Vlastnim opel calibra C20NE rv 91 a mam problem s motorom a uz si ani ja ani tatko a hlavne uz ani ludia v opli nevieme dat rady,ze co to moze byt. Su to asi 2 problemy a tak ich tu skusim popisat (nie som automechanik, skor fanusik a co to si viem porobit aj sam)
1. Najvacsi problem co mam je,ze auto velmi tazko startuje pri zahriatom motore. Ked je motor studeny chyti hned. Pri zahriatom motori musim dlho tocit a pridavat plyn 2-3x lebo bez toho mi motor neudrzi otacky a zhasne. To by som este prezil, ale uz sa to zhorsilo natolko,ze tocim dlhsie, popridavam plyn a ked chyti, tak strasne cmudi a smrdi palivo benzinom. Samozrejme ma spotrebu jak tank (16l). Podnikol som uz aj kroky a za tu dobu co to robi sa (aspon to co si pamatam) spravila niekolko krat diagnostika. Na prvej diagnostike ukazalo vadny snimac otacok (vymeneny za novy). Potom uz neukazovala diagnostika ziaden problem, ale problemi neprestali. Vymenili sa casom vsetky teplotne cidla, vaha vzduchu, krokovy motorcek, filtre (palivovy a vzduchovy a samozrejme aj olej s filtrom olejovym), taktiez sviecky, svieckove kable, rozdelovac, palec rozdelovaca, hadica co sla od vahy vzduchy do motora (taka velka harmonikova) a problem stale neprestal.
2. Problem je nepravidelny chod motora, vysoke spaliny a co sa ukazalo teraz v poslednej dobe..ked idem trebars na 3-ke a blizim sa trebars k semaforu..vyradim do neutralu,ze sa akoze doplazim pomalicky k semaforu a otacky mi klesnu az tak,ze mi motor zhasne, rozsvietia sa kontrolky a musim startovat znova. Taktiez to robi to,ze mi otacky po nejakej chvilke spadnu pod 800 cca na 600 motor ako keby zakaslal a hned na to otacky vyskocia na 1200-1300 a toto sa zopakuje 2-3x po sebe a potom sa unormalni a o chvilku (minutu max 2) znova to iste.
Viem,ze je to stare auto ale nie je hnile, vyzera super, natrieskal som do nej peniaze a chcem aby ma este vozilo dlho.
Prvy mechanik mi hovori, nech dam pozriet riadiacu jednotku nech sa znova premera a nastavi, ale zasa druhy mechanik tiez z oplu hovori,ze na calibrach skoro vobec neodchadzali RJ. Co sa chce spravit teraz je to,ze sa pozru trisky a daju sa precistit a podla toho co tu citam dam skontrolovat palivove cerpadlo a hadicu a zapojenie, lebo nie je mozne,ze pomaly skoro vsetko je nove v motori co ma nieco s otackami a normalnym chodom motora a stale to nejde.
A na zaver ma napadla dalsia vec co to robi..pri prudkom zoslapnuti pedala zakucka..trhned 2-3 krat a potom sa rozbehne.
AK MI NIEKTO VIE PORADIT CO ESTE POZRIET BUDEM FAKT VELMI VDACNY...DAKUJEM
