Strana 2 z 2

Napísané: 26 Nov 2010, 17:26
od používateľa macil
Takže hallov. :)

Napísané: 26 Nov 2010, 17:47
od používateľa Lubec
Podla eTechu ano, podla op comu: No engine RPM signal, alebo Nesprávný signál čidla otáček klikové hřídele A.
Hallov snimac je teda na kluke, ak, tomu dobre rozumiem a to co je na zotrvaku je... Neviem :oops: V podstate plnia tu istu funkciu, tak nech mi to prosim Vas niekto vysvetli.

Napísané: 26 Nov 2010, 21:35
od používateľa macil
Pre správnu funkciu motora vôbec nie je podstatné, ktorý zo snímačov pracuje na hallovom princípe.

Napísané: 26 Nov 2010, 22:41
od používateľa Lubec
Tos to ja vim, len ma zaujima rozdiel medzi nimi, nech sa necitim ako nevzdelanec.

Napísané: 26 Nov 2010, 23:04
od používateľa macil
Citácia z APM-TEC

"Hallův/MRE senzor snímá otáčky motoru." To je ten pod štartérom, na kľuke.

"Magnetický snímač v naftovém čerpadle se používá pro určení pozice a ot/min.
Údaje - odpor: 200 - 300 ohmů"


Iný by tam byť nemal.

Napísané: 26 Nov 2010, 23:07
od používateľa Lubec
Vdaka.

Napísané: 26 Nov 2010, 23:34
od používateľa Lubec
Ten na zotrvaku budu mat asi len benziny

Napísané: 26 Nov 2010, 23:41
od používateľa macil
Neviem, aký na zotrváku máš na mysli, ale zotrvák má predsa rovnaké otáčky, ako kľukový hriadeľ, keďže je s ním spojený. Na benzínoch sa snímajú otáčky kľuky a otáčky vačky. Otáčky kľuky sa snímajú ako v prípade dízla, tak aj v prípade benzínu. Snímač otáčok vačky určuje okamih vstreku a aj iskry v súčinnosti, okrem iného, aj s údajmi z čidla klepania. Tu by som videl analógiu s čidlom otáčok a polohy naftového čerpadla, ktoré určuje okamih vstreku nafty.

Napísané: 26 Nov 2010, 23:48
od používateľa Lubec
Prave preto sa z toho neviem vysomarit, neviem ako tvoj motor, ale moj motor ma snimac otacok na remenici kluky, niektore automobilky ho montuju na zotrvak, ale nikto tomu nevravi hallov snimac, ten je niecim specificky a ja zatial neviem cim. http://forum.autobazar.eu/renault-megan ... 26679.html

Napísané: 26 Nov 2010, 23:55
od používateľa macil
Ja to mám tak, ako ty. Ono je jedno, kde sa snímajú otáčky kľuky, či priamo na kľuke, alebo na zotrváku. Na rôznych motoroch je to riešené rôzne.

Napísané: 27 Nov 2010, 00:05
od používateľa Lubec
Niekde o tom mam v pc skolenie, dufam, ze to vyhrabem a vysvetlim co vlastne riesim.

Napísané: 27 Nov 2010, 00:10
od používateľa macil
Oukej. :wink:

Napísané: 27 Nov 2010, 00:50
od používateľa Lubec
Taakze sice som to nasiel, ale stale v tom nemam uplne jasno. Druhov tychto snimacov je niekolko (niekolko druhov hallovych a niekolko druhov indukcnych co je vlastne asi zakladny rozdiel, ktory som hladal)
To co teraz napisem plati pre skodovacke motory, ale na objasnenie mozno staci. Funguje to teda sposobom: na zaklade snimaca polohy vackoveho hriadela (hallov snimac) a porovnania so signalom snimaca otacok (indukcny) rj rozpoznava ktory valec je v kompresii aby mohla vstreknut palivo do spravneho valca.
Pokial zlyha hallov snimac rj pouzije udaje zo snimaca otacok motora.
Pokial zlyha snimac otaciek motora, auto je nefunkcne.

Tak nech mi niekto vysvetli preco corsa ktorej som opravoval snimac otacok motora bezala uplne bez problemov. ](*,)
Kua to je alchymia.

Napísané: 27 Nov 2010, 00:57
od používateľa macil
Asi preto, lebo je to dízel. Ani u benzínov to neplatí jednoznačne. Môj motor dokáže bežať aj bez snímača otáčok, len s funkčným snímačom na vačke, ale beží v núdzovom režime.

Napísané: 27 Nov 2010, 01:01
od používateľa Lubec
Tak vidis konecne som sa dopracoval k odpovedi JASNE ZE JE TO DIIIZEL kua ze ma to nenapadlo hned.