Načo slúžia voľnobežky na moderných dízlových motoroch?

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Načo slúžia voľnobežky na moderných dízlových motoroch?

Príspevok od používateľa Kajo »

Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Kajo, skus to zhrnut na par riadkov, cez ten google translate sa to fakt neda citat a ja po Nemecky viem len neslusne veci :wink:
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Moderné dízláky majú kvôli vysokej kompresii nerovnomerný chod, neustále spomaľujú a zrýchlujú.
Výkonné alternátory sú zas odprevodované veľmi do rýchla.
Tieto dva faktory vedú k veľkému namáhaniu remeňa, napínača a alternátora.
Keď sa na dízlaku zasekne voľnobežka, alternátor sa zvyčajne rozsype po 20-30 tisíc km.
Zaseknutá voľnobežka sa spozná podľa kmitania napínača, remeňa a podľa brumu.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
dulo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 22007
Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
Auto: Vectra B
Bydlisko: Levoča
Bydlisko: Levoča

Príspevok od používateľa dulo »

brum-brum? :)
VeBe X18XE Caravan Sport
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"