Strana 1 z 6

Bliknutie svetiel pri studenom motore

Napísané: 07 Nov 2010, 18:25
od používateľa dikard
Zdravim , mam taky problem ze ked je auto studene tak horsie startuje odstranil som to novou baterkou, ale blikanie svetiel za studena ostalo, tzn. ranny start v pohode, cca 1min kym zavriem branu ked sa rozbieham ide vsetko ok po prejdeni cca 500m musim preradovat do nizsich prevod stupnoch na treti a nasledne radim hore no pri stlaceni spojky ze chcem zaradit stvorku mierne mi bliknu svetla a aj pristrojovka auto ide ok neni nic citelne ani zmena zvuku proste nic a tak je to az kym nespravim cca 5km a potom je to ok pri teplom motore ide vse dobre. Cez leto som to nikdy nepostrehol ale vtedy nejazdievam casto v noci.
kontrolovane dobijanie 14,4V po zapnuti vsetkeho co sa da 13,8V, vymeneny klinovy remen aj skontrolovane napnutie,vymena baterie Banner uni bull 80AH 700A


a este jedna vec ked som na mieste a pohnem kusok z volantom tak jemne vidiet ako nieco stiahne svietivost svetiel ale fakt len minimum skoro nepostrehnutelne

poradte prosim v com to moze byt vdaka vopred za odp

Napísané: 07 Nov 2010, 18:58
od používateľa dikard
Este som zabudol z dovodu toho ze mi cez manzetu pretekal servo olej tak som ho nahradil PP90H je hustejsi a menej slzy cez manzetu, buduci rok mam v plane menit servo.

Napísané: 07 Nov 2010, 19:15
od používateľa macil
Pri pohybe volantom sa zopne elektrické čerpadlo posilňovača, preto ten pokles napätia.
Pokiaľ ide o výpadok elektriky po zošliapnutí spojky, hľadal by som niekde skrat, nalomený kábel, vadný spínač na spojke a podobne.

Napísané: 07 Nov 2010, 19:25
od používateľa dikard
dobre ale preco ten jav sa stava iba pri par km a potom ide vse ok a mozem pustit ako kolvek rychlo tu spojku,ja neviem ale pripada mi to ako keby sa neco muselo zohriat a je prevda ze je to iba pri pustani a stlacani spojky.

Napísané: 07 Nov 2010, 19:27
od používateľa macil
Neviem, nie som veštec. Napríklad, studený plast sa deformuje inak, ako zohriaty.

Napísané: 08 Nov 2010, 00:04
od používateľa iurai
vsak premeraj napatie na baterii pri hned po starte pri studenom motore, pri stlacenej spojke.
mozno vtedy mas nizsie napatie, napriklad kvoli dozhavovaniu ci alternatoru.

mne napr. klesne jas svetiel pri zapnuti vyhrievania sedacky ;-)

Napísané: 08 Nov 2010, 02:34
od používateľa dikard
no neviem ako pri tejto nevej baterii ale pri starej mi to kleslo na 9,2-9,5V preto som ju vymenil lebo uz ma svoj vek. Ja len dufam ze som ju nemenil zbytocne lebo ak ano tak zbytocnych 102€ :cry:

Napísané: 08 Nov 2010, 03:29
od používateľa iurai
este tam moze byt zrada v alternatore

Napísané: 08 Nov 2010, 08:09
od používateľa dikard
Zrada v alternatore? a v com? ako som uz pisal dobija v pohode, co by mohlo odist uhliky, diodovy mostik??

Napísané: 09 Nov 2010, 18:59
od používateľa dikard
iurai: no premeral som napatie na baterii ihned po starte so stlacenou spojkou a bolo 14,4V, ked som pridal asi na 2000ot a pustil akcelerator tak v tom okamihu kleslo napatie na 13,8 ale nikdy nizsie bliknutie bolo vidiet na podsvieteni na pristrojovke... je nikto kto mi poradi co je s tym?? co treba este premerat, skontrolovat popripade vymenit?? dik za rady vopred

Napísané: 09 Nov 2010, 20:26
od používateľa Cripo
dikard napísal:iurai: no premeral som napatie na baterii ihned po starte so stlacenou spojkou a bolo 14,4V, ked som pridal asi na 2000ot a pustil akcelerator tak v tom okamihu kleslo napatie na 13,8 ale nikdy nizsie bliknutie bolo vidiet na podsvieteni na pristrojovke... je nikto kto mi poradi co je s tym?? co treba este premerat, skontrolovat popripade vymenit?? dik za rady vopred


ja s tým žijem už druhú zimu, proste keď mám studený motor, tak to trocha bliká, a keď sa zohreje, prestane to. Zvykol som si. Ale keby mal niekto riešenie, sem s ním.

Napísané: 09 Nov 2010, 20:47
od používateľa dikard
[/quote]
ja s tým žijem už druhú zimu, proste keď mám studený motor, tak to trocha bliká, a keď sa zohreje, prestane to. Zvykol som si. Ale keby mal niekto riešenie, sem s ním.[/quote]

zdarek no a skusal si nieco premeraval si alebo dal si pozret altik??? menil si uhliky alebo diodovy mositk, kontroloval si ukostrenie??
sorry ze tak vela otazok ale uz to mam tretiu zimu a lezie mi to na nervy a asi som aj zbytocne teraz kupoval novu bateriu, dik za odp

Napísané: 09 Nov 2010, 20:50
od používateľa troodon
skus skontrolovat este napnutie remena, mrkni na ukostrenie od alternatora (mozno by stalo za to ocistit kontakty alebo vymenit vodic). Ked si menil olej za hustejsi tak je mozne ze kym sa prevadzkou nezohreje kladie vacsi odpor a teda sa spotrebuje v posilovaci viac energie, je to jeden z najvacsich zrutov prudu.

Ked preradujes asi netlacis plyn velmi a tak to je hned badat ze alternator nema tiez vysoke otacky a prud chyba, pri nizsich stupnoch to asi nepostrehnes tak kvoli tomu ze tam radis vo vyssich otackach, pri 4ke ked ju zaradujes urcite nemas viac ako 2000otacok si myslim, zalezi ako radis.
Casto sa tento problem objavuje u 2.0 DTI motorov ale obcas aj inych.
Napatie siete meraj urcite pod zatazenim, zapni svetla, zadne vyhrievanie okna, pripadne ak mas vyhrievane sedacky a svetla, hmlovky.
Inak diesel nezhavi iba pri starte tak je mozne ze zhavice tahaju prud nejaky cas, mozno by stalo za pokus napichnut sa na jeden a za jazdy merat ci bezi zhavenie a kedy prestane zhavit-porovnat ci blikanie vtedy neprestane.

Ale v prvom rade by som skusil ten remen a ukostrenie, ked chces vylucit chybu hustoty oleja v serve tak to odsleduj niekde na rovine ked netocis volantom vela aj ked servo reaguje hned na male zmeny otocenia volantu.

troodon

Napísané: 09 Nov 2010, 21:09
od používateľa dikard
napnutie remena bolo skontrolovane a je to ok ved keby nie tak asi to nerobi iba pri chladnom motory, ukostrenie musim nechat na vikendy bo nemam doma jamu a musim ist kamosovi., ked som skusal napatie na baterii medzi polmi tak bolo nezatezene 14,4V a ak som vyuzil kostru cize motor ukazalo presne to iste a aj pri alternatore, este pripada ta kostra na alternatore ale moc tomu neverim no kuknem sa na to. Skusal som aj to servo ked je studeny motor a bral max 0,4V cize to padlo na 14V a pri tom uplnom zatazeni fakt vse na 13,8V tak neviem, a este tie zhavice pozrem dik

Napísané: 10 Nov 2010, 19:05
od používateľa dikard
Dnes rano som odskusal zatazenie pri studenom motore a nonstop napojenom voltmetri takze: pri otoceni zapalovania bliklo zhavenie a stiahlo napatie na 11,7V chvilocku som pockal a startoval napatie kleslo na 10,5V hned ako nastartovalo ukazovalo 12,7V o asi 5s skocilo na 14,4V tak som zacal postupne zapinat spotrebice, zapol som svetla a napatie kleslo na 12,7V nasledne po tuknuti na akcelerator skocilo na 14V zapol som dialkove, vyhrievanie,hmlovku a pri kazdom to urobilo presne to iste az kym som nepridal, potom to stuplo na 13,8V, ked som prudsie pridal a hned ubral bliknutie nastalo no voltmeter nereagoval asi tak rychlo lebo sa nedala odcitat hodnota..... kolega v praci mi povedal ak by presmykoval remen tak by to piskalo, ze velmi pravdepodobne je ta kostra z baterie na motor a ze nic nepokazim ked ho vymenim a tak aj urobim cez vikend no zatial by som bol rad na nejake reakcie vdaka vopred

Napísané: 12 Nov 2010, 19:34
od používateľa dikard
no odskusane so startovacim kablom: startovaci kabel som dal priama na minus na baterii a pripol som to co najblizsie k alternatoru start bol rovnaky bez zmien no ako nahle som pridal a prudko ubral pri zapnutych svetlach urobilo presne to iste bliklo.... ja uz neviem fakt co stym prosiiiiiim poradte


ako sa sprava zle ukostreny alternator??? ked su zle uhliky ako to diagnostikovat?? dakujem vopred

Napísané: 12 Nov 2010, 19:41
od používateľa DEDO780
iurai napísal:vsak premeraj napatie na baterii pri hned po starte pri studenom motore, pri stlacenej spojke.
mozno vtedy mas nizsie napatie, napriklad kvoli dozhavovaniu ci alternatoru.

mne napr. klesne jas svetiel pri zapnuti vyhrievania sedacky ;-)


Ahoj bol som dnes v servise ale anic sme neprisli

Napísané: 12 Nov 2010, 20:02
od používateľa dikard
este som zabudol dnes som povyberal vsetky poistky a relatka ocistil kontakty a nastriekal kontak sprejom, premeral vodivost poistiek a aj funkciu relatok neviem co mam dalej urobit zajtra asi skusim vymenit to ukostrenie z baterie na motor no bude to zalezat na pracnosti a dostatku materialu

Napísané: 13 Nov 2010, 16:35
od používateľa dikard
no akurat som skoncil vsetky viditelne ukostrenia ci uz karoserie motora svoriek na baterii vsetko som odmastil obrusil dasadacie plochy a nastriekal kontakt sprejom a naspät utiahol. Zazrak sa nekonal stale som na tom istom uz si neviem rady.
Po nastartovani som akurat zbadal zmenu ze ked vsetko zapnem uz mi nedobija len 13,8V ale 13,9V a to som teraz mal dokonca zaradenu aj spiatocku s brzdou, ale ako som pripajal spotrebice tak mi napätie kolisalo a asi o 2 sekundy uz dobija 14,4V.

otazocka aku teplotu ma mat alternator pri beznom zatazeni cca po piatich minutach????

Napísané: 15 Nov 2010, 21:28
od používateľa dikard
no dnes som navstivil autoelektrikara a mam postarane o pracovny sviatok :(

no aspon mu pomozem to porozoberat altik vyberieme a premerame no povedal asi na 70% to bude asi regulator s uhlikmi no a ze to je v kope no viac budeme vediet asi az v stredu

otazocka? odkial najlepsie vybrat altik??? z vrchu ci zo spodu??je tam na h.... pristup :)