Strana 2 z 2
Napísané: 14 Mar 2010, 13:59
od používateľa jus
neviem ci ti pomoze tento list z knizky, najlepsie bude ak sa na to pozries priamo na motore,kolko tam je kladiek, ..lebo na tom tvojom 1,9 to vyzera omnoho zlozitejsie ako na mojej benzinovej skrupine

Napísané: 14 Mar 2010, 19:29
od používateľa zelenay
a kadial sa kním dostanem spodom :?:
Napísané: 14 Mar 2010, 21:48
od používateľa jus
neviem ja som sa k nej dostal normalne zhora.... lepsie by ti poradil niekto kto ma tvoju motorizaciu.....
a uplne naj budes mat ked sa k tomu postavis popripade lahnes

a poriadne poobzeras co,kde ako ..

Napísané: 22 Mar 2010, 20:02
od používateľa zelenay
OPLACI menil som kladky sú tam 3 ks. Napínacia, vodiaca hladká a vodiaca DRAžKOVá .PRíSTUP zospodu keď dáš dolu kryt .CENA 120 eur.
Ale najviac odchádza napínacia (pišťí) motor Z19DT 88KW.
Napísané: 23 Mar 2010, 19:55
od používateľa MATO1986
mne piskal remen taktiez ,vymenil som a piska stale ale ked sa motor zohreje tak prestane tak neviem co to moze byt a piska mi to pri kompresore klimatizacie aspon tak za mi zda podla posluchu takze neviem co s tym
Napísané: 23 Mar 2010, 20:37
od používateľa zelenay
skús ho niečim namazať napr mydlom a uvidíš či to je remeň lebo aj nový remeň nemusí byť dobrý ,pýtal som sa nato .
Napísané: 24 Mar 2010, 10:12
od používateľa fester777
MATO1986 napísal:mne piskal remen taktiez ,vymenil som a piska stale ale ked sa motor zohreje tak prestane tak neviem co to moze byt a piska mi to pri kompresore klimatizacie aspon tak za mi zda podla posluchu takze neviem co s tym
nicim ho nemaz nechaj to tak, ak nemas kryt pod motorom a po cestach ktorych chodis je vlhko pripadne v noci je vyzsia vlhkost , tak vyckaj kym bude sucho , ked ti to bude robit aj ked bude absolutne sucho tak vymen napinaciu kladku. Inak vravim aj mne pistal a pisti vzdy ked je vonku vlhko ale akonahle je sucho tak ani nepipne , predo na jesen davam kryt pod motor
Napísané: 24 Mar 2010, 18:09
od používateľa zelenay
ja som vymenil komplet kladky aj remeň NOVÉ a pískalo takže som musel zistiť čo to robí a zistilo sa že nový klin. remeň je "zlý" toď moja skúsenosť .
Napísané: 12 Sep 2010, 14:03
od používateľa vzmedved
potreboval bz som vediet velkost klinovych remenov na vectru b 1,7 td 60kw dakujem.
Napísané: 12 Sep 2010, 14:28
od používateľa macil
Koľko ich tam máš?
A nespamuj, prosím! :!:
Napísané: 14 Sep 2010, 16:48
od používateľa iurai
vzmedved napísal:potreboval bz som vediet velkost klinovych remenov na vectru b 1,7 td 60kw dakujem.
a na co je to dobre ?
vsak v kazdej autopredajni maju katalog
Napísané: 30 Sep 2010, 22:53
od používateľa jolka
Mne klinovy remen tiez pekne zral nervy,za sucha bol ticho,ale akonahle poprsalo tak zacal piskat.Vzdy pomohlo mydlo a skusal som aj kriedu,ale to boli riesenia len na chvilku.Nemal som spodny kryt motora,konecne som ho zohnal a nahodil a odkedy ho mam tak je klud a ticho.Sice je namontovny len dva tyzdne,ale za tu dobu uz dost poprsalo dost som pojazdil a remen je stale ticho.Dufam ze uz budem mat pokoj s piskajucim klinovym remenom,pre tych co nemaju spodny kryt motora,urcite odporucam namontovat.
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 20 Mar 2013, 10:04
od používateľa Merm2600
Caute,
ze super diskusia, toto je u mna tiez aktualne...
1/ Rozdiel medzi klynovym a plochym drazkovany je jeho tvar...
Plochy drazkovany:
http://www.ame.cz/remen-drazkovy-1023H7 ... 10699.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Klynovy:
http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... emen-b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2/ Pri vymene ploche remena by sa mali cistit a odmasnovat vsetky kolecka cez ktore remen prechadza(potom nepiska), ked predsa je na to sprej, ale pokial sa to dobre vycisty (tech. benzin) a da kvalitny remen (Gates) tak to frci, inak ploche piskaju menej, ako klinovy.
Idem menit plochy a menim aj vodiace a kladku, okrem toho ze loziska su hotove, napinak vzdy tlmy narazy remena, kedze tento ma vyssiu rychlost ako rozvodovy, tym su aj rany na napinak vassie, preto treba menit vsetko... je to okolo 120 Euro za SKF dielce + Gates remen...
Ako prist na to ze napinak je v hajzli> zapne sa klima a zmeni sa hlas motota, to by nemalo robit, jedine co mozne zacut je trochu tazsi chod bez pazvukov, akonahle zacne piskat, kvilit alebo vydavat cudne zvuky zname to ze nie je dobre nasponovany, a kedze tu manualne sponovanie nie je mozne, tak je sponovak hotovy. PS: Sponovak sa sklada s 2 aktivnych casti : koliecko+ lozisko (to ked je zle, tak len vydava zly zvuk...) napinacia pruzina (vtedy nesponuje a stoho mozu vznikat rozne problemy > zacne presmikovat, ako prvy sa ozve alternator a jeho loziska....)
http://www.autokelly.sk/ImageView.aspx? ... 20VKM32046" onclick="window.open(this.href);return false;
Inak ked uz idete menit napinak a kladku porozmyslajte co tam date, ja osobne davam na motor bud original opel, alebo SKF (pripadne Febi), inak nezabudnite na lepidlo na sroby a momentovy kluc, aby ste material a vasu snahu nespasili po par kilometroch...
P.S. Sorry za obsirny rozpis, len ked mam problem a chcem ho rozpisat, tak mam rad podrobny rozpis, mozno tento niekomu pomoze.
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 31 Mar 2013, 14:37
od používateľa ropele
caute, tak pokial som to dobre pochopil netreba menit cely sponovak ale staci vymenit to koliecko s loziskom ak je iba to chybne?
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 02 Apr 2013, 07:22
od používateľa Merm2600
V podstate ano, no len na 95 % je aj pruzina na sponovaku vybita.... ked mas odokrity remen, a je nastartovane tam by ti nemalo hadzat sponovak... a teda aspon orig. opel sa velmi rozobrad neda a SKF tiez nie...
Inak menil som to a myslim ze by sa to vzdy malo menit cele, ten rozdiel je neuveritelni pri vsetkom.
PS > pokial nemate doma dobru sadu torx klucov, tak sa toho ani nechytajte, je to otras ...
Kto ma Z19DT + klima treba Vam 1* sponovat a 2* kladka (jedna je vodiaca)...
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 03 Apr 2013, 17:29
od používateľa ropele
mám přesně ten z19dt .Ta jedna kladla je súčasťou sponovaku ,či?nemáš foto náhodou?
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 04 Apr 2013, 08:39
od používateľa Merm2600
Cau,
Je tam jeden sponovak s kladkou (to je spolu ako jeden kus) a este su tam dalsie 2 kladky, jedna vodiaca a druha do paru...
http://www.autokelly.sk/ImageView.aspx? ... 20VKM32046" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autokelly.sk/ImageView.aspx? ... 20VKM32048" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autokelly.sk/ImageView.aspx? ... 20VKM32049" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. > Nasiel som manika co prehadzoval kladku na sponovaku, teda prelisoval lozisko. Po 5000 km ju musel aj tak celu menit, nesponovala uz poriadne....
Podla neho ked uz menit tak cele, ze to nema vyznam opravovat...
Este nieco, pozor ked prehadzijete kladky, kolega si robil kladky sam a po 20 km mu rachol novy remen, diagnoza > vyosena kladka, takze ju odpalil aj s remenom...
Re: KLINOVÝ REMEŇ
Napísané: 05 Nov 2013, 22:24
od používateľa alino5891
Zdravým. Mam sa pustat do vymeny kladiek aj remene ked som to este nerobil. Ak ano viem mi niekto poradit postup ako na to.
Za odpoved dakujem.
Mam opel astra g hatchback 2,0DI 66kw r.v.1998.