Strana 1 z 2

Výmena volantu a prístrojovky - Corsa B

Napísané: 23 Aug 2011, 11:11
od používateľa AReYco
Ahoj páni, mám na Corse B 1996 1.2 ten klasický často používaný dvojbodový volant, veľký ako na tatrovke :D Našiel som na jednom vrakovisku dobrý novší volant nebúraný s airbagom za dobrú cenu. Chcel by som ich vymeniť. V podstate mi ten airbag bude na nič, keď nebude fungovať, ale moja otázka znie, či sa to dá vymeniť bez problémov, či netreba nejaké podložky ako pod športové volanty a podobne. Máte niekto s tým skúsenosť?
--
Takisto pri tej Corse je prístrojovka s otáčkomerom a ja mám bez neho. Rozoberať to idem kvôli žiarovkám, pretože idem meniť podsvietenie a niektoré mi nesvietia, to už by som tam rovno nahodil tie budíky s otáčkomerom. Dajú sa zapojiť "otáčky" aj na Corsu, ktorá mala predtým prístrojovku iba s ukazovateľom km/h ?
--
Moja Corsa je 1.2 8V r.1996 33kW
Ďakujem za vaše odpovede:)

Napísané: 23 Aug 2011, 11:29
od používateľa langdon2
Daju...len treba dat pozor nato, ze ked ty mas este lankovy nahon tachometra, tak aj tie nove budiky musia mat nahon lankovy.....
Ked tvoje budiky zacinaju od 20km/h, tak aj tie z otackomerom musia zacinat od 20km/h

Napísané: 23 Aug 2011, 11:43
od používateľa AReYco
Ok budem dávať pozor, či sú to rovnaké typy...a otáčkomer netreba zapájať niekde? Stačí iba vymeniť budíky s rovnakým lánkovým systémom a malo by to fungovať?
--
EDIT: Ále do prčíc, tie druhé sú od 0 a ja mám od 20 :/ Inak mám pocit, akoby mi ich niekto vymenil predým ako som ho mal...lebo mi ukazuje o dosť viac ako idem. Viem, že GPS a radar ukazujú cca o 10km menej....ale ja vchádzam do dediny bliká mi SPOMAĽ 60km/H a mne ukazuje 80km/h :) Možno by to práve výmena tohto tachometra vyriešila a išiel by som naozaj 60 a aj by mi toľko ukazovalo :) Rozdiel je v kompatibilite, alebo len v tom, koľko ktorý ukazuje?

Napísané: 23 Aug 2011, 12:58
od používateľa bukelo
Plati ako pisal langdon, a hlavne podla moznosti je vhodne nahradit sucasne budiky budikami z rovnakej motorizacie (nemylit si z facelift 1.2 16V). Z 1.4rky, alebo z novsich, alebo nebodaj z dieslovych by ti rychlomer ukazoval inaksie, otackomer pravdepodobne tiez, a to z dovodu, ze je inak nakalibrovany. Treba dodrzat hlavne informaciu, ktora je uvedena na budiku, pod rucickami je napisany isty koeficient. Kedze v tvojom pripade mas pochybnost, aky je spravny, skus popozerat ostatne corsicky ako mas ty(bazare, oslov nahodne ludi na parkovisku, co maju take auto s motorom ako ty - jazdi ich stale dost), s tvojou motorizaciou, aky tam maju ten koeficient.. a taky budik si zozen.

No a to hlavne.. tych 1.2jok 8V co mali otackomer bolo velmi malo... takze tie budiky zozenies velmi tazko.

Napísané: 23 Aug 2011, 13:05
od používateľa AReYco
Jáj to je škoda, no nevadí - otáčkomer mi nechýba pri šoferovaní, ale prístrojovka mi neukazuje rezervu paliva a uznáte aj vy, že predsa len s tou RPM ručičkou je to krajšie :) Uvidím či niečo nájdem a aký motor má ta Corsa na vrakovisku.
--
Viete sa mi páni vyjadriť aj k tomu volantu?

Napísané: 23 Aug 2011, 13:12
od používateľa bukelo
K volantu len tolko, ze pasovat ti bude isto z predface ten 4 ramenny s ABG (tvarovo ako mali niektore modeli astra F, alebo Vectra B), 3 ramenny facelift netusim.(zavisi aky ma velky tisichran). ABG ti ale fungovat nebude,to isto vies.

K otackomeru som ti napisal co viem, co som si zistoval ja sam, ked som to menil na predoslej corse (ale ja som mal X10Xe s el. nahonom)

No k tej kontrolke rezervy paliva je to tak ako pises.. pristrokovky bez otackomera na corse B nemali tuto kontrolku. Treba sa v tomto pripade naucit predvidat, a tankovat s predstihom.

Napísané: 23 Aug 2011, 13:21
od používateľa AReYco
Tá kontrolka mi tam chýba naozaj iba z toho estetického hladiska :) Viem, že keď mám už takmer na konci červeného a natankujem za 10€ tak vynulujem denné km a spravím tak 140km. Za 20€ to je dvojnásobok a tak presne viem, kedy mám ísť tankovať znova. Zatiaľ sa mi ešte nestalo, že by mi to nevyšlo. Inak čo sa týka spotreby fakt špica. Mamina Astra H 1.6 je oproti tomuto kyselina, ale na druhej strane keď si sadnem z Corsy do Astry mám pocit, že to má 200 koní :)

Napísané: 23 Aug 2011, 16:45
od používateľa standape
Keby si chcel,jeden volant 4-ramenný sa mi doma vála :wink:

Napísané: 23 Aug 2011, 16:51
od používateľa AReYco
No jasné, že mám záujem - ten airbag síce nepotrebujem lebo ho nemám v príprave, ale aby bola kritka na volante tak vlastne musí byť s airbagom. Aká je tvoja ponuka? Volant je s nestreleným airbagom dúfam :)

Napísané: 24 Aug 2011, 20:59
od používateľa standape
ponuka je že sa toho chcem zbaviť,takže zadarmo osobne,alebo neviem...na poštu sa mi stým trepať moc nechce
:?

Napísané: 28 Sep 2011, 10:18
od používateľa AReYco
Tak standape musím povedať, že som nečakal takúto ochotu. Balík si mi poslal a ešte aj pekne vyleštený a čo som najviac nechápal, že na pošte som nič neplatil. Toto som v dnešnej dobe naozaj nečakal :) Veľké ďakujem... ako sa ti odmením ? :)
--
BTW keď sme pri tej výmene, pôvodný volant nechce ísť dole, pretože nemám upináky konkrétne toto:
Obrázok
Ale už mám pár ľudí, ktorých musím obehať, mali by to mať, dúfam, že to zoženiem. Automechanik mi však povedal, že keď to namontujem, tak nebude fungovať klaksón. Pravdu povediac konektory ako na starom dvojramennom volante som tam nenašiel, ale pod airbagom idu akési vodiče. A keďže je na volante tlačítko pre klaksón (až dva) musí k nim ísť nejaký vodič. Viete mi poradiť, kde to pichnúť ? :)

Napísané: 06 Nov 2011, 13:02
od používateľa AReYco
tak volant od "standape" som konečne osadil :)
mám však problém...

Obrázok
Obrázok
Obrázok

1. volant netrúbi - z toho dôvodu, že dvojbodový volant mal taký kolík, o ktorý sa opieral celý volant, aby bol stále v kontakte, ten išiel na klaksón....ale štvorbodový volant musí mať iné riešenie, pretože to tak celkom nepasuje...viete mi poradiť ako to prispôsobiť?

2. nevracia smerovky - ďalšia vec, o ktorej som vedel, že to nebude fungovať, no myslím, že by sa to dalo ľahko vyriešiť. Dvojbodový volant, mal výstupok, ktorý prechádzal okolo páčiek smeroviek...keď sa vyhodila smerovka tak vybehol taký jazýček, ktorý zasa vrátil volant pri vyrovnaní spät a smerovka sa vypla.... myslel som, že len v rovnakých miestach upevním niečo na nový štvorbodový volant, aby to plnilo rovnaku funkciu. Myslel som, že navŕtam do neho jemne nejaký šróbik, ale neviem či to je dobrý nápad...

Ak máte nejaké dobré nápady k týmto dvom problém budem rád, ak mi o nich dáte vedieť :]

Volant sa veľmi dobré drží a preto by som ho nechcel vymieňať za pôvodný.

Napísané: 07 Nov 2011, 01:29
od používateľa iurai
ten 4-ramenny nie je z Corsy, alebo ? fungoval s tzv. kruzkom (slimakom) volantu. tu bude problem s klaksonom

Ja by som tam dal 3-ramenny z nejakej Corsy B 2000.
alebo povodny spat

Napísané: 07 Nov 2011, 08:39
od používateľa bukelo
Uz od modeloveho roku 1997 boli v ponuke 3 ramenne volanty v Corse B.

Napísané: 07 Nov 2011, 18:26
od používateľa AReYco
iný volant už zháňať asi nejdem... myslíte, že autá, ktoré mali od výroby 4bodový volant by mali nejakú podložku pod volant??? viem o jednej na šrotovisku, možno by som to z nej mohol vytiahnuť ale je to 150km odo mňa, takže sa mi tam len tak prehnať nechce....
podľa mňa to malo celú ACC skrinku inú....myslím, že ten 3bodový by už vôbec nepasoval.

Napísané: 07 Nov 2011, 18:56
od používateľa standape
Areyco a tlačitká na ovládanie klasónu v tom volante sa nachádzajú?Pretože som nejaké doma našiel a neviem či nepochádzajú z toho čo som ti poslal.
A pre tých ostatných,volant pochádza s Opel Corsa B GSI.

Napísané: 07 Nov 2011, 21:55
od používateľa AReYco
Ja ich na volante mám aj pekne cukajú pri stlačení, takže nie sú ani premačknuté....len to prepojenie z ACC do volantu je iné ako pri dvojbodovom, tak to musím vyriešiť :) Inak sa super s ním jazdí

Napísané: 28 Mar 2012, 21:24
od používateľa AReYco
Tak našiel som budíky s otáčkomerom a konečne prvé, ktoré začínajú od 20-tky - otázočka: Sú z tigry, ale malo by to pasovať však? Písal som chlapíkovi, nech mi povie to číslo, bo na fotke ho nie je vidno, ak bude sedieť, tak potom by nemal byť problém však? :)
Obrázok

Napísané: 28 Mar 2012, 21:43
od používateľa bukelo
Pasovat to bude (co sa uchytenia a zapojenia tyka - ak je dodrzane, ze menis z elektrickeho nahonu na elektricky, pripadne z mechanickeho na mechanicky), aj fungovat bude, akurat ti bude inak ukazovat rychlost - a asi aj ratat pocet prejdenych km. Nemusí to byt o vela, ale isty posun tam byt moze.

Koeficient na tvojom tachometri a na tomto z Tigry musi byt rovnaky. 1.2i z Corsy a 1.4/1.6, co je v Tigrach bude mat s velkou pravdepodobnostou iny koeficient. Ten najdes na ukazovateli km z predu, pripadne niekde zo zadu (v zavislosti od typu). Formát K="nejaké číslo".

Napísané: 29 Mar 2012, 12:05
od používateľa AReYco
No to číslo viem o čo ide (čakám, kým mi ho majiteľ pošle a takisto som sa ho pýtal na to, či je to lankový alebo elektronický pohon) takže ak to bude pasovať asi to zoberiem.
--
Nechápem prečo, ale (nemám nič menené, je to z rodiny originál neupravované) neukazuje mi presnú rýchlosť. Ukazuje vždy tak o 20 viac. Keď idem 80km/h radar do dediny mi ukazuje tak 55-60km/h. Viem, že radar ukazuje cca o 5-10 menej. Keď však idem na maminej astre alebo otcovom passate, tak je to rozdiel. Vchádzam 80km/h do dediny a ukáže mi radar 75km/h. Čo je normálne. Nechápem prečo, mi ukazuje takto zle originál tacho.
--
Možno by mi tieto z tigry ukazovali presnejšie #LOL :)