Ked zapnem klimu, RJ motora sa prepne do núdzového režimu.
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 13:51
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: topolcany
Ked zapnem klimu, RJ motora sa prepne do núdzového režimu.
ahojte oplaci prosim vas o radu v mojej zufalej situacii takze pekne po poriadku mam opel vectra B X20DTH s digitalnov klimov moj problem zacal asi mesiac dozadu pri zapnuti klimi / to je jedno ci na studeno alebo teplo/ mi vyhodilo 30A mega poistku pod volantom po nejakom case pouzivania. Nesiel mi vnutorny ventilator ani na jednu polohu kontrolka motoru sa nerozsvietila dovtedy nikdy. Aby toho nebolo malo prisiel som z cesty a pod autom som mal vytecenu nemrznucu zmes s chladiaceho systemu odisiel ventil kurenia. Ten som vymenil a nalial som tam destilovanu vodu aby som vyskusal ci funglonovy ventil drzi /zatial drzi/ Potom som siel po kablovani az som dosiel k relatku / pri autobaterii je sada relatiek/ tam som nasiel vyhoreny jeden pin na prvom relatku /to relatko je na ventilator bez neho nejde ani vo vnutry ani na chladici/ a tu zacina moj problem teraz ked zapnem klimu cca po 5 sekundach sa mi rozsvieti kontrolka motoru a prepne ma do nudzoveho rezimu. Pokial nezapnem klimu mozem ist aj na kraj sveta a kontrolka sa nerozsvieti.Uz som zufaly pomenil som vsetky podtlakove hadicky a problem pretrvava bol som na pocitaci a tam bolo ze:
1 vnutorny vetrak neaktivny /pritom ide/
2 vymenit riadiacu jednotku ecu
3 rele vetraku
4 egr ventil
Ak niekoho nieco napadne budem mu velmi vdacny dakujem ahojte
upravený názov
edited by admin
1 vnutorny vetrak neaktivny /pritom ide/
2 vymenit riadiacu jednotku ecu
3 rele vetraku
4 egr ventil
Ak niekoho nieco napadne budem mu velmi vdacny dakujem ahojte
upravený názov
edited by admin
- dertypek
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 05 Júl 2009, 18:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topolcany
este som tak rozmyslal ze by sme to mohli napichnut ci nahodou nieje pridreny kompresor a spravi taku zataz do motora ze ho hodi az do nudzoveho rezimu ! lebo vcera som kecal s tym znamim co som o nom hovoril s tebou cez telefon a povedal ze to moze byt...
Opel Vectra B 1998 2.0 DTI ,x20dth , digi. klima , tempomat , 4x airbag , abs , vyhrievane zrkadla......
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 13:51
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: topolcany
no pomenil som vsetky podtlakove hadice co som videl v okoli motora potom som behol kamosovi na pocitac napojil ma a vyhodilo uz len jednu chybu a to 0400 vymazal to a zapol som klimu a nic fungovalo to isiel som sa odviest a vsetko funguje ta kontrolka motoru sa nerozsvieti a vsetko funguje zatial na 100 percent teraz som v pomykove ze co stym ci bola ta zavada zle vymazana alebo co sa udialo neviem dnes este pomenim vsetky hadice na podtlaku co idu do kurenia lebo urcite ich este nikdo nemenil a uz su stare ale to uz len tak preventivne lebo tie hadice co som menil boli v katastrofalnom stave
- dertypek
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 05 Júl 2009, 18:29
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topolcany
Taaakze bol som osobne pozriet toto auto ale mam otazku na elektro machrov ... na spodku pod prednym lavym svetlom je snimac vysokeho tlaku a ten dava signal do relatka ktore nasledovne zopina aj vent. klimatzizacie ktory je v predu na kondenzatore pred chladicom .... leeenze ... ked sme aj to rele vymenili ako keby sa nedostal signal do toho rele cize davam za vinu tomu snimacu ... da sa nejako zmerat ci je snimac v poriadku ? alebo ci sa to da nejako prepojit a tym zopnut ten ventilator ze ci je dany snimac OKEJ???
Opel Vectra B 1998 2.0 DTI ,x20dth , digi. klima , tempomat , 4x airbag , abs , vyhrievane zrkadla......
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 13:51
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: topolcany
idem sa pochvalit ako pokracujem ked je ta klima zapnuta pocas jazdy na volnobezne otacky alebo pri mensej rychlosti ta kontrolka svieti ale akonahla chcem pridat alebo sa pohybujem po dialnici tak kontrolka sa nerozsvieti pokial nedam nohu z plynu dolu pozerali sme to aj s dertypkom a prisli sme na to ze sa netoci ventilator na chladici klimy po vybrati relatka na klimu pri baterke a prepojenim kontaktov 2 a 8 sa ventilator roztoci takze teraz som v koncoch lebo uz sa neviem pohnut dalej poradte ak ma niekto nejake skusenosti dakujem pekne ahojte
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 13:51
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: topolcany
no myslim si ze sa priblizujem k problemu skusal som tlakovy spinac a to tak ze niekde som sa docital ked vytiahnem relatko pri baterke nastartujem a zapnem klimu tak na pine 85 musi byt 12 V no ja ich tam nemam tak jednoducho som na tu 85 ku dal priamo 12 V z baterky a ventilator sa rozbehol kabel som dal prec a ventilator sa zapina a vypina sam motor som zhasol a nastartoval potom par krat po sebe a funguje to no a teraz mam dilemu kontrolka motoru svieti asi musim ist na pocitac vynulovat zavadu a druhy problem je to ze neviem ktore tlakove cidlo treba vymenit ci to vrchne do ktoreho idu 2 kable alebo spodne do ktoreho idu 3 kable dik za pripadne dotazy ahojte
priznam sa, ze akosi nerozumiem prispevkom po 25.6.2010, ze o com presne pisete
napriklad, ze co je to relatko klimatizacie. vsak ich je tam 6-7 kusov
a tiez, ze co je to ventilator klimatizacie. su 2
a aky problem sa riesi ? kontrolka motora ci klima nechladi ?
skuste o tom presnejsie napisat !
to s tymi 18 stupnami by mohlo naznacovat, ze podtlak pre riadenie EGR sa strati niekde na ventile kurenia alebo v pneumatickom ovladaci klapky vnutorneho vzduchu
skus zapchat hadicky co vedu k ventilu kurenia a do skrine kurenia
napriklad, ze co je to relatko klimatizacie. vsak ich je tam 6-7 kusov
a tiez, ze co je to ventilator klimatizacie. su 2
a aky problem sa riesi ? kontrolka motora ci klima nechladi ?
skuste o tom presnejsie napisat !
to s tymi 18 stupnami by mohlo naznacovat, ze podtlak pre riadenie EGR sa strati niekde na ventile kurenia alebo v pneumatickom ovladaci klapky vnutorneho vzduchu
skus zapchat hadicky co vedu k ventilu kurenia a do skrine kurenia
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 13:51
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: topolcany
takze to relatko mam na mysli ktore sa nachadza pri baterke v tom malom kastliku vedla tych 30 A poistiek / su tam dve/ k tomu ventilatoru myslim tym na chladici klimatizacii / predny chladic na klimu/ klima mi chladi bez problemov je to v poriadku ta kontrolka sa mi rozsvieti ako som pisal takze riesim tu kontrolku ktora ma obmedzuje nie klimu / ale ma to suvis s klimov lebo pokial ju nezapnem tak kontrolka sa mi nerozsvieti/ teda skusim pozriet este ten podtlak
du33 napísal:idem sa pochvalit ako pokracujem ked je ta klima zapnuta pocas jazdy na volnobezne otacky alebo pri mensej rychlosti ta kontrolka svieti ale akonahla chcem pridat alebo sa pohybujem po dialnici tak kontrolka sa nerozsvieti pokial nedam nohu z plynu dolu pozerali sme to aj s dertypkom a prisli sme na to ze sa netoci ventilator na chladici klimy po vybrati relatka na klimu pri baterke a prepojenim kontaktov 2 a 8 sa ventilator roztoci takze teraz som v koncoch lebo uz sa neviem pohnut dalej poradte ak ma niekto nejake skusenosti dakujem pekne ahojte
kedze si napisal ktore relatko myslis, tak mozem odpovedat
predpokladam, ze je to relatko pri baterii v tej mensej krabicke, je tam jedine a su tam 2 poistky. Je to rele K60 na pozicii 9 a ma 6 kontaktov
popisem jeho kontakty:
RIADIACE:
3(86) - spinanych 12volt
6(85) - spinana zem - ovladana riadiacou jednotkou motora
OVLADANE 1. PAR
2(30) - stala zem
8(87) - riadiaca zem pre chladenie
OVLADANE 2. PAR
4(A) - spinanych 12volt - zapalovanie okrem startu
5(B) - napajanie pre cievku kompresora
zapnutie klimatizacie funguje takto:
1. vodic zapne klimu cez tlacitko u manualnej klimy, alebo zapne automaticku klimu (okrem rezimu Eco)
2. RJ motora okrem vynimocnych stavov ako prehriatie, alebo plny plyn spoji na rele K60 kontakt 6(85) so zemou
3. nasledne rele K60 zopne oba pary kontaktov:
- cez kontakt 5(B) sa zapne spojku kompresora
- cez kontakt 8(87) sa aktivuju oba ventilatory chladenia - predny tlacny aj zadny saci v rezime nizkych otacok. ak je motor zohriaty, mozu ventilatory bezat aj zvysenou rychlostou