alt: Brno
Bydlisko: Poprad
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fabre »

po prvom článku.... :roll: ](*,)

ach, prečo ja len tankujem drahý benzín do auta, ktoré má vyššiu spotrebu, je tak náchylné na nedobré zmiešavanie zmesi a môže sa tak dostať do núdzového režimu a dymí.
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 Obrázok
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29265
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

fabre ... neries :) , diesel je fajn, ked je v novom aute ... a zaroven vo firemnom :)
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Používateľov profilový obrázok
fabre
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 2800
Dátum registrácie: 04 Sep 2010, 14:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Poprad
Bydlisko alt: Brno
Bydlisko: Poprad
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fabre »

nemusí byť ani nové, stačí firemné :)

ja som povedal, že dízel nikdy. to radšej by som hľadal alternatívy, ako si znížiť náklady na prepravu. akurát, že možno 1.9TDI 66kW by mal LEN kvôli spotrebe dvere otverené
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 Obrázok
Používateľov profilový obrázok
kimino
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 6244
Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 15:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa kimino »

nerieste obaja :lol: , tie clanky su urcene na pomoc ludom, ktori chcu kupit ojazdeninu

ja si myslim, ze v dnesnej dobe benzin vs. diesel je skor o tom co clovek chce, co mu viac vyhovuje
my mame auta kupovane vzdy na firmu, diesle, aj ked pravdou je, ze sa nam to nikdy neoplatilo investovat do dieslu
zase ja si neviem predstavit mat maloobjemovy benzin - siel som na toyote (100koni) a zdalo sa mi to take nemastne neslane, kebyze to ma este turbo, tak si myslim, ze 100bodov, ked som cuval do kopca tak mi to normalne skapinalo :lol: (aj ked najprv som sa pokusal cuvat na 6.) - spotrebu by som uz fakt neriesil, to auto chodi v pohode za 5,nieco mimo mesta, no stale vravim, ze mu chyba ta sviznost
ked benzin tak bud s turbom, alebo s vacsim poctom valcov 8)

mal som oktavku s 1.9TDi 66kW a daval som tomu riadne do nosa - mimo obce aj 130, dialnica 170 a spotreba 5,5 :lol: myslim si, ze su aj lepsie motory ako toto - ako sme mali v zafire 1.9CDTi 150k
zase ked to porovnavam s 2.0TDi tak ta taha slusne 8)

kupa ojazdeneho auta si myslim, ze je tak ci tak loteria a ako mozes kupit na prd diesel, tak mozes kupit na prd benzin (pripadne moze byt na prd nieco uplne ine ako motor)
no u tych starsich aut je kupa dieslu ako mat stierace na ponorke
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

kimino diky za doplnenie uz preluskane super clanky nezabudaj doplnat budem velmi povdacny ;)
plus plus korea :D
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"