Padá nafta?

Moderátori: dulo, buci_vectra

Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Padá nafta?

Príspevok od používateľa Dracolich »

Prosíííím pomóóóóc, mám VeBe 2,0DTi, Y20DTH, 74kW r.v.1999 Combi Elegance. Problém je so štartovaním po viac ako 5-8hodinách státia. Minulý rok to robilo to isté. Menil som prepadové hadičky asi 6x kým som našiel také čo aj držia a netečú (20Eur/pol metra v Opli minulý rok keď to robilo to isté), menil som palivový filter (aj vtedy a teraz cca týždeň dozadu položka bagatelná), kúpil som nové žhaviče (cca pred 3/4rokom cca 100Eur, kontrolka svieti okay v dĺžke podľa teploty, boli aj skúšané pred montážou) menil som snímač teploty chladiacej kvapaliny (predvčerom cca 20Eur) lebo ho vyhodilo ako chybu na PC, čistil som sitko v nádrži, baterka je dobrá (pred týždňom full nabitá) - čo ešte mám spraviť aby to štartovalo normálne? Prosím poraďte som zúfalý a moju VeBe mám chuť zacúvať do roli a zapáliť.
Chcel som dať ešte skontrolovať celé palivové vedenie, tlaky, odvzdušniť to, trysky či sú neni zlé - nemám s tým skúsenosť čo to asi cca stojí. No najprv asi skúsim vymeniť spätnú klapku pred palivovým filtrom (medzi filtrom a nádržou) - neviem však jej číslo poraďte prosíííím. Ďakujem za každú odpoveď
jony5
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 478
Dátum registrácie: 13 Jan 2008, 15:44
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Zohor

Príspevok od používateľa jony5 »

to ti robilo aj cez leto?
Vectra Caravan 3,0 cdti - ex
2x Vectra B 1x - 2,0 dti , 2x - 2,2 dti - ex
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Cez leto to len dlllllho točilo, keď som skúšal štartovať s tým že som vytiahol snímač teploty chladiacej kvapaliny tak to naskočilo hneď
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Ale ten už je vymenený takže nemám šajnu čo ešte s tým spraviť
jony5
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 478
Dátum registrácie: 13 Jan 2008, 15:44
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Zohor

Príspevok od používateľa jony5 »

Takzvane O kruzky mas tiez menene? mam dojem ze mi nieco robili aj stym vedenim pod autom k filtru, tam sa to tiez nejako spajaju hadicky z nadrze po filter .
Vectra Caravan 3,0 cdti - ex
2x Vectra B 1x - 2,0 dti , 2x - 2,2 dti - ex
Používateľov profilový obrázok
fefko
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 21:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Poprad
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fefko »

zdravim.ja som mal ten isty problem a pomohla vymena obalu pal.filtra.bola tam malinka prasklina,ktora okom nebola vidno.po vymene obalu pal.filtra startuje bez problemov aj po tyzdni statia.klop klop :) skus vymenit ten obal.dufam,ze ti to pomoze
Opel Vectra C 2.0 DTI 16V Comfort 2005
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

ďakujem za rady chlopi už som skúšal aj nad jamou to pozerať, aj obal bol menený. V čom inom to ešte môže byť? Spätná klapka?
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Dnes novinka: vymenil som spätnú klapku a stále to robí. Niečo je asi aj s otáčkami, pretože tak na 3x to chytilo, šlo to 10-15sekúnd (s tým že ručička na otáčkach sa pohybovala jak šalená medzi 700 a 1100) a potom to zdochlo. Keď som znovu točil tak som akurát tak vytĺkol baterku do mŕtva :cry: ja už nevím, som v koncoch.
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

tesniace krúžky na traverzách sú vymenené?
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
jony5
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 478
Dátum registrácie: 13 Jan 2008, 15:44
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Zohor

Príspevok od používateľa jony5 »

Dracolich napísal:Dnes novinka: vymenil som spätnú klapku a stále to robí. Niečo je asi aj s otáčkami, pretože tak na 3x to chytilo, šlo to 10-15sekúnd (s tým že ručička na otáčkach sa pohybovala jak šalená medzi 700 a 1100) a potom to zdochlo. Keď som znovu točil tak som akurát tak vytĺkol baterku do mŕtva :cry: ja už nevím, som v koncoch.
A dymi?
Vectra Caravan 3,0 cdti - ex
2x Vectra B 1x - 2,0 dti , 2x - 2,2 dti - ex
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Tesniace krúžky som nemenil, dymiť za normálneho chodu nedymi, pri štarte keď dlho točí tak vždy. Ide do servisu zajtra, potom dám vedieť ako som dopadol - dúfam,že nie čerpadlo :?
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Zavzdušnený palivový systém - ešte nájsť tú dzúru :wink: má s tým niekto skusenosť ako postupovať alebo treba navštíviť servis?
joachimdarmo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 23 Sep 2010, 19:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra Kolíňany

Príspevok od používateľa joachimdarmo »

no ako si dopadol?
Opel Vectra C, 2003 , 2,0DTI 16 V , Comfort.
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Zo zadu palivového filtra to rosí, musím kúpiť ďalší obal palivového filtra. Nemá niekto k dispozícii 1 prebytočný?
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Samozrejme za xyz,- Eur
pito15
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 21 Jan 2009, 14:45
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Orava

Re: Padá nafta?

Príspevok od používateľa pito15 »

Dracolich napísal:Prosíííím pomóóóóc, mám VeBe 2,0DTi, Y20DTH, 74kW r.v.1999 Combi Elegance. Problém je so štartovaním po viac ako 5-8hodinách státia. Minulý rok to robilo to isté. Menil som prepadové hadičky asi 6x kým som našiel také čo aj držia a netečú (20Eur/pol metra v Opli minulý rok keď to robilo to isté), menil som palivový filter (aj vtedy a teraz cca týždeň dozadu položka bagatelná), kúpil som nové žhaviče (cca pred 3/4rokom cca 100Eur, kontrolka svieti okay v dĺžke podľa teploty, boli aj skúšané pred montážou) menil som snímač teploty chladiacej kvapaliny (predvčerom cca 20Eur) lebo ho vyhodilo ako chybu na PC, čistil som sitko v nádrži, baterka je dobrá (pred týždňom full nabitá) - čo ešte mám spraviť aby to štartovalo normálne? Prosím poraďte som zúfalý a moju VeBe mám chuť zacúvať do roli a zapáliť.
Chcel som dať ešte skontrolovať celé palivové vedenie, tlaky, odvzdušniť to, trysky či sú neni zlé - nemám s tým skúsenosť čo to asi cca stojí. No najprv asi skúsim vymeniť spätnú klapku pred palivovým filtrom (medzi filtrom a nádržou) - neviem však jej číslo poraďte prosíííím. Ďakujem za každú odpoveď
Ja mam presne to isté na astre s tým istým motorom a mám menené všetko ako ty a ešte aj krúžky pod traverzami a tiež mi to nechce chytiť po dlhšom státi ako píšeš aj ty .....zistil som ale že to robí hlavne ked je vonku pod nulou a nižšie .....ked sa vymenili tie kružky pod traverzami tak sa zdalo že to bude lepšie, nechal som auto vonku a chytilo v pohode aj po 3 hodinách státia ale ked bolo večer minus 10 tak už bol problém so štartovaním ......ked chytí a trochu sa zahreje tak chytá na brnk....už mi bolo povedané že je to čerpadlo lebo ked som ho minule naštartoval za studena tak som ho nechal trochu poklepať a vypol som ho asi za 5 minút bol tiež problém ho naštartovať a to si myslím nemohla spadnúť za tú chvíľu nafta.....ešte sa chystám prepojiť a obísť filter priehľadnou hadicou aby som videl či je v hadici nafta .....potom asi len chybné čerpadlo, ale auto ide normálne bez kolísania otáčok na voľnobeh.....niekde som počul že sa dá zvýšiť štartovacia dávka na čerpadle je to vôbec možné ?????
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Fúúú, no o zvýšení štartovacej dávky som nepočul. Je možné, že sa to dá. Mne to ale robí nie po cca 3hodinách státia, ale po čo ja viem 1 a viac dní takže som si istý, že to padá nafta - navyše som si tam pred palivový filter kúpil spätnú klapku s takým cucákom takže keď padne mu vždy natlačím a ide to - len musím vymeniť ten obal palivového filtra aby som to tak nemusel riešiť "večne". S otáčkami mi to ale kolísa po naštartovaní keď je zima - myslel som, že je to normálne keď je viac ako -10°C, nie je?
Používateľov profilový obrázok
schumi80
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 06 Dec 2008, 15:17
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa schumi80 »

mame ten isty problem?

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=23258

ako je mozne ked rano starujem auto cca o 6:00 chyta velmi tazko pri teplotach pod nulou, do prace idem 20 km a auto tam stoji vonku na zime 8 hodin a ked idem z prace nastaruje tak cca po 5 sekundach, idem domov a auto stoji cca 14 hodin do dalsieho rana, no a rano starovanie trva tak 2-3 krat po 15 sekundach a az tak chyti.... po mrazivom vikende starujem tak 4-5 krat po 15 sekundach a az tak chyti....
Skratim tuto moju nocnu moru:( cim dlhsie stoji tym je to horsie...
Jasne poviete si pada nafta, ale preco to robi len v zime???
a parkujem s plnou nadrzou nosom dole kopcom...../vymenene: baterka, kruzky traverzy, zhavice, prepadove hadicky, filtre,
Ak pada nafta ako si to najlepsie potvrdit?
Opel vectra 2,2 Dti CDX r.v. 9/2001
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36881
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Keďže si sa so svojim problémom presunul do tejto témy, pôvodné vlákno zamykám. :!:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Dracolich
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 19:54
Auto: Vectra B
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Dracolich »

Ou no máš v tomto recht - je to fakt, že keď je všetko vymenené tak to asi tým nebude, ale mne ten obal palivového filtra fakticky rosí takže predpokladám, že je to tým. No a aký má motor zvuk po naštartovaní? Neštartuje ti to z vyššími otáčkami ako obvykle? Pýtam sa preto, že keď ja nechám auto dlhšie stáť a nakopnem to, tak to má nejaký divný zvuk a otáčky sú na cca 1000. Inokedy keď ten problém so štartovaním nie je tak otáčkomer je na 700. Je to vôbec normálny a bežný jav?
No a čo ti písal "Iurai" v pôvodnej téme (http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=23258) si skúšal? Ja som sa s bratrancom skúšal na to pozrieť (zmerať tlaky) len sme nemali dosť odvahy dávať dolu celý hriadel pretože trysky sú niekde pod ním. Zmerali sme aspoň tlaky s výsledkom - myslím, že to bolo 20MPa. Ale lepšie by bolo asi zhodiť všetko dolu a pozrieť aj opticky, či tie trysky dávajú dobre O:)
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - VŠEOBECNE"