Strana 5 z 6

Napísané: 27 Jún 2009, 21:30
od používateľa macil
soto napísal:...=> ak tocim na 2 cca 2700 otacok (30 km/H), alebo na 3 cca 2700 otacok (cca 50 km/h) spotreba by mala byt rovnaka ...

Spotreba na čas, ale nie na prejdenú vzdialenosť. Avšak ani to nie je pravda. :wink:
Ak by sme uvažovali ideálny prípad, tak na premiestnenie telesa určitej hmotnosti po určitej dráhe je potrebné vykonať určité množstvo práce, na vykonanie ktorej je potrebné určité množstvo energie. Teoreticky, malo by byť jedno na akom prevodovom stupni auto ide, na prekonanie tej istej vzdialenosti, tým istým autom, je potrebné vykonať rovnakú prácu pri dodaní toho istého množstva energie. Keďže energia sa získava z paliva, jeho spotreba by teda mala byť rovnaká.
A teraz skúste porozmýšľať, prečo to v skutočnosti tak nie je. :roll:
:wink:

Napísané: 28 Jún 2009, 02:26
od používateľa iurai
prosim do sekcie ZS - spev, matematika, jazyk slovensky

Napísané: 29 Jún 2009, 08:59
od používateľa soto
macil napísal:
soto napísal:...=> ak tocim na 2 cca 2700 otacok (30 km/H), alebo na 3 cca 2700 otacok (cca 50 km/h) spotreba by mala byt rovnaka ...

Spotreba na čas, ale nie na prejdenú vzdialenosť. Avšak ani to nie je pravda. :wink:
Ak by sme uvažovali ideálny prípad, tak na premiestnenie telesa určitej hmotnosti po určitej dráhe je potrebné vykonať určité množstvo práce, na vykonanie ktorej je potrebné určité množstvo energie. Teoreticky, malo by byť jedno na akom prevodovom stupni auto ide, na prekonanie tej istej vzdialenosti, tým istým autom, je potrebné vykonať rovnakú prácu pri dodaní toho istého množstva energie. Keďže energia sa získava z paliva, jeho spotreba by teda mala byť rovnaká.
A teraz skúste porozmýšľať, prečo to v skutočnosti tak nie je. :roll:
:wink:


Lebo je ine ked ides hore na Furcu a tocis 2700 otacok a ine ked schadzas z Furci a tocis rovnako :-).
Mne sa ale aj tak zda, ze moje auto ide najlepsie pri 2200-2300 otackach => pri 2700 na trojke to uz zacina hucat (cize pri 55 radim do stvorky).

Napísané: 05 Júl 2009, 10:03
od používateľa macil
Ja jazdím cca tachometrových 59km/h na štvorke. Podľa radarov z displejmi, rozvešaných po pouličných lampách po meste, idem 50km/h.

Napísané: 05 Júl 2009, 22:19
od používateľa bukelo
ja som dnes mal na tachaci 50, a ukazalo na displeji na Sliaci 42, ale neverim tomu, ono to mera isto menej, aby si clovek myslel, ze moze pridat tomu viac, ako vidi na tachometri, a pride ozajstny radar a je clovek lahsi o 60 eur, ...lebo vlani som siel 60 tachometrovych, a pri kontrole to bolo prekorecenie o 20....tak potom kde je pravda?
Kto vie ci tie kandelabrove nahodne generovane dvojcislia su nejak kalibrovane :D

Napísané: 05 Júl 2009, 23:54
od používateľa kimino
u nas je to tak isto :D tiez pri 50 ukazuje takych 42 :D

Napísané: 06 Júl 2009, 07:36
od používateľa palix
Aj u nás to meria nejako divne. Rozdiel je cca - 4 až 5 km/h. Hlavne sa to dá odčítať len keď idú autá s dostatočným odstupom. Potom neviem, koho to meria ;)

Napísané: 06 Júl 2009, 08:12
od používateľa bukelo
palix napísal:Aj u nás to meria nejako divne. Rozdiel je cca - 4 až 5 km/h. Hlavne sa to dá odčítať len keď idú autá s dostatočným odstupom. Potom neviem, koho to meria ;)
ono to meria nejaku dlhsiu dobu...mozno z toho robi priemer :D..lebo ked som siel sam, pisalo kolko idem uz asi 100 metrov pred displejom, skusil som pribrzdit ci sa zmeni, zmenilo, pridal som pridalo..cca az po uroven ako smo dovidel na ten displej, cize mozno to meria az po jeho uroven....tolko moje zistenie :D

Napísané: 07 Júl 2009, 06:58
od používateľa palix
takže keď ide viac áut v kope je to meranie objektívne?

Napísané: 17 Júl 2009, 17:43
od používateľa Bruno

Napísané: 06 Okt 2009, 18:22
od používateľa medved
jj .
mne to ties ukazuje takmer 60km/h ale radary ukazuju 51km/h
ale co sa tyka mna ja jazdym na 3ke i na 4tom prevodovom stupni,
vsetko to zalezi od okolnosti mierny briezok dolu a hned je tam stvorocka a motor ide sam nieje z neho citit pridusenie ale samourejme ked je treba zrychlit ta uz tam ide 3-ka.
ale povecine tam mam pichnutu 4ku.....

Napísané: 13 Okt 2009, 22:56
od používateľa lubo22
ja jazdim v obci na 3jke neni to vela ani malo podla mna akurat. obcas mam aj 4ku ale to ked som sam v aute alebo mensi briezok dole.

Napísané: 16 Okt 2009, 09:52
od používateľa xleba
u mna to je 3jka pri cca 2100 otackach cize pohodka :)

Napísané: 18 Feb 2012, 11:07
od používateľa TECHMAN
pri 50kmh na 5 ke 1500 otacok prestne na 4 ke 2000

tigra 1,6 16v

Napísané: 18 Feb 2012, 11:35
od používateľa langdon2
Techman, ta 5. pri 50km/h to auto zabíja..

Napísané: 18 Feb 2012, 13:11
od používateľa TECHMAN
neviem ale necitit to zeby stym bolo nespokojne na spotrebu je to ok (aspon myslim) a tu 50 ku nemyslim cez dediny ale ak mam dlhsie trasy mala dedinka pole 90 o 4 km zase dedinka a takto 50 km tak tam nechavam tu 5 ku aj v obciach pokial sa nic nedeje zeby som musel pribrzdit je na to nieco zle? ak ano tak ma poucte

Napísané: 18 Feb 2012, 13:15
od používateľa Miro Kohut
16v je hakliva na male otačky,ja som jazdil na mojej omege po dedine na trojke

Napísané: 18 Feb 2012, 15:03
od používateľa bukelo
mozno nie je 16V ako 16V ... moja stara corsa nemala az tak rada otacky pod 2000, bola to sice 4 ventilova technika, ale 3 valec... terajsia 16V v pohode "taha" od 1800 otacok na lubovolnom prevodovom stupni... samozrejme, nedavam plyn az na podlahu ked potrebujem nahle zrychlit, to vtedy samozrejme podradim, ale na take to pomale krochtanie sa, v kolone, s jemnym plynom uplne v pohode na 2000 tisic sa da jazdit. 5tku tam supnem len v klesani. Na rovine ta 4rka idealna.

Napísané: 12 Sep 2012, 10:07
od používateľa lubo.rix
medved napísal:jj .
mne to ties ukazuje takmer 60km/h ale radary ukazuju 51km/h
ale co sa tyka mna ja jazdym na 3ke i na 4tom prevodovom stupni,
vsetko to zalezi od okolnosti mierny briezok dolu a hned je tam stvorocka a motor ide sam nieje z neho citit pridusenie ale samourejme ked je treba zrychlit ta uz tam ide 3-ka.
ale povecine tam mam pichnutu 4ku.....

kazde auto-vyrobca ma a da toleranciu, ja mam nejakych 6-7km menej na tacho ako je gps, a niektore radary maju zaratanu dalsiu toleranciu cca 5km/h. V Novakoch napr idem 53 na tacho a ukaze mi 46 na radare. Inde som mal 51 a ukazalo 42.
velky rozdiel je aj co som mal feldu 1,3mpi 40kw a teraz X16xel, na 95tacho som z LH-PD zasiel za 1hod 50min, na vectre 95km na tacho 2hod 10min. A to preto ze ma inu toleranciu, ciže ak som chcel ist normalne podla feldy(ta mala toleranciu 1-2km menej) tak by som mal mat na tachometri na vectre v obci 55-56 a mimo obce 100km/h a vtedy by bol cas cca rovnaky.
Inač v obci mam aj do 56km/h stale 3°. 4°som daval ked som kupil vebe ale kedze bola po GO a nebola zabehnuta davam 3 (tak mi odporucali chalani co robili GO, ale aj to mi povedali po najazdeni 8k km), ale inac to nad 52 zavyja ako stupnu otacky nad 2400.
Mali by davat vsetky automobilky rovnaku toleranciu na auta, lebo niekto ide 48 aby neprekrocil 50 a ja potom na vebe idem 41 na tacho, úžas, ani 2 ani 3 stupen. Lenze velkost PNEU je dalsi faktor rychlosti, pri zmene na vacsi rozmer pri vacsom obvode ide auto automaticky pomalsie ja mam 185/70-R14, keby dam 195/65-R15 tak sa mi rychlost zmeni o 3-4%, bola niekde tabulka, ale neviem ju najst.
3 - 50km/h - 2250ot/min +-50
4 - 50km/h - 1850ot/min +-50

Napísané: 12 Sep 2012, 17:10
od používateľa iurai
na Vectre B sa pri zmene na vacsie pneu ma zmenit kod v tachometri
ja jazdim 55 na 4-ke, ale len pri ustalenej rychlosti