EGR Ventil pocinam spravne

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

EGR Ventil pocinam spravne

Príspevok od používateľa mirko608 »

Zacala mi svietit kontrolka motora,v tej chvili motor stratil vykon,ked kontrolka zhasla auto zase slo.teraz uz nejde vobec do vykonu ci svieti kontrolka alebo nie.

Bol som na diagnostike.Vypisalo zavadu P0400-Recirkulacia vyfukovych plynov-odchylka regulacie

Skusal som ci je v systeme podlak,bolo slabo citit na jazyku zvysovanim otacok sa podtlak zvysoval,cize vaukova pumpa bude v poriadku.Regulacny ventil predpokladam ze funguje,na volnobehu raz pustilo podtlak raz nie,cize myslim ze ok
EGR som vysroboval nastartoval som a dival som sa ciho podtlak potiahne ako keby sa otvoril,nic sa nedialo tak som ho este pre istotu prepojil priamo na vaukovu pumpu a nic.Nehybal sa
Tak som vyskusal poslednu variantu dal som na neho hadicku a skusal som ustami tahat do seba nic sa nedialo necitil som ziaden odpor na jazyku iba ako keby som tahal vdzuch bez odporu-predpokladam ze prdla membrana a EGR je zly!

Preto sa pytam mily Oplaci ci je moj postup na zistenie zavady spravny a mozem spokojne hladat novy EGR...Dakujem za kazdy komentar :)
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pri volnobehu podtlak citit len slabo na jazyku.
nebude prislaby ? ted pokial neunika cez deravy ventil niekde ...
matko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 03 Jan 2011, 14:51
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Radošovce okr.Skalica

Príspevok od používateľa matko »

Či EGR funguje na 100% zistíš tak,že mu zatlačíš "nožičku" dovnútra a potom zacpeš prstom otvor,na ktorý bola nasadená podtlaková hadička. Pri funkčnom EGR cítiš na prste podtlak a "nožička" ostane hore,pri nefunkčnom klesne bez odporu dole-diera v membráne.
Vectra B,X20DTH,r.v 2000
Vectra B,X16XEL,R.v 1998-ex
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

iurai napísal:pri volnobehu podtlak citit len slabo na jazyku.
nebude prislaby ? ted pokial neunika cez deravy ventil niekde ...


no citim na jazyku ako mi ho taha do hadicky dost citelne....myslim ze podtlak bude dobry

ma EGR vplyv na vykon motora?..lebo to moje vobec netaha je hluche ako keby bez turba..jedina zavada na motore co je je hore uvedena..predtym auto bolo bez chyby a tahalo nadherne
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

:idea: skontroluj komplet hadicky , kolienka, spojky na soleonidoch . vsetky - od turba az EGR
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Vyzera to na zlu membranu v EGR, postup myslim si zvolil spravny.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
matko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 03 Jan 2011, 14:51
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Radošovce okr.Skalica

Príspevok od používateľa matko »

Presne tak,kvôli pokazenému EGR stráca motor ťah-chová sa ako hladký diesel bez turba.Ja keď som mal problém s EGR, tak som zistil,že sa jednoducho stráca podtlak v hadičkách-tým pádom ani turbo nefachá.
Vectra B,X20DTH,r.v 2000
Vectra B,X16XEL,R.v 1998-ex
kofi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 267
Dátum registrácie: 05 Máj 2008, 22:26
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Michalovce
Bydlisko alt: 48°47´/21°52´
Bydlisko: okr. MICHALOVCE
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa kofi »

mirko608 napísal:
iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka



A vycistenie EGR a sania by nepomohlo?
Skoda Forman 1,3 50kW BMM r.v. 1993 - modry - EX
Opel Vectra Caravan 2,0 16V DTi r.v.2001 - strieborna metaliza - EX
Opel Corsa C 1,0 12V r.v.2004
Opel Meriva 1.4 16V r.v. 2008
Opel Zafira Tourer 2.0 - 2012
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

matko napísal:Presne tak,kvôli pokazenému EGR stráca motor ťah-chová sa ako hladký diesel bez turba.Ja keď som mal problém s EGR, tak som zistil,že sa jednoducho stráca podtlak v hadičkách-tým pádom ani turbo nefachá.


presne tak!
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

kofi napísal:
mirko608 napísal:
iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka



A vycistenie EGR a sania by nepomohlo?


nepomohlo kedze je pokazene samotne EGR
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ked je praskmute EGR na vine, ze sa straca podtlak. tak staci od neho odpojit hadicku a zaslepit.
auto by potom malo ist dobre, pokial to RJ motora nehodi do nudzoveho rezimu, kvoli chybajucemu zasahu EGR

ktovie, co by s tym urobila odpojena vaha vzduchu
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

to som skusal odpojil som hadicku dal do nej skrutku..a hned nabehla kontrolka motora auto islo este horsie ako predtym...ten opel to ma riadne vymeslene..odide egr a auto takmer nepojazdne :)
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
matko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 03 Jan 2011, 14:51
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Radošovce okr.Skalica

Príspevok od používateľa matko »

Hadičku od EGR zaslepiť nestačí,pretože elektronika spozná aj stratu tlaku v nasávaní..... Tu skrátka nie je čo riešiť.Treba kúpiť trebárs použitý funkčný EGR za 20 euro a auto bude jazdiť ako nové.
Vectra B,X20DTH,r.v 2000
Vectra B,X16XEL,R.v 1998-ex
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

matko napísal:Hadičku od EGR zaslepiť nestačí,pretože elektronika spozná aj stratu tlaku v nasávaní..... Tu skrátka nie je čo riešiť.Treba kúpiť trebárs použitý funkčný EGR za 20 euro a auto bude jazdiť ako nové.


tak tak,len ho musim zohnat akosik sa mi to nedari :(
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
theruck
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 23 Jún 2009, 21:33
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Trnava, Slovensko
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa theruck »

no len aby.... ja riesim podobny problem uz roky a stale som ho nevyriesil. je to v tejto teme http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14889

EGRko vyskusas lahko ci je funknce tak ako tu bolo popisovane pripadne ze zacnes nasavat hadicku ktora edie k egr a musis citit ze si prisiel na doraz. ale kludne mozes mat aj vadnu vahu vzduchu,vakuovku, dosrane turbo, vadny solenoid, prasknute hadicky, zasobnik tlaku alebo upchaty katalyzator. na tomto motore snad ani neexistuje sprostejsia zavada
Používateľov profilový obrázok
Teo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4752
Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Teo »

len ci tento navod plati aj pre ine ako 2,0 16V :wink:
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
cezet
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23 Feb 2010, 19:18
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa cezet »

cavta ja mam taky isty problem egr je pas a vykon motora ja maly.ale obcas ide ale malo kedy.na egrku je pass membrana.otazka :je dobre si zohnat pouzity egr alebo radsej novy a kolko stoji.dakujem
Astra F 1,4 44Kw motor X14NZ r.v.2001
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

cezet napísal:cavta ja mam taky isty problem egr je pas a vykon motora ja maly.ale obcas ide ale malo kedy.na egrku je pass membrana.otazka :je dobre si zohnat pouzity egr alebo radsej novy a kolko stoji.dakujem


cavta. nemas diesel si v zlej teme.
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"