Takymto stylom som siel aj ja raz na svojej Astre.. uplne na spotrebu. co to dalo.. Nitra - Sturovo - Nitra. V podstate skoro stale rovina.. tempo 80-90km/h na okreskach..
Priemerka mi vysla na 4,9l/100km
Na benzinak super.. Ale takym stylom ma to vrcholne nebavi
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Dnes som natankoval, bol som velmi zvedavý ako sa zmenila spotreba po nastavení LPG, ked výkon narástol o dosť, v podstate teraz rozdiel benzín plyn ani nespozorujem, tak po dotankovaní do plna mi vyšla spotreba 9,49l / 100km, a to som išiel tak normálne, tam majú všade rýchlostné cesty, takže dosť dlho 120-130, a ešte tie ich výmysly ako každých 500m semafory na rýchlostnej ceste, a teda milion rozbiehačiek z 0 na 130, dosť aj mesto (Krakow) a potom klasika už doma motačky po meste, dosť som aj obiehal potom už na SR. Podla toho čo som mal odsledované, odhadujem, že pred tým nastavením by som sa pod 11l/100km nezmestil, na rovnakej ceste. Navyše stále otvorené okná, čo tiež pridáva na spotrebe najmä pri jazde 130, a 17tky kolesá samozrejme. Celkom dobrá spotreba na 170 koní, a cca 1,6-1,7t váhy auta.
Tankoval som za 0,60€, takže 100km = 5,69€.
Keď mám pravdu povedať, v určitých chvílach som aj lutoval rozhodnutie nahodiť do Omegy LPG, keď to žralo o 3l plynu viac ako benzínu, a keď boli s tým len samé problémy, volnobeh, slabší ťah, atď., vôbec by som nepovedal, že to nastavenie urobí až takýto rozdiel, teraz som s tým velmi spokojný, a vobec to nelutujem, teší ma, že sa vozím v takom pohodli a v takej ťažkej a velkej krave za náklady Octávie alebo Fábie TDI, a nemusím sa klepať kedy mi odíde turbo, vstreky alebo dvojhmota. Akurát dnes mi hovoril kolega v práci, že jeho otcovi na 2.0HDi 66kW cestou späť z dovolenky odišlo turbo, našťastie už skoro pri TN.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K
[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS
Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
Náklady na 1 km Ťa skutočne vychádzajú veľmi málo, je to fajn, že si spokojný.
Ale s tým klepaním, že Ti odíde turbo, to je predsudok a vytváranie zbytočných strašiakov.
Moje autá jazdia neskutočné km skoro každý deň a nič neodchádza, ani vstreky ani turbo.
Ty to píšeš tak, akoby na turbodízli každých 5000 km malo odísť turbo alebo vstrekovač
To zas nie.
Keď turbo odíde po 200 K, je to úplne ok, výmenný kus stojí 250 eur a je zas pokoj, toľko stojí napr. egr na nejaké auto.
Je to len bežná súčiastka.
Inak 2.0 HDi jazdí vcelku normálne aj bez turba, istý čas som experimentoval práve s týmto motorom, tam je turbo úplne maličké, bez intercoolera, má len takú pomocnú funkciu.
100kou sa dá ísť aj bez neho, ak sa teda nerozpadlo na diely, ktoré nasal motor, ale to sa stáva zriedka.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Jasné Kajo, ale ja by som kupoval 10-15 ročné auto s nájazdom 200-300t km, kde je to lotéria čo sa týka turba, vstrekov, dvojhmoty, ktoré sú asi najdrahšie súčiastky. Preto som to tak napísal, lebo to tak proste vidím, v kontexte mojej kategórie áut, ktorá je pre mňa finančne reálna. Keby mám 30k na účte a zaujímam sa o nové autá tak to nenapíšem
250€ plus robota plus čas ktorý si bez auta, a to som čítal na diskusných fórach aj o vela prípadoch kedy bol repas domrvený a vydržal len pár tisíc alebo desať tisíc km. Neni to až tak jednoduché pre mňa ako si to napísal. Koniec koncov by to atakovalo 300-400€, čo už je dosť keby kupujem diesel s cenou okolo 3000€.
Nemyslel som to nijako ofenzívne voči dízlom, len som tak zhodnotil aktuálnu situáciu.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K
[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS
Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
Rekapitulacia: na TDI sme menili tieto veci
aaudi A6 2.5 TDI vackova hriadel pri cca 500 000km
PASSAT 2.0 TDI 1 vstrek pri cca 400 000km
GOLF 1.9 TDI dvojhmota 360 000km
ford galaxy 1.9 TDI turbo pri neznamych km cca 500 000km
A6 2.0 TDI turbo 700 000 km cca
miro ale u teba je to kusok ine. ked auta robia rocne 50 000km aj viac a dalsie co robia rocne 10 000km
tak vek snimi urobi dost a to je jedno aky motor ci dizel alebo benzin.
poznam par ludi co maju auta so skutocnymi 150 000km su to 12rocne vozy: menili sa vstreky, komplet napravy, spojky, dvojhmoty, turba, brzdy a nielen raz, baterky tiez nie raz a kadeco ine. dokonca plechy blatniky a podobne
Hej hej, dialničné kilometre to je o inom, ale keď vkuse štartuješ, chodíš so studeným, cukačky v meste, atd. tak je to opotrebenie väčšie. Ale aj tak je to zaujímavé, človek každý deň nečíta takéto info od niekoho čo spraví na jednom aute 700t km.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K
[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS
Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
ok....mal som aj fiat ducato 2.3 JTD z obchodu
rozvazal chleba po TN spravil som 300 000 km po meste
jedina zavada zhrdzavela protimrazova zatka v bloku motora a vytiekla chladiaca kvapalina.
odpadli bocne posuvacie dvere,raz sa menili komplet brzdy a po 250 000 spojka ....tak smykala ze pri zaradenej jednotke sa pri pol plyne auto len jemne posuvalo a nedalo sa rozbehnut aby sa zaradila dvojka
jedna pykoska : mame skodu superb 1.9 TDI 760 000km uz sa pouziva len do obchodu na svacinu
to auto ma vymenene skoro vsetko ale zakladny motor blok valce hlava nebol nikdy otvoreny.........slape ako hodinky len trocha tazsie staruje
Tak mne s mojou ,, novou,, Zafirou 2.2dti 2002 podarilo na prvej plnej nadzi spraviť 6,12l. Vacsinou BA a okolite dediny. Raz za cas klima a osadka od 1osoby do 4 osoby. Palubák nemám tak som rátal podla tankovania. Žiadne naháňanie sa, raz za cas som ho vytocil inak ked som zrychloval radil som okolo 2500ot a pri ustalenej rychlosti okolo 1500ot - 1800ot
Zavisi to aj od kolies atd. Ja mam s tymito midmi starymi velmi dobre dkusenosti co sa tyka spotreby, nemaju nijaku velku odchylku. Ale odmeraj si to cez blocky a porovnaj.
Fiat Palio Combi 1.2 -> 4 x Opel Vectra B 1.8/1.7TD -> Opel Astra G Caravan 1.4 -> Opel Omega 2.5 V6 LPG -> Škoda Octavia 1.9TDi L&K
[BRATISLAVA] Chiptuning & kódovanie & EGR off & DPF off & a iné soft úpravy -> SS
Volkswagen Passat 1.9TDi 96kw @ 132kw EGR off BMW 730d 160kw @ 200kw EGR off
Tak kolesá mám 205/55 R16, gumy som teraz menil za Continental ContiPremiumContact 5, motor 1,8. Palubný mi ukazoval priemernú spotrebu 10 litrov, no hlavne kvôli tomu, že som sa veľakrát bavil hľadaním miesta na parkovanie, ale radšej už parkujem ďalej od bytovky, kde je voľné miesto stále, tak som zvedavý na spotrebu po vynulovaní.
Lukáš, lamerská otázka, ale vieš mi dať nejaký link, kde nájdem nejaký návod, ako na výpočet spotreby cez tie bločky?