Strana 1 z 1
Spojka
Napísané: 18 Sep 2010, 09:35
od používateľa Kimi
... je dosť možné že tu nikto nezblúdi , ale aj tak sa spýtam:
prečo nie je možné nastaivť mechanickú spojku/výšku pedálu a s tým súvisiaci záber spojky/ , problém je ten že aj po nastavení na tiahle sa po prvom zošlapnutí pedál ocitne opäť v pôvodnej polohe ...
Napísané: 18 Sep 2010, 10:44
od používateľa Signum
Kimi dakde bude pes zakopany
Napísané: 18 Sep 2010, 10:51
od používateľa Kimi
Radko dík , si mi poradil
Napísané: 18 Sep 2010, 11:58
od používateľa Signum
Kimi napísal:Radko dík , si mi poradil
vsak na to sme tu
Napísané: 18 Sep 2010, 12:52
od používateľa Kajo
Zrejme je tam samonastavovací mechanizmus, buď pri spojke alebo nad pedálom, u Teba to bude zrejme nad pedálom.
Kukni.
Keďže tieto staršie Ople majú spojkové ložisko stále v zábere, opotrebovaním obloženia spojky putuje spojkový pedál stále vyššie.
Keď pedál prejde cez kritický bod, zmení sa poloha mechanizmu (lanka) voči pedálu.
Ten mechanizmus môžeš vyradiť, ale prídeš o ten automat.
Napísané: 18 Sep 2010, 18:53
od používateľa Kimi
Signum napísal:vsak na to sme tu
...ste milí
čo by som bez Vás robil
Kájo myslíš že to spôsobuje kovový zvuk pravdepodobne nie práve najlepšieho ložiska? Mám na mysli že je nejak zdeformované a aj keď na tiahle posuniem pedál po ďalšom zošlapnutí padne opäť na pôvodnú úroveň? Mimochodom rýchlosti radiť idú a aj záber spojky je ok , ak posuniem pedál už nie je možné radiť rýchlosť, alebo ide ťažko... jednoducho , aj keď posúvam pedál ktorý sa však vráti do pôvodu funguje všetko ako keby ten pedál bol posunutý či už hore alebo dole...
... len neviem či som sa teraz nezamotal a či rozumieš mojej " odbornej analýze a diagnostike problému "
Napísané: 22 Sep 2010, 09:47
od používateľa Kimi
prosím o zmazanie , ďakujem
Napísané: 22 Sep 2010, 22:41
od používateľa macil
Z akého dôvodu?
Napísané: 23 Sep 2010, 06:55
od používateľa Kimi
neaktuálne ...
Napísané: 23 Sep 2010, 07:20
od používateľa macil
Informácie sú aktuálne vždy.
Napísané: 23 Sep 2010, 07:25
od používateľa Kimi
však tu nie sú skoro žiadne
urob ako myslíš
Napísané: 23 Sep 2010, 07:31
od používateľa macil
Tvoj popis problému a Kajov popis, ako to funguje, stoja za to aby to tu zostalo.
A čo by povedal taký Kajo, keby som mu bezdôvodne zmazal príspevok?
Napísané: 23 Sep 2010, 08:06
od používateľa Kimi
... jasné mi je čo tým chceš povedať , a v žiadnom smere nechcem uraziť ani Kája , otázku som položil, lebo som myslel že som taký blbý iba ja, ale možno sa ešte niekto nájde
... teraz k téme a Kájovmu príspevku, na tomto druhu spojky nie je žiaden automat na nastavovanie , musíš si to robiť manuálne dotiahnutím alebo uvolnením lanka ale už je to všetko ok v mojom prípade , robilo to to ložisko a prispela k tomu už aj opotrebovaná lamela / aj keď ešte plne funkčná - nešmýkala/ a troškou do mlyna prispel aj prítlačný tanier
Napísané: 29 Nov 2010, 01:20
od používateľa mirrco
jedna vec, idem dole kopcom tak si nevyradim, mam tam 5tku, ale stale mam zosplanutu spojku na podlahe. jazdil som tak uz na aute pred tim asi rok a pol a teraz na tomto uz takto cez 70 000km, kamarati vravia ze sa tak derie spojka, podla mna len tak akoo platincky na aute ked sa nebrzdi. teda minimalne priam zanedbatelne. a este vraj sa tam kazi tiez dake lozisko.
no ja mam trosku iny nazor, po nastartovani sa z prevodby ozyva zvlastny zvuk uz od kupi vozidla... ak stlacim spojku zvuk prestane, je to asi zvuk tociacich sa koliecok v prevodovke. Vraj by sa malo startovat na neutraly a nestlacat spojku, neviem co vy na to?
ked si kupim nove auto preco mam startovat bez spojky?co ma tam aky suvis to lozisko? a to s tou stlacenou spojkou si vysvetlujem tak ze tie nove hydrauilicke si to nastavu same a asi sa neodeli lamela od zotrvacnika tak ako mne, ked ja mam spojku skoro pod koleno.