AReYco napísal:som v práci...a vlastne musím robiť zmluvy
![;) ;)](./images/smilies/winkextra.gif)
Pozriem cez mobil alebo domov keď prídem podvečer...zo zaujímavosti by som to rád vyskúšal ak sa to dá, ak to bude zle alebo žiadna zmena, tak sa to vráti....nie nič sa nedeje.
Ale už len preto, že sú tu dva rôzne názory, tak pre rozriešenie situácie...lebo mne je to akosi jedno, lebo sa tomu ani nerozumiem.
Už sme blízko rozriešeniu záhady Andy.
Dosť som teraz čítal o tom, všeobecne sa toto zapojenie akceptuje, predsa som však našiel ľudí, ktorí pochybujú.
Ten motor je identický s motorom v Omege, proste X20XEV.
Sacie potrubie je však iné, aj keď zameniteľné.
Vectra a Astra nemá kvôli výške agregátu ten medzikus pod škrtiacou, odkiaľ sa má odoberať podtlak (je tam menej miesta).
Inak sacie potrubie má ešte 2 vývody podtlaku (vlastne 3 s posilňovačom bŕzd, že), jeden veľký pre recykláciu uhlia a jeden malý pre ventil kúrenia a egr.
Aby sa nemuselo rozbočovať už rozbočené (čo sa potom urobilo u Z20LET, keďže sa na problém prišlo!), navrhla sa integrácia do telesa škrtiacej bez medzikusu, aký je u Omegy.
Zrejme malá chyba na výkrese spôsobila posunutie výstupu cca o 1 cm nahor, čo má však vážne dôsledky.
Výsledkom je, že pri takto nefunkčnej regulácii je permanentne tlak paliva udržiavaný na vysokej hodnote, čo má zaujímavé dôsledky.
Na jednom francúzskom fóre som našiel výpočet dôsledkov - bohatá zmes pri malom a čiastočnom zaťažení (čo je do značnej miery kompenzované lambdou, a to je aj ďalšia zaujímavosť - pri 100%nej lambde to málokto zistí, ale keď odíde lambda na Vectre alebo Astre, motor beží oveľa horšie ako keď odíde lambda na Omege, tam sa to ani nezistí.) Ďalším dôsledkom je spomalenie reakcie na plyn proti Omege, keďže bohatosť zmesi je upravená až lambdou.
A ďalej - nižšia životnosť vstrekovačov. (macilovi odišli, ak si dobre spomínam! Asi boli pod tlakom
![:) :)](./images/smilies/ab.gif)
)
A vyššia spotreba, dusenie motora pri malom zaťažení, nižšia živnotnosť čerpadla a pod.
Proste máte to zle chalani, idem hľadať ďalšie články o tejto výrobnej chybe.
Inak týka sa to aj motorov 1,8.
Zatiaľ toľko, čakám na ďakovné dopisy a nebuďte leniví gúgliť, nikto Vám nechce robiť zle
A ešte zistím aj tú zvolávačku, či bola, možno budete prekvapení.
Som proste dobrý - sám sa musím pochváliť
Z 20 LET to má (SKORO) dobre zapojené!
Predsalen je tam chybya, ktorú však asi urobil majiteľ.
Pamäť podtlaku nesmie ovplyvňovať funkciu regulátora tlaku paliva a tu je to zapojené tak, že ovplyvňuje.
![Obrázok](http://www.fotos-hochladen.net/078149ofnmlwsd.jpg)
C 20 LET to má tiež korektne zapojené:
![Obrázok](http://i74.servimg.com/u/f74/12/44/35/33/unterd10.jpg)