oranžová kontrolka "auta s kľúčom" vectra c 1,9 cd
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 31 Mar 2012, 14:28
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: čadca
oranžová kontrolka "auta s kľúčom" vectra c 1,9 cd
Pozdravujem všetkých členov klubu a zároveň chcem požiadať o nejaké tipy a rady ohľadne môjho problému. Snažil som sa tu na fóre niečo nájsť, ale nič som nenašiel.
Problém spočíva v tom, že som asi pred 3 dňami naštartoval auto a po prejdení asi 20 m sa mi rozsvietila oranžová kontrolka „AUTO S KLúčOM“, pričom som nespozoroval žiadne zmeny v dynamike jazdy. Po opätovnom naštartovaní opäť kontrolka nesvietila, ale zasa po prejdení teraz asi 300 m začala svietiť. Včera sa opakoval ten istý problém po naštartovaní, ale po prejdení cca 11 km mi kontrolka zhasla počas jazdy a do cieľa cesty už nezasvietila. Dnes ráno som naštartoval, prešiel cca 3 km do servisu bez toho, aby mi kontrolka zasvietila. Na diagnostike mi povedali, že chyba sa ukázala ako – „recirkulácia emisii“, ale teda v čom je problém, čo vymeniť? Túto chybu mi vymazali ale opäť po prejdení 20 m mi začala kontrolka svietiť. Máte teda nejaké rady alebo návrhy ako toto odstrániť? Vopred vďaka.
Mám motor Z 19 DTH, teda auto vectra c 1,9 cdti 110 kw, 6.-stupňový automat, r.v. 11/2005.
Problém spočíva v tom, že som asi pred 3 dňami naštartoval auto a po prejdení asi 20 m sa mi rozsvietila oranžová kontrolka „AUTO S KLúčOM“, pričom som nespozoroval žiadne zmeny v dynamike jazdy. Po opätovnom naštartovaní opäť kontrolka nesvietila, ale zasa po prejdení teraz asi 300 m začala svietiť. Včera sa opakoval ten istý problém po naštartovaní, ale po prejdení cca 11 km mi kontrolka zhasla počas jazdy a do cieľa cesty už nezasvietila. Dnes ráno som naštartoval, prešiel cca 3 km do servisu bez toho, aby mi kontrolka zasvietila. Na diagnostike mi povedali, že chyba sa ukázala ako – „recirkulácia emisii“, ale teda v čom je problém, čo vymeniť? Túto chybu mi vymazali ale opäť po prejdení 20 m mi začala kontrolka svietiť. Máte teda nejaké rady alebo návrhy ako toto odstrániť? Vopred vďaka.
Mám motor Z 19 DTH, teda auto vectra c 1,9 cdti 110 kw, 6.-stupňový automat, r.v. 11/2005.
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
podľa opisu vidím príčinu v EGR ventile meniť zatiaľ netreba nič, len vyčistiť
máš SS
máš SS
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 18 Jan 2012, 00:06
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ,Banska Bystrica
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 18 Jan 2012, 00:06
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ,Banska Bystrica
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
tá elektrická časť sa dá celkom dobre vyčistiť
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre24petusko napísal:chcelo by to mozno nejaky navo/postup
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... highlight=
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
EGR ventil priamo súvisí s recirkuláciou emisíí
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby)
oranžový motor - porucha emisií (lambda sonda, katalyzátor)
oranžový motor - návšteva servisu ( ostatné chyby)
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
tak potom fajn, len pre istotujupaza1 napísal:nechcem byť zlý, ale je aj tu na fóre24petusko napísal:chcelo by to mozno nejaky navo/postup
1.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=17589
2.http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... highlight=
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Problém býva častejšie s ventilom, než s kotvou magnetu.
Ten elektromagnet sa dá ľahko skontrolovať.
Hlavný problém však je so zapchatými kanálmi na sacom, ľudia často vyčistia a spojazdnia egr (dokonale primitívna súčiastka mimochodom), aĺe už sa zrkadielkom nepozrú do kanálov sacieho.
Bohužiaľ, konštrukcia sania tohto motora je zlá a preto sa s týmto neduhom skôr či neskôr stretne každý.
Ten elektromagnet sa dá ľahko skontrolovať.
Hlavný problém však je so zapchatými kanálmi na sacom, ľudia často vyčistia a spojazdnia egr (dokonale primitívna súčiastka mimochodom), aĺe už sa zrkadielkom nepozrú do kanálov sacieho.
Bohužiaľ, konštrukcia sania tohto motora je zlá a preto sa s týmto neduhom skôr či neskôr stretne každý.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Kajo, pri čistení EGR ventilu čistím aj kanáliky pod škrtiacou klapkou, ako aj klapku samotnú, samozrejmosťou je aj čistenie kanálikov (priechodov) medzi EGR a škrtiacou klapkou Mimochodom tá elektromagnetická časť býva riadne zaprasená, zalepená - potom elektromagnet robí neplechu ( zadrháva)
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 31 Mar 2012, 14:28
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: čadca
No tak včera som vyčistil EGR ventil, uplne celý aj tú časť, ktorú je potrebné odvrtať - podľa návodu tu na fóre. Taktiež vyčistená aj škrtiaca klapka. Mimochodom to bolo riadne zanesené :-((( Po tomto išlo auto chvíľu dobre. Po chvilke jazdy som však spozoroval, že ako zatlačim pedál plynu do polovičky, auto sa nechce rozbehnúť, pričom mi toto pred čistením nerobilo vôbec. Teda raz mi reaguje na pedál plynu dobre, inokedy sa nechce rozbehnúť .-((( Viete mi poradiť, čo sa mohlo stať??? Inak opäť sa mi rozsvietila kontrolka "AUTO S KLúčOM" :-(((
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
Diagnostika - chybový kód? Po vyčistení si ho zložil tak ako má byť? Vyčistil si MAP senzor? Tiahlo na saní je v poriadku?
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 31 Mar 2012, 14:28
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: čadca
Zložené je to tak, ako pred tým. Ale neviem, či by nebolo lepšie ist na diganostiku OP - COM, ten kamarat ma myslim OBD II. Viete mi povedat, či je v tom rozdiel??? MAP senzor mi nečistil a to tiahlo asi tiez nekukal. Inak som sa tu na fore dočítal, ze to môze byt aj snímačom tlaku v sacom potrubi, kde ho teda nájdem? Chybu ukazalo P1813, ale ako sme to vymazali uz mi kontrolka nesvieti na pristrojovke žiadna, avšak vykon auta začina byť az nad tých 1.800 ot/min. ..... Máte prosím vas nejaké nápady, aby som fakt nemusel vymenit polovičku auta :-)
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
snímač tlaku v sacom potrubí je MAP senzor, nájdeš ho na sacom potrubí tak v jeho polovici
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan