2,0 DTi Núdzový režim
Moderátori: buci_vectra, franticek6
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17 Nov 2014, 18:48
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Fiľakovo
2,0 DTi Núdzový režim
Zdravím chalani.
Potreboval by som poradiť. Nedávno som kúpil Zafirku a asi po týždni nastal problém. Pri ceste do BB mi zrazu zasvietila kontrolka s kľúčikom a auto sa preplo do núdzového režimu. Po vypnutí a novom naštartovaní to zmizlo a vydržalo to ďalších pár km bez problémov. Teraz to už prepína do núdzového režimu neustále. Keď motor vytáčam, prudko akcelerujem (jazda od 110 km/h a vyššie) tak sa neprejavuje žiadny problém ale akonáhle spomalím, vchádzam do obce tak po cca 10 sekundách je auto v núdzovom režime. Keď jazdím v obci tak stále len v núdzovom režime inak sa nedá... EGR vyčistený, váha vzduchu nová. Čo by ste ešte poradili? Prípadne nejakého šikovného servisáka v okrese Lučenec čo sa rozumie do Oplou by ste nevedeli poradiť?
Potreboval by som poradiť. Nedávno som kúpil Zafirku a asi po týždni nastal problém. Pri ceste do BB mi zrazu zasvietila kontrolka s kľúčikom a auto sa preplo do núdzového režimu. Po vypnutí a novom naštartovaní to zmizlo a vydržalo to ďalších pár km bez problémov. Teraz to už prepína do núdzového režimu neustále. Keď motor vytáčam, prudko akcelerujem (jazda od 110 km/h a vyššie) tak sa neprejavuje žiadny problém ale akonáhle spomalím, vchádzam do obce tak po cca 10 sekundách je auto v núdzovom režime. Keď jazdím v obci tak stále len v núdzovom režime inak sa nedá... EGR vyčistený, váha vzduchu nová. Čo by ste ešte poradili? Prípadne nejakého šikovného servisáka v okrese Lučenec čo sa rozumie do Oplou by ste nevedeli poradiť?
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Diagnostiku.becsi napísal:Čo by ste ešte poradili?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17 Nov 2014, 18:48
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Fiľakovo
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Na diagnostike bolo.
007002
03800B
040009
všetko neznámy chybový kód
P0400 Recirkulácia spalín
P0100 Obvod snímača prietoku vzduchu
Ak chcem zistiť či nie je prasknutá membrána na EGR tak je potrebné ho vymontovať z auta či sa to dá odskúsať aj pri namontovanom EGR? (zatlačenie piestika a zapchatie privodu vzduchu)
007002
03800B
040009
všetko neznámy chybový kód
P0400 Recirkulácia spalín
P0100 Obvod snímača prietoku vzduchu
Ak chcem zistiť či nie je prasknutá membrána na EGR tak je potrebné ho vymontovať z auta či sa to dá odskúsať aj pri namontovanom EGR? (zatlačenie piestika a zapchatie privodu vzduchu)
- macil
- Admin
- Príspevky: 36855
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Test podtlaku a solenoidov : http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=136&t=20714" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17 Nov 2014, 18:48
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Fiľakovo
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Ďakujem, zajtra sa pokúsim o ten test. Poprípade my neviete poradiť šikovného mechanika v okolí Lučenca? Alebo ZV, kto má ak Opcom?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Dobrý deň prajem,
prešiel som asi celé fórum a príspevky, ktoré riešia problém s núdzovým režimom a vyskúšal som už dosť rád z fóra, aby som prišiel na chybu. Ale pre istotu by som sa chcel opýtať na radu čo s mojím problémom.
Kúpil som Zafiru 2,0 DTI 74 kW, r.v. 2002 s motorom Y20DTH. Motor ide v pohode, ale keď potrebujem akcelerovať do kopca alebo chcem predbiehať a šľapnem na pedál, tak auto vyštartuje ako divé, ale nad 3000 - 3500 ot/min ma hodí do núdzového režimu. Zastavím, vypnem kľúč, vytiahnem zo spínačky, znovu vložím a naštartujem. Zase ide dobre, ale keď ho vytočím tak znovu núdzový režim.
Vyčistil som EGR a vyskúšal aj podtlak (zatlačil a zadržal prívod - ventil držal), prekontroloval všetky hadičky podtlaku a aj selenoidy. Nepozdáva sa mi selenoid, ktorý ovláda EGR, lebo stále tak jemne chrčí alebo cvaká (neviem popísať ten zvuk) a keď som ho rozobral, tak vo vnútri na membráne bol jemný olejový film. Po vyčistení sa mi táto porucha (núdzový režim) neobjavila až tri dni. A to so ho vytáčal až do 4000 - 4500 ot/min. No potom to prišlo zase.
Diagnostika mi ukázala: P0400 - Recyklácia výfukových plynov (blokované potrubí - prútok)
P0105 - Snímač tlaku nasávaného vzduchu
P1100-00C - Kritická porucha 1
Vedel by mi niekto v tomto smere poradiť, čo ďalej???
Ďakujem.
prešiel som asi celé fórum a príspevky, ktoré riešia problém s núdzovým režimom a vyskúšal som už dosť rád z fóra, aby som prišiel na chybu. Ale pre istotu by som sa chcel opýtať na radu čo s mojím problémom.
Kúpil som Zafiru 2,0 DTI 74 kW, r.v. 2002 s motorom Y20DTH. Motor ide v pohode, ale keď potrebujem akcelerovať do kopca alebo chcem predbiehať a šľapnem na pedál, tak auto vyštartuje ako divé, ale nad 3000 - 3500 ot/min ma hodí do núdzového režimu. Zastavím, vypnem kľúč, vytiahnem zo spínačky, znovu vložím a naštartujem. Zase ide dobre, ale keď ho vytočím tak znovu núdzový režim.
Vyčistil som EGR a vyskúšal aj podtlak (zatlačil a zadržal prívod - ventil držal), prekontroloval všetky hadičky podtlaku a aj selenoidy. Nepozdáva sa mi selenoid, ktorý ovláda EGR, lebo stále tak jemne chrčí alebo cvaká (neviem popísať ten zvuk) a keď som ho rozobral, tak vo vnútri na membráne bol jemný olejový film. Po vyčistení sa mi táto porucha (núdzový režim) neobjavila až tri dni. A to so ho vytáčal až do 4000 - 4500 ot/min. No potom to prišlo zase.
Diagnostika mi ukázala: P0400 - Recyklácia výfukových plynov (blokované potrubí - prútok)
P0105 - Snímač tlaku nasávaného vzduchu
P1100-00C - Kritická porucha 1
Vedel by mi niekto v tomto smere poradiť, čo ďalej???
Ďakujem.
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
P1100 MAF Sensor Intermittent/ Check of all OBDII Systems Not Complete
Treba vyčistiť váhu vzduchu (ak nepomôže tak výmena) a aj senzor v sacom potrubí čo je pri vírivých klapkách.
Treba vyčistiť váhu vzduchu (ak nepomôže tak výmena) a aj senzor v sacom potrubí čo je pri vírivých klapkách.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Ďakujem za typ, určite to prezriem a chcem dať urobiť ešte jednu diagnostiku. Dúfam, že už zistím, kde je problém.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 13 Júl 2014, 10:14
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Bratislava
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
mne toto robila 2,2dti 92kw a mechanik mi vymenil podtlakovu hadičku niekde za turbom, mala roztrhnutý koniec. odvtedy je všetko v poriadku. tiež ma to hádzalo do núdzaku pri cca. 3000ot
- diemkej
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 317
- Dátum registrácie: 02 Nov 2014, 11:48
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Rimavská Sobota
- Bydlisko alt: Košice
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Ja som mal tiež rovnaký problém a mal som prasknutú hadicu na prívod vzduchu.
Opel Vectra C | 2.0 DTI (Y20DTH) | 74kW | 12/2004 | W0L0ZCF6951040768
| alias Miky
| alias Miky
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Ono už to píšu trochu pozdě, ale i tak si myslím, že to někomu může pomoci.
Obecně platí, že váha se nečistí, Není proč a není jak. Musela by se rozkuchat až k vlastnímu snímači ( ne že by to nešlo), ale skutečně to nemá význam. Snímač se nemá jak znečistit.
Všobecně zmiňované chyby kolem váhy, EGRu a MAPu je třeba zkontrolovat v datech. Nestačí, že vám diagnostika napíše P0100, a hurá jdeme měnit váhu. totéž platí o EGRu. Je to spojené, chyby jednoho prvku znamená výrazné ovlivnění chování toho dalšího. Vadný EGR zjistí váha vzduchu, může vyskočit chybový kód váhy vzduchu ( chyby EGRu se nemusí objevit vůbec). V datech se ale tohle dá lehce ověřit.
Zrovna tak chyby kolem MAPu, o pár příspěvků výš byla zmínka, že to padá do nouzáku při vysokém zatížení. Naštěstí kolega napsal i chyby, ale zrovna tak to může způsobit zanešené turbo a váznoucí lopatky. Naštěstí pro Zafiry a géčka obecně platí, že mají tupou, pomalou jednotku, co si to dlouho nechá líbit. VC běží na CANu, ta tuhle závadu okamžitě podchytí. Stihne udělat několikanásobně víc měření v daném časovém intervalu.
Takže opět to zdůrazňuju, neměnit díly, podle toho, že to píše diagnostika. Je třeba se podívat, co ten "prokazatelně" vadný díl skutečně měří. Je-li to příčina nebo důsledek.
A vůbec ideální je souběh několika chyb, z několika snímačů.
Typický příklad je P0105, P1105, na ZA. Velice častá chyba. A dokáže to zblbnout několik snímačů najednou!! A přitom není špatného vůbec nic!!
Obecně platí, že váha se nečistí, Není proč a není jak. Musela by se rozkuchat až k vlastnímu snímači ( ne že by to nešlo), ale skutečně to nemá význam. Snímač se nemá jak znečistit.
Všobecně zmiňované chyby kolem váhy, EGRu a MAPu je třeba zkontrolovat v datech. Nestačí, že vám diagnostika napíše P0100, a hurá jdeme měnit váhu. totéž platí o EGRu. Je to spojené, chyby jednoho prvku znamená výrazné ovlivnění chování toho dalšího. Vadný EGR zjistí váha vzduchu, může vyskočit chybový kód váhy vzduchu ( chyby EGRu se nemusí objevit vůbec). V datech se ale tohle dá lehce ověřit.
Zrovna tak chyby kolem MAPu, o pár příspěvků výš byla zmínka, že to padá do nouzáku při vysokém zatížení. Naštěstí kolega napsal i chyby, ale zrovna tak to může způsobit zanešené turbo a váznoucí lopatky. Naštěstí pro Zafiry a géčka obecně platí, že mají tupou, pomalou jednotku, co si to dlouho nechá líbit. VC běží na CANu, ta tuhle závadu okamžitě podchytí. Stihne udělat několikanásobně víc měření v daném časovém intervalu.
Takže opět to zdůrazňuju, neměnit díly, podle toho, že to píše diagnostika. Je třeba se podívat, co ten "prokazatelně" vadný díl skutečně měří. Je-li to příčina nebo důsledek.
A vůbec ideální je souběh několika chyb, z několika snímačů.
Typický příklad je P0105, P1105, na ZA. Velice častá chyba. A dokáže to zblbnout několik snímačů najednou!! A přitom není špatného vůbec nic!!
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
musvil napísal:Dobrý deň prajem,
prešiel som asi celé fórum a príspevky, ktoré riešia problém s núdzovým režimom a vyskúšal som už dosť rád z fóra, aby som prišiel na chybu. Ale pre istotu by som sa chcel opýtať na radu čo s mojím problémom.
Kúpil som Zafiru 2,0 DTI 74 kW, r.v. 2002 s motorom Y20DTH. Motor ide v pohode, ale keď potrebujem akcelerovať do kopca alebo chcem predbiehať a šľapnem na pedál, tak auto vyštartuje ako divé, ale nad 3000 - 3500 ot/min ma hodí do núdzového režimu. Zastavím, vypnem kľúč, vytiahnem zo spínačky, znovu vložím a naštartujem. Zase ide dobre, ale keď ho vytočím tak znovu núdzový režim.
Vyčistil som EGR a vyskúšal aj podtlak (zatlačil a zadržal prívod - ventil držal), prekontroloval všetky hadičky podtlaku a aj selenoidy. Nepozdáva sa mi selenoid, ktorý ovláda EGR, lebo stále tak jemne chrčí alebo cvaká (neviem popísať ten zvuk) a keď som ho rozobral, tak vo vnútri na membráne bol jemný olejový film. Po vyčistení sa mi táto porucha (núdzový režim) neobjavila až tri dni. A to so ho vytáčal až do 4000 - 4500 ot/min. No potom to prišlo zase.
Diagnostika mi ukázala: P0400 - Recyklácia výfukových plynov (blokované potrubí - prútok)
P0105 - Snímač tlaku nasávaného vzduchu
P1100-00C - Kritická porucha 1
Vedel by mi niekto v tomto smere poradiť, čo ďalej???
Ďakujem.
Zdravím chalani.
Som tu opäť a chcem sa poradiť. Vymenil som váhu vzduchu, bola vadná, taktiež nový snímač tlaku turba, bol vadný. Všetko origo BOSCH. Prekontroloval som komplet selenoidy a taktiež som vyčistil komplet sánie. No auto stále pri prudšej akcelerácii potrháva a ide akoby ho dusilo. Diagnostika sále hádže chybu P0400 - Recyklácia výfukových plynov - blokované potrubí - prutok.
Po laickom a sedliackom rozmýšľaní ma napadlo, či nie je už pripchatý katalyzátor, lebo už ma iné nenapadá.
Poraďte mi prosím.
Ďakujem
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Ešte vyčisti egrko, katalyzátor ani nie ale skôr lapač iskier.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Zdravím, EGR-ko som už čistil trikrát a vždy bolo v pohode, funguje správne. Mám podtlakové a nie elektronické.franticek6 napísal:Ešte vyčisti egrko, katalyzátor ani nie ale skôr lapač iskier.
Čo je to lapač iskier a kde to nájdem???
- franticek6
- Moderátor
- Príspevky: 2206
- Dátum registrácie: 09 Máj 2007, 18:23
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ružomberok
- Bydlisko alt: Liptovské Sliače
- Bydlisko: Liptovske Sliace (SK) ,Hausmening (A)
- Kontaktovať používateľa:
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Vypadá to ako výfuk za zvodmi približne v strede auta, tak ho vyber a prepláchni ho keď chceš.
Egrko si čistil ok, ale sanie a vírivé klapky isto nie.
Egrko si čistil ok, ale sanie a vírivé klapky isto nie.
Opel Zafira y20dth
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
MB E 320 CDI W 211
MB S 320 CDI W 221 AMG
Opel Sintra x22dth - ex
Skoda 105 L -ex
http://www.nakupujsk.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
nie som na fejsbúku
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Sánie s vírivými klapkami som čistil na jeseň a boli riadne zanesené. Preto už si neviem rady, na čo sa zamerať, lebo prechádzal som aj toto fórum aj české. Preto ma napadlo, či nebude ten katalyzátor upchatý.franticek6 napísal:Vypadá to ako výfuk za zvodmi približne v strede auta, tak ho vyber a prepláchni ho keď chceš.
Egrko si čistil ok, ale sanie a vírivé klapky isto nie.
Ten lapač iskier podľa opisu kde sa nachádza je vlastne stredová časť výfuku???
Vyzerá to tak, že budem musieť dať dole komplet výfuk a prezrieť ho. Vyskúšam.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 3608
- Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Komjatna
- Bydlisko: Komjatna [RK]
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Na diesli ten katalyzator az taky velky zmysel nema ako pri benzine, eventualne by si ho mohol vykuchat.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Aug 2015, 14:19
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Trenčín
Re: 2,0 DTi Núdzový režim
Aj nad tým uvažujem, keď bude veľmi zanesený alebo rosypaný.Komo napísal:Na diesli ten katalyzator az taky velky zmysel nema ako pri benzine, eventualne by si ho mohol vykuchat.
Dádno som to robil aj na starom benzínovom golfe, tam si tiež celá vložka rosypala, tak som ho vykuchal a potom to išlo ako raketa.
Pozriem celú výfukovú sústavu, lebo už ma ozaj iné nenapadá. Stále vypisuje P0400 - recyklácia výfukových plynov - blokované potrubie (prietok).
Všetko ostatné som už porobil. Ak to nebude v tom a nenájdem chybu, tak asi pustím auto dole baňou!!!