Čistič motora - zdvihátka, karbón, vebe 1.6 16V
Moderátori: dulo, buci_vectra
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Čistič motora - zdvihátka, karbón, vebe 1.6 16V
Nazdar opláci, potreboval by som poradiť aký prípravok a ako často dávať do tohto motora. Tento problém riešim hlavne kvôli veľkému zanášaniu výfukových ventilov a problémami s pridieraním driekov ventilov na tomto type motora. U mňa to po najazdení cca 220 tis. km skončilo rozhasením hydroštelov a nutnou GO hlavy. Ak máte niekto dobré skúsenosti s nejakým sajrajtom tak dajte vedieť. Dík.
Naposledy upravil/-a M4jky v 23 Feb 2013, 21:36, upravené celkom 1 krát.
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- M4jky
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 15 Feb 2010, 18:39
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Bánovce n/B
Kajo tak s tým postom si ma totálne zrušil
No problém je v tom, že na tom jazdí máti a zo štýlu jej jazdy je mi jasné, že má na tom dosť značný podiel. Hľadám len riešenie...skrátka čo do toto naliať aby ten auťák neporazilo. Keď som videl ako vyzerali ventily po jednej výmene oleja (cca 13 000km) tak som zaplakal a je mi toho auta ľúto a rád by som mu to nejako ulahčil a predĺžil životnosť motora. Zdvihátka ma až tak moc netrápia to by stačilo tak raz za dve výmeny oleja niečo do neho dať a bol by pokoj. Ale to čo zostáva na výfukových ventiloch tak to je vec. Podľa toho čo som videl by som sa nedivil keby po 30tis. km boli povykrúcané jak paragraf a nejaký by praskol.
Takže návrhy? (samozrejme okrem takých typu jazdiť normálne a kúpiť dízla, keby to bolo možné tak sa nevypytujem...)
No problém je v tom, že na tom jazdí máti a zo štýlu jej jazdy je mi jasné, že má na tom dosť značný podiel. Hľadám len riešenie...skrátka čo do toto naliať aby ten auťák neporazilo. Keď som videl ako vyzerali ventily po jednej výmene oleja (cca 13 000km) tak som zaplakal a je mi toho auta ľúto a rád by som mu to nejako ulahčil a predĺžil životnosť motora. Zdvihátka ma až tak moc netrápia to by stačilo tak raz za dve výmeny oleja niečo do neho dať a bol by pokoj. Ale to čo zostáva na výfukových ventiloch tak to je vec. Podľa toho čo som videl by som sa nedivil keby po 30tis. km boli povykrúcané jak paragraf a nejaký by praskol.
Takže návrhy? (samozrejme okrem takých typu jazdiť normálne a kúpiť dízla, keby to bolo možné tak sa nevypytujem...)
Vebe 1.6 16V '96 hatchback, X16XEL 74kW
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Neviem, či nejakým sajrajtom do oleja, či paliva dáš dole pripečený sajrajt z ventilov.
Jedine snáď živou jazdou, nech sa čo to z ventilov spáli.
Na hydroštely sa myslím môžeš vykašlať, ak sú už v péčku a klepú, tak už im nič nepomôže.
Ale môžeš mamke znefunkčniť 3,4 a 5 prevodový stupeň, tak snáď dostane motor do otáčok (joke)
Jedine snáď živou jazdou, nech sa čo to z ventilov spáli.
Na hydroštely sa myslím môžeš vykašlať, ak sú už v péčku a klepú, tak už im nič nepomôže.
Ale môžeš mamke znefunkčniť 3,4 a 5 prevodový stupeň, tak snáď dostane motor do otáčok (joke)
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- lubo.rix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Prievidza
ja som mal menene tesnenia a zdvihatka(ci ventily-ak je rozdiel neviem???? ) pred 20tis cca, ten liqui moly mos2 tam mam od oktobra cca 7tis km. a este ho necham potom za nejakych 5tis km dam GM. Ono ze je to dobry olej, vlastne ktory je zly? asi ziadnyM4jky napísal:A koľko km si tam ten olej nechal, myslím po prvej výmene? Ešte ak máte niekto typ čo dať do paliva?
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
- lubo.rix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 31 Aug 2012, 13:57
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Prievidza
do benzinu davam http://tuning-autodoplnky.0905.sk/autok ... p5248.html (0,2dcl/20l)
uz rok a pol, ta pol litrovka ti vydrzi dlho, sice ja som presiel na lpg, tak mam plnku 2-3 mesiace, teraz v zime mam vyssiu teplotu a lpg sa mi prepne pri 80°C (od montaze bolo 55-60 a to bolo na zimu nizka teplota, sekvencne moc nema rado ked nie je zahriaty motor), tak to musim znizit na 65-70°C a bude tak celorocne
shop je ilustracny, da sa zohnat aj lacnejsie cca 6€ a videl som aj za 3,5€
ja som kupil za 10 a az potom som nasiel za menej
PS: ale na precistenie motora, je priamo pri vymene oleja pripravky na preplach, aj to mozes pouzit, ale aj mos2 ak mas vsetko ok- vsetky tesnenia
uz rok a pol, ta pol litrovka ti vydrzi dlho, sice ja som presiel na lpg, tak mam plnku 2-3 mesiace, teraz v zime mam vyssiu teplotu a lpg sa mi prepne pri 80°C (od montaze bolo 55-60 a to bolo na zimu nizka teplota, sekvencne moc nema rado ked nie je zahriaty motor), tak to musim znizit na 65-70°C a bude tak celorocne
shop je ilustracny, da sa zohnat aj lacnejsie cca 6€ a videl som aj za 3,5€
ja som kupil za 10 a az potom som nasiel za menej
PS: ale na precistenie motora, je priamo pri vymene oleja pripravky na preplach, aj to mozes pouzit, ale aj mos2 ak mas vsetko ok- vsetky tesnenia
ѴЄƇϯƦȺ Ƀ
- otravaga
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Šaľa
- Bydlisko: šaľa
hento VIF-ko pouziva aj brat v jeho ibize 1,4 16V a pomaha mu to. aspon co sa chodu motora tyka. vraj pre tieto motory je benzin 95 slaby a motor ma hrozny chod. bratovi to doslova skapinalo. ked tankoval Vpower a pod. tak islo auto v pohode. po tom ako tam zacal davat VIF spolu s 95 tak sa problem stratil a motor ide v pohode. dokonca minule to tam pri tankovani zabudol dat a aj tak mu to islo v pohode, takze asi to v systeme aj ostalo. ja to davam do svojho dizla tiez. tuto som nahral test aditiv co som davnejsie odniekadial stiahol: http://ulozto.sk/xstJYKJ/test-aditiv-pdf tuto VIF skoncilo ako vitaz.