něco klepe v motoru

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Jirka D..

něco klepe v motoru

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Ahoj,

zdrávím všechny Slováky :lol: , mám astru G x14xe 99".

Mám dotaz na klepání v motoru:
- zdvihátka ok a výměna
- těsnění pod parohy ok
- olej plný syntetika
- pružný kus vyměněn
- vstřiky ok
- napínák rozvodů ok


ten zvuk jde jako ze spodu motoru, jemné to cvaká na volnoběh. Čekaj mi rozvody tak nevím jestli to může dělat vodní pumpa - mám malej úbytek vody cca 4 mm za 1/2 roku.

starty a chlazení super :cry:

Umíte mi poradit bratři slováci :lol:
Jakub-ko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 613
Dátum registrácie: 06 Nov 2006, 11:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: KOSICE

Príspevok od používateľa Jakub-ko »

podla mna je plna syntetika vela stacila by polosyntetika 10W 40
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Jakub-ko napísal:podla mna je plna syntetika vela stacila by polosyntetika 10W 40



Ahoj,
to jsem zkoušel je to stejné
opeler

Príspevok od používateľa opeler »

mne to klepe ked mam malo oleja.
Jakub-ko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 613
Dátum registrácie: 06 Nov 2006, 11:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: KOSICE

Príspevok od používateľa Jakub-ko »

zospodu moze cvakat olejove cerpadlo alebo remenica na motore alebo na klime alebo aj rozvody najlepsie zobrat dlhu drevenu palicu napr. z metly jeden konec prilozit k uchu a postupne prikladat na mozne miesta klepania a takto to zistit
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
vladimir

Príspevok od používateľa vladimir »

cca 4mm za pol roka-a kolko ten motor za toho pol roka nabehá?
a koľko má ten motor vlastne nabehané....tiež súhlasím s Kubom,ten olej by skôr pomohol,ako uškodil...
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Oleje mám dost lkontroluji a tím to nebude.

Tak zdělám rozvody a uvidíme.


Všem vám děkuji za rady
Používateľov profilový obrázok
Benny
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 12:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Benny »

Jirko 4mm za pol roka to nie je vobec ziadny ubytok. to bude najskor len odparovanim
Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

No jen se mi jedná o to, aby to nebylo něco vážného a nepo***l se mi motor.

Jinak mám najeto 149tis km a olej nežere.

Tak to skusím sčíhnout a dám vědět co a jak s tím bylo :wink:

Jestli Vás něco napadne tak napište
díky Jirka :idea:
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36855
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Mňa napadá len to, že by to chcelo počuť. Mne napríklad jemne tikajú asi vstreky. Je to počuť len pri otvorenej kapote. Takto tikať môže vraj aj ventil, ktorý neviem ako sa presne volá, ale vedie zo sania, resp. vstrekov, do nádobky s aktívnym uhlím. Tá nádobka by mala byť v pravom podbehu.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Ještě mám jednu věc,
nastartuji motor normálně běží a pak cca po minutě to začíná jemně tikat. a stále

Je to jemně slyšet venku :cry:


to je tak vše co jsem zatím postřehl :roll:
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

Jakub-ko napísal:zospodu moze cvakat olejove cerpadlo alebo remenica na motore alebo na klime alebo aj rozvody najlepsie zobrat dlhu drevenu palicu napr. z metly jeden konec prilozit k uchu a postupne prikladat na mozne miesta klepania a takto to zistit


Aj ja by som tipoval olejové čerpadlo. Zisti niekde, že aký tlak musí vyprodukovať čerpadlo, a daj odmerať tlak čerpadla.
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Fastspeed napísal:
Jakub-ko napísal:zospodu moze cvakat olejove cerpadlo alebo remenica na motore alebo na klime alebo aj rozvody najlepsie zobrat dlhu drevenu palicu napr. z metly jeden konec prilozit k uchu a postupne prikladat na mozne miesta klepania a takto to zistit


Aj ja by som tipoval olejové čerpadlo. Zisti niekde, že aký tlak musí vyprodukovať čerpadlo, a daj odmerať tlak čerpadla.


A může se to nějak podělat, abych odvařil motor?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36855
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Samozrejme, že môže. Keď čerpadlo netlačí olej, motor nie je mazaný.
Ale podľa mňa olejové čerpadlo len tak neodchádza. Celý svoj život sa kúpe v oleji a zväčša prežije aj samotný motor. Možné je však všetko.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Jakub-ko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 613
Dátum registrácie: 06 Nov 2006, 11:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: KOSICE

Príspevok od používateľa Jakub-ko »

ale ten tlakovy ventil sa mohol pos..t a potom to nemaze chcelo by to vymontovat tlakovy spinac namontovat tam tlakomer a zmerat to tlak by mal byt 1,5 bar pri 80 stupnoch pri 700-930 ot.min
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

macil napísal:...
Ale podľa mňa olejové čerpadlo len tak neodchádza. Celý svoj život sa kúpe v oleji a zväčša prežije aj samotný motor. Možné je však všetko.


Poznám jedného chalana ktorý má Calibru. Najprv mu klopali hydraulické zdvihátka ventilov len za studena. Potom mu začali aj keď mal prevádzkovú teplotu. Opravár mu povedal, aby kúpil nové hydraulické zdvihátka. Nebolo to lacé, lebo mal 16 V Calibru. Vymenily ich, a stále ešte klopali na prevádzkovej teplote. Potom vymenily hlavu, lebo určite ich uloženia sú už vybité v hlave. Ešte to stále robilo + začalo aj od spodu klopkať, od olejového čerpadla. Potom vzaly Calibru na odmeranie tlaku olejového čerpadla. Tam im vyšiel nejaký smiešny tlak. Dal zrepasovať olejové čerpadlo, a hneď to aj prestalo klopať. Teraz to môžete odhadnúť, čo nainvestoval chalan do hlavy kôly blbému čerpadlu, ale nech nemám pravdu.
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

Jakub-ko napísal:ale ten tlakovy ventil sa mohol pos..t a potom to nemaze chcelo by to vymontovat tlakovy spinac namontovat tam tlakomer a zmerat to tlak by mal byt 1,5 bar pri 80 stupnoch pri 700-930 ot.min


Len tak, pre zábavu: keď sa dobre pamätám, tak 16V Calibra má tlak na voľnobehu 4-5 barov.
Jirka D..

Príspevok od používateľa Jirka D.. »

Tak to jsem zvědavý co mi najdou, dám vaše podněty servisákovi a uvidíme co najde šmudla :lol: :lol:
Jakub-ko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 613
Dátum registrácie: 06 Nov 2006, 11:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: KOSICE

Príspevok od používateľa Jakub-ko »

Fastspeed napísal:
Jakub-ko napísal:ale ten tlakovy ventil sa mohol pos..t a potom to nemaze chcelo by to vymontovat tlakovy spinac namontovat tam tlakomer a zmerat to tlak by mal byt 1,5 bar pri 80 stupnoch pri 700-930 ot.min


Len tak, pre zábavu: keď sa dobre pamätám, tak 16V Calibra má tlak na voľnobehu 4-5 barov.

ja som si to tu pozeral tlak pre vsetky calibry a pise tlak 1,5 bar len sa lisia otacky akurat pre 2,5i v6 16v c 25 xe pise 1,2 bar/700 ot/min tych 4-5 bar sa mi zda dost vela :shock: ale mozem sa aj mylit! :D
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
Používateľov profilový obrázok
Fastspeed
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Komárno
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Fastspeed »

Jakub-ko napísal:ja som si to tu pozeral tlak pre vsetky calibry a pise tlak 1,5 bar len sa lisia otacky akurat pre 2,5i v6 16v c 25 xe pise 1,2 bar/700 ot/min tych 4-5 bar sa mi zda dost vela :shock: ale mozem sa aj mylit! :D


Viem, že 8V Cali má 1,5 bar, ale možno si pletiem tlak na voľnobehu s tlakom vo vyšších otáčkach na 16V Cali. :roll: :oops:
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"