ximo napísal:koľko to orientačne stojí? Už si to asi dával robiť..
Kdyz to prepocitam na Euro, tak mi u opelu udelali celkovou kalkulaci vcetne prace na 900E kde uz je zapoctena 20% sleva na vsechno. Je to ale kompletne nove sani, ridici motorek, tahlo k motorku a dalsi drobnosti kolem. Rovnou kdyz uz se sunadavaji rozvody nechavam je komplet vymenit , protoze pak cena vychazi temer jen za material.
U EGR ventilu uz mam pouzitou zaslepku, kterou tam necham, takze doufam, ze uz se tento problem u modifikovaneho sani nebude opakovat.
Montaz mi budou delat v utery, takze nejpozdeji ve stredu by melo byt auto hotoove a motor jak novy
jouzsi napísal:Začínam sa báť od tejto investície, ako zistím predbežne či mi takáto investícia hrozí alebo nie? Auto má najazdených origo 164 000km.
Jouzsi staci se podivat do motoru, sundej z nej kryt a hned to uvidis viz odkaz
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... cz_web.pdf pokud tam tahlo mas, tak je to OK, treba bude uz sani vymenene. Tusim pred rokem stalo samoztne sani 16t Kc tad uz je o dost levnejsi
Doufam, ze nebude vadit jedna trochu delsi, ale myslim ze prinosna citace z
http://moje.auto.cz/kocour-easy/opel-vectra.html
Kód: Vybrať všetko
Po diskuzi s klukem co dělá repas bloku sání, zkusím popsat daný problem s klapkami sání(kolektor).
Problém se vyskytuje ve všech modelech CDTi motoru z řady Z19DTH a Z19DTJ s 16v hlavou. Problém byl vyřešen od motoru z roku 2007 - Z19DTH17228334 (28.02.2007).
Nefunkčnost kolektoru se pozná, že je celý blok pekně zasraný viz foto a nebo tyčka řízeni klapek sání buď nedrží, nebo je spadlá a nebo ještě drží, ale kdyz ji chytně tak má vůli ve vertikálním směru(nahoru-dolu). Na webech existují návody, jak výměnit tu tyčku, nebo ji opatřit novými vložkami pro lepší držení, ale podstata problému není v té tyčce.Problém spočívá v tom, že ty klapky sání jsou tak zasrané, že buď netesní a nebo se už zadrhávají. Protože se zadrhávají, tak ta tyčka aby zabránila spálení motorku řízení tak vypadne. Takže výsledek, že se znovu nasadí ta tyčka neřeší podstatu problému a to ty klapky. Je proto potřeba buď si zakoupit nový blok klapek sání , kde je již problém vyřešen(cena cca 9.000Kč).A nebo v repasi toho bloku sání. Repas dělá Paweł Jabłoński, který bydí cca 10Km od českých hranic u Trutnova v polském měste Krzeszów u města Kamiena Gora. Repasovaný kolektor vychází na 350Pln(cca 2.300kč) provádí ve 3variantách.
1) pošle se mu kolektor a délce cca 5dní zašle repasovaný kolektor zpět
2) pošle se mu 350Pln plus 250Pln kauce. Zašle repasovaný kolektor a můžete si výměnu provést sami doma. Po zaslaní špatného kolektoru, zašle zpět danou kauci.
3) příjezd k němu domů, kde on provede výměnu kolektoru za cca 4-5h a za cenu 350Pln za výmenu, tudíž celkem za 700Pln
Ja osobně jsem si zvolil variantu 3, poněvadž cena za výměnu a repas je dobrá a ještě při výměně jsem se dozvěděl zajímavý věci od kluka který se v Oplech trošku vrtá a sám má VC. Taky při té výměně musel rozebrat skoro 1/2 motoru.
Protože motor je plná kopie FIATáckého motoru JTD, který se používi i v SAAB-ech, tak FIAT doporučuje dodoat k EGR ventilu tesnění. Po založení tohoto tesnění se výrazně sníží recirkulace výfukových plynů.
To způsobuje prodloužení řádného provozu EGR ventilu a klapek sání a snižuje množství znečišťujících látek v sacím potrubí.
Při repasi, Pavel Jablonski toto těsnění dodává. Po repasu jsem musel cca 500Km jezdit v otáčkách maxmálně do 2.500, abu se ECU naučilo znovu používat ty klapky sání.
Dle praktických zkušeností jiných spokojených majitelů VC, kteří si nechali repasovat ty klapky sání, by se mněla snížit spotřebu o cca 0,5-1l na 100km. :P toto jsem ještě nepocítil, protože si vychutnávám výkon, který opravdu tento motor dokáže. Ale po zahřetí a volnoběhu mi ukazuje spotřebu 0,4-0,5l/H, kde dříve ukazovalo 0,6-0,7L/h.
Všem majitelům kteří maji Z19DTH a mají viditelně problém s klapkou sání, doporučuji tento repas. Vychutnání síly motoru je opravdu nádherné. Všechny potřebné informace najdete zde http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ pro přeložení do češtiny mužete použít toto http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=pl&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.kolektorycdti.zafriko.pl
domluvit, rád pomohu, poněvadž jsem Pawlu Jablonskem za ten repas částečně vděčný a beru to jako nějakou formu poděkování
.