Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Moderátor: dulo
Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Caute
som z Trnavy a chcel by som poprosit o kontakt na nejakeho dobreho mechanika, co sa rozumie autam OPEL. Najlepsie z Trnavy a okolia. Doviezol som si z Nemecka Omegu 2.2 DTI r.v.03. Bola buchnuta na pravy predny blatnik (nic strasne), prave sa opravuje a potom ju hned dam na znacky (v decembri). Problem je v tom, ze motor ide v nudzovom rezime t.j. bez vykonu. Preto potrebujem dobreho mechanika, aby zistil co presne je na tom zle, aby som nekupoval blbosti (mam skusenosti aj z inych aut, ze ti co nie su specialisti na konkretnu znacku, tak casto len hadaju co tomu je a clovek potom kupuje nie prave najlacnejsie veci jak debil).
Teraz som to mal u kamosa mechanika, napichol mi to na comp a vyhodilo mu chybu ohladne EGR ventilu na regulaciu vyfukovych plynov. On ale hovori, ze EGR je v poriadku, len mi tam chyba asi kvoli tej buracke nejaky snimac, ktory ovlada EGR. Bol som teda v OPEL servise v TT sa na to opytat a tam mi povedali, ze pod pravym blatnikom nie je ziadna dolezita suciastka, co by s tym suvisela. Cele EGR-ko stoji 20 litrov (byvaju 2 druhy - podtlakove -elektricke). Pri jazde mi preblikava kontrolka motora. Tak teda neviem co s tym. Nebude treba to EGRko len vycistit ? (Omega ma poctivych 80 tisic km).
Dik za odpovede.
som z Trnavy a chcel by som poprosit o kontakt na nejakeho dobreho mechanika, co sa rozumie autam OPEL. Najlepsie z Trnavy a okolia. Doviezol som si z Nemecka Omegu 2.2 DTI r.v.03. Bola buchnuta na pravy predny blatnik (nic strasne), prave sa opravuje a potom ju hned dam na znacky (v decembri). Problem je v tom, ze motor ide v nudzovom rezime t.j. bez vykonu. Preto potrebujem dobreho mechanika, aby zistil co presne je na tom zle, aby som nekupoval blbosti (mam skusenosti aj z inych aut, ze ti co nie su specialisti na konkretnu znacku, tak casto len hadaju co tomu je a clovek potom kupuje nie prave najlacnejsie veci jak debil).
Teraz som to mal u kamosa mechanika, napichol mi to na comp a vyhodilo mu chybu ohladne EGR ventilu na regulaciu vyfukovych plynov. On ale hovori, ze EGR je v poriadku, len mi tam chyba asi kvoli tej buracke nejaky snimac, ktory ovlada EGR. Bol som teda v OPEL servise v TT sa na to opytat a tam mi povedali, ze pod pravym blatnikom nie je ziadna dolezita suciastka, co by s tym suvisela. Cele EGR-ko stoji 20 litrov (byvaju 2 druhy - podtlakove -elektricke). Pri jazde mi preblikava kontrolka motora. Tak teda neviem co s tym. Nebude treba to EGRko len vycistit ? (Omega ma poctivych 80 tisic km).
Dik za odpovede.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Určite vyčistiť - rozchodiť prípadne zaslepiť. EGR je spínaný RJ.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Suhlas na diesli sa EGR nezaslepujeKomo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24 Okt 2007, 12:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Modrý Kameň
Signum napísal:Suhlas na diesli sa EGR nezaslepujeKomo napísal:Niesom si isty, ale myslim ze u diesla sa EGRko nemoze zaslepovat...pretoze priamo suvisi s cinnostou motora...
Ospravedlňujem sa za zlú informáciu.
Na renalt fóre sa o tom viedla diskusia a bolo to 50na50 zaslepovať EGR na diesli alebo nie.
![Wall Bash :wallb:](./images/smilies/wallbash.gif)
No tak som na to konecne kápol, pod pravým predným blatníkom je taká tlaková nádoba, do ktorej ide hadicka od motora. Tú nádobu som mal rozbitu. Vymenil som ju za novú a motor ide v pohode. Este som si zohnal páčku s tempomatom za tisícku a on mi na moje prekvapenie po namontovaní páčky funguje aj bez aktivácie ! No to ma moja fešanda prekvapila. Mal som predtým Fábiu TDI, tam som kúpil páčku za 2800 Sk a musel som to dať ešte za 400 Sk aktivovať. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 19 Jan 2012, 10:30
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Teo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4752
- Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
premerat ho na podtlaky a cinnost cievky.
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
- csala
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Snina
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Nazdar chlapi.
Svoj problém píšem do tejto témy, lebo s ňou čiastočne súvisí.
Preblikávanie kontrolky motora väčšinou pri voľnobehu som čiastočne odstránil. Diagnostika hlásila chybu P0400 - EGR ventil, ale v skutočnosti to bola netesnosť v podtlakovom systéme. Závadu som zisťoval starodávnym Ekonomerom, čo je v skutočnosti tlakomer na meranie podtlaku. Postupne som odpájal jednotlivé vetvy podtlakových trubičiek, ktoré vedú k solenoidom ovládania podtlaku pre turbo, EGR a vírivé klapky v saní. Ďalej je tam vetva do nejakého asi spätného ventilu pre podtlakovú nádobu, ktorá je umiestnená v podblatníku za ľavým predným kolesom. A je tam ešte jedna vetva, ktorá vchádza z motorového priestoru poza kabínový filter do kabíny a práve túto vetvu som odpojil, lebo tam sa strácal podtlak.
A teraz moja prosba: potreboval by som nejakú schému zapojenia týchto podtlakových hadičiek v kabíne, ktoré slúžia na ovládanie klapiek klimatizácie, aby som vedel, že čo som vlastne odpojil. Podľa všetkého do kabíny vstupuje aj ďalšia podtlaková hadička a to z toho zásobníka podtlaku za kolesom.
Omega C 2.2DTI
Díky.
Svoj problém píšem do tejto témy, lebo s ňou čiastočne súvisí.
Preblikávanie kontrolky motora väčšinou pri voľnobehu som čiastočne odstránil. Diagnostika hlásila chybu P0400 - EGR ventil, ale v skutočnosti to bola netesnosť v podtlakovom systéme. Závadu som zisťoval starodávnym Ekonomerom, čo je v skutočnosti tlakomer na meranie podtlaku. Postupne som odpájal jednotlivé vetvy podtlakových trubičiek, ktoré vedú k solenoidom ovládania podtlaku pre turbo, EGR a vírivé klapky v saní. Ďalej je tam vetva do nejakého asi spätného ventilu pre podtlakovú nádobu, ktorá je umiestnená v podblatníku za ľavým predným kolesom. A je tam ešte jedna vetva, ktorá vchádza z motorového priestoru poza kabínový filter do kabíny a práve túto vetvu som odpojil, lebo tam sa strácal podtlak.
A teraz moja prosba: potreboval by som nejakú schému zapojenia týchto podtlakových hadičiek v kabíne, ktoré slúžia na ovládanie klapiek klimatizácie, aby som vedel, že čo som vlastne odpojil. Podľa všetkého do kabíny vstupuje aj ďalšia podtlaková hadička a to z toho zásobníka podtlaku za kolesom.
Omega C 2.2DTI
Díky.
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Diagnostika OpCom
- dulo
- Moderátor
- Príspevky: 22007
- Dátum registrácie: 20 Jún 2007, 10:46
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Levoča
- Bydlisko: Levoča
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Pána beka, má vôbec niekto okrem teba Omegu s týmto motorom?
keby si mal V6, nie je problém![:) :)](./images/smilies/ab.gif)
keby si mal V6, nie je problém
![:) :)](./images/smilies/ab.gif)
VeBe X18XE Caravan Sport
- csala
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 12:02
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Snina
Re: Omega - núdzový režim motora 2.2 DTI
Tak niečo som našiel
http://www.google.de/imgres?q=omega+air+conditioning&um=1&hl=sk&biw=1395&bih=544&tbm=isch&tbnid=30mxahqTW4ouOM:&imgrefurl=http://www.partsbase.org/opel/omega-b-1994-2003-3-6-4-1-fan-motor-and-housing-except-air-conditioning/&docid=J-dBM3GS82vlLM&imgurl=http://www.partsbase.org/media/images/opel/92b079ea6807b88e36e18362610ce015.png&w=1860&h=2631&ei=APmZUar3MousPdavgZgJ&zoom=1&iact=hc&vpx=86&vpy=147&dur=11045&hovh=267&hovw=189&tx=97&ty=139&page=4&tbnh=160&tbnw=108&start=81&ndsp=23&ved=1t:429,r:90,s:0,i:355
Zatiaľ to vyzerá, že som odpojil podtlak do ďalšieho zásobníka podtlaku pod prístrojovou doskou, na obrázku označené číslom 9.
Klapky ovládania smeru vzduchu (okno/nohy/ksicht) zatiaľ fungujú![megaman :megaman:](./images/smilies/megaman.gif)
![;) ;)](./images/smilies/winkextra.gif)
http://www.google.de/imgres?q=omega+air+conditioning&um=1&hl=sk&biw=1395&bih=544&tbm=isch&tbnid=30mxahqTW4ouOM:&imgrefurl=http://www.partsbase.org/opel/omega-b-1994-2003-3-6-4-1-fan-motor-and-housing-except-air-conditioning/&docid=J-dBM3GS82vlLM&imgurl=http://www.partsbase.org/media/images/opel/92b079ea6807b88e36e18362610ce015.png&w=1860&h=2631&ei=APmZUar3MousPdavgZgJ&zoom=1&iact=hc&vpx=86&vpy=147&dur=11045&hovh=267&hovw=189&tx=97&ty=139&page=4&tbnh=160&tbnw=108&start=81&ndsp=23&ved=1t:429,r:90,s:0,i:355
Zatiaľ to vyzerá, že som odpojil podtlak do ďalšieho zásobníka podtlaku pod prístrojovou doskou, na obrázku označené číslom 9.
Klapky ovládania smeru vzduchu (okno/nohy/ksicht) zatiaľ fungujú
![megaman :megaman:](./images/smilies/megaman.gif)
Omega 2.2DTI (Y22DTH) r.v.2001
Diagnostika OpCom
Diagnostika OpCom