elektronická jednotka CIM - Vectra C - budiky sa vypnu
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 86
- Dátum registrácie: 19 Aug 2009, 08:57
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Lehnice
- Kontaktovať používateľa:
tak toto som riešil pred dvomy týždnami, odišiel CIM, jediné riešenie bolo priamo v opli v petržke, modul stal 575€ mínus 30% zlava pus robota a programovanie, po zlavách aj na prácu ma to vyšlo na necelých 500€.
v tvojom prípade to môže byť aj lacnejšie podla toho akú máš výbavu.
doporučujem tam skočiť a dať diagnostiku, hned budeš vedieť čo a ako a hlavne za kolko, ale určite to nebude 660€!!!!!!!!
v tvojom prípade to môže byť aj lacnejšie podla toho akú máš výbavu.
doporučujem tam skočiť a dať diagnostiku, hned budeš vedieť čo a ako a hlavne za kolko, ale určite to nebude 660€!!!!!!!!
VeCe 2,2 - od 22.10.2009
EX Zafira 2,0 DTi 16v rv 2002
Smart for two
0948562882
EX Zafira 2,0 DTi 16v rv 2002
Smart for two
0948562882
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
CIM podľa mňa vznikol takto.
Bolo potrebné spojiť staré, alebo klasické technológie s novými, spracovať analógové a digitálne CANbus signály, nejaké signály zo snímačov atď., skrátka, Opel to riešil modulom CIM.
Nie je to len switch, je to taká utajená riadiaca jednotka, nie je to iba o tom, že dostane signál a pošle ďalej, ale aj ho nejakým spôsobom spracuje a pošle ďalej alebo aj nie.
(CIM modul riadi viac vecí, ako by sme si mysleli, airbagy, servo, imobilizér, blinkre, spínačka, diaľkové ovládanie atď., a čo horšie, v prípade poruchy vie zablokovať CAN bus).
Nie je to práve najšťastnejšie riešenie, keďže zlyhanie CIM môže spôsobiť zlyhanie systému, nejestvuje totiž záložný CIM.
Otázkou je, prečo je CIM taký drahý?
Je to tou neskutočne hlúpou integráciou. Podľa mňa Opel spočítal, koľko stoja spolu súčiastky, ktoré CIM nahrádza a určil takúto cenu.
A celé sa to ešte komplikuje tým odhlásením a prihlásením CIM, čo je daň za integráciu spínacej skrinky s imobilizérom, ak by totiž CIM nebolo nutné prihlásiť, stačilo by mať svoj CIM a môžem odísť s akýmkoľvek novým Oplom...
Bolo potrebné spojiť staré, alebo klasické technológie s novými, spracovať analógové a digitálne CANbus signály, nejaké signály zo snímačov atď., skrátka, Opel to riešil modulom CIM.
Nie je to len switch, je to taká utajená riadiaca jednotka, nie je to iba o tom, že dostane signál a pošle ďalej, ale aj ho nejakým spôsobom spracuje a pošle ďalej alebo aj nie.
(CIM modul riadi viac vecí, ako by sme si mysleli, airbagy, servo, imobilizér, blinkre, spínačka, diaľkové ovládanie atď., a čo horšie, v prípade poruchy vie zablokovať CAN bus).
Nie je to práve najšťastnejšie riešenie, keďže zlyhanie CIM môže spôsobiť zlyhanie systému, nejestvuje totiž záložný CIM.
Otázkou je, prečo je CIM taký drahý?
Je to tou neskutočne hlúpou integráciou. Podľa mňa Opel spočítal, koľko stoja spolu súčiastky, ktoré CIM nahrádza a určil takúto cenu.
A celé sa to ešte komplikuje tým odhlásením a prihlásením CIM, čo je daň za integráciu spínacej skrinky s imobilizérom, ak by totiž CIM nebolo nutné prihlásiť, stačilo by mať svoj CIM a môžem odísť s akýmkoľvek novým Oplom...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
CIM je prevodník medzi všetkými zbernicami CAN vo vozidle a to:
výsoká
stredná
nízka
pri starších ročníkoch 2002-2005 je tá cena okolo neskutočných 600€
novšie modely cca 200€
výsoká
stredná
nízka
pri starších ročníkoch 2002-2005 je tá cena okolo neskutočných 600€
novšie modely cca 200€
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Áno, to je jasná snaha ušetriť.
Správne by mala byť jedna zbernica s jednou rýchlosťou, jeden štandard.
Ale Opel to v tých časoch lepil CIMom.
To sú zlé rozhodnutia konštruktérov, ktoré potom spôsobia problém ľuďom.
Tiež VP44 je podobný prípad.
Zapaľovacie moduly v kombinácii s uhlíkovými káblami.
EGR ventily atď.
Je to tak s každou značkou auta.
Súvisí to s tým, že nie je čas na poriadne testovanie produktov, rýchlo vyrobiť, rýchlo predať.
Správne by mala byť jedna zbernica s jednou rýchlosťou, jeden štandard.
Ale Opel to v tých časoch lepil CIMom.
To sú zlé rozhodnutia konštruktérov, ktoré potom spôsobia problém ľuďom.
Tiež VP44 je podobný prípad.
Zapaľovacie moduly v kombinácii s uhlíkovými káblami.
EGR ventily atď.
Je to tak s každou značkou auta.
Súvisí to s tým, že nie je čas na poriadne testovanie produktov, rýchlo vyrobiť, rýchlo predať.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
A riesil uz niekto co v takom CIMe odchadza?
Ja by som ho aj rozpytval, ale nemam CIM
Ja by som ho aj rozpytval, ale nemam CIM

Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová 
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET

Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
v aute mas viac zbernic CAN pre zvysenie spolahlivosti.
napriklad aby system ESP nebol spojeny a zavisly so systemom centralneho zamykania
vsetky normalne auta maju CAN, takze nejaky zavazny dovod pren je
ten CIM ma hodnotu suciastok max 100E. teda presne sa to neda povedat, zavisi od mnozstva vyrobenych kusov.
ked bolo dany modelovy rocnik auta v produkcii, tak ich vyrobili mozno 200000 kusov rocne. to sa neda porovnavat su sucasnymi potrebami. navyse ich je viac druhov, nie jednotny, co tiez prinasa vyssiu cenu
nespolahlivost - nove veci nebyvaju vzdy spolahlive. roky to ukazu
napriklad aby system ESP nebol spojeny a zavisly so systemom centralneho zamykania
vsetky normalne auta maju CAN, takze nejaky zavazny dovod pren je
ten CIM ma hodnotu suciastok max 100E. teda presne sa to neda povedat, zavisi od mnozstva vyrobenych kusov.
ked bolo dany modelovy rocnik auta v produkcii, tak ich vyrobili mozno 200000 kusov rocne. to sa neda porovnavat su sucasnymi potrebami. navyse ich je viac druhov, nie jednotny, co tiez prinasa vyssiu cenu
nespolahlivost - nove veci nebyvaju vzdy spolahlive. roky to ukazu
- Vince
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 06 Dec 2010, 15:33
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
CIM zo servisu
Ja mam podobny problem. CIM my ukazuje blbosti na pristrojovke. Nefunguje ESP, ABS preblikuje, ale popritom auto ide vp oriadku, padnu otacky, rychlost... ale vsetko IO. Diagnostika ukazala vsetky riad. jednotky ked sa napojilo na ne samostatne v poriadku, ale cez CIM nic ok, ani cez can sa neslo prihlasit na diagnostiku. Volal som do servisu, tak ze zo zlavami mi to vedia za
450 Eur spravit. Novy diel, naprogramovanie,, vsetko spolu. Co nie je az take hrozne a je to zo zarukou. PS: Original Opel servis. :roll:
450 Eur spravit. Novy diel, naprogramovanie,, vsetko spolu. Co nie je az take hrozne a je to zo zarukou. PS: Original Opel servis. :roll:
Zena sa mi na aute naucila jazdit. Tak mi prosim poradte, nech nemusim menit
))))

tie ceny su trocha haluzne
Kód: Vybrať všetko
-2003 739 euro
2003-2004 240 euro
2004-2005 670 euro
2005-2006 240 euro
2006 - 610 euro
- Vince
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 06 Dec 2010, 15:33
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Komo napísal:Pohladaj si najprv na fore nejake veci okolo CIMu ... skus ho nanovo ukostrit, moze to pomoct. Rozhodne je to jednoduchsie a lacnejsie riesenie ako 450 eur. A moze to pomoct
To sme urobili. Pozreli sme kostru, premerali napatie.... vsetko je v pohode. Nic nenormalne nevyhadzuje. Ako sme vymazali chyby diagnostikou, tak uz je teraz tyzden pokoj. Neblika nic. Tak cakam pokial nieco nezacne

Zena sa mi na aute naucila jazdit. Tak mi prosim poradte, nech nemusim menit
))))

-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 11 Okt 2011, 14:01
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Sered
zdravim pani,
takze zda sa, ze mam uplne rovnaky problem. Asi dva mesiace dozadu sa mi prvy krat stalo, ze pocas jazdy mi zaplavali budiky ... vsetko na palubovke sa rozsvietilo, budiky padli asi na sekundu na nulu a nasledne vsetko naskocilo naspat. Postupne mi zacalo robit to iste, stym rozdielom, ze budiky uz ostali na 0 a cela palubovka ostala zhasnuta. Po vypnuti a znovunastartovani bolo vsetko v normale. Stavalo sa to obcas (raz za 500-1000km), ale postupne sa frekvencia tychto vypadkov zvysovala. Nakoniec sa mi nahodou podarilo zistit, ze ak bliknem z vystraznymi svetlami, tak vsetko naskoci naspat, tak ako ma. Posledny tyzden mi vsak budiky skapali uplne (s vynimkou vcerajsku, kedy po tyzdni same od seba za jazdy naskocili, dnes rano vsak uz pri odomykani auta bolo vsetko po starom - uz pri odomknuti, kedy by sa mali zobrazit kilometre, neukaze nic a vychytavka s vystraznymi svetlami uz tiez nefunguje).
Niesom technicky zdatny typ, takze nieco take ako premerat napatie, skontrolovat ukostrenie CIM modulu umna nehrozi. Preto by som bol rad ak by sa tu nasiel niekto, kto by sa mi nato pozrel, skontroloval to a povedal mi, ci to bude len blbost typu kostra, alebo si mam nachystat 500+ E na vymenu CIM modulu. Idealne okolie sered, GA, TT. Vidim, ze napr. signum je z GA, takze ak by si bol ochotny, tak mi napis do SS cislo a predpokladam, ze by sme sa dohodli
. Alebo kludne aj niekto iny ... Vdaka
Skoro som zabudol ... Vectra C (2002) 1,8i 16v 90kw (Z18XE)
takze zda sa, ze mam uplne rovnaky problem. Asi dva mesiace dozadu sa mi prvy krat stalo, ze pocas jazdy mi zaplavali budiky ... vsetko na palubovke sa rozsvietilo, budiky padli asi na sekundu na nulu a nasledne vsetko naskocilo naspat. Postupne mi zacalo robit to iste, stym rozdielom, ze budiky uz ostali na 0 a cela palubovka ostala zhasnuta. Po vypnuti a znovunastartovani bolo vsetko v normale. Stavalo sa to obcas (raz za 500-1000km), ale postupne sa frekvencia tychto vypadkov zvysovala. Nakoniec sa mi nahodou podarilo zistit, ze ak bliknem z vystraznymi svetlami, tak vsetko naskoci naspat, tak ako ma. Posledny tyzden mi vsak budiky skapali uplne (s vynimkou vcerajsku, kedy po tyzdni same od seba za jazdy naskocili, dnes rano vsak uz pri odomykani auta bolo vsetko po starom - uz pri odomknuti, kedy by sa mali zobrazit kilometre, neukaze nic a vychytavka s vystraznymi svetlami uz tiez nefunguje).
Niesom technicky zdatny typ, takze nieco take ako premerat napatie, skontrolovat ukostrenie CIM modulu umna nehrozi. Preto by som bol rad ak by sa tu nasiel niekto, kto by sa mi nato pozrel, skontroloval to a povedal mi, ci to bude len blbost typu kostra, alebo si mam nachystat 500+ E na vymenu CIM modulu. Idealne okolie sered, GA, TT. Vidim, ze napr. signum je z GA, takze ak by si bol ochotny, tak mi napis do SS cislo a predpokladam, ze by sme sa dohodli

Skoro som zabudol ... Vectra C (2002) 1,8i 16v 90kw (Z18XE)
- Vince
- Nový užívateľ
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 06 Dec 2010, 15:33
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Veteran ci neveteran
Z ktoreho noveho auta bude veteran......
Do vsetkeho sa pcha teraz tolko elektroniky az je to nechutne. Uz pomaly niet auto, ktore by malo manualne otvaranie oknien... atd. Niekedy bol clovek rad, ze si okno vobec otvorit mohol. :twisted:
Ja mam VeCe 2.2 16V GTSu. To auticko si nemozem vynachvalit. Je to radost na nom jazdit a kultivovanost motoru.... Viem sa s nim vysantit, a viem nalozit zenu a dve deti s batozinou(nakolko to nie je sedan ale 5 dverak) a ist podstatne pohodlnejsie ako napr. v octavii na dlhsie cesty a mam aj podstatne mensiu pravdep. ze mi ho corknu.
Mal som predtym octaviu, teraz chodim na sluzobky na firemnych novych octaviach,,, ale nemenil by som ho....Dlho som rozmyslal ci do toho auta ist, ale nelutujem. :dancing:

Ja mam VeCe 2.2 16V GTSu. To auticko si nemozem vynachvalit. Je to radost na nom jazdit a kultivovanost motoru.... Viem sa s nim vysantit, a viem nalozit zenu a dve deti s batozinou(nakolko to nie je sedan ale 5 dverak) a ist podstatne pohodlnejsie ako napr. v octavii na dlhsie cesty a mam aj podstatne mensiu pravdep. ze mi ho corknu.
Mal som predtym octaviu, teraz chodim na sluzobky na firemnych novych octaviach,,, ale nemenil by som ho....Dlho som rozmyslal ci do toho auta ist, ale nelutujem. :dancing:
Zena sa mi na aute naucila jazdit. Tak mi prosim poradte, nech nemusim menit
))))

-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 14 Dec 2012, 09:25
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
Zdravím páni,
hľadám popis porúch, ktoré by mi pomohli riešiť môj problém a zdá sa že som natrafil na tú správnu tému a že ma čaká tiež výmena CIM modulu (lepšie by bolo keby to nebola pravda). Stalo sa mi, že po štarte a krátkej jazde najskôr zasvietili kontrolky nabíjania a ABS, postupne vyplo kúrenie, rádio a všetky ostatné el. spotrebiče a nakoniec osvetlenie prístrojovky. Nefungovali ani blinkre, prepínanie svetiel, nič. Toto sa mi stalo 3x a to zakaždým pri teplotách okolo -10 st.C. Po krátkom odstavení auta som znovu bez problémov naštartoval (ináč štarty sú stále v pohode) a po prejdení pár 100 metrov sa to zopakovalo. Prišiel som z autom do vykúreného servisu a nechal motor v chode. Po asi 2-3 minútach všetko fungovalo. Na druhý deň to isté. V tom servise sa tiež priklonili k tomu, že je porucha v CIM. Po tom ako teploty stúpli nemám problém.Preto prosím o Váš názor a za každý príspevok vopred ďakujem.
hľadám popis porúch, ktoré by mi pomohli riešiť môj problém a zdá sa že som natrafil na tú správnu tému a že ma čaká tiež výmena CIM modulu (lepšie by bolo keby to nebola pravda). Stalo sa mi, že po štarte a krátkej jazde najskôr zasvietili kontrolky nabíjania a ABS, postupne vyplo kúrenie, rádio a všetky ostatné el. spotrebiče a nakoniec osvetlenie prístrojovky. Nefungovali ani blinkre, prepínanie svetiel, nič. Toto sa mi stalo 3x a to zakaždým pri teplotách okolo -10 st.C. Po krátkom odstavení auta som znovu bez problémov naštartoval (ináč štarty sú stále v pohode) a po prejdení pár 100 metrov sa to zopakovalo. Prišiel som z autom do vykúreného servisu a nechal motor v chode. Po asi 2-3 minútach všetko fungovalo. Na druhý deň to isté. V tom servise sa tiež priklonili k tomu, že je porucha v CIM. Po tom ako teploty stúpli nemám problém.Preto prosím o Váš názor a za každý príspevok vopred ďakujem.
VeCe Z18XE , 2002