repas sania motor 1.9CDTI - virive klapky

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
Palizer
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 194
Dátum registrácie: 03 Mar 2010, 15:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina / USA

repas sania motor 1.9CDTI - virive klapky

Príspevok od používateľa Palizer »

Marky napísal:Mozna jsem to tu psal, pred nakupem jsem testoval ruzne motory 1.8 103kW , 1.9 88kW, 1.9 110kW a 2.8T 169kW v automatu a pokud bych koukal na pocit z motoru, tak by bylo i takove poradi a ta 2.8T samozrejme z nich by byla king.
Kazdy ma sve mouchy a moje subjektivni pocity bylu takove:
1.8 byla v kombiku v porovnani s ostanima motorizacema nejslabsi. Vesmes meli i slabou vybavu, ale zase je motor tusim slusny drzak bez pripadnych investic.
1.9 88kW 8ventil mi prisla vuci 110kW o neco mene kultivovana, ale zase nema virive klapky, takze plus a urcite sazka na jistotu
1.9 110kW uz ma relativne slusny vykon a zatah, ale ma virive klapky, takze pokud auto je pred rokem 2007 tak je pravdepodobnost, ze bude treba menit sani.
2.0T 129kW jsem nejel coz je skoda, mazna bych jinak zakotvil u nej
2.8T 169kW je radost na jezdeni, holdenacky sestivalec je proste sestivalec, ale je tam docela draha pojistka a samozrejme spotreba neni zrovna nejmensi a neni to uz pro kazdeho.

Jinak si myslim, ze se dnes najde hodne lidi co si koupi diesel a nejedou malo kilometru prestoze vi, ze se to nevyplati, ale proste jim vyhovuje charakteristika motoru, i kdyz se soucasnym razantnim nastupem turbobenzinu se to bude asi menit.


Hovoris, ze 88kw nema vzduchove klapky? Tiez som pocul,ze to dost odchadza na autach pod rokom 2007.
Opel Vectra C Caravan 1,9 CDTI 88kW r.v.2007
__________________________________
Opel Vectra B Caravan 2,0 DTI 74kW r.v.2001-ex
Opel Corsa 1,4i r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
Marky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 01 Jún 2007, 18:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Vysocina - CZ

Príspevok od používateľa Marky »

Napsla jsem to nepresne (uz jsem se tam doplnil) 8ventil je nema, tento problem je vysadou 16ventilu a pokud nejsou ty nove modifikovane, tak je jiste, ze po case se musi nechat vymenit. Jo je to neco za neco, bohuzel. Zrovna me to taky ceka, ale uz se tesim az to bude hotove.

Tu je vice info o problemu.
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... cz_web.pdf
Astra G Caravan NJOY Y20DTH 74kW + Vectra C Caravan Elegance Z19DTH 110kW
ximo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 05 Apr 2010, 08:53
Auto: Vectra C
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto
Bydlisko: KNM

Príspevok od používateľa ximo »

koľko to orientačne stojí? Už si to asi dával robiť..
VECTRA C GTS Automat 2006 (110 kW)
Používateľov profilový obrázok
Stanley224
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 12 Mar 2008, 12:15
Auto: Iná značka
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Veľké Leváre
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Stanley224 »

Približná cena toho je 400€ :?
Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD
jouzsi
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 03 Sep 2008, 23:41
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa jouzsi »

Stanley224 napísal:Približná cena toho je 400€ :?


Ja som našiel cenu dielov na ELIT-e, kde sacie potrubie stojí 512 EUR a riadiaci modul 371 EUR.
Začínam sa báť od tejto investície, ako zistím predbežne či mi takáto investícia hrozí alebo nie? Auto má najazdených origo 164 000km.
3. Opel Vectra C Caravan 1,9 CDTi, 150 PS, r.v. 2006 - ex
2. Opel Astra G Caravan 2,0 DI 16V, 82 PS, r.v. 1998 - ex
1. Opel Corsa B City 1,0i 12V , 54 PS, r.v. 1999 - ex
Používateľov profilový obrázok
Marky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 01 Jún 2007, 18:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Vysocina - CZ

Príspevok od používateľa Marky »

ximo napísal:koľko to orientačne stojí? Už si to asi dával robiť..

Kdyz to prepocitam na Euro, tak mi u opelu udelali celkovou kalkulaci vcetne prace na 900E kde uz je zapoctena 20% sleva na vsechno. Je to ale kompletne nove sani, ridici motorek, tahlo k motorku a dalsi drobnosti kolem. Rovnou kdyz uz se sunadavaji rozvody nechavam je komplet vymenit , protoze pak cena vychazi temer jen za material.
U EGR ventilu uz mam pouzitou zaslepku, kterou tam necham, takze doufam, ze uz se tento problem u modifikovaneho sani nebude opakovat.
Montaz mi budou delat v utery, takze nejpozdeji ve stredu by melo byt auto hotoove a motor jak novy :wink:

jouzsi napísal:Začínam sa báť od tejto investície, ako zistím predbežne či mi takáto investícia hrozí alebo nie? Auto má najazdených origo 164 000km.

Jouzsi staci se podivat do motoru, sundej z nej kryt a hned to uvidis viz odkaz http://www.ms-motor-service.com/ximages ... cz_web.pdf pokud tam tahlo mas, tak je to OK, treba bude uz sani vymenene. Tusim pred rokem stalo samoztne sani 16t Kc tad uz je o dost levnejsi

Doufam, ze nebude vadit jedna trochu delsi, ale myslim ze prinosna citace z http://moje.auto.cz/kocour-easy/opel-vectra.html

Kód: Vybrať všetko

Po diskuzi s klukem co dělá repas bloku sání, zkusím popsat daný problem s klapkami sání(kolektor).
Problém se vyskytuje ve všech modelech CDTi motoru z řady Z19DTH a Z19DTJ s 16v hlavou. Problém byl vyřešen od motoru z roku 2007 - Z19DTH17228334 (28.02.2007).
Nefunkčnost kolektoru se pozná, že je celý blok pekně zasraný viz foto a nebo tyčka řízeni klapek sání buď nedrží, nebo je spadlá a nebo ještě drží, ale kdyz ji chytně tak má vůli ve vertikálním směru(nahoru-dolu). Na webech existují návody, jak výměnit tu tyčku, nebo ji opatřit novými vložkami pro lepší držení, ale podstata problému není v té tyčce.Problém spočívá v tom, že ty klapky sání jsou tak zasrané, že buď netesní a nebo se už zadrhávají. Protože se zadrhávají, tak ta tyčka aby zabránila spálení motorku řízení tak vypadne. Takže výsledek, že se znovu nasadí ta tyčka neřeší podstatu problému a to ty klapky. Je proto potřeba buď si zakoupit nový blok klapek sání , kde je již problém vyřešen(cena cca 9.000Kč).A nebo v repasi toho bloku sání. Repas dělá Paweł Jabłoński, který bydí cca 10Km od českých hranic u Trutnova v polském měste Krzeszów u města Kamiena Gora. Repasovaný kolektor vychází na 350Pln(cca 2.300kč) provádí ve 3variantách.
1) pošle se mu kolektor a délce cca 5dní zašle repasovaný kolektor zpět
2) pošle se mu 350Pln plus 250Pln kauce. Zašle repasovaný kolektor a můžete si výměnu provést sami doma. Po zaslaní špatného kolektoru, zašle zpět danou kauci.
3) příjezd k němu domů, kde on provede výměnu kolektoru za cca 4-5h a za cenu 350Pln za výmenu, tudíž celkem za 700Pln

Ja osobně jsem si zvolil variantu 3, poněvadž cena za výměnu a repas je dobrá a ještě při výměně jsem se dozvěděl zajímavý věci od kluka který se v Oplech trošku vrtá a sám má VC. Taky při té výměně musel rozebrat skoro 1/2 motoru.

Protože motor je plná kopie FIATáckého motoru JTD, který se používi i v SAAB-ech, tak FIAT doporučuje dodoat k EGR ventilu tesnění. Po založení tohoto tesnění se výrazně sníží recirkulace výfukových plynů.
To způsobuje prodloužení řádného provozu EGR ventilu a klapek sání a snižuje množství znečišťujících látek v sacím potrubí.

Při repasi, Pavel Jablonski toto těsnění dodává. Po repasu jsem musel cca 500Km jezdit v otáčkách maxmálně do 2.500, abu se ECU naučilo znovu používat ty klapky sání.
Dle praktických zkušeností jiných spokojených majitelů VC, kteří si nechali repasovat ty klapky sání, by se mněla snížit spotřebu o cca 0,5-1l na 100km. :P toto jsem ještě nepocítil, protože si vychutnávám výkon, který opravdu tento motor dokáže. Ale po zahřetí a volnoběhu mi ukazuje spotřebu 0,4-0,5l/H, kde dříve ukazovalo 0,6-0,7L/h.

Všem majitelům kteří maji Z19DTH a mají viditelně problém s klapkou sání, doporučuji tento repas. Vychutnání síly motoru je opravdu nádherné. Všechny potřebné informace najdete zde http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/ pro přeložení do češtiny mužete použít toto http://translate.google.com/translate?hl=cs&sl=pl&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.kolektorycdti.zafriko.pl
domluvit, rád pomohu, poněvadž jsem Pawlu Jablonskem za ten repas částečně vděčný a beru to jako nějakou formu poděkování
.
Astra G Caravan NJOY Y20DTH 74kW + Vectra C Caravan Elegance Z19DTH 110kW
Používateľov profilový obrázok
Stanley224
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 12 Mar 2008, 12:15
Auto: Iná značka
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Veľké Leváre
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Stanley224 »

A na slovensku nerobí nikto tento repas? :lol:
Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD
Používateľov profilový obrázok
Marky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 01 Jún 2007, 18:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Vysocina - CZ

Príspevok od používateľa Marky »

Nasel jsem manual v anglictine na vymenu saciho potrubi a vsechno kolem, alespon neco pro predstavu co to vsechno obnasi. Jen pro zajimavost nove modifikovane se zacalo montovat od 28.02.2007 a cisla motoru Z19DTH17228334.
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/I ... change.pdf
Astra G Caravan NJOY Y20DTH 74kW + Vectra C Caravan Elegance Z19DTH 110kW
Používateľov profilový obrázok
tomas832
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Okt 2009, 20:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Námestovo
Bydlisko alt: BA
Bydlisko: Namestovo
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tomas832 »

Stanley224 napísal:A na slovensku nerobí nikto tento repas? :lol:

repas sa ti moc nevyplati lebo ono to zachvilu pusti a praca navyse tiez nieco stoji...najlepsia investicia je vymenit klapky a modul,a mas pokoj na dalsich paru tisic km.:)
Vectra 2006 CARAVAN 1.9 CDTi 16V Sport Z19DTH -320Nm Common rail 2,,,predne ložisko,DPF, trysky z alfy romea pridalo to 12HP, sanie, termostat..:( auto ma 350 000 km..ale mam ju rad je to moja manzelka. dpf off pri 172400 a chip na 142kwa 410Nm.:)
risostar
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 02 Jún 2010, 14:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa risostar »

som na nete nasiel stranku v nemecku kde sa sacie potrubie da kupit za 240 EUR plus postovne... a elektroventil za 155 EUR. len pre info....
OPEL VECTRA CARAVAN 1,9 CDTi 110 kW 6 st. automat 2005
FORD MONDEO Kombi 1,8TD 1997
KIA SPORTAGE 2,0 4st. automat 2001
SKODA 120 1977
Používateľov profilový obrázok
tomas832
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Okt 2009, 20:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Námestovo
Bydlisko alt: BA
Bydlisko: Namestovo
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tomas832 »

risostar napísal:som na nete nasiel stranku v nemecku kde sa sacie potrubie da kupit za 240 EUR plus postovne... a elektroventil za 155 EUR. len pre info....

ano moze byt ale skus no plus postovne to je cca 450 euro a plus robota a instalacia modulu tak ti to da na 700/800 euro...a ked zajdes do oplu tak mas to za 900 plus 2 rocnu celoeuropsku zatuku.:)
Vectra 2006 CARAVAN 1.9 CDTi 16V Sport Z19DTH -320Nm Common rail 2,,,predne ložisko,DPF, trysky z alfy romea pridalo to 12HP, sanie, termostat..:( auto ma 350 000 km..ale mam ju rad je to moja manzelka. dpf off pri 172400 a chip na 142kwa 410Nm.:)
risostar
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 02 Jún 2010, 14:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa risostar »

no ja to vidim tak: postovne je 14 EUR na slovensko, a ked si najdes niekoho kto sa v tom vyzna tak to mas za par EUR a urcite lacnejsie ako 900 EUR v servise....
OPEL VECTRA CARAVAN 1,9 CDTi 110 kW 6 st. automat 2005
FORD MONDEO Kombi 1,8TD 1997
KIA SPORTAGE 2,0 4st. automat 2001
SKODA 120 1977
Používateľov profilový obrázok
tomas832
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Okt 2009, 20:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Námestovo
Bydlisko alt: BA
Bydlisko: Namestovo
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tomas832 »

risostar napísal:no ja to vidim tak: postovne je 14 EUR na slovensko, a ked si najdes niekoho kto sa v tom vyzna tak to mas za par EUR a urcite lacnejsie ako 900 EUR v servise....
no to je pravda.:)
Vectra 2006 CARAVAN 1.9 CDTi 16V Sport Z19DTH -320Nm Common rail 2,,,predne ložisko,DPF, trysky z alfy romea pridalo to 12HP, sanie, termostat..:( auto ma 350 000 km..ale mam ju rad je to moja manzelka. dpf off pri 172400 a chip na 142kwa 410Nm.:)
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"