Převodovka 2.2Dti

Moderátori: dulo, buci_vectra

Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Brembo.SV, ak by som ja predával olej, ako odporúčaný interval výmeny napíšem napr. 2000 km.
Výrobca má záujem predávať čo najviac.
Týmto sa vôbec nemožno riadiť.
Opotrebovanie oleja v prevodovke závisí od mnohých faktorov, napr. olej v prevodovkách zadokoliek sa opotrebováva omnoho menej ako pri predokolkách, športová jazda s častým radením znižuje životnosť oleja.
Naopak, rozvážny vodič jazdiaci prevažne po diaľniciach môže mať olej po 200.000 km rovnako zdravý ako na začiatku ;)
Takže celá táto hra s intervalmi výmeny prevodového oleja je najmä obchodná stratégia a má zmysel sa o nej baviť iba vo svetle iných faktorov.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Morty
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 04 Mar 2008, 09:28
Auto: !! Zmeň si model auta !!

olej

Príspevok od používateľa Morty »

a ten olej varia v GM vzadu za lakovňou ??? veď ten im dodáva :D najkôr nejaký ropný gigant ktorý dal najlepšiu cenu/kvalitu tiež som názoru že menenie oleja v prevodovke je len vyhadzovanie peňazí... pre dobrý pocit to spravím keď kúpim auto a už to neriešim...ale proti gustu žiaden dišputát :DDD .
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

je mi "žena, čo rada obšťastňuje mužov" jedno,ci si olej vymenite alebo nie,a ci vam prevodovka vydrzi 10 tisic aalebo 400 tisic. Su to vase peniaze,vase auta a vase starosti s opravami.
red baron

Príspevok od používateľa red baron »

dnes sme s Langdonom menili gufero na prevodovky , a poneváč sa dával dolu domček radenia , popozeral som sa aj na ozubené kolečká ... sú ako nové ... a auto má vyše 200 000 km za sebov .... žiadne piliny vo vaničky neboli ..... olej čistý ako nový .....

takže , prečo na daromnicu vyhadzovať € a meniť olej v prevodovky na každých pár tisíc km ?
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 23108
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

red baron napísal:dnes sme s Langdonom menili gufero na prevodovky , a poneváč sa dával dolu domček radenia , popozeral som sa aj na ozubené kolečká ... sú ako nové ... a auto má vyše 200 000 km za sebov .... žiadne piliny vo vaničky neboli ..... olej čistý ako nový .....

takže , prečo na daromnicu vyhadzovať € a meniť olej v prevodovky na každých pár tisíc km ?
MILO:...uz mi to ide na 250000km. Sam som bol prekvapeny, ze ten olej bol jak novy. :shock:
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Brembo.SV napísal:je mi "púpavienka" jedno,ci si olej vymenite alebo nie,a ci vam prevodovka vydrzi 10 tisic aalebo 400 tisic. Su to vase peniaze,vase auta a vase starosti s opravami.
a aky Opel mas ty ?
Morty
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 04 Mar 2008, 09:28
Auto: !! Zmeň si model auta !!

cena za pretesnenie a výmenu ložísk v IRL...

Príspevok od používateľa Morty »

za pretesnenie a výmenu ložísk v IRL na prevodku F35 sa v tejto krajine pohybuje (v servise prevodoviek) okolo 650euro plus miestna daň :D a nekúp to... niekde som čítal že táto prevodovka je oreginál SAAB a že sa montovala do saabov 9-3 a 9-5 neviete o tom niekto viac? a taktiež že je v nich rozdiel aj pri rovnakom označení majú napr pri oploch(vectrách abo zafirách...rátam že omega bude mať box úplne iný :D ) iný "BOX" že "kutáč" je inak umiestnený ... riešil toto už niekto pri zháňaní tejto prevodovky. Dík.
Morty
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 04 Mar 2008, 09:28
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Morty »

rozdiel v opel a saab prevodovke je nebadateľný ale tzv kutáč je u opla s U profilom na konci a SAAB má kutáč dlhší a s dierou... pravdepodobne by sa dal samotný kútáč vymeniť ale za to mi to nestojí. Ja osobne som zohnal sec.hand... vymením ložisko pretože spojka je ešte vo veľmi dobrom stave :)
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

nariklad F18 mala 3 variacie a nie vsetky boli vzajomne zamenitelne. Mali este dodatocne oznacenie napr F18 WR a podobne,presne si to nepamatam. I F23 mali viacero druhou,takze i Saab to tak mohol mat. A Saab prevodovka neviem,ale VeC 3,2 diesel bol motor Isuzu vyrobeny specialne pre Saab,z coho potom plynuli i jeho poruchy,nakolko poziadavka Saabu znela,natesnat motor do uz vyrabaneho modelu,bez potreby zmeny karoserie. Dovtedy tam mali tusim max 2,5 liter a Isuzu musel zmensit dlzku i vysku motora pod unosnu uroven. vdaka tomu boli rozostupi valcov natolko male,ze sa oslabila pevnost bloku a motor mal i problemi s chladenim. Ale prevodovky Saab boli vraj spolahlivejsie ako GM a niektora bola zamenitelna s GM
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

Brembo.SV napísal:nariklad F18 mala 3 variacie a nie vsetky boli vzajomne zamenitelne. Mali este dodatocne oznacenie napr F18 WR a podobne,presne si to nepamatam. I F23 mali viacero druhou,takze i Saab to tak mohol mat. A Saab prevodovka neviem,ale VeC 3,2 diesel bol motor Isuzu vyrobeny specialne pre Saab,z coho potom plynuli i jeho poruchy,nakolko poziadavka Saabu znela,natesnat motor do uz vyrabaneho modelu,bez potreby zmeny karoserie. Dovtedy tam mali tusim max 2,5 liter a Isuzu musel zmensit dlzku i vysku motora pod unosnu uroven. vdaka tomu boli rozostupi valcov natolko male,ze sa oslabila pevnost bloku a motor mal i problemi s chladenim. Ale prevodovky Saab boli vraj spolahlivejsie ako GM a niektora bola zamenitelna s GM
VeCe mala niekedy motor 3,2 diesel :roll:
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pekne rozpravky, a tuto poznate ?
bol raz jeden Saab ...
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

diesel do vece bol tusim 3.0 l/V6 CDTI a benzin 3.2 V6 a to boli asi najsilnejsie motory diesel a benzin pre vectru a vectru GTS
a najsilnejsia bola OPC vectra 2.8 l/V6 Turbo nemylim sa?
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
conos
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 22 Júl 2007, 19:05
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno

Príspevok od používateľa conos »

nemylis sa, ale sak rozpravka o 3.2 diesli vo VeCe a o pilinach v prevodovke....
---opel freunde---
opel kadett e C20NE
opel astra f gsi C20NE - donor pre kadetta
opel vectra c Y22DTR
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

tak to ano janko a marienka :D
ja mam otazku:
neviete preco ked podradujem z dvojky do jednotky ide mi to tazko? ak mam pomalu rychlost z 2 do 1 podradim celkom OK
ale ak uz chcem podradit jednotku tak aby mi na jednotke uz vysli otacky na 2500 tak to ide riadne tazko.. zuby nepocut ale ako keby nieco blokovalo.
tak to tam hodim ale pomalicky a tazko neviete preco?
dufam ze ste ma pochopili.
a este tazko mi ide spiatokcka ked nastartujem a chcem vycucat.
robim to tak ze hodim trojku a potom ide uz lahsie spiatocka :)
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

lubo22: je to normalne. Keby si chcel vo velkej rychlosti tam tu 1ku nakopat tak po case by si potreboval novu prevodovku :)
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

neni to velka rychlost ale tak ked to podradim pomaly vbehnu otacky na 2500 na jednotke a cim vysia rychlost pri podradovani tim tazsie to ide. ale len pri jednotke
ked idem 80 na stvorke a podradim do trojky ide to uz v pohode lahsie ako z dvojky do jednotky
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

este raz si precital to co Ti napisal komo a radsej trap svoju mysel niecim inym :roll:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Jednotka je nesynchronizovaná a radí sa pri stojacom aute, resp. pri takmer stojacom aute. Pokiaľ je auto v pohybe, minimum je dvojka.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

aha tak uz viem konecne rozumna odpoved :)
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

macil napísal:Jednotka je nesynchronizovaná a radí sa pri stojacom aute, resp. pri takmer stojacom aute. Pokiaľ je auto v pohybe, minimum je dvojka.
ja som mal taketo podozrenie.

spravny postup radenia by potom bol s medziplynom. o tom sa docitas na webe
teda v tych malo situaciach, ktore to nutne vyzaduju - kadejake komplikovane tereny a pod.
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"