Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Moderátor: dulo
Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
mam 3.0cdti no dnes mi auto zahlasilo pokles chladiacej zmesi... a presiel som pri tom velmi kratku vzdialenost ked som otvoril vicko hned sa vratila naspat do nadrzky .. no auto sa zatial nepriehrieva ... moze to byt hlava alebo tesnenie ?? pripadne termostat ? teplota mi nevystupi na 90 ale je stale pod . .. a este mam otazocku po kial ma byt v nadrzke voda ??? dakujem
- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
priblizne v polke
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Na nadržke musíš mať zobrazené mierky MIN a MAX. Za studena by si mal mať na ryske MAX alebo tesne pod ňou.
Keď otvoríš viečko, tak tlak ti vodu vytlačí automaticky von, aj keď máš vody málo. Merať hladinu kvapaliny musíš vždy za studena, resp. po aspoň hodinovom chladnutí motora, keď sa už zníži tlak v chladiacej sústave.
Ak budeš mať niekde zaparkované auto dlhšiu dobu (cez noc, alebo pri robote), najprv si skontroluj pod autom mláčky, či ti niekde tá voda neuniká cez praskliny v hadiciach, na spojoch, cez chladič a pod.
Keď vylúčiš túto možnosť, skontroluj hladinu oleja, či tú vodu nemáš tam.
A tak ďalej a tak podobne sa k výsledku skôr či neskôr dopracuješ.
Keď otvoríš viečko, tak tlak ti vodu vytlačí automaticky von, aj keď máš vody málo. Merať hladinu kvapaliny musíš vždy za studena, resp. po aspoň hodinovom chladnutí motora, keď sa už zníži tlak v chladiacej sústave.
Ak budeš mať niekde zaparkované auto dlhšiu dobu (cez noc, alebo pri robote), najprv si skontroluj pod autom mláčky, či ti niekde tá voda neuniká cez praskliny v hadiciach, na spojoch, cez chladič a pod.
Keď vylúčiš túto možnosť, skontroluj hladinu oleja, či tú vodu nemáš tam.
A tak ďalej a tak podobne sa k výsledku skôr či neskôr dopracuješ.
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Dakujem za odpoved chlapci ... dnes auto zaparkujem na suche miesto a budem kontrolovat ... ci niekde netecie .. a tak pojdem dalej .. olej som uz dva krat kontroloval a stale je rovnako.. ale snad to nebude tesnenie alebo hlava .. :/ ale to by sa prehrievalo auto si myslim ... 

Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Doplň vodu v nádržke po mierku MAX a kontroluj si jej úbytok v čase a odjazdených kilometroch.
Pri prasknutom tesnení pod hlavou by sa ti to prehrievalo. Ventilátory by to ešte relatívne mohli stíhať uchladiť v tomto chladnejšom počasí, ale teplota by ti lietala furt hore dolu.
Pri prasknutom tesnení pod hlavou by sa ti to prehrievalo. Ventilátory by to ešte relatívne mohli stíhať uchladiť v tomto chladnejšom počasí, ale teplota by ti lietala furt hore dolu.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
S najväčšou pravdepodobnosťou to bude to tesnenie.OPCVETRA napísal:... ked som otvoril vicko hned sa vratila naspat do nadrzky .. .
- otravaga
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Šaľa
- Bydlisko: šaľa
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
aj ja som mal problém s tlakovaním sústavy na svojom aute. Najprv mi praskla jedna hadička a postupne praskli až 3. Olej som mal tiež v poriadku, z výfuku nebolo badať biely dym. Tiež som sa obával, že to bude tesnenie alebo hlava. Dokonca mi to až tak tlakovalo, že mi vystrelilo umelohmotný odvzdušňovák. Voda v nádržke po jazde zmizla ale keď som otvoril vyrovnávaciu nádržku, tak sa nahrnula naspäť. Nakoniec po rade, ktorú som dostal, som vymenil uzáver vyrovnávacej nádržky a wuala, problém je fuč. Odvtedy sa voda drží, neuniká nikde. Mal som zrejme pokazený ventil na tom uzávere. Ak by si si chcel kúpiť nový uzáver, tak si kúp rovno originál. Ja som kúpil v najbližšej predajni s auto-súčiastkami (cca 7€) a aj stál len za toľko. Mal som ho možno 2 dni, keď som chcel doliať vodu, tak som ho odskrutkoval a rozpadol sa. ventil ostal v nádržke a vrchnák v ruke. Vybrať som to nevedel ani keď to vychladlo takže som to musel vypáčiť šrobovákom. S originálom (je asi 3x drahší) som nemal žiadne problémy.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
To by bol ten lepší prípad. Stačí ovoňať nádržku, či necítiť spaliny.
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
no vsimol som si ze ventilator bezi.. . dolial som vodu do nadrzky a nehlasi to nic... zatial klop klop klop skusil som aj dat auto poriadne zabrat .. ale isto ze zabrat ... a teplota vobec nevysla ani na 90 tak si myslim keby sa prehrieval tak by vyletela teplota aspon na 90 a viac ... a vonku bolo 16 stupne ... cez den ... no nadrzka, vona klasika chladiaca zmes...
a k tomu vrchnaku.. no toto by ma nenapadlo...
no kazdopadne dolial som dostilovanej vody slo tam asi pol litra a zatial drzi... nestraca sa .. hadice su cele netecie nikde mimo... a olej nepribuda do zmesi je pekna cista kvapalina ... kvapalina nevrie ked je motor zohriaty 



Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Ak si si ju presne nekontroloval pri kúpe, mohla ti tam chýbať už odvtedy, len sa ozvala neskôr.
zatiaľ jazdi, pozoruj, kontroluj a neobvyklé úkazy hlás.
A moc tomu motoru nenakladaj často, mazanie zadných dvoch valcov nie je dimenzované dostatočne, aby si si to nezadrel.
zatiaľ jazdi, pozoruj, kontroluj a neobvyklé úkazy hlás.
A moc tomu motoru nenakladaj často, mazanie zadných dvoch valcov nie je dimenzované dostatočne, aby si si to nezadrel.
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Dakujem za upozornenie
a nie nenakladam
len obcas ...
uz som sa vysantil dost na Audi 





Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
takze Tesnenie ako bic ! snad bude hlava ok... oprava cca 500 penazi




Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
takze dnes som este vymenil vrchnak nadrzky .. stary sa mi rozpadol v ruke ked som dolieval vodu ... a vodu to uz doslova zerie na par kilometrov
v oleji nieje .. nastatie .. tak neviem snad to bude len tesnenie a nie hlava .. mechanik zajtra mi da termin kedy mu donesiem auto...
to bude palka len aby sa dalo do kopy ..
stym autom som akosi velmi spokojny ... vykon aj ked teraz blbne ventil... palivovej rampe spotreba paradicka ... 





Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
chlapci chcem sa opytat predpokladana cena opravy 500 eur .. je to dobra cena ? dakujem
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
na vymenu tesneni hlav pri benzinovej 3.0 maju v opli stanovenych 11hod. + material a si na 500-600€ aj so zarukou na robotu a matros. aky je rozdiel oproti nafte neviem, ale velky asi nebude. zavolaj do oplu, predpokladany rozsah prac ti povedia.
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Dakujem za opdoved a prave teraz som sa dozvedel ze vraj tie agregaty maju keramicke vlozky a priznaky su vraj take ze mizne voda neide do oleja a tlakuje chladicu sustavu... oprava vyjde na neskutovne peniaze ... 

Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
Ahojte takže po dlhšej odmlke píšem opäť a vraciam sa k oplu ... ten 3.0 cdti som predal bola tam oprava veľmi drahá tak som sa toho zbavil... teraz mám 1.9cdti 110 kw snáď má už nebude zlostiť ... ale ešte neviem aká je spotreba na tom keďže auto mám krátko ako ste na tom vy ? Ďakujem
- otravaga
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 04 Dec 2011, 13:11
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Šaľa
- Bydlisko: šaľa
Re: Motor 3.0 CDTI 130 KW pokles chladiacej zmesi
celorocny dlhodoby priemer 6l