6 st. automat
Moderátori: bukelo, buci_vectra
6 st. automat
ma niekto skusenosti s motorom 1.9 CDTI 88 kW / 120 PS v kombinacii s 6 st. automatom v Astre Caravan?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12 Mar 2009, 11:54
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
Moja skusenost Astra Caravan 6 st. automat
Ahoj,
Ja som akurat kupil OP Astra Caravan so 6st. prevodovkou. Auto jazdi priemerne, trosku mi chyba ze nema az taky odpich ako by som cakal, jednotka zaberie tak trosku opozdene ale nie je to nic tragicke. Potom pekne taha az po 6tku v kuse. Jediny problem co teraz pocitujem, je to ze po ranu ked je auto studene automat obcas ide do vyssich otacok aby zaradil vyssiu rychlost. V podstate to vypada tak, ze na 1-tke idem tak po 30km/h 2-ke 30-40km/h 3-ke sa to drzi tak do 60km/h atd... lenze ked je auto zohriate tak to radi v ovela nizsich rychlostiach nerozumiem tomu. Dufam, ze sa mi nezacala srat, pretoze by ma to vyslo asi pekne draho. Dufam, ze som ti aspon trochu pomohol.
Ja som akurat kupil OP Astra Caravan so 6st. prevodovkou. Auto jazdi priemerne, trosku mi chyba ze nema az taky odpich ako by som cakal, jednotka zaberie tak trosku opozdene ale nie je to nic tragicke. Potom pekne taha az po 6tku v kuse. Jediny problem co teraz pocitujem, je to ze po ranu ked je auto studene automat obcas ide do vyssich otacok aby zaradil vyssiu rychlost. V podstate to vypada tak, ze na 1-tke idem tak po 30km/h 2-ke 30-40km/h 3-ke sa to drzi tak do 60km/h atd... lenze ked je auto zohriate tak to radi v ovela nizsich rychlostiach nerozumiem tomu. Dufam, ze sa mi nezacala srat, pretoze by ma to vyslo asi pekne draho. Dufam, ze som ti aspon trochu pomohol.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12 Mar 2009, 11:54
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
To mas super, neviem od coho to zavisi ale mam pocit ako keby bolo bud malo oleja co je v podstate mozne, ale podla kamarata z opla olej v tejto prevodovke je bez potreby vymeny. Tak teraz neviem, mozno moze byt aj znicena ale to by som sa po 120tis velmi cudoval. Jedna vec co ma dost zaraza je ale filter pevnych castic. Dost jazdim a zhruba za cca 1000km sa mi vzdy vypaluje a spotreba ide na 15l/100km takze v celku dost. Ako to robi tebe? Znizi sa ti vykon a vidis vyssiu spotrebu? Kupil si ho nove ci ojazdene? Dost by ma zaujimal aj tvoj nazor, lebo vela ludi tieto auta nema preto sa pytam.
myslim, ze je normalne, ze pri studenom oleji radi az pri vyssich otackach.
vsak ta prevodovka ma elektronicku riadiacu jednotku
braj aby sa motor rychlejsie zahrieval
a co sa tyka tej vymeny oleja, pre AF40 je predpisana pri 80000 km. s vynimkou idealnych podmienok.
to su ak jazdis pomaly, nie v zapchach, nie v meste, nie do kopcov, nie s tazkym nakladom.
potom mozes vyskusat, ci mal vyrobca pravdu. Hehe !
vsak ta prevodovka ma elektronicku riadiacu jednotku
braj aby sa motor rychlejsie zahrieval
a co sa tyka tej vymeny oleja, pre AF40 je predpisana pri 80000 km. s vynimkou idealnych podmienok.
to su ak jazdis pomaly, nie v zapchach, nie v meste, nie do kopcov, nie s tazkym nakladom.
potom mozes vyskusat, ci mal vyrobca pravdu. Hehe !
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 12 Mar 2009, 11:54
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
To je sranda, lebo tuto infosku mam priamo od chalana co je aj tu na Opel fore dost uznavany
vola sa Signum. Pytal som sa ho za tu vymenu a povedal, ze v tychto sa to nemeni. Mozno tebe to radi preto lepsie, lebo to mas vymenene a ja pri mojich 120tis este nie. Budem to sledovat, ale sere ma to. Este jedna otazka, mas na zaciatku taku chvilkovu odmlku ked sa chces rozbehnut? No alebo inac, ked sa z miesta rozbieham, napriklad na krizovatke a chcem dajme tomu niekoho prebehnut, stava sa mi ze je taka sekunda hlucheho casu pritom mam pedal zosliapnuty na podlahu. Neviem ci to je tym, ze to je maly objem, alebo divna prevodovka. Zatial co som skusal automaty ziadna odmlka nebola, zaber bol uz od spodnych otacok.

ja som ti len prepisal co Opel pise.
Signum moze mat iny nazor. otazka je ze aka skoda vznike vymenou oleja
ja toto auto nemam. a o akej odmlke pises? neviem si to predstavit
odmlka je ked niekto prestane hovorit
1. ked stojis na brzde tak je asi automaticky zaradene N a az ked brzdu pustis, potom radi prevod, toto moze chvilu trvat
a kym ten prevod zaradeny nie je. tak plyn NEDAVAJ !
2. vyskusaj stat len na rucnej brzde, ze aky bude potom rozbeh
3. tiez mozes vyskusat stat bez brzdy na N-ku a bez plynu dat paku do D.
malo by to zaradit rovnako rychlo ako v 1.
Signum moze mat iny nazor. otazka je ze aka skoda vznike vymenou oleja
ja toto auto nemam. a o akej odmlke pises? neviem si to predstavit
odmlka je ked niekto prestane hovorit
1. ked stojis na brzde tak je asi automaticky zaradene N a az ked brzdu pustis, potom radi prevod, toto moze chvilu trvat
a kym ten prevod zaradeny nie je. tak plyn NEDAVAJ !
2. vyskusaj stat len na rucnej brzde, ze aky bude potom rozbeh
3. tiez mozes vyskusat stat bez brzdy na N-ku a bez plynu dat paku do D.
malo by to zaradit rovnako rychlo ako v 1.
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 06 Máj 2010, 07:09
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Piešťany
No...
Bokyno,
nemôžeš chcieť po studenej automatickej prevodovke, aby radila ako zohriata. Fyzika a teplota oleja nepustí... Moja nová Astra J radí presne tak isto, aj moje predchádzajúce automaty sa tak chovali...
Rozbeh je už iná vec. Dlhá odozva by tam nemala byť. Takto sa choval môj Citroen XM, chodil som s podozrením na prevodovku kade - tade. Tá odozva bola aj vtedy, keď som dochádzal na voľnobeh a šliapol na plyn. Ak to máš takto, niekde je chyba...
nemôžeš chcieť po studenej automatickej prevodovke, aby radila ako zohriata. Fyzika a teplota oleja nepustí... Moja nová Astra J radí presne tak isto, aj moje predchádzajúce automaty sa tak chovali...
Rozbeh je už iná vec. Dlhá odozva by tam nemala byť. Takto sa choval môj Citroen XM, chodil som s podozrením na prevodovku kade - tade. Tá odozva bola aj vtedy, keď som dochádzal na voľnobeh a šliapol na plyn. Ak to máš takto, niekde je chyba...
Opel Astra J, 1.6i Cosmo, 85kW, 6 st. automat
VW Polo 1.4i, 55kW, automat
Citroen XM 2.0i, automat
Citroen CX 2.5D Reflex
Nezničiteľné Leninove sane - Moskvič 2140
VW Polo 1.4i, 55kW, automat
Citroen XM 2.0i, automat
Citroen CX 2.5D Reflex
Nezničiteľné Leninove sane - Moskvič 2140
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 06 Máj 2010, 07:09
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Piešťany
Ešte raz...
Bokyno,
ešte by som chcel spomenúť jedno. Radenie s odmlkou u môjho bývalého Citroenu XM bolo sprevádzané vyššou spotrebou, nižším výkonom a opakovaným zničením lambda sondy.
Po mnohých návštevách špecializovaných servisov a opakovanej hlášky diagnostiky (príliš bohatá zmes) mi nevedeli pomôcť. Až raz prišiel mladý chlapec a príčinu objavil...
Gumová hadica ktorá viedla do vstrekovacieho čerpadla mala na spodnej strane na hrane eskapásky malú trhlinu. V dôsledku toho čerpadlo nasávalo falošný vzduch a pri každom šliapnutí na plyn na okamih motor pridusila príliš bohatá zmes benzínu, ktorá spálila aj lambda sondu.
Po výmene hadice som spokojný a s pískajúcimi gumami (lebo som bol zvyknutý poriadne dupať na plyn, aby bola nejaká odozva) opustil servis a mohol si poriadne vychutnať silu dvojlitra.
Toš toľko. Možno Ti to v niečom pomôže, bol by som rád. Laboroval som s automatickou prevodovkou dlho, menil olej, atď. Nakoniec sa ukázalo, že jej nič nie je... Držím palce pri hľadaní príčiny problému.
ešte by som chcel spomenúť jedno. Radenie s odmlkou u môjho bývalého Citroenu XM bolo sprevádzané vyššou spotrebou, nižším výkonom a opakovaným zničením lambda sondy.
Po mnohých návštevách špecializovaných servisov a opakovanej hlášky diagnostiky (príliš bohatá zmes) mi nevedeli pomôcť. Až raz prišiel mladý chlapec a príčinu objavil...
Gumová hadica ktorá viedla do vstrekovacieho čerpadla mala na spodnej strane na hrane eskapásky malú trhlinu. V dôsledku toho čerpadlo nasávalo falošný vzduch a pri každom šliapnutí na plyn na okamih motor pridusila príliš bohatá zmes benzínu, ktorá spálila aj lambda sondu.
Po výmene hadice som spokojný a s pískajúcimi gumami (lebo som bol zvyknutý poriadne dupať na plyn, aby bola nejaká odozva) opustil servis a mohol si poriadne vychutnať silu dvojlitra.
Toš toľko. Možno Ti to v niečom pomôže, bol by som rád. Laboroval som s automatickou prevodovkou dlho, menil olej, atď. Nakoniec sa ukázalo, že jej nič nie je... Držím palce pri hľadaní príčiny problému.
Opel Astra J, 1.6i Cosmo, 85kW, 6 st. automat
VW Polo 1.4i, 55kW, automat
Citroen XM 2.0i, automat
Citroen CX 2.5D Reflex
Nezničiteľné Leninove sane - Moskvič 2140
VW Polo 1.4i, 55kW, automat
Citroen XM 2.0i, automat
Citroen CX 2.5D Reflex
Nezničiteľné Leninove sane - Moskvič 2140
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 18:34
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
Re: 6 st. automat
cau. Ja mam tento motor v Zafire, v spojeni zo 6 st. automatom. mam najazdene 200000km a slape to v pohode. Ked som zafiru kupil, mala nabehnutych 150000 a vtedy som dal vymenit olej v automate. Mechanik vravel ze to bolo tak akurat a ze vsetko je o.k. Automat slape bez problemov.zorro napísal:ma niekto skusenosti s motorom 1.9 CDTI 88 kW / 120 PS v kombinacii s 6 st. automatom v Astre Caravan?
myslim si, ze je tam pri zahriatej prevodovke zaradene N-ko.Bokyno napísal:Odmlkou som myslel odozvu![]()
ked stojis na brzde je zaradene D-cko to znamena ze je tam najnizsi prevodovy stupen t.j. 1tka ked pridam plne gule chvilu trva pokym sa auto rozhybe. som myslel, ze mas tuto astru ze sa podelis o skusenosti.
automaticky
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Na oboch mojich Vectrách (a na Astre to asi bude tiež) automat pri zaradenom D a stojacom aute a zošliapnutej brzde vyradí do N.
Je to možné sledovať na spotrebe.
Ak na jednej Vectre pridám plyn hneď po pustení brzdy, citeľne trhne.
Ak to urobím na druhej, rozbehne sa plynulo.
Treba urobiť test s ručnou, ako navrhuje iurai.
A studená prevodovka radí vždy pri vyšších otáčkach.
Je to možné sledovať na spotrebe.
Ak na jednej Vectre pridám plyn hneď po pustení brzdy, citeľne trhne.
Ak to urobím na druhej, rozbehne sa plynulo.
Treba urobiť test s ručnou, ako navrhuje iurai.
A studená prevodovka radí vždy pri vyšších otáčkach.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 11 Apr 2010, 19:34
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
pri tomto automate je pri zaradeni D a stati na brzde 1. To onesorenie mam tam aj ja ale nie nejako velke. Z krizovatky aj tak sa rozbieham ako prvy
Co sa tyka vymeny oleja, tak v kazdom servise ti povedia nieco ine. Mne tvrdili ze netreba, treba po 100 000 km alebo 60 000km. A v servise na roznavskej mi do telefonu dokonca tvrdili, ze nemam a ani nemozem mat automat.
Co sa tyka vymeny oleja, tak v kazdom servise ti povedia nieco ine. Mne tvrdili ze netreba, treba po 100 000 km alebo 60 000km. A v servise na roznavskej mi do telefonu dokonca tvrdili, ze nemam a ani nemozem mat automat.
Astra H, 1,9 cdti, 88kW, 6st automat
ja som si pozeral chybove kody, no vy si mozete precitat
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC