Strana 1 z 2

kotuce vs strmene

Napísané: 08 Sep 2011, 19:04
od používateľa ferooo
Mam v plane kupit predne 314mm kotuce a strmene na VeCe. Ale nie som si isty ako je to so strmenmi na Vectre - ktory strmen sa viaze k akemu kotucu (mm)?

strmen pre 302mm kotuce:
Obrázok

strmen pre 314mm kotuce (ale je mozne ho pouzit aj s 302mm ???):
Obrázok

porovnanie strmenov 314 vs 345, rozdiel je viacmenej len v carriers (neviem ako sa tomu nadava po slovensky :) )
Obrázok


Ide mi o strmene pre 314mm kotuce. Ked maju strmene dizajn ako na 2.obrazku, tak do nich na 100% narvem 314mm kotuce?
Alebo sa tento "dizajn" robil zvlast aj pre 302mm?
Teda, ked kupim take stmene, ci budem mat istotu, ze pojdu na 314mm kotuce :)

Napísané: 09 Sep 2011, 11:21
od používateľa jakobz
Ja som sa ťa už niekedy pýtal že máš iné strmene. Je mám takéto, ale mám tam iba 302mm kotúče - neviem či by mi tam šli namontovať aj 314-ky kotúče...

Obrázok


toto je staršie foto, keď som strmene farbil:

Obrázok

Napísané: 09 Sep 2011, 13:36
od používateľa Kajo
Carrier je nosič.
Ak chceš lepší účinok, porozmýšľaj nad EBC brzdami v štandardnom rozmere.
Väčší kotúč nemá iba výhody a navyše to nemusí dobre fungovať s Tvojim posilňovačom.
Ber to ako názor, nie ako príkaz :)

Napísané: 09 Sep 2011, 14:47
od používateľa ferooo
to jakobz: hej, hej, uz sme sa o tom bavili. Ale teraz mi ide o to, ci tie tvoje strmene s 302mm kotucmi su ine, ako takisto vyzerajuce pre 314mm. Ale podla tej tvojej foto, sa mi nezda, ze by sa tam dal narvat vacsi kotuc :? Tak ako to teda je?

to Kajo: myslis, ze do novsich predface vectier V6, kde uz boli 314mm standard, davali aj iny posilovac? neviem, pytam sa

Co som cital par ohlasov na anglickom fore, tak si vsetci nevedeli vynachvalit, ked presli z 302mm na 314mm..

Napísané: 09 Sep 2011, 18:05
od používateľa jakobz
Ja neviem, ale toto je podľa mňa zbytočná práca. Ako keby si auto nejak celkovo upravoval, že tam dáš kompresor (irmscher úpravu) a budeš tam mať do 300koní a chceš chodiť niekde na okruh, kde by si im dával poriadne zabrať, tak by som videl zmysel v montovaní lepších bŕzd, ale pre tých 211koní a bežné použitie tie brzdy a ich účinok úplne postačuje.

Napísané: 10 Sep 2011, 08:22
od používateľa ferooo
Teraz nejde o to, ci mi seria staci ;) musim menit vsetky kotuce, tak pri tej prilezitosti som pozeral uz po 314mm. Za komplet, aj so strmenmi, by som dal len o par € viac (terajsie strmene mozem predat). Tak ked to uz mam menit, radsej cosi doplatim a mam lepsie brzdy..
Jakobz, mozes sa prosim pozriet, ci by si na tie svoje strmene vopchal aj 314mm kotuc? Ci je tam tolko miesta.

Napísané: 10 Sep 2011, 09:12
od používateľa macil
Nevopchal. K jednému rozmeru strmeňov pasuje len jeden rozmer kotúčov. :!: Ak chceš meniť za iný rozmer, musíš vymeniť všetko, prípadne použiť kit na upgrade.

Napísané: 10 Sep 2011, 10:13
od používateľa ferooo
tak ako je potom mozne, ze jakobz ma strmene pre 314mm kotuce, ale ma na nich len 302mm kotuce? On je zatial jediny, kto ma vacsie strmene s 302mm kotucmi. Aj na uk fore mi kazdy hovori, ze tie vacsie strmene su pre 314mm kotuce (pripadne pre 345). Ja som z toho debil.. :?
Takze bud ma jakobz 314mm kotuce, alebo sa tie vacsie strmene robili zvlast pre 302, zvlast pre 314 a zvlast pre 345, pricom vyzeraju na prvy pohlad vsetky rovnako. :?:

Napísané: 10 Sep 2011, 10:31
od používateľa Kajo
Ešte raz som pozrel obrázky.
Zaujímavé, rozdiel je naozaj v nosiči, diery sú proste ďalej od strmeňa.
Tak vidím, že Opel zas niečo urobil polovičato.
Znamená to zrejme, že použitím 345mm kotúča nestúpne styčná plocha medzi platničkou a kotúčom, ale sa zväčší páka, je potrebné menej tlačiť na pedál. Ale aj to je otázne, keďže ťažší kotúč má väčšiu zotrvačnosť (moment hybnosti).
Takže to nemá význam, zbytočne sa zväčšuje pomer odpružených a neodpružených hmôt, skôr sa vybijú čapy a tlmiče a jazda bude menej pohodlná.

Napísané: 10 Sep 2011, 10:39
od používateľa ferooo
strmen pre 345 kotuc je trocha odlisny od 314, na prvy pohlad vyzera rovnako, ale je tam par odlisnosti.. Trocha iny dizajn, vacsi nosic a o 2mm vacsi piest. Aj ked platnicky su pri 345 o malo mensie ako pri 314. Takze je to cele akesi divne..
Vie niekto ako je to pri tych vacsich strmenoch a 302 respektive 314 kotucoch?

porovnanie platniciek (345 vlavo, 314 vpravo)
Obrázok

Napísané: 10 Sep 2011, 10:47
od používateľa Kajo
Už som videl takéto polovičaté brzdy, že malé strmene a platničky na veľkých kotúčoch a pri strede ostáva časť kotúča neaktívna.
Oničom.
Zrejme snaha o lacnú výrobu a použitie už vyrobených dielov.

Napísané: 10 Sep 2011, 11:20
od používateľa jakobz
Tak sypem si popol na hlavu a priznávam že som pochybil. Ale nebolo to úmyselné. Mám skutočne 314mm kotúče a ani som o tom nevedel. Teraz som ich bol premerať.

Ale vzniklo to asi tak, že som bol v servise a chalan čo objednáva diely pozrel do katalógu a pýtal sa ma čo tam chcem. Ja že niečo bežné stačí, tak hovorí že mi objedná kotúče dopredu 302mm ATE-čka a všetko ostatné... Ja že v pohode a išieľ som preč. Za dva dni som prišiel na montáž. Chalan mi iba povedal že objednal toho viac, keby niečo nepasovalo a čo nepoužie vráti dodávateľovi. Ale to, že tam mám ešte väčšie kotúče mi nespomenul. Všetko dali dokopy, vedel som že to všetko bude ale okolo 500EUR, to som zaplatiľ - je to dobrý známi, takže som mu povedal že papier od toho nepotrebujem, nech si to naúčtuje ako sa mu hodí. A odfrčal som. Takže potom je to jasné. Tieto strmene sú naozaj pre 314mm kotúče. Sorry že som ťa uviedol v omyl :oops:

Napísané: 10 Sep 2011, 17:27
od používateľa ferooo
ok, diky za info jakobz ;) To iste mi pisali aj na uk fore, takze idem kupit tie strmene a hned aj vsetky kotuce.
V piatok mi prisli nove tlmice, tycky stabilizatorov, capy riadenia, silentbloky ramien... takze VeCe bude mat taky maly repas :)

Napísané: 10 Sep 2011, 21:05
od používateľa iurai
a bude to naozaj lepsie brzdit ?

Napísané: 10 Sep 2011, 22:48
od používateľa ferooo
vsetci, co presli z 302 na 314, si pochvalovali, ze je to podstatne lepsie, tak uvidim :)

Napísané: 11 Sep 2011, 00:13
od používateľa Kajo
Toto by aj mňa zaujímalo.
A aké sú vlastne kritériá pre lepšie brzdenie?

Napísané: 12 Sep 2011, 00:15
od používateľa iurai
vyhodis 300 euro a mas z toho dobry pocit. to nie je placebo. lebo placebo je zadarmo.

sranda bokom.

mozno ten 310 kotuc je drsnejsi. alebo sa ucinnejsie zbavuje tepla. alebo pneumatiky sa menej smykaju.

ja by som urobil taky pokus, ze by som ferovi vymenil jednu stranu tak a druhu onak. trocha by som mu to zabehol, ze ci zisti, ze na ktorej strane ma vacsie kotuce

Napísané: 12 Sep 2011, 06:32
od používateľa ferooo
spravim par testov s 302 a potom s 314 a uvidim, ci to za to stalo alebo nie :)

Napísané: 12 Sep 2011, 07:29
od používateľa macil
Veď si to skúste vypočítať. :roll:

Napísané: 11 Okt 2011, 13:04
od používateľa 24petusko
mohol by si to po cca mesiaci ozivit?
ci si dosiel k nejakemu zaveru?