Ako na spotrebu?

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

Znecisteny vzduchovy filter udajne zvysuje spotrebu..moze mi niekto vysvetlit preco je to tak? ak je to tak...
rado.c

Príspevok od používateľa rado.c »

preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29293
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
no..a pokial nemas palubny pc, podla mna tu vyssiu spotrebu ani pri beznej prevadzke na znecisteny vzduchovy filter nezistis...zas az taky markantny rozdiel to nie je (podla mna ak, tak okolo par % lepsie)
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

hmm to mi je jasne... len ja som myslel ze dajme tomu ak je vzduchovy filter znecisteny tak prepusti menej vzduchu..ale za filtrom je este vaha vzduchu ktora si odmeria kolko vzduchu preslo cize teoreticky by to malo byt jedno nie? snad sa rozumieme co myslim :)
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29293
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

azmodan napísal:hmm to mi je jasne... len ja som myslel ze dajme tomu ak je vzduchovy filter znecisteny tak prepusti menej vzduchu..ale za filtrom je este vaha vzduchu ktora si odmeria kolko vzduchu preslo cize teoreticky by to malo byt jedno nie? snad sa rozumieme co myslim :)
aano, ale su aj motory, ktore vahu vzduhu nemaju...napriklad 1.2 8V corsa...tazke tam je to jasne. No v podstate s tym filtrom...aky zasraty mas, tolko ti somarin lieta dnu, a nanasa(napeka) sa ti to vsetko na tu vahu...ta moja by ti vedela porozpravat co s nou zly ujo nemec pred tym, nez sa mi dostala do ruk robil, a aky tam mal filter pred nou....strach a hroza na tu vahu pozret po 80T km. Nastasie je uz vsetko ok. a aby tioho zas nebolo malo, nebudem sa opakovat..navod ako na nu je tu na fore ;)
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Používateľov profilový obrázok
Viktor
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: V.Horeš, okr. TV

Príspevok od používateľa Viktor »

môj názor: po výmene špinavého filtra za nový čistý auto ide logicky lepšie lebo vzduch sa dostáva ľahšie do valcov, a keďže je filter špinavý tak ti to uberá z výkonu (možno len 2% ale aj to je niečo) a preto tomu viac šľapeš aby to šlo a to sa odzrkadlí na spotrebe
Kadett E 1.6
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

K filtru - menim vzdy po 15000 km - menim olej menim aj vsetky filtre a sem tam ho vyberiem a prefuknem vzduchom

K spotrebe - chodim peso a jazdim busom do prace za tyzden uspora 70% financi oproti jazde autom :lol:
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Bruno napísal:K spotrebe - chodim peso a jazdim busom do prace za tyzden uspora 70% financi oproti jazde autom :lol:
Kým nebudeš musieť zaplatiť to servo. 8)
Ja som na tom podobne. :wink:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

Keby len servo - cele riadenie :cry: :? kua nemoze sa auto kazit najlepsie vobec alebo iba na jar alebo v lete. aspon by vtaciky spievali pri behu na bus rano o piatej :lol: a poobede niekde na terase si vychutnat pivko po sichte :lol:
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29293
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Bruno napísal:Keby len servo - cele riadenie :cry: :? kua nemoze sa auto kazit najlepsie vobec alebo iba na jar alebo v lete. aspon by vtaciky spievali pri behu na bus rano o piatej :lol: a poobede niekde na terase si vychutnat pivko po sichte :lol:
:D...nie, kazde auto ma cit, a vie kedy sa poj*bat...vzdy, a vzdy len ked prsi, je zima, a fuka :D
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
podla mna bezne motory so vstrekovanim meraju mnozstvo nasavaneho vzduchu a davkuju podla toho palivo. okrem toho maju regulaciu cez spatnu vazbu z lambda sondy.

zapchaty vzduchovy filter posobi ako pneumaticka brzda, rovnako ako upchaty vyfuk
rado.c

Príspevok od používateľa rado.c »

iurai napísal:
rado.c napísal:preotze do zmesi ide viac paliva a menej vzduchu... a bez vzduchu ohen nehori...
podla mna bezne motory so vstrekovanim meraju mnozstvo nasavaneho vzduchu a davkuju podla toho palivo. okrem toho maju regulaciu cez spatnu vazbu z lambda sondy.

zapchaty vzduchovy filter posobi ako pneumaticka brzda, rovnako ako upchaty vyfuk
tu je potrebne oddelit diesel od benzinu... ale v podstate, je to presne tak, s tym, ze "vaha vzduchu" MERIA mnozstvo, NIE DAVKUJE. na zaklade hodnot z vahy sa dalej davkuje palivo do zmesi... cize, ako pise iurai >> cim menej zmesi, tym nizsi vykon.
motor proste potrebuje svoju davku vzduchu...

ale ved aj v knihe "jak na to" je popisany princip naftoveho, aj benzinoveho motoru.
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Sa chcem opytat jednu vec ohladom jedneho diesla, nebol to sice opel.
Ale pripadalo mi to takto.
V sani nebola ziadna klapka ked som cosik porobil s regulatorom tlaku, tam bola taka hadicka vacuum, ked som ju odpojil tak sa motor zacal roztacat, neviem ci to ma a kde to malo obmedzovac ale ked to zacalo dymit a hucat rychlo som to zapojil nastastie spat.Lebo to sa roztacalo 2 sekudny este aj potom co som ju zapojil...
No a zistil som ze vsetko tam je mechanicke tak neviem ako by som ten motor zastavil asi len otocenim klucika.
A zaujalo ma to ze tam nebola ta klapka ani vaha vzdchu, teda som ju nenasiel.
Tak so premyslal ze by to mohlo fungovat na principe ze motor si stale saje rovnaku davku vzduchu len sa pridava zmes paliva?
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

mirrco napísal:Sa chcem opytat jednu vec ohladom jedneho diesla, nebol to sice opel.
Ale pripadalo mi to takto.
V sani nebola ziadna klapka ked som cosik porobil s regulatorom tlaku, tam bola taka hadicka vacuum, ked som ju odpojil tak sa motor zacal roztacat, neviem ci to ma a kde to malo obmedzovac ale ked to zacalo dymit a hucat rychlo som to zapojil nastastie spat.Lebo to sa roztacalo 2 sekudny este aj potom co som ju zapojil...
No a zistil som ze vsetko tam je mechanicke tak neviem ako by som ten motor zastavil asi len otocenim klucika.
A zaujalo ma to ze tam nebola ta klapka ani vaha vzdchu, teda som ju nenasiel.
Tak so premyslal ze by to mohlo fungovat na principe ze motor si stale saje rovnaku davku vzduchu len sa pridava zmes paliva?
klasicky dieslovy motor nema saciu klapku. tiahlom na vstrekovaciom cerpadle sa riadi mnozstvo vstreknutej nafty.
klasicky turbodiesel ma turbo, ktore ked je roztocene, zvysuje mnozstvo (hmotnost) vzduchu nasaneho valcami. tlak turba sa prenasa hadickou do vstrekoacieho cerpadla, a toto zvysuje davku nafty
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

Aha, takze ak mam na hladkom diesly lahku nohu je ta zmes velmi chudobna a vo vyfuku je dokonale spalena nafta a cast nasateho (nevyzuziteho)vzduchu a ked dam na podlahu tak sa vlastne vyuziva cela nasata zmes?
Takze na diesly treba dusit a plnym na podlahe aby bola spotreba najlepsia...
Pretoze ucinnost motora je navissia ked je zmes v dokonalom pomere A/F
neviem aky je pomer nafty zo vzduchom ale vyzera ze dusenim a pedalom na podlahe(teda tak aby na tej podlahe bolo take spalenie aby zas nebolo navyse nafty vo vyfuku ,berme do uvahy ze dobre nastaveny ten karburator alebo ki boh cerpadlo alebo co tam je...)by sa mala docielit najlepsia ucinnost motora.
preto mozno nove diesle maju aj vahu vzduchu a klapku a vstrekuje sa tam cez tie dizy tolko kolko sa nasalo vzduchu aby bol nasaty vzduch(O2 a asi aj N) vzdy efektivne vsetok spaleny?
no je to zaujimave teda
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

u nafty dobre hori aj chudobna zmes nafty a vzduchu. preto nemusi mat skrtiacu klapku. u benzinu sposobuje chudobna zmes detonacne horenie, ktore je nepouzitelne. preto sa musi skrtiacou klapkou znizovat mnozstvo vzduchu.
mirrco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 430
Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prievidza
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mirrco »

A to detonacne horenie sa da ovplyvnit oktanovym cislom?
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
Obrázok
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

mirrco napísal:A to detonacne horenie sa da ovplyvnit oktanovym cislom?
ano. ale to sa pouziva skor na boj proti samozapalu zmesi ked je motor teply a su velke tlaky.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Veď to je to detonačné spaľovanie.
Wikipedia: "Oktánovým číslom sa hodnotí odolnosť benzínu (a iných palív pre zážihové motory) proti detonačnému spaľovaniu. Čím je vyššie oktánové číslo, tým je palivo odolnejšie proti detonačnému spaľovaniu."
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

vsak ano. ja som pisal o tom, ze ked sa da prichudobna zmes, tak vznikne detonacne spalovanie tiez
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"