Strana 2 z 3

Napísané: 20 Nov 2007, 23:21
od používateľa macska4092
Podla mna to bude zla geometria. Mne sa stalo tiez ze mi nejaky idiot v servise zle nastavil a mal som prilis velku zbiehavost. Auto chodilo hore dole len nie rovno. Kamaratovi zas nastavili geometriu bez fixacie volantu. Ze vraj nech si potom volant da dole a upravi do tej polohy do akej chce. Tak som snim navstivil ten servis a vysvetlil tomu debilovy ze nebudeme davat volant s airbagom dole. No aj take veci sa stavaju. No netrafil by vas slak?

Napísané: 21 Nov 2007, 15:40
od používateľa ivofil
macska4092 napísal:Podla mna to bude zla geometria. Mne sa stalo tiez ze mi nejaky idiot v servise zle nastavil a mal som prilis velku zbiehavost. Auto chodilo hore dole len nie rovno. Kamaratovi zas nastavili geometriu bez fixacie volantu. Ze vraj nech si potom volant da dole a upravi do tej polohy do akej chce. Tak som snim navstivil ten servis a vysvetlil tomu debilovy ze nebudeme davat volant s airbagom dole. No aj take veci sa stavaju. No netrafil by vas slak?


Ja uz to mam v poriadku, ako som pisal aj v inej teme.... :wink: Tiez mi v roznych servisoch radili vsetko mozne vymenit (co by stalo nehorazne vela penazi) od capov riadenia, stabilizatory, ulozenie atd....... Az ma islo z toho slahnut, v kazdom servise povedali nieco ine...... :? Dokonca v dvoch servisoch mi povedali, ze vsetko je ok. Nakoniec mi poradil jeden znamy, ze mam siroke gumy..... Mal som 205/50 R16 a dal som teraz zimne 195/60 R15 a volant sedi ako "rit na sebli"..... Tak potom vymenim aj letne, aby boli uzsie.....

Napísané: 10 Apr 2008, 14:34
od používateľa saimon
Zdravim. Snad mi bude niekto vediet poradit. Mam opel astru 1.7dti, 2000. Stava sa ze niekedy po nastartovani sa nespojazdni normalne volant. Je strasne tazko s nim otacat. Je nutne motor vypnut a znova nastartovat. niekedy je to nutne zopakovat aj niekolko krat, kym volan zas funguje normalne. Neviete niekto, co resp. kvoli comu sa to deje? Dakujem ...

Napísané: 03 Jún 2008, 18:34
od používateľa marjan
saimon napísal:Zdravim. Snad mi bude niekto vediet poradit. Mam opel astru 1.7dti, 2000. Stava sa ze niekedy po nastartovani sa nespojazdni normalne volant. Je strasne tazko s nim otacat. Je nutne motor vypnut a znova nastartovat. niekedy je to nutne zopakovat aj niekolko krat, kym volan zas funguje normalne. Neviete niekto, co resp. kvoli comu sa to deje? Dakujem ...



ja to tipujem na servo, ale co???

pruser by bol keby to vypinalo aj pocas jazdy, co bola celkom bezna choroba fabii kvoli prehnitemu zvazku kablov

Napísané: 03 Jún 2008, 22:34
od používateľa saimon
Nie, za jazdy som to zatial nastastie nepostrehol, a verim, ze sa to ani nestane. Bol som s autom uz v servise, kde som im problem popisal. Pozreli sa na servo motor riadenia, pozreli stav oleja, prekontrolovali ho, a podla nich, to vyzera byt v poriadku. Nemli vsak pristroje pre diagnostiku pre Opel, takze mozost tam je ... je moznost ze porucha je aj niekde inde? Vdaka

Napísané: 03 Jún 2008, 23:15
od používateľa macil
Astra G má elektrohydraulický posilňovač riadenia. Teda elektromotor poháňa čerpadlo, ktoré tlačí olej do samotného posilňovača. Pod volantom (nepoznám to presne) je nejaký snímač, alebo spínače, ktoré vyhodnocujú pohyb volantu a dávajú signál k zapnutiu napájania na elektromotor čerpadla. Chybu by som hľadal tam, alebo v elektrickom rozvode elektromotora. Neviem, možno to ide ešte cez relé.
Sorry za laický popis, ale poznám to len zhruba, tak to ber skôr ako tip, kde hľadať chybu. Inak, myslím, že na fóre tento systém už niekto popísal. Skús pohľadať.

Napísané: 14 Okt 2008, 20:23
od používateľa saimon
Nevies nahodou o nejakom manuali alebo o niecom podobnom, kde by to bolo aspon nejako nakreslene alebo nieco?
Dakujem

Napísané: 14 Okt 2008, 20:25
od používateľa macil
Neviem, skús príručku "Jak na to".

...

Napísané: 20 Okt 2008, 20:29
od používateľa Dzamal111
Tiez mam Bertone a mam zapisane 17 225/45 Na zimu mam 15 plechace 195/50 :-#

Napísané: 21 Okt 2008, 17:41
od používateľa Barry
Skus vymenit len tie stabilizatory, kamosovi to robilo tiez... boli nejake dokrivene od ceskych dialnic. Nebolo to drahe.

Napísané: 08 Feb 2009, 19:42
od používateľa lupus33
Čaute všetci , píše sa tu hodne o hádzaní volantu,no všetci píšete že problé nastáva až pri večej rychlosti.Mam ničo podobné ale neni to závyslé ani od rychlosti ani od nerovnosti vozovky,jednoducho po asi 15-20min.jazdy pri prudšom zošliapnutí plinu alebo jeho prudšom uvolnení dostávam kopance do volantu.Je jedno či je to pri rovnej jazde alebo v zakrute.Su to krátkodobe ale dosť silné kopance

Opel Astra caravan 1,4 16v rv.97

Napísané: 08 Feb 2009, 20:45
od používateľa macil
Skontroluj, alebo si nechaj skontrolovať, okrem iného, poloosy a homokinetické kĺby.

Napísané: 09 Feb 2009, 12:34
od používateľa lupus33
vieš mi prosím k tomu povedať prečo to robý až po 10-15min jazdy?na brachovom som menil homokyneťáky no tie pri vytočení volantu úplne praskali mne nič taká nerobý,celé sa to začne diať až keď sa to všetko akokeby zohrialo aj to nie vždy.nikedy to urobý niekedy vôbec.

Napísané: 09 Feb 2009, 21:45
od používateľa macil
Neviem, dal som ti len tip. Nenapísal si čo si už v tejto veci urobil, skontroloval.

Napísané: 10 Feb 2009, 12:55
od používateľa lupus33
skontroloval som pneu,vyvážil kola kontrola čapov stabilizátor ramená no už neviem.podla toho čo som sa dočítal na forach v pripade homokyneťakov je pohyb sprevádzaný praskaním v každom prípade dík za radu a ak Ťa ešťe ničo napadne potešima dalšia rada lebo si už neviem rady.

Napísané: 10 Feb 2009, 14:49
od používateľa macil
Ja som spomínal okrem homokineťákov aj polosy. Dvihni to na hever a skontroluj aj vôľu uloženia poloos v prevodovke. Axiálnu aj radiálnu.

Napísané: 10 Feb 2009, 14:52
od používateľa macil
macil napísal:Ja som spomínal okrem homokineťákov aj polosy. Dvihni to na hever a skontroluj aj vôľu uloženia poloos v prevodovke. Axiálnu aj radiálnu.

Ešte jedna vec. Nepíšeš akého charakteru sú tie kopance do volantu. V smere osi, alebo kolmo na smer osi volantu? Nemáš uvoľnené riadenie?

Napísané: 10 Feb 2009, 16:36
od používateľa lupus33
v osi alebo kolmo na os???volant sa pohybuje z prava dolava pohyb je síce malučký možno 2cm zato jeho intenzita je velá a sprevádzaná búchaním

Napísané: 10 Feb 2009, 19:04
od používateľa macil
Písal si, že dostávaš kopance pri pridaní, alebo ubratí plynu a nie že ti s ním točí. Od kompu sa viac spraviť nedá. Musíš pod auto.

Napísané: 25 Feb 2009, 13:35
od používateľa tulenko
moj nazor je ten,ze pri nerovnom terene alebo vyjazdenych kolajoch pri sirsich pneu to zvykne robit.predtym som mal ine auto na 14 kach a teraz mam 16ky takze viem porovnat.zase lepsie to je pri vymoloch,lebo tam to az tak necitis ako na tych 14kach.