Strana 1 z 1

Alternator nedobíja..:(

Napísané: 30 Okt 2008, 19:28
od používateľa 88mirec
potrebujem poradit ..... prestal mi dobijat alternator , baterka ma asi rok takze v nej problem nebude .... ked ho rozoberiem co mam skontrolovat ?... da sa prisposobit z nejakeho ineho auta????? Moc diki za kazdu radu-...

Napísané: 30 Okt 2008, 19:55
od používateľa Kimi
na to čo máš skontrolovať na altíku ti neodpoviem, ale ak nemáš posilovač riadenia tak tam prispôsbíš aj altík z VW Polo myslím že 1.4, ale musíš prispôsobiť uchytenie pretože remeň ide do vonkajšej časti remenice... ak máš posilovač tak musíš zohnať len buď z Ascony, Kadeta , Vectry A, poprípade Calibry...

Napísané: 30 Okt 2008, 19:57
od používateľa macil
Diódový mostík a regulátor napätia.

Re: Alternator nedobíja..:(

Napísané: 14 Nov 2008, 23:20
od používateľa mirrco
88mirec napísal:potrebujem poradit ..... prestal mi dobijat alternator , baterka ma asi rok takze v nej problem nebude .... ked ho rozoberiem co mam skontrolovat ?... da sa prisposobit z nejakeho ineho auta????? Moc diki za kazdu radu-...


Ako prve skontroluj ziarovku ci ti svieti na pristrojovke baterka, ziarovka musi mat 3watt, vlastne cez ziarovku je privedene do serie budenie rotora.
Pozri ci do alternatora do svorky "D" ide modry kablik kde je napatie z tejto ziarovky.
Na baterke musi byt min 14V vo volnobehu, pri zapnutom vetraku a svetlach mozno 13,8V.Zmeraj
Ako pisal macil potom bude problem v mostiku, to musis rozobrat cely alternator a vycitsitit to tam vsetko.
Ja som mal tiez problem ale po vyciteni zase vsetko slape ako hodinky.
Pri skladani nezabudni ze do tych dierok v zadnom krite alternatora musis nasponovat a zaistit uhliky nieco tam pichnut...

Napísané: 14 Nov 2008, 23:52
od používateľa Viktor
a najprv predtým ako to začneš rozoberať skontroluj ukostrenia, či sú káble v poriadku, mne tiež svietila kontrolka dobíjania ale len pri určitých otáčkach a menila sa otáčkami intenzita a mal som zaoxidovaný ten drôtený pásik medzi alt. a motorom držalo to len na vlásku vymenil som a od vtedy je to OK

Napísané: 15 Nov 2008, 17:57
od používateľa mirrco
Nemyslel si ten droteny pasik medzi prevodovkou a kostrou auta?

Napísané: 16 Nov 2008, 11:11
od používateľa Viktor
ten som mal v poriadku, ale mal som taký pásik tiež medzi alternátorom a motorom neviem prečo tam bol veď alt. je spojený s motorom ale dal som tam nový a odvtedy dobíja ako má, ale každopádne sa treba pozrieť na všetky ukostrenia

Napísané: 16 Nov 2008, 16:36
od používateľa mirrco
A este som si vsimol ze alternator je spojeny tym srobom, ale v alterantore cez dieru kde ide ten dlhy srob je taka guma, asi akoze silentblock ale pravdepodobne to izoluje od motora.Podla mna to moze byt ten pasik ja som mam sice drot ale pred tym tam ten pasik asi bol tak uz viem preco to niekto vymenil :wink:

Napísané: 16 Nov 2008, 23:33
od používateľa Viktor
áno mám presne to na mysli, asi tam má byť kvôli tej gume

Napísané: 08 Jan 2009, 21:02
od používateľa mirrco
Mne sa teraz +sak nadtrhol tak som tam dal dalsi drot, som zapol svetla a zo 14.3V bolo uz len 13.5V a ked som pustil vetrak a stierace 12.7V...
No ale ten kablik v tom nadrhnutom mieste bol fakt ze zeravy

Napísané: 08 Jan 2009, 22:53
od používateľa Viktor
to na voľnobehu? by som povedal že to je ešte OK, skús pri zvýšených otáčkach

Napísané: 10 Jan 2009, 15:50
od používateľa mirrco
Pri vyssich to bolo to iste, tiez to tak klesalo. a potom v decembry som mal aj problem s nastartovanim. Kupil som druhu baterku a dal tam ten kablik ako vypomoc a je to fajn, este chcem vymenit taky kablik tiez sa uz nadtrhava co ide minus z baterky na karoseriu, len dnes som bol v aute hodinu a omrzli mi skoro nohy, nech uz odide ta zima do prec...