Strana 1 z 1

Spojka

Napísané: 18 Sep 2010, 09:35
od používateľa Kimi
... je dosť možné že tu nikto nezblúdi , ale aj tak sa spýtam:

prečo nie je možné nastaivť mechanickú spojku/výšku pedálu a s tým súvisiaci záber spojky/ , problém je ten že aj po nastavení na tiahle sa po prvom zošlapnutí pedál ocitne opäť v pôvodnej polohe ...

Napísané: 18 Sep 2010, 10:44
od používateľa Signum
Kimi dakde bude pes zakopany

Napísané: 18 Sep 2010, 10:51
od používateľa Kimi
Radko dík , si mi poradil :lol:

Napísané: 18 Sep 2010, 11:58
od používateľa Signum
Kimi napísal:Radko dík , si mi poradil :lol:

vsak na to sme tu :lol:

Napísané: 18 Sep 2010, 12:52
od používateľa Kajo
Zrejme je tam samonastavovací mechanizmus, buď pri spojke alebo nad pedálom, u Teba to bude zrejme nad pedálom.
Kukni.
Keďže tieto staršie Ople majú spojkové ložisko stále v zábere, opotrebovaním obloženia spojky putuje spojkový pedál stále vyššie.
Keď pedál prejde cez kritický bod, zmení sa poloha mechanizmu (lanka) voči pedálu.
Ten mechanizmus môžeš vyradiť, ale prídeš o ten automat.

Napísané: 18 Sep 2010, 18:53
od používateľa Kimi
Signum napísal:vsak na to sme tu :lol:


...ste milí :lol: čo by som bez Vás robil :shock:

Kájo myslíš že to spôsobuje kovový zvuk pravdepodobne nie práve najlepšieho ložiska? Mám na mysli že je nejak zdeformované a aj keď na tiahle posuniem pedál po ďalšom zošlapnutí padne opäť na pôvodnú úroveň? Mimochodom rýchlosti radiť idú a aj záber spojky je ok , ak posuniem pedál už nie je možné radiť rýchlosť, alebo ide ťažko... jednoducho , aj keď posúvam pedál ktorý sa však vráti do pôvodu funguje všetko ako keby ten pedál bol posunutý či už hore alebo dole...
... len neviem či som sa teraz nezamotal a či rozumieš mojej " odbornej analýze a diagnostike problému " :lol: :lol:

Napísané: 22 Sep 2010, 09:47
od používateľa Kimi
prosím o zmazanie , ďakujem

Napísané: 22 Sep 2010, 22:41
od používateľa macil
Z akého dôvodu?

Napísané: 23 Sep 2010, 06:55
od používateľa Kimi
neaktuálne ...

Napísané: 23 Sep 2010, 07:20
od používateľa macil
Informácie sú aktuálne vždy.

Napísané: 23 Sep 2010, 07:25
od používateľa Kimi
však tu nie sú skoro žiadne :lol: urob ako myslíš 8)

Napísané: 23 Sep 2010, 07:31
od používateľa macil
Tvoj popis problému a Kajov popis, ako to funguje, stoja za to aby to tu zostalo.
A čo by povedal taký Kajo, keby som mu bezdôvodne zmazal príspevok? :wink:

Napísané: 23 Sep 2010, 08:06
od používateľa Kimi
... jasné mi je čo tým chceš povedať , a v žiadnom smere nechcem uraziť ani Kája , otázku som položil, lebo som myslel že som taký blbý iba ja, ale možno sa ešte niekto nájde
... teraz k téme a Kájovmu príspevku, na tomto druhu spojky nie je žiaden automat na nastavovanie , musíš si to robiť manuálne dotiahnutím alebo uvolnením lanka ale už je to všetko ok v mojom prípade , robilo to to ložisko a prispela k tomu už aj opotrebovaná lamela / aj keď ešte plne funkčná - nešmýkala/ a troškou do mlyna prispel aj prítlačný tanier

Napísané: 29 Nov 2010, 01:20
od používateľa mirrco
jedna vec, idem dole kopcom tak si nevyradim, mam tam 5tku, ale stale mam zosplanutu spojku na podlahe. jazdil som tak uz na aute pred tim asi rok a pol a teraz na tomto uz takto cez 70 000km, kamarati vravia ze sa tak derie spojka, podla mna len tak akoo platincky na aute ked sa nebrzdi. teda minimalne priam zanedbatelne. a este vraj sa tam kazi tiez dake lozisko.
no ja mam trosku iny nazor, po nastartovani sa z prevodby ozyva zvlastny zvuk uz od kupi vozidla... ak stlacim spojku zvuk prestane, je to asi zvuk tociacich sa koliecok v prevodovke. Vraj by sa malo startovat na neutraly a nestlacat spojku, neviem co vy na to?
ked si kupim nove auto preco mam startovat bez spojky?co ma tam aky suvis to lozisko? a to s tou stlacenou spojkou si vysvetlujem tak ze tie nove hydrauilicke si to nastavu same a asi sa neodeli lamela od zotrvacnika tak ako mne, ked ja mam spojku skoro pod koleno.