Ako na spotrebu?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29293
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
no..a pokial nemas palubny pc, podla mna tu vyssiu spotrebu ani pri beznej prevadzke na znecisteny vzduchovy filter nezistis...zas az taky markantny rozdiel to nie je (podla mna ak, tak okolo par % lepsie)rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29293
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
aano, ale su aj motory, ktore vahu vzduhu nemaju...napriklad 1.2 8V corsa...tazke tam je to jasne. No v podstate s tym filtrom...aky zasraty mas, tolko ti somarin lieta dnu, a nanasa(napeka) sa ti to vsetko na tu vahu...ta moja by ti vedela porozpravat co s nou zly ujo nemec pred tym, nez sa mi dostala do ruk robil, a aky tam mal filter pred nou....strach a hroza na tu vahu pozret po 80T km. Nastasie je uz vsetko ok. a aby tioho zas nebolo malo, nebudem sa opakovat..navod ako na nu je tu na foreazmodan napísal:hmm to mi je jasne... len ja som myslel ze dajme tomu ak je vzduchovy filter znecisteny tak prepusti menej vzduchu..ale za filtrom je este vaha vzduchu ktora si odmeria kolko vzduchu preslo cize teoreticky by to malo byt jedno nie? snad sa rozumieme co myslim

- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
K filtru - menim vzdy po 15000 km - menim olej menim aj vsetky filtre a sem tam ho vyberiem a prefuknem vzduchom
K spotrebe - chodim peso a jazdim busom do prace za tyzden uspora 70% financi oproti jazde autom
K spotrebe - chodim peso a jazdim busom do prace za tyzden uspora 70% financi oproti jazde autom

Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15826
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
Keby len servo - cele riadenie
:? kua nemoze sa auto kazit najlepsie vobec alebo iba na jar alebo v lete. aspon by vtaciky spievali pri behu na bus rano o piatej
a poobede niekde na terase si vychutnat pivko po sichte 



Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29293
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Bruno napísal:Keby len servo - cele riadenie:? kua nemoze sa auto kazit najlepsie vobec alebo iba na jar alebo v lete. aspon by vtaciky spievali pri behu na bus rano o piatej
a poobede niekde na terase si vychutnat pivko po sichte


podla mna bezne motory so vstrekovanim meraju mnozstvo nasavaneho vzduchu a davkuju podla toho palivo. okrem toho maju regulaciu cez spatnu vazbu z lambda sondy.rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
zapchaty vzduchovy filter posobi ako pneumaticka brzda, rovnako ako upchaty vyfuk
tu je potrebne oddelit diesel od benzinu... ale v podstate, je to presne tak, s tym, ze "vaha vzduchu" MERIA mnozstvo, NIE DAVKUJE. na zaklade hodnot z vahy sa dalej davkuje palivo do zmesi... cize, ako pise iurai >> cim menej zmesi, tym nizsi vykon.iurai napísal:podla mna bezne motory so vstrekovanim meraju mnozstvo nasavaneho vzduchu a davkuju podla toho palivo. okrem toho maju regulaciu cez spatnu vazbu z lambda sondy.rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
zapchaty vzduchovy filter posobi ako pneumaticka brzda, rovnako ako upchaty vyfuk
motor proste potrebuje svoju davku vzduchu...
ale ved aj v knihe "jak na to" je popisany princip naftoveho, aj benzinoveho motoru.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Sa chcem opytat jednu vec ohladom jedneho diesla, nebol to sice opel.
Ale pripadalo mi to takto.
V sani nebola ziadna klapka ked som cosik porobil s regulatorom tlaku, tam bola taka hadicka vacuum, ked som ju odpojil tak sa motor zacal roztacat, neviem ci to ma a kde to malo obmedzovac ale ked to zacalo dymit a hucat rychlo som to zapojil nastastie spat.Lebo to sa roztacalo 2 sekudny este aj potom co som ju zapojil...
No a zistil som ze vsetko tam je mechanicke tak neviem ako by som ten motor zastavil asi len otocenim klucika.
A zaujalo ma to ze tam nebola ta klapka ani vaha vzdchu, teda som ju nenasiel.
Tak so premyslal ze by to mohlo fungovat na principe ze motor si stale saje rovnaku davku vzduchu len sa pridava zmes paliva?
Ale pripadalo mi to takto.
V sani nebola ziadna klapka ked som cosik porobil s regulatorom tlaku, tam bola taka hadicka vacuum, ked som ju odpojil tak sa motor zacal roztacat, neviem ci to ma a kde to malo obmedzovac ale ked to zacalo dymit a hucat rychlo som to zapojil nastastie spat.Lebo to sa roztacalo 2 sekudny este aj potom co som ju zapojil...
No a zistil som ze vsetko tam je mechanicke tak neviem ako by som ten motor zastavil asi len otocenim klucika.
A zaujalo ma to ze tam nebola ta klapka ani vaha vzdchu, teda som ju nenasiel.
Tak so premyslal ze by to mohlo fungovat na principe ze motor si stale saje rovnaku davku vzduchu len sa pridava zmes paliva?
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa


klasicky dieslovy motor nema saciu klapku. tiahlom na vstrekovaciom cerpadle sa riadi mnozstvo vstreknutej nafty.mirrco napísal:Sa chcem opytat jednu vec ohladom jedneho diesla, nebol to sice opel.
Ale pripadalo mi to takto.
V sani nebola ziadna klapka ked som cosik porobil s regulatorom tlaku, tam bola taka hadicka vacuum, ked som ju odpojil tak sa motor zacal roztacat, neviem ci to ma a kde to malo obmedzovac ale ked to zacalo dymit a hucat rychlo som to zapojil nastastie spat.Lebo to sa roztacalo 2 sekudny este aj potom co som ju zapojil...
No a zistil som ze vsetko tam je mechanicke tak neviem ako by som ten motor zastavil asi len otocenim klucika.
A zaujalo ma to ze tam nebola ta klapka ani vaha vzdchu, teda som ju nenasiel.
Tak so premyslal ze by to mohlo fungovat na principe ze motor si stale saje rovnaku davku vzduchu len sa pridava zmes paliva?
klasicky turbodiesel ma turbo, ktore ked je roztocene, zvysuje mnozstvo (hmotnost) vzduchu nasaneho valcami. tlak turba sa prenasa hadickou do vstrekoacieho cerpadla, a toto zvysuje davku nafty
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Aha, takze ak mam na hladkom diesly lahku nohu je ta zmes velmi chudobna a vo vyfuku je dokonale spalena nafta a cast nasateho (nevyzuziteho)vzduchu a ked dam na podlahu tak sa vlastne vyuziva cela nasata zmes?
Takze na diesly treba dusit a plnym na podlahe aby bola spotreba najlepsia...
Pretoze ucinnost motora je navissia ked je zmes v dokonalom pomere A/F
neviem aky je pomer nafty zo vzduchom ale vyzera ze dusenim a pedalom na podlahe(teda tak aby na tej podlahe bolo take spalenie aby zas nebolo navyse nafty vo vyfuku ,berme do uvahy ze dobre nastaveny ten karburator alebo ki boh cerpadlo alebo co tam je...)by sa mala docielit najlepsia ucinnost motora.
preto mozno nove diesle maju aj vahu vzduchu a klapku a vstrekuje sa tam cez tie dizy tolko kolko sa nasalo vzduchu aby bol nasaty vzduch(O2 a asi aj N) vzdy efektivne vsetok spaleny?
no je to zaujimave teda
Takze na diesly treba dusit a plnym na podlahe aby bola spotreba najlepsia...
Pretoze ucinnost motora je navissia ked je zmes v dokonalom pomere A/F
neviem aky je pomer nafty zo vzduchom ale vyzera ze dusenim a pedalom na podlahe(teda tak aby na tej podlahe bolo take spalenie aby zas nebolo navyse nafty vo vyfuku ,berme do uvahy ze dobre nastaveny ten karburator alebo ki boh cerpadlo alebo co tam je...)by sa mala docielit najlepsia ucinnost motora.
preto mozno nove diesle maju aj vahu vzduchu a klapku a vstrekuje sa tam cez tie dizy tolko kolko sa nasalo vzduchu aby bol nasaty vzduch(O2 a asi aj N) vzdy efektivne vsetok spaleny?
no je to zaujimave teda
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa

