Bliknutie svetiel pri studenom motore
Moderátori: bukelo, buci_vectra
cidlo teploty dava informaciu RJ motora, ze nakolko je motor zahriaty.
ona podla toho upravuje davkovanie paliva, casovanie vstrekum volnobeh a pod.
a riadi aj CHLADENIE motora, teda aspon u niektorych Astra-G
to cidlo nemozes bez nasledkov odpojit
dozhavovanie ide cez normalne zhavice, a je riadene tiez RJ motora.
ako presne neviem, ale predpokladam, ze to bude mat suvis s tym, nakolko sa motor zohrial
inak co som sa dival na obrazky, alternator z mojho benzinu by ti nepasoval, lebo mal uchyty inde - presne oproti sebe
ona podla toho upravuje davkovanie paliva, casovanie vstrekum volnobeh a pod.
a riadi aj CHLADENIE motora, teda aspon u niektorych Astra-G
to cidlo nemozes bez nasledkov odpojit
dozhavovanie ide cez normalne zhavice, a je riadene tiez RJ motora.
ako presne neviem, ale predpokladam, ze to bude mat suvis s tym, nakolko sa motor zohrial
inak co som sa dival na obrazky, alternator z mojho benzinu by ti nepasoval, lebo mal uchyty inde - presne oproti sebe
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
To probliknutí u studeného motoru, po sundání nohy z plynu, přeřazování, to už jsem psal, dělá to mžikové sepnutí žhavení.
Doba je asi 0,3 sec. To už jsem přestal řešit.
Doba žhavení je závislá od teploty motoru, Juraj to tu taky popsal tak, jak to je.
Když bylo minus 10,jel jsem se žhavením asi 1,5km. To vím podle kontrolky chyby motoru ( odešel mi žhavič), podle času, kdy zhasla.
Mám za to, že už lovíš duchy, tohle je nemoc většiny aster, jestli to něco vyřeší, tak snad jedině větší průřez drátu.
Doba je asi 0,3 sec. To už jsem přestal řešit.
Doba žhavení je závislá od teploty motoru, Juraj to tu taky popsal tak, jak to je.
Když bylo minus 10,jel jsem se žhavením asi 1,5km. To vím podle kontrolky chyby motoru ( odešel mi žhavič), podle času, kdy zhasla.
Mám za to, že už lovíš duchy, tohle je nemoc většiny aster, jestli to něco vyřeší, tak snad jedině větší průřez drátu.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Alzafir natocim video aby si vedel ze to neni len 0,3s ale aj 2s co to niekedy preblikne dufam ze sa mi to podari zajtra natocit(pouzijem MT takze neviem ci to bude dobre vidiet ale hadam ano)
podla toho ze ti zhavilo 1,5km hmmm tak do vtedy ti preblikuju?? lebo ak preblikovanie nejak suvisi s teplotou motora tak mne prestanu ak sa pohne teplomer na budiku to jest 71C co je asi pri -15tich cca po 8km cize pokial dozhavuje dlzku preblikovania tak preco by to robilo do takej vysoke teploty(zda sa mi to nemyslitelne)
Juraj nevadi uz mam druhy alternator ako pisem vyssie... vdaka za info o teplotach a cidle..... nevies presne ako dlho alebo pri akej teplote motora(chladiavcej kvapaliny) dochadza k zastaveniu dozhavovania??
s tym cidlom si to ako myslel?? ze ho bude treba vymazat cez diagnostiku?? lebo tu mam v tom nevidim problem.....alebo si myslel nieco ine??
uz som kupil cidlo teploty tak cez vikend to menim ani neviem ake je ci je to co zapina zhavenie uz pri 14C alebo to co zapina zhavenie od 5C ved uvidime po namontovani ani v predajni nevedeli(alebo je iba jedno ktore sa pouziva na obmenu)
podla toho ze ti zhavilo 1,5km hmmm tak do vtedy ti preblikuju?? lebo ak preblikovanie nejak suvisi s teplotou motora tak mne prestanu ak sa pohne teplomer na budiku to jest 71C co je asi pri -15tich cca po 8km cize pokial dozhavuje dlzku preblikovania tak preco by to robilo do takej vysoke teploty(zda sa mi to nemyslitelne)
Juraj nevadi uz mam druhy alternator ako pisem vyssie... vdaka za info o teplotach a cidle..... nevies presne ako dlho alebo pri akej teplote motora(chladiavcej kvapaliny) dochadza k zastaveniu dozhavovania??
s tym cidlom si to ako myslel?? ze ho bude treba vymazat cez diagnostiku?? lebo tu mam v tom nevidim problem.....alebo si myslel nieco ine??
uz som kupil cidlo teploty tak cez vikend to menim ani neviem ake je ci je to co zapina zhavenie uz pri 14C alebo to co zapina zhavenie od 5C ved uvidime po namontovani ani v predajni nevedeli(alebo je iba jedno ktore sa pouziva na obmenu)
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
https://plus.google.com/103220692530943052060/videos
tak hadam to je viditelne ako to blika ked nie tak to natocim tak ze priamo na svetlomete
tak hadam to je viditelne ako to blika ked nie tak to natocim tak ze priamo na svetlomete
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
To video je masakr, vždyť chvílema nic nevidíš
Já myslel to blikání jinak. Když auto trvale žhaví, tak nemá co blikat. To se objeví ( a taky ne vždy) když ujedu těch zmiňovaných cca 1,5km. Tady to přestane žhavit trvale a přižhaví to jen při přeřazení nebo sundání nohy z plynu.
Koukal jsem na to v diagnostickém režimu, takže u mě je to jasně přižhavení na těch 0,3 sec.
V tvém případě jde zcela jistě o něco jiného.
Jestli budeš mít šanci, najdi někoho s diagnostikou, nahraj data z jízdy a pošli mi to. stačí kolem minuty, ani ne. Třeba jako to video. Ale aby se v tu chvíli projevilo blikání.
Já myslel to blikání jinak. Když auto trvale žhaví, tak nemá co blikat. To se objeví ( a taky ne vždy) když ujedu těch zmiňovaných cca 1,5km. Tady to přestane žhavit trvale a přižhaví to jen při přeřazení nebo sundání nohy z plynu.
Koukal jsem na to v diagnostickém režimu, takže u mě je to jasně přižhavení na těch 0,3 sec.
V tvém případě jde zcela jistě o něco jiného.
Jestli budeš mít šanci, najdi někoho s diagnostikou, nahraj data z jízdy a pošli mi to. stačí kolem minuty, ani ne. Třeba jako to video. Ale aby se v tu chvíli projevilo blikání.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
diagnostiku mam ale nemam cas sa rano s tym hrat ked idem do prace ale ak si najdem cas tak to spravim.... inak ako sa ukladaju live data pri jazde(alebo ak môzes napis mi postup).... vidis Alzafir a ste si mysleli ze som vôl ked mi vadi blikanie.... je to riadne blikanie ale neviem kde by mohla byt chyba
Juraj ked to vidis cisto na el. problem daj nejakeho typa na to co mam spravit(prekostrenie som uz vylucil tym ze sme ho prekostrili uplne) neviem ale stale sa tocim okolo horucej kase lebo ked som odpojil zhavice tak to nerobilo ale zase to nenastartujem
skus napisat co mam este prekontrolovat(ako som uz vyzsie pisal eliminacia stiahnutia intenzity pri otoceni volantom sa odstranila repasom alternatora aj dobijanie je ovela lepsie lebo za cely tyzden aj pri tychto mrazoch nedoslo k svieteniu abs pri startovani)...... vdaka vopred
Juraj ked to vidis cisto na el. problem daj nejakeho typa na to co mam spravit(prekostrenie som uz vylucil tym ze sme ho prekostrili uplne) neviem ale stale sa tocim okolo horucej kase lebo ked som odpojil zhavice tak to nerobilo ale zase to nenastartujem
skus napisat co mam este prekontrolovat(ako som uz vyzsie pisal eliminacia stiahnutia intenzity pri otoceni volantom sa odstranila repasom alternatora aj dobijanie je ovela lepsie lebo za cely tyzden aj pri tychto mrazoch nedoslo k svieteniu abs pri startovani)...... vdaka vopred
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
spinac svetiel som rozobral do srobika a aj prestriekal kontakty ale myslim si ze to zo svetlami nema nic lebo preblikuje cela elektro instalacia cize v celom aute klesne napätie na dany moment...... a potom keby bolo s nimy nieco tak za tepla by to fungovalo?? to mi je zahadou preco ked sa pohne rucicka teploty motora na polubovke tak to prestane a ked zase klesne tak to zacne(pripad ked idem do obchodu rano a je vela ludi tak mi teplota v nezohriatom vozidle vychladne)
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
takze dnes som spravil diagnostiku na stojacou nenastartovanom vozidle chyby ktore ukazalo sa dost casto opakuju neviem ci ide o nejaky dôsledok toho preblikavania ale ved pozrite:
P0115 - Engine-Coolant Temperature Sensor Circuit High Input
(01) - Not present
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Not present
00164 - Engine Coolant Temperature Incorrect Signal
Not present
00017 - No Engine RPM Signal
Present
podotykam ze som menil cidlo teploty a raz som ho mal pred startom odpojene takze chyba mohla ostat zapisana..... a ta 17ka to bude ze auto nebolo nastartovane..... maju tie kody nieco s tym??
P0115 - Engine-Coolant Temperature Sensor Circuit High Input
(01) - Not present
P0400 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description)
(05) - Not present
00164 - Engine Coolant Temperature Incorrect Signal
Not present
00017 - No Engine RPM Signal
Present
podotykam ze som menil cidlo teploty a raz som ho mal pred startom odpojene takze chyba mohla ostat zapisana..... a ta 17ka to bude ze auto nebolo nastartovane..... maju tie kody nieco s tym??
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
To jsou informace na prd. Když uý jsi to napíchnul, proč jsi chyby nesmazal, neprojel auto a nevyčetl znova?
Zrovna tak jsi mohl nahrát data.
A chyba 00017, to je nesmysl, stojící motor není výrobce chyby.
Chyby souvisící s teplotou může být problém, ale zase se budu opakovat, když už tam ta diagnostika byla, podíval ses, co skutečně to čidlo ukazuje??
Zrovna tak jsi mohl nahrát data.
A chyba 00017, to je nesmysl, stojící motor není výrobce chyby.
Chyby souvisící s teplotou může být problém, ale zase se budu opakovat, když už tam ta diagnostika byla, podíval ses, co skutečně to čidlo ukazuje??
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
ano pozrel som cidlo teploty ukazovalo -11 a aj cidlo teloty oleja -11 akurat cidlo teploty nafty ukazovalo -8C
nepresiel som sa s nim preto lebo dnes sa nikam nechystam a nerad jazdim s tym blikanim (nestihne to prestat blikat a ani sa nezohreje motor v tejto kose)
cidlo ako som uz pisal som vymenil tak mozno som tento obcas ukazujuci problem odstranil uvidim zajtra idem do prace a potom ked na vecer pridem domov tak zase skotrolujem chyby ake vypisalo......
nepresiel som sa s nim preto lebo dnes sa nikam nechystam a nerad jazdim s tym blikanim (nestihne to prestat blikat a ani sa nezohreje motor v tejto kose)
cidlo ako som uz pisal som vymenil tak mozno som tento obcas ukazujuci problem odstranil uvidim zajtra idem do prace a potom ked na vecer pridem domov tak zase skotrolujem chyby ake vypisalo......
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
takze som sa nakoniec isiel prejst ako si pisal mam aj live data ale neviem kde ich hodit(ale skôr mi napis mail poslem ti ich tam)
takze vymena cidla jednoznacne pomohla v informaciam k budiku lebo ukazuje ako ma(s porovnanim s otcovym golfom) uplne plynule podla zatazenia plynoveho pedalu sa dvihala teplota.... a aj skôr ukazalo ze je zohriaty nie ako pred tym ze uz hrial ako besny a budik neukazoval nic cca po 6km sa mi zdvihla rucicka teploty co pred tym bolo min. az po 8km teplota ovzdusia bola -6C
ale to blikanie neprestalo
takze vymena cidla jednoznacne pomohla v informaciam k budiku lebo ukazuje ako ma(s porovnanim s otcovym golfom) uplne plynule podla zatazenia plynoveho pedalu sa dvihala teplota.... a aj skôr ukazalo ze je zohriaty nie ako pred tym ze uz hrial ako besny a budik neukazoval nic cca po 6km sa mi zdvihla rucicka teploty co pred tym bolo min. az po 8km teplota ovzdusia bola -6C
ale to blikanie neprestalo
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
Po první letmé kontrole napětí jsou v datech evidentní skoky v rozsahu 2V, to je moc. Dokonce špička 15V!!!
Znovu jsem přelouskal celé vlákno. Ještě pár poznatků.
Když při startování padnou rafiky budíků do mínusu a rozsvítí se ABS, to je neklamná známka slabé, špatné nebo vybité baterie. To jen pro info, přestože jsi ji měnil.
Kontrolovali jste kabeláž, zesilovali nebo měnili kostru. Ale co plus kabel mezi alternátorem a baterií? Opticky to nestačí. Stačí jen rozevřená svorka, což nemusí být ani viditelné. Zkuste kabel posílit.
Taky by nebylo marné změřit úbytek napětí mezi alternátorem a batarkou. Na tom plusovém kabelu. Od oka k oku. Přístup bude na prd to je jasné. Samosebou u studeného motoru, vyvolat změny, tzn sešlápnutá spojka, pod plynem, bez plynu.
Jak to vypadá u plusu kontaktu baterky, nehřeje příliš, totéž zase , jak to vypadá s teplotou plus kabelu??
Jinak platí vše ostatní, co jsem ti poslal v emailu.
Znovu jsem přelouskal celé vlákno. Ještě pár poznatků.
Když při startování padnou rafiky budíků do mínusu a rozsvítí se ABS, to je neklamná známka slabé, špatné nebo vybité baterie. To jen pro info, přestože jsi ji měnil.
Kontrolovali jste kabeláž, zesilovali nebo měnili kostru. Ale co plus kabel mezi alternátorem a baterií? Opticky to nestačí. Stačí jen rozevřená svorka, což nemusí být ani viditelné. Zkuste kabel posílit.
Taky by nebylo marné změřit úbytek napětí mezi alternátorem a batarkou. Na tom plusovém kabelu. Od oka k oku. Přístup bude na prd to je jasné. Samosebou u studeného motoru, vyvolat změny, tzn sešlápnutá spojka, pod plynem, bez plynu.
Jak to vypadá u plusu kontaktu baterky, nehřeje příliš, totéž zase , jak to vypadá s teplotou plus kabelu??
Jinak platí vše ostatní, co jsem ti poslal v emailu.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
ano ten plusovy sme neposilnily ani v jednom pripade skôr sme sa zaoberali(ako kazdy konstatoval) minusom alebo kostrou....
trosku to zhrniem co mam nove:
bateria,alternator,zhavice, rele zhavenia,termostat,remen a napinaciu kladku a teraz aj cidlo teploty.... dufam ze som na nic nezabudol
trosku to zhrniem co mam nove:
bateria,alternator,zhavice, rele zhavenia,termostat,remen a napinaciu kladku a teraz aj cidlo teploty.... dufam ze som na nic nezabudol
plus plus korea :D