Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Ahoj.
Tak je to pohromadě, zůstává jen nalít chladící kapalinu a dát nový řemen na pohon alternátoru.
Jelikož se mi povedlo ukroutit vypouštecí šroub na chladiči čekám na nový.
Pak se uvidí, uslyší.
Mára
Tak je to pohromadě, zůstává jen nalít chladící kapalinu a dát nový řemen na pohon alternátoru.
Jelikož se mi povedlo ukroutit vypouštecí šroub na chladiči čekám na nový.
Pak se uvidí, uslyší.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29246
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
jj, ten staci dotiahnut jemne rukou - za ten cerveny zatvarac. Pripadne len jemne skrutkovacom, resp. co ti vojde do tej drazky v zatvaraci. Kym si nepretiahol skrutku na hlave, tak je ok.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Ahoj.
Tak Bobík zase vrčí. Po odvzdušnění zdvihátek nic neklepe, ohřál jsem ho, nechal odvzdušnit i chladící kapalinu. Zítra dodělám brzdové destičky na druhém kole a pojedu na zkušebku.
Nakonec mám opět i nové světlomety, reklamace se nakonec zdařila, světla jsou opět TYC, ale zjevně nyní již nějaká nová várka, světla jsou na pohled jinak dělaná a z jiného materiálu, tak uvidíme co vydrží.
Ještě se zeptám, po kontrole chodu motoru, jsem koukal, že ozubený řemen rozvodu je jakoby na vnějši hraně ozubených kol vaček, možná je i necelý milimetr mimo kolo. Při tom na vodícich kladkách, vodní pumpě a na hnacím kole je na "svém" mistě. Vadí to nějak, nebo je to normálka, stejně s tím nic udělat nepůjde ne?
Díky Mára
Tak Bobík zase vrčí. Po odvzdušnění zdvihátek nic neklepe, ohřál jsem ho, nechal odvzdušnit i chladící kapalinu. Zítra dodělám brzdové destičky na druhém kole a pojedu na zkušebku.
Nakonec mám opět i nové světlomety, reklamace se nakonec zdařila, světla jsou opět TYC, ale zjevně nyní již nějaká nová várka, světla jsou na pohled jinak dělaná a z jiného materiálu, tak uvidíme co vydrží.
Ještě se zeptám, po kontrole chodu motoru, jsem koukal, že ozubený řemen rozvodu je jakoby na vnějši hraně ozubených kol vaček, možná je i necelý milimetr mimo kolo. Při tom na vodícich kladkách, vodní pumpě a na hnacím kole je na "svém" mistě. Vadí to nějak, nebo je to normálka, stejně s tím nic udělat nepůjde ne?
Díky Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Ahoj.
Bobík má za sebou úspěšně 700 Km, zatím v pohodě, už mu dávám bumbat Lpgčko.
V nádobce na chladící kapalinu se objevila mastnoty, tak jsem kapalinu vypustil, přefiltroval, vrátil zpět a vcajk. Byla to mastnota, zbytek oleje co zůstal v kanálech chladící kapaliny, když se dělala hlava a brousil blok brusným kamenen.
Zdvihátka lehce klepou, když studený motor nastartuje, pak ztichnou, asi to tak má být. Řemen se usadil.
Mára
Bobík má za sebou úspěšně 700 Km, zatím v pohodě, už mu dávám bumbat Lpgčko.
V nádobce na chladící kapalinu se objevila mastnoty, tak jsem kapalinu vypustil, přefiltroval, vrátil zpět a vcajk. Byla to mastnota, zbytek oleje co zůstal v kanálech chladící kapaliny, když se dělala hlava a brousil blok brusným kamenen.
Zdvihátka lehce klepou, když studený motor nastartuje, pak ztichnou, asi to tak má být. Řemen se usadil.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Tak kluci objevil se problém.
Začal hučet rozvodový řemen, podotýkám že je nový, stejně tak i kladky a napínák. Hučí, lehce vibruje v místě kde opouští pravé ozubené kolo, výfukových ventilů a jde do té menší vodící kladky a pak na ozubené kolo pohonu od klikovky.
Koukal jsem na napnutí řemenu a bylo správně na značce pro nový řemen, zkusil jsem ho dát na značku pro použitý, prostě povolit, ale huči to stejně. Začne to vždy až po lehkém ohřátí motoru. Jinak ale jezdí pěkně.
Co s tím?
Mára
Začal hučet rozvodový řemen, podotýkám že je nový, stejně tak i kladky a napínák. Hučí, lehce vibruje v místě kde opouští pravé ozubené kolo, výfukových ventilů a jde do té menší vodící kladky a pak na ozubené kolo pohonu od klikovky.
Koukal jsem na napnutí řemenu a bylo správně na značce pro nový řemen, zkusil jsem ho dát na značku pro použitý, prostě povolit, ale huči to stejně. Začne to vždy až po lehkém ohřátí motoru. Jinak ale jezdí pěkně.
Co s tím?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Nepridiera sa ti výfuková vačka?
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Ahoj.
Pěkně ošklivá možnost.
To bych zjistil jenom tak, že sundám vrchní dekl a jednotlivé překlady vačky zda se tam neděje něco nekalého, že . Jinak pomocí připravku lze otočit, hýbat vačkou vcelku solidně, řekl bych že stejně jako s tou druhou vačkou. Stejně jest- li by to nedejbože bylo vačkou, tak po těch několika stech KM nejetejch by bylo již pozdě něco řešit.
Mára.
Pěkně ošklivá možnost.
To bych zjistil jenom tak, že sundám vrchní dekl a jednotlivé překlady vačky zda se tam neděje něco nekalého, že . Jinak pomocí připravku lze otočit, hýbat vačkou vcelku solidně, řekl bych že stejně jako s tou druhou vačkou. Stejně jest- li by to nedejbože bylo vačkou, tak po těch několika stech KM nejetejch by bylo již pozdě něco řešit.
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
A kluci ještě se zeptám, když se nastavují horní ozubená kola při nastavení časování rozvodů, u tohohle motoru mají být rysky, značky na kolech proti sobě. Mám na to sice aretační připravek, ale ten je na prd, když byla dole ozubená kola, je potřeba je nastavit. V jaké poloze mají být ty rysky na kolech? Mají byt v ose upevňnovacich šroubů, nebo lehce nad osou. Na Netu je mnoho obrázků ale někde je to dokonce pod osou šroubů, někde je to vidět nad vodorovnou osou šroubů. Máte přesný recept jak je postavit, mě to vychází nad osu šroubů, motorem točit jde, jde s ním ale točit ikdyž to posunu a mám rysku proti sobě pod osou šroubů. Když se pokusím kola nastavit tak aby byly rysky proti sobě v ose šroubů, tak tam nedám aretační připravek.
Za radu předem díky.
Mára
Na obrázku v knize jak na to, bych řekl, že i tam jsou rysky na kolech v rovině posunuté nad vodorovnou osu šroubů.
Za radu předem díky.
Mára
Na obrázku v knize jak na to, bych řekl, že i tam jsou rysky na kolech v rovině posunuté nad vodorovnou osu šroubů.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Ahoj.
Tak už jsem moudřejší, viz tahle videa:
http://www.youtube.com/watch?v=j9yvpQ4IRb8
http://www.youtube.com/watch?v=S4OC9F95MYk
Mára
Tak už jsem moudřejší, viz tahle videa:
http://www.youtube.com/watch?v=j9yvpQ4IRb8
http://www.youtube.com/watch?v=S4OC9F95MYk
Mára
Naposledy upravil/-a Markusenka v 09 Aug 2014, 15:11, upravené celkom 2 krát.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Re: Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
Zdar.
Takže kola rozvodu nastavena, rysky na ozubených kolech jsou v ose šroubů.
Bobajz vrčí, včera najel cca další 300Km, rozvodový řemen jsem zkusmo vyměnil za ten původní (má 20 000 Km za sebou) když to vrčí řemen už nemá tendeci být na hraně ozubených kol jako ten řemen nový, a navíc již nic nehučí, nebručí. Tak snad to nebude ta vačka.
Ještě se zeptám, kdo máte stejný motor, jak se Vám hřeje, reguluje teplota. Mám vyměněnej termostat, vypláchnutej chladič, když zapnu topení, tak bezva topí, jen nevím zda teplota v rozmezí 92 až 99 je v pořádku. Uvedená teplota je braná z diagnostiky, jinak na budíku to ukazuje teplotu do + - 93 , ale někde jsem četl, že teplota na budíku je vypočtená na základě údajů z čidla. Větrák se mi spouští v 98, termostat propouští kapalinu tak v cca 92, podle ohřátí výstupní hadice z chladiče. Přes Op-Com jsem otestoval i další stupně otáček větráku na chladiči a fungují, otáčky zvedají.
Díky za odpovědi, Mára
Takže kola rozvodu nastavena, rysky na ozubených kolech jsou v ose šroubů.
Bobajz vrčí, včera najel cca další 300Km, rozvodový řemen jsem zkusmo vyměnil za ten původní (má 20 000 Km za sebou) když to vrčí řemen už nemá tendeci být na hraně ozubených kol jako ten řemen nový, a navíc již nic nehučí, nebručí. Tak snad to nebude ta vačka.
Ještě se zeptám, kdo máte stejný motor, jak se Vám hřeje, reguluje teplota. Mám vyměněnej termostat, vypláchnutej chladič, když zapnu topení, tak bezva topí, jen nevím zda teplota v rozmezí 92 až 99 je v pořádku. Uvedená teplota je braná z diagnostiky, jinak na budíku to ukazuje teplotu do + - 93 , ale někde jsem četl, že teplota na budíku je vypočtená na základě údajů z čidla. Větrák se mi spouští v 98, termostat propouští kapalinu tak v cca 92, podle ohřátí výstupní hadice z chladiče. Přes Op-Com jsem otestoval i další stupně otáček větráku na chladiči a fungují, otáčky zvedají.
Díky za odpovědi, Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.