Rezonovanie motora pri 2800 ot - 1.4 16V
Moderátori: bukelo, buci_vectra
Rezonovanie motora pri 2800 ot - 1.4 16V
Dobrý den!
Mám astru clasic 2, 1,4 twinport, a prejavuje sa mi rezonovanie pri otáčkach 2800-3000.Do 2800 ot je motor veľmi tichý,potom sa výrazne prejavý rezonancia, ktorá po zvýšení ot nad cca 3000 zaniká. Je to nepríjemné lebo na 5-ke to zodpovedá rozmedzie rýchlosti od 90 do cca 105, kde sa najviac jazdí.
Navyše som si vždy myslel že auto vyr. v r.2009 nemôže mať takéto necnosti ako stara škodovka, ktorá hučala pri 80-ke - ta mala aspon výninku v tech. preukaze.
Auto mám 10 mesiacov-v záruke a je to od novosti stále rovnako hlučné pri uvedených ot. Teraz mám 10000km.
Nemá niekto z Vás tento typ astry, či sa stretol s niečím podobným u týchto motorov. Poradte prosím
S pozdravom pevo
::: iurai : upravil nazov :::
Mám astru clasic 2, 1,4 twinport, a prejavuje sa mi rezonovanie pri otáčkach 2800-3000.Do 2800 ot je motor veľmi tichý,potom sa výrazne prejavý rezonancia, ktorá po zvýšení ot nad cca 3000 zaniká. Je to nepríjemné lebo na 5-ke to zodpovedá rozmedzie rýchlosti od 90 do cca 105, kde sa najviac jazdí.
Navyše som si vždy myslel že auto vyr. v r.2009 nemôže mať takéto necnosti ako stara škodovka, ktorá hučala pri 80-ke - ta mala aspon výninku v tech. preukaze.
Auto mám 10 mesiacov-v záruke a je to od novosti stále rovnako hlučné pri uvedených ot. Teraz mám 10000km.
Nemá niekto z Vás tento typ astry, či sa stretol s niečím podobným u týchto motorov. Poradte prosím
S pozdravom pevo
::: iurai : upravil nazov :::
- yellow
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 11 Júl 2009, 21:55
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: L.M.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Rezonovanie motora pri 2800 ot
Niečo podobné som si všimol aj ja, keď motor točí na 5-ke 2500 ot. pri 80 km je to OK, ale pri 90 km a cca 2800 ot. je cítiť také slabé mravčenie vo volante a v plynovom pedály, pri 100 km je to už OK, ale nieje to až také hrozné, nevadí mi to vie o tom iba vodič spolujazdci to necítia.
Možná príčina rezonancie motora asi bude aj v tom, že chýba odhlučňovací materiál pod kapotou a aj na stene medzi motorom a interiérom, ktorý sa na tento typ motora Z14XEP nedáva!
Je to škoda, lebo staršie Astry Z14XE ho tam majú a auto je tichšie, no tieto Astry vyrábali ešte v Nemecku.
Možná príčina rezonancie motora asi bude aj v tom, že chýba odhlučňovací materiál pod kapotou a aj na stene medzi motorom a interiérom, ktorý sa na tento typ motora Z14XEP nedáva!
Je to škoda, lebo staršie Astry Z14XE ho tam majú a auto je tichšie, no tieto Astry vyrábali ešte v Nemecku.
Astra G 1.4 16V Twinport Z14XEP
r.v. 04.2008
r.v. 04.2008
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Ja som to nejako nepocítil. Moja Astra je v pohode, ale zas možno iný vodič by niečo spozoroval. Na druhej strane som dosť citlivý na rôzne odchýlky od normálu .
A to odhlučnenie vraj veľmi nepomáha - okrem skoršieho zahriatia motora, niekto z fóra si to dal (ale neviem, či nie z českého) a je to jeho subjektívny názor.
A to odhlučnenie vraj veľmi nepomáha - okrem skoršieho zahriatia motora, niekto z fóra si to dal (ale neviem, či nie z českého) a je to jeho subjektívny názor.
Naposledy upravil/-a palix v 11 Jan 2010, 09:00, upravené celkom 1 krát.
Opel Astra G, r.v. 2007
- Patricius
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 699
- Dátum registrácie: 14 Dec 2008, 09:38
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať používateľa:
langdon2 napísal:Moja 11 rocna Astra sa zacina triast...ale to az od cca. 6200 ot./min.
Ale nad 8000ot to už prestáva, nie ?
K téme: Pokiaľ sa nedočkáš slušnej rady, bolo by dobré to zatesniť dodatočne. Sú materiály, ktoré sa na takéto záležitosti používajú.
A skúšal si priamo Opel? Pokiaľ nájdeš rozumného mechanika, isto pomôže, len nechoď do TN. Tam ti povedia, že to treba zapáliť
VW Golf 1,9TDI 77kW
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Francúzi to robia tak, že na určité miesta na karosérii montujú ťažké oceľové bloky, aby zmenili rezonančnú frekvenciu karosérie.
Ja som mal napríklad na Cliu za pravým reflektorom na nosníku zavesený 8-kilový kus kovu.
Na Peugeote 308 som to videl pri kolese a na 307ičke pod silentblokom motora, BMW 525i to má riešené tak, že 3 kilá gumy sú na koncovom tlmiči výfuku, trčia dopredu v smere jazdy, je to valec o priemere asi 8 cm.
Možno by sa dalo experimentovať aj týmto spôsobom, no neviem, aké priestorové pomery vládnu pod kapotou Astry.
Ja som mal napríklad na Cliu za pravým reflektorom na nosníku zavesený 8-kilový kus kovu.
Na Peugeote 308 som to videl pri kolese a na 307ičke pod silentblokom motora, BMW 525i to má riešené tak, že 3 kilá gumy sú na koncovom tlmiči výfuku, trčia dopredu v smere jazdy, je to valec o priemere asi 8 cm.
Možno by sa dalo experimentovať aj týmto spôsobom, no neviem, aké priestorové pomery vládnu pod kapotou Astry.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
prosim drzte sa temy !
netykajuce sa prispevky som presunul sem
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=16302
netykajuce sa prispevky som presunul sem
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=16302