Vstrekovanie vodíka, váš názor
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
dodam, ze ten usek je treba prejst rovnakym stylom jazdy, cize najlepsie s tempomatom, za riedkej premavky, vyvarovat sa predbiehania a pod.iurai napísal:staci napr. staly usek viackrat prejst oboma smermi a striedat HHO a bez
a v kratkom casovom slede - kvoli podobnej teplote a vlhkosti vzduchu a sile vetra
o style jazdy nieco napovie palubny pocitac - priemerna rychlost, pripadne zaznam z GPS
ako zaznam o spotrebe sa moze pouzit palubny pocitac, predpoklada sa stala odchylka od skutocnej (odhadovane mnozstvo co ide do prepadu trysiek)
myslim, ze si krajne skepticky voci tomu vynalezu. teda absolutne.macil napísal:Stačí jedna skutočnosť, ktorú tu uviedol Leilak a to, že ten zázrak sa do systému púšťa až za váhou vzduchu. Kto aspoň tuší, na čo jednotrlivé komponenty managementu motora slúžia, ten rovnako tuší, na čom to je celé založené.
ja mu davam urcitu sancu, ale mali by svoje uspechy overit niecim ako meranim
Macil, tvoja poznamka s vahou vzduchu je nekorektna. za prve. HHO ma vraj fungovat ako zlepsovatel spalovania, nie ako ciste palivo.
to znamena, ze vobec nemusi byt zachytene snimacmi pre bezny menezment motora.
za druhe. Vaha vzduchu sluzi na meranie vzduchu (20% kyslik) pre ucel davkovania paliva, teda u diesla pre obmedzenie davkovania
vaha vzduchu nie je dobra ani na meranie paliva (vodik, LPG, HHO), ani na meranie kyslika v inej forme ako vzduch (napr, HHO, kyslik)
Okrem toho u diesla, ako ma napr. leilak, je vaha vzduchu skoro zbytocna
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
No co sa stane? Som zvedavy...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
zlepsovatel spalovania je opatrenie, co zvysi mechanicku energiu prenesenu na kluku pri pouziti rovnakej davky paliva.macil napísal:Čo si predstavuješ pod "zlepšovateľom" spaľovania? Resp. vysvetli mi mechanizmus zlepšenia spaľovania.
K mojej nekorektnej poznámke. Na základe čoho určuje RJ množstvo vstrekovaného paliva a čo sa stane, ak do potrubia, za váhou vzduchu, spravím dieru?
mechanizmus ma nezaujima, ci uz to spomaluje, zrychluje horenie, meni priebeh tlaku na pieste, atd ...
staci ak je pozitivny vysledok. ja nie som obhajca HHO
obdobny tajny kandidat na zlepsovatela spalovania je napr. EGR
u diesla hlavne na zaklade uhla plynoveho pedalu a nasnimaneho plniaceho tlaku.macil napísal:K mojej nekorektnej poznámke. Na základe čoho určuje RJ množstvo vstrekovaného paliva a čo sa stane, ak do potrubia, za váhou vzduchu, spravím dieru?
a ak do potrubia urobis dieru, tak je to vyrazne rozdielne u naftaka a benzinaku.
a samozrejme zavisi to od toho, ze CO a KOLKO by si tou dierou tlacil.
teda ze ci kyslik, vzduch, HHO, propan, benzinove pary, vodu, NO... atd...
a) tie mnozstva co produkuje generator su zanedbatelne (doplnene) v pomere k mnozstvu nasaneho vzduchu, preto nie je treba aby boli RJ zaevidovane
b) ak dierou nejde vzduch, ale horlava zmes v spravnom pomere, je spravne, ze RJ ju neeviduje, lebo inak by v benzinovom motore zbytocne pridavala na vstrekovanom benzine
Naposledy upravil/-a iurai v 24 Máj 2011, 08:03, upravené celkom 1 krát.
k tomu a) to vyjadrenie som spresnil
skus ale ty vysvetlit, ze preco by HHO malo ist cez vahu vzduchu
alebo preco je zle, ze HHO cez vahu vzduchu nejde
a co sa ti nezda na tom vodnom cykle ?
skus ale ty vysvetlit, ze preco by HHO malo ist cez vahu vzduchu
alebo preco je zle, ze HHO cez vahu vzduchu nejde
ten termin som vymyslel ja, pritom nic nepredavammacil napísal:A teraz si spoj a + b.
K tomu zlepšovateľovi spaľovania. To je terminus technikus asi ako používajú podomoví obchodníci so zázračnými prípravkami na chudnutie.
Mimochodom, rozložíme H2O na H2+O a potom to v motore znova spojíme na H2O.
a co sa ti nezda na tom vodnom cykle ?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Ide o deklarovanú spotrebu. Ak polovicu vzduchu, či v tomto prípade plynu, pošleš do motora mimo "evidencie", čo má za úlohu práve váha vzduchu a je jedno, či si ten vzduch natiahne samotný motor, alebo ho tam natlačí turbo, RJ nadávkuje palivo len podľa "evidovaného" množstva, teda v prípade tohto príkladu len polovicu paliva, oproti prípadu, kedy by všetok vzduch šiel cez váhu vzduchu, resp. výstižnejšie pomenovanie je prietokomer vzduchu.
Vodný cyklus je v poriadku, len tam akosi nevidím žiadnu rezervu, ktorá by sa mala podieľať na tom tzv. zlepšovaní spaľovania.
Vodný cyklus je v poriadku, len tam akosi nevidím žiadnu rezervu, ktorá by sa mala podieľať na tom tzv. zlepšovaní spaľovania.
nerozumiem co myslis pod deklarovanou spotrebou.macil napísal:Ide o deklarovanú spotrebu. Ak polovicu vzduchu, či v tomto prípade plynu, pošleš do motora mimo "evidencie", čo má za úlohu práve váha vzduchu a je jedno, či si ten vzduch natiahne samotný motor, alebo ho tam natlačí turbo, RJ nadávkuje palivo len podľa "evidovaného" množstva, teda v prípade tohto príkladu len polovicu paliva, oproti prípadu, kedy by všetok vzduch šiel cez váhu vzduchu, resp. výstižnejšie pomenovanie je prietokomer vzduchu.
Vodný cyklus je v poriadku, len tam akosi nevidím žiadnu rezervu, ktorá by sa mala podieľať na tom tzv. zlepšovaní spaľovania.
1. cez tu dieru nejde vzduch, ale zmes paliva a kyslika v horlavom pomere. cize horlava zmes. vzduch nehori, a horlava zmes hori. v tom je rozdiel.
k horlavej zmesi nepotrebuje aby RJ motora davkovala naftu (palivo).
presnejsie povedane RJ motora k nej NESMIE davkovat palivo
2. cez tu dieru nejde polovica vzduchu/plnenia valca, ale vyrazne menej. ak by to bola polovica, to by uz (asi) bola ina situacia, to by sa nedalo robit RJ motora poza chrbat
skusme hypoteticky rozobrat tu situaciu, ktora nenastava, ale co si nacrtol ty - cez dieru ide polovica vzduchu, ci uz sanim motora alebo sanim turba.
v pripade diesla by sa nemalo stat nic zleho. vzduchu bude 2x viac a nafta bude horiet skoro rovnako dobre. mozno sa nevyuzije potencial motora - vedel by spalit viac nafty. to by znamenalo vykonove obmedzenie. ovsem by bol nesulad medzi prietokom cez vahu vzduchu a vypoctom vzduchu cez otacky a tlak turba - nudzovy rezim
klasicky diesel nema vahu vzduchu, davkuje podla stlacenia plynu a zvysuje davku podla tlaku za turbom. tento by siel rovnako.
bezny benzin - ak by bol riadeny vahou vzduchu, tak by bolo 2x viac vzduchu a spaloval by velmi chudobnu zmes - vysledok detonacie a podobne. ovsem by bol rozpor medzi uhlom klapky a nasnimanym prietokom vzduchu - nudzovy rezim ?
bezny benzin riadeny MAP - siel by rovnako, bez problemov
no a ten vodny cyklus - rezervy su v spalovani primarneho paliva. napr. u benzinu by bolo fajn, ak by chudobna zmes vedela horiet
a nie detonovat.
skus si ten HHO predstavit ako katalyzator v chemickej reakcii, alebo aditivum paliva (vplyv na oktanove, cetanove cislo, atd.)
- lubo098
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: LV
velmi zaujimavy dialog. nevyznam sa v tom podla coho sa miesa zmes paliva tak sa to snazim pochopit.
moja otazka je: nieje dvolezity udaj z labdasondy?
tym ze sa prida HHO za vahou lamdasonda zaregistruje bohatu zmes tak RJ znizi davku paliva?
moja otazka je: nieje dvolezity udaj z labdasondy?
tym ze sa prida HHO za vahou lamdasonda zaregistruje bohatu zmes tak RJ znizi davku paliva?
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Iurai, chytáš sa bodov, ktoré sú nepodstatné a uviedol som ich pre lepšiu predstavu toho, čo som chcel povedať. Pod deklôarovanou spotrebou som mal na mysli tú, ktorú deklaruje Leilak.
Na rozdiel od prípadu, ktorý si popísal vyššie, motor v prípade, o ktorom sa bavíme nepracuje v núdzovom režime a údaj z váhy vzduchu je podstatný a najpresnejšie charakterizuje množstvo nasatého vzducha a v konečnom dôsledku kyslíka. Tlak stlačeného vzduchu je príliš nepresný na určenie objemu kyslíka v ňom, preto sa s ním ráta v núdzovom režime.
Možno by bola zaujímavé sledovať spotrebu, keby leilak odpojil váhu vzduchu a motor by prešiel do núdzového režimu.
Chudobná zmes benzínu dokáže horieť, ak sa bavíme o motore. K detonáciám dochádza pri akejkoľvek koncentrácii za určitých podmienok.
Zmes vodíka a kyslíka si ako katalyzátor predstaviť nedokážem, nakoľko definícia katalyzátora vraví: Katalyzátor je látka, ktorá vstupuje do chemickej reakcie, má na jej priebeh vplyv, pritom vystupuje z nej nezmenená. A v tomto prípade to tak nie je.
Na rozdiel od prípadu, ktorý si popísal vyššie, motor v prípade, o ktorom sa bavíme nepracuje v núdzovom režime a údaj z váhy vzduchu je podstatný a najpresnejšie charakterizuje množstvo nasatého vzducha a v konečnom dôsledku kyslíka. Tlak stlačeného vzduchu je príliš nepresný na určenie objemu kyslíka v ňom, preto sa s ním ráta v núdzovom režime.
Možno by bola zaujímavé sledovať spotrebu, keby leilak odpojil váhu vzduchu a motor by prešiel do núdzového režimu.
Chudobná zmes benzínu dokáže horieť, ak sa bavíme o motore. K detonáciám dochádza pri akejkoľvek koncentrácii za určitých podmienok.
Zmes vodíka a kyslíka si ako katalyzátor predstaviť nedokážem, nakoľko definícia katalyzátora vraví: Katalyzátor je látka, ktorá vstupuje do chemickej reakcie, má na jej priebeh vplyv, pritom vystupuje z nej nezmenená. A v tomto prípade to tak nie je.
macil, stacilo aby si svoje argumenty ci uz za alebo proti vyjadril jasne.
potom by som s tebou nediskutoval o zbytocnostiach, ci sa chytal detailov, atd
doteraz nechapem, co si chcel vlastne povedat.
co som zachytil ja:
1. argumenty podomovych predajcov zazracnych diet - suhlasim. ovsem toto nehovori o tom, ci to funguje alebo nie
2. je to blbost, ci logicky zla konstrukcia, lebo je HHO privedeny medzi vahu vzduchu a motor - tu sa mylis
3. deklarovana spotreba - doteraz nechapem. skus to napisat inaksie
4. neveris, ze to funguje. moj suhlas, kazdy moze mat nazor
potom by som s tebou nediskutoval o zbytocnostiach, ci sa chytal detailov, atd
doteraz nechapem, co si chcel vlastne povedat.
co som zachytil ja:
1. argumenty podomovych predajcov zazracnych diet - suhlasim. ovsem toto nehovori o tom, ci to funguje alebo nie
2. je to blbost, ci logicky zla konstrukcia, lebo je HHO privedeny medzi vahu vzduchu a motor - tu sa mylis
3. deklarovana spotreba - doteraz nechapem. skus to napisat inaksie
4. neveris, ze to funguje. moj suhlas, kazdy moze mat nazor
lambda sonda sa snazi jemne doladit pomer zmesi, aby vo vyfukovych plynoch nebol ani kyslik ani nespalene palivolubo098 napísal:velmi zaujimavy dialog. nevyznam sa v tom podla coho sa miesa zmes paliva tak sa to snazim pochopit.
moja otazka je: nieje dvolezity udaj z labdasondy?
tym ze sa prida HHO za vahou lamdasonda zaregistruje bohatu zmes tak RJ znizi davku paliva?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Prečítaj si ešte raz môj príspevok. Sú v ňom použité výrazy, ako "príklad", či "v tomto prípade". Ak si ich dáš do kontextu z ostatným textom, jasnejšie to už byť nemôže.
Argumentovať vymyslenými výrazmi v takýchto prípadoch je prinajmenšom neefektívne.
deklarovaná spotreba - uvádzaná spotreba
Moja skepsa nepramení z toho, žeby to nefungovalo, to napokon z toho, čo bolo uvedené nie je vôbec jasné, ale z prístupu a neschopnosti zainteresovaných podať k tomu aspoň logické vysvetlenie. Žiadny z takzvaných výskumníkov s ktorých názormi som sa stretol, prevažne v písomnej forme, na mňa nespravil dojem technicky, aspoň v základoch, zdatného jedinca ale skôr kuchára, ktorý sa popri prestávkach vo varetí púšťa do objavovania prerpetua a tomu zodpovedajúc vyzerajú aj jeho argumenty. Nezmysly. Uveriť tomu v takejto forme je ako pridať sa k stúpencom Jedi, ktorých si spomenul inde.
Okrem toho, ak by to naozaj fungovalo, tak už na tom dávno jazdíme.
Argumenty o činnosti ropnej mafie v tejto oblasti sú hodné tak pre 11 ročných dobrodruhov. Celkom trefne to vo svojom príspevku vyjadril Kajo na 2. strane tohto vlákna.
Argumentovať vymyslenými výrazmi v takýchto prípadoch je prinajmenšom neefektívne.
deklarovaná spotreba - uvádzaná spotreba
Moja skepsa nepramení z toho, žeby to nefungovalo, to napokon z toho, čo bolo uvedené nie je vôbec jasné, ale z prístupu a neschopnosti zainteresovaných podať k tomu aspoň logické vysvetlenie. Žiadny z takzvaných výskumníkov s ktorých názormi som sa stretol, prevažne v písomnej forme, na mňa nespravil dojem technicky, aspoň v základoch, zdatného jedinca ale skôr kuchára, ktorý sa popri prestávkach vo varetí púšťa do objavovania prerpetua a tomu zodpovedajúc vyzerajú aj jeho argumenty. Nezmysly. Uveriť tomu v takejto forme je ako pridať sa k stúpencom Jedi, ktorých si spomenul inde.
Okrem toho, ak by to naozaj fungovalo, tak už na tom dávno jazdíme.
Argumenty o činnosti ropnej mafie v tejto oblasti sú hodné tak pre 11 ročných dobrodruhov. Celkom trefne to vo svojom príspevku vyjadril Kajo na 2. strane tohto vlákna.