Strana 1 z 1

Ulomený štift a prasknuté zvody

Napísané: 09 Mar 2006, 16:57
od používateľa macil
Tak priatelia mám problém. Dnes, keď som naštartoval studený motor, ozývali sa z motora nepríjemné praskavé zvuky. Tak som zhodil kryt zberného potrubia a na zem vypadol ulomený štift, ktorý drží zberné potrubie na hlave. Pritom som si všimol aj asi 2cm trhlinu na samotnom zbernom potrubí. Zberné potrubie už som zohnal nové, teda staré, ale snáď dobré. Mám ísť poňho zajtra, ešte je namontované na pôvodnom motore. Sorry za ten úvod, teraz sa už budem pýtať. :?
1. Je potrebné na tom novom (starom) zbernom potrubí nechať zabrúsiť dosadaciu plochu?
2. Poznáte niekoho spoľahlivého v KE, kto bude schopný ten zalomený štift vytiahnuť bez toho, aby mi rozobral pol motora, alebo pri tom niečo dobabral?
Vďaka za prípadné ďalšie nápady.

Ulomený štift a prasknuté zvody

Napísané: 09 Mar 2006, 20:54
od používateľa jakub kosice
clovece to sa ti stalo len tak ?z nicoho nic? :( myslim ze na to potrubie asi ide tesnenie.

Napísané: 09 Mar 2006, 21:09
od používateľa macil
Vraj u týchto motorov je to praskanie zvodov známa vec, ale myslel som, že mňa to obíde. Neobišlo. A pokiaľ ide o ten zalomený štift, asi viem kde je príčina. Pred rokom som si nechával meniť tesnenie pod zvodmi. Pri každej demontáži zvodov sa majú dávať nové štifty, to kvoli pnutiu. V servise nechali staré a pri uťahovaní to asi trochu prepískli a už bola len otázka času, kedy niektorý z nich prdne.
Najviac ma hlava bolí z toho zalomeného štiftu. Aby ho vedel niekto vytiahnuť bez toho, aby musel demontovať hlavu. Je tam totiž pre klasickú vŕtačku dosť málo miesta.

Napísané: 10 Mar 2006, 00:51
od používateľa harry.dj
mne sa niečo podobne stalo na mazde,to čo som robil ja trvalo 4 hodiny,ryl som do toho štiftu šrobovakom až sa mi podaril kuštik vylupnut a zaprel som do neho šroubovak a vykrutil som ho ako skrutku.ale tych vybratich slov čo pritom lietalo.na druhej strane podarilo sa,to je moja skusenost u teba to tak nemusi byt. :mrgreen:

Napísané: 10 Mar 2006, 10:25
od používateľa opeler
macil a uhlová vrtačka by ti tam vošla?

Napísané: 10 Mar 2006, 12:44
od používateľa macil
opeler napísal:macil a uhlová vrtačka by ti tam vošla?

Neviem, práve sa chystám pre to druhé zberné potrubie a cestou chcem zájsť do požičovne náradia, kde ju majú. Ešte ani nie som rozhodnutý, či to budem robiť sám (problém s miestom), alebo to dám do servisu. Rozhodujúce je či to budú schopní urobiť bez demontáže hlavy.

Napísané: 12 Mar 2006, 18:57
od používateľa Otik
macil napísal:Vraj u týchto motorov je to praskanie zvodov známa vec, ale myslel som, že mňa to obíde. Neobišlo. A pokiaľ ide o ten zalomený štift, asi viem kde je príčina. Pred rokom som si nechával meniť tesnenie pod zvodmi. Pri každej demontáži zvodov sa majú dávať nové štifty, to kvoli pnutiu. V servise nechali staré a pri uťahovaní to asi trochu prepískli a už bola len otázka času, kedy niektorý z nich prdne.
Najviac ma hlava bolí z toho zalomeného štiftu. Aby ho vedel niekto vytiahnuť bez toho, aby musel demontovať hlavu. Je tam totiž pre klasickú vŕtačku dosť málo miesta.
hlava je hlinokova tak chod niekomu kto ti tam navari matku a pomali sa MASIS HRAJKAT... ked sa to stava u mas tak to vyberu ked sa dari tak za hodku......... a ked nie tak volame cloveka na zavity a tem to spravy za 3ku

Napísané: 03 Apr 2006, 14:10
od používateľa macil
Tak, čo je nové v prípade prasknutých zvodov a zalomeného štiftu? Dnes som mal odniesť auto do servisu na druhý pokus. Predchádzajúci mechanik, nástrojár, ktorý to mal robiť ochorel, tak zohnali druhého. Ten si však vraj cez víkend polámal rebrá. Moja trpezlivosť však už narazila na mantinel, ťahá sa to už vyše dvoch týždňov. Tak som sa nas...štval a zašiel do jedného väčšieho servisu, ktorého zamestnanci chodia vo firemných rovnošatách, nech to omrknú a vyjadria sa k tomu. Najprv som musel chvíľu čakať na majstra, mali tam celkom frmol. Po jednej káve a cigaretke dobehol, možno ani nie tridsaťročný mladík, omrkol to a vyjadril sa, že by to nemal byť problém a že ak všetko dobre pôjde, tak do dvoch hodín na tom nie je čo robiť. Takže ma objednali na zajtra okolo obeda. Inak dobrý dojem na mňa urobil už tým, že s istotou vedel ako sa otvára kapota. :) Bude to síce určite drahšie, ako v tom predchádzajúcom servise, ale aj tak je hodinová sadzba o niečo viac ako tretinu nižšia ako v Opli.
Takže zajtra dám vedieť ako som dopadol.
Uff. :roll:

Napísané: 03 Apr 2006, 22:07
od používateľa jerryl
macil napísal:Tak, čo je nové v prípade prasknutých zvodov a zalomeného štiftu? Dnes som mal odniesť auto do servisu na druhý pokus. Predchádzajúci mechanik, nástrojár, ktorý to mal robiť ochorel, tak zohnali druhého. Ten si však vraj cez víkend polámal rebrá. Moja trpezlivosť však už narazila na mantinel, ťahá sa to už vyše dvoch týždňov. Tak som sa nas...štval a zašiel do jedného väčšieho servisu, ktorého zamestnanci chodia vo firemných rovnošatách, nech to omrknú a vyjadria sa k tomu. Najprv som musel chvíľu čakať na majstra, mali tam celkom frmol. Po jednej káve a cigaretke dobehol, možno ani nie tridsaťročný mladík, omrkol to a vyjadril sa, že by to nemal byť problém a že ak všetko dobre pôjde, tak do dvoch hodín na tom nie je čo robiť. Takže ma objednali na zajtra okolo obeda. Inak dobrý dojem na mňa urobil už tým, že s istotou vedel ako sa otvára kapota. :) Bude to síce určite drahšie, ako v tom predchádzajúcom servise, ale aj tak je hodinová sadzba o niečo viac ako tretinu nižšia ako v Opli.
Takže zajtra dám vedieť ako som dopadol.
Uff. :roll:


Držím ti palce a prajem pevné nervy. :wink:

Napísané: 03 Apr 2006, 22:18
od používateľa macil
Vďaka. :)

Napísané: 04 Apr 2006, 17:48
od používateľa macil
Hotovo. Pri preberaní som tam urobil malý rozruch, ale nakoniec som uznal, že mechanik má pravdu. Vymenil 3 štifty, ja som pôvodne chcel všetky a nasadil späť staré zvody. K štiftom sa vyjadril v tom zmysle, že ostatné sú ako nové, takže ich nebolo potrebné meniť. Prevdepodobne už boli menené predchádzajúcim majiteľom. Vymenil len ten jeden zalomený a ďalšie dva, ktoré už boli doslova prežraté hrdzou, takže na ne musel navariť matku a tak ich vyšrubovať. Najviac som sa však naštval kvoli tým zvodom, ale vyjadril sa v tom zmysle, že sú v poriadku. Tá prasklina vraj ani nie je prasklina, len nejaký povrchový kaz a rozhodne neide durchom, pretože cez to nefučí. Kvoli mne ich musel zhodiť znova dole a pozreli sme to pri poriadnom svetle. No, nech je ako chce, motor sa po oprave stišil, na voľnobehu ukľudnil a v zábere ožil a prestal vydávať tie prdkavé zvuky.
A len pre poriadok, stálo ma to suma sumárum 1030,-Sk za 2,1hod práce a 3200,-Sk za zvody, ktoré som vôbec nemusel kupovať. Takže ostanú v zálohe.
Howgh.

prasknuté zvody

Napísané: 05 Apr 2006, 08:44
od používateľa undy
Mám na omege B MV 6 prasknuté zvody a mechanik mi hovoril že to má vplyv na jazdné vlastnosti.Okrem toho prdkania sa mi motor do takých 2000 otáčok dusí a vyslovene nejde,po prekročení tých otáčok odrazu ožije a krásne ide.Predtým mi to nerobilo a išlo to aj z nízkych otáčok plynule.Ty píšeš,že teraz ti to ide lepšie-myslíš,že môžem očakávať podobnú zmenu/K LEPŠIEMU!!!/?.Inak na studenom motore to nedusí,otáčky voľnobehu v poriadku,krokáč OK,tak pre čo by to ešte mohlo dusiť.Napíš mi k tomu nejakú odbornú monografiu. :D Dík.

Napísané: 05 Apr 2006, 20:18
od používateľa macil
Som len laik, ktorý sem-tam niečo odkuká, niečo mu našepkajú iní, skúsenejší a na niečo horko-ťažko príde sám, takže odbornú radu odo mňa nečakaj, ale správalo sa mi to podobne, aj keď v mojom prípade išlo o prdnutý štift a následkom toho prepálené tesnenie, ale keď to fučí, tak to fučí a je asi jedno odkiaľ. (kto napíše dlhšiu vetu? :P ) Motor je ladený na určitý protitlak vo výfukovom potrubí a keď sa ten niekde stráca tak asi nepracuje v optimálnom režime a aj lambda pravdepodobne dostáva trochu iné hodnoty ako by mala. Viac ti k tomu neviem povedať, možno nejaký motorár.

zvody

Napísané: 06 Apr 2006, 08:12
od používateľa undy
Úprimne ti želám,aby si mal pravdu vo všetkom,čo si písal ohľadne tej lambda sondy a že motor pritom nepracuje v optimálnom režime,lebo niečo podobné mi vysvetľoval aj ten môj osobný opravár,teraz len aby som vydržal týždeň bez auta lebo sa nedal nahovoriť ani na expresný príplatok,že vraj to musí odniesť niekomu,kto zvára zliatinu./všimol si si tú dľžku vety?/ :shock:

Napísané: 06 Apr 2006, 08:31
od používateľa macil
S tým zváraním liatiny je to tak trochu lotéria. Vraj sa na to používa špeciálny postup s postupným popúšťaním a nie vždy to vyjde. Stáva sa, že po čase to praskne vedľa zvaru. Prajem ti však, aby to nebol tvoj prípad. V mojom prípade, ak by tie zvody boli prasknuté, by zvar vyšiel cenovo cca na polovicu toho čo ma stáli iné, neporušené zvody, preto som volil radšej nákup druhých. V prípade tvojho motora je však ten pomer asi niekde úplne inde.
Držím palce.

Napísané: 17 Apr 2006, 16:01
od používateľa yuri
ak nahodou budete niekto menit zvody a budete nuteny kupovat nove, tak si určite kupte ladene napriklad 4-2-1 alebo 4-1 napriklad od firiem laxmaul alebo mantzel... to potom zistite aky moze mat vas motor potencial... ja som ich dal a je to ine kafe :-D

Napísané: 17 Apr 2006, 17:43
od používateľa macil
A koľko teda stoja také laxmaulky?

Napísané: 17 Apr 2006, 17:56
od používateľa macil
macil napísal:A koľko teda stoja také laxmaulky?

Už som našiel. Na Môj motor 445,-EUR :shock:

Napísané: 18 Apr 2006, 07:34
od používateľa yuri
pardon, je to LEXMAUL :-)