Rezonovanie motora pri 2800 ot - 1.4 16V

Moderátori: bukelo, buci_vectra

pevo

Rezonovanie motora pri 2800 ot - 1.4 16V

Príspevok od používateľa pevo »

Dobrý den!

Mám astru clasic 2, 1,4 twinport, a prejavuje sa mi rezonovanie pri otáčkach 2800-3000.Do 2800 ot je motor veľmi tichý,potom sa výrazne prejavý rezonancia, ktorá po zvýšení ot nad cca 3000 zaniká. Je to nepríjemné lebo na 5-ke to zodpovedá rozmedzie rýchlosti od 90 do cca 105, kde sa najviac jazdí.
Navyše som si vždy myslel že auto vyr. v r.2009 nemôže mať takéto necnosti ako stara škodovka, ktorá hučala pri 80-ke - ta mala aspon výninku v tech. preukaze.
Auto mám 10 mesiacov-v záruke a je to od novosti stále rovnako hlučné pri uvedených ot. Teraz mám 10000km.
Nemá niekto z Vás tento typ astry, či sa stretol s niečím podobným u týchto motorov. Poradte prosím
S pozdravom pevo

::: iurai : upravil nazov :::
Používateľov profilový obrázok
yellow
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 11 Júl 2009, 21:55
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: L.M.
Kontaktovať používateľa:

Re: Rezonovanie motora pri 2800 ot

Príspevok od používateľa yellow »

Niečo podobné som si všimol aj ja, keď motor točí na 5-ke 2500 ot. pri 80 km je to OK, ale pri 90 km a cca 2800 ot. je cítiť také slabé mravčenie vo volante a v plynovom pedály, pri 100 km je to už OK, ale nieje to až také hrozné, nevadí mi to vie o tom iba vodič spolujazdci to necítia.
Možná príčina rezonancie motora asi bude aj v tom, že chýba odhlučňovací materiál pod kapotou a aj na stene medzi motorom a interiérom, ktorý sa na tento typ motora Z14XEP nedáva!
Je to škoda, lebo staršie Astry Z14XE ho tam majú a auto je tichšie, no tieto Astry vyrábali ešte v Nemecku.
Astra G 1.4 16V Twinport Z14XEP
r.v. 04.2008
Používateľov profilový obrázok
palix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa palix »

Ja som to nejako nepocítil. Moja Astra je v pohode, ale zas možno iný vodič by niečo spozoroval. Na druhej strane som dosť citlivý na rôzne odchýlky od normálu ;).
A to odhlučnenie vraj veľmi nepomáha - okrem skoršieho zahriatia motora, niekto z fóra si to dal (ale neviem, či nie z českého) a je to jeho subjektívny názor.
Naposledy upravil/-a palix v 11 Jan 2010, 09:00, upravené celkom 1 krát.
Opel Astra G, r.v. 2007
Používateľov profilový obrázok
Patricius
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 699
Dátum registrácie: 14 Dec 2008, 09:38
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Trenčín
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Patricius »

langdon2 napísal:Moja 11 rocna Astra sa zacina triast...ale to az od cca. 6200 ot./min.


Ale nad 8000ot to už prestáva, nie :wink: ?

K téme: Pokiaľ sa nedočkáš slušnej rady, bolo by dobré to zatesniť dodatočne. Sú materiály, ktoré sa na takéto záležitosti používajú.

A skúšal si priamo Opel? Pokiaľ nájdeš rozumného mechanika, isto pomôže, len nechoď do TN. Tam ti povedia, že to treba zapáliť :roll:
VW Golf 1,9TDI 77kW
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

prejavi sa rezonancia aj na 4-tom stupni ?
prejavuje sa aj pri malom stlaceni plynu ?
ctibor.v
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 29 Aug 2009, 09:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Piešťany

Príspevok od používateľa ctibor.v »

Mozem len potvrdit YELLOWE postrehi co tyka mravencenia na volante a plynovom pedali. Hlavne na tom plynovom pedali je to neprijemne. Vsetko dobre v r. 2010. Cibo.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ctibor.v napísal:Mozem len potvrdit YELLOWE postrehi co tyka mravencenia na volante a plynovom pedali. Hlavne na tom plynovom pedali je to neprijemne. Vsetko dobre v r. 2010. Cibo.


aky mas rocnik ? asi mas plynovy pedal s lankom, nie elektricky
Používateľov profilový obrázok
palix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa palix »

Má 2009 - 1,4 Twinport - tam je tuším elektrický.
Skús si nájisť tu na fóre nejaký kontakt na dobrého mechanika. Určite je nejaký v okolí.
Opel Astra G, r.v. 2007
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 23038
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

ctibor.v ma X14XE r.v. 1998 alebo 1999
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
ctibor.v
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 29 Aug 2009, 09:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Piešťany

Príspevok od používateľa ctibor.v »

Ja mam x14xe december 1999. Ovladanie plynu lankom.
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Francúzi to robia tak, že na určité miesta na karosérii montujú ťažké oceľové bloky, aby zmenili rezonančnú frekvenciu karosérie.
Ja som mal napríklad na Cliu za pravým reflektorom na nosníku zavesený 8-kilový kus kovu.
Na Peugeote 308 som to videl pri kolese a na 307ičke pod silentblokom motora, BMW 525i to má riešené tak, že 3 kilá gumy sú na koncovom tlmiči výfuku, trčia dopredu v smere jazdy, je to valec o priemere asi 8 cm.
Možno by sa dalo experimentovať aj týmto spôsobom, no neviem, aké priestorové pomery vládnu pod kapotou Astry.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

prosim drzte sa temy !

netykajuce sa prispevky som presunul sem
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=16302
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ctibor.v napísal:Ja mam x14xe december 1999. Ovladanie plynu lankom.


cez lanko sa to moze prenasat !

u par rokov starych motorov ako su tieto Twin Porty to iste nie je prijemne, a ak je to naozaj vyrobny problem, mozno na to vymyslia nejaku opravu

este niekto s motorom Z14XEP ?
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"