Vectra B tiahla riadenia a uloženie tlmičov
Moderátori: dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Dobre macil!
Dobre na to ideš.
Ale trik je v tom, že na zaistenie piestnice sa môžeš vykašľať
(tiež som tomu sprvu neveril)
Piestnica má zotrvačnú hmotnosť, ktorá pôsobí proti momentu hybnosti skrutkovača.
Keďže rýchlosť rotácie orecha je vysoká, sila, ktorou pôsobí v čase nárazu piestnica je vyššia než sila potrebná na uvoľnenie matice.
V praxi to urobí vrrrr ťuk vrrr ťuk a matica je dole.
Dobre na to ideš.
Ale trik je v tom, že na zaistenie piestnice sa môžeš vykašľať
(tiež som tomu sprvu neveril)
Piestnica má zotrvačnú hmotnosť, ktorá pôsobí proti momentu hybnosti skrutkovača.
Keďže rýchlosť rotácie orecha je vysoká, sila, ktorou pôsobí v čase nárazu piestnica je vyššia než sila potrebná na uvoľnenie matice.
V praxi to urobí vrrrr ťuk vrrr ťuk a matica je dole.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
Kajo ale tu je rec o srube, ktora nejde povolit a ja pod srubou ktora nejde povolit myslim srubu ktoru nepovoli ani pneumaticka pystol, nie tento el vybrator.
A ver ze niekrore su tak zapecene, ze ani kludova vaha piestnice nestaci a tlmic sa toci dookola.
Mal som tlmic, ktory som povolil len tak, ze na piestnicu som navaril dalsiu gulatinu, zaaretoval do zveraka a pri povolovani som piestnicu v mieste zavitu aj tak zlomil, matka ostala tam kde bola.
A ver ze niekrore su tak zapecene, ze ani kludova vaha piestnice nestaci a tlmic sa toci dookola.
Mal som tlmic, ktory som povolil len tak, ze na piestnicu som navaril dalsiu gulatinu, zaaretoval do zveraka a pri povolovani som piestnicu v mieste zavitu aj tak zlomil, matka ostala tam kde bola.
Naposledy upravil/-a Lubec v 22 Nov 2011, 23:20, upravené celkom 1 krát.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22957
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
zoberiem dva kluce.....jeden vydlicovy na matku, z hora imbus na zaistenie tlmica, na kazdy dam dvoj metrovu trubku a odtiahnem aj nemozne....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
A to je práve to, že tento elektrický vibroš funguje lepšie ako pneu pištoľ.
Mám tu jedno aj druhé.
Ver mi, že keby si použil vibroš, navarovať nemusíš.
Tento vibroš má takú silu, že bežný orech z bežnej "gola" sady rozlomí ako škrupinku z vajíčka.
Preto sú k nemu pribalené mohutné násadce.
Bežné sa nesmú použiť.
Všimni si moment - 340 Nm - podľa mňa je to ešte oveľa viac.
Skrátka, povolil som tým všetko.
Dokonca som tým odtrhol aj navarenú matku na náprave, na ktorú som to omylom nasadil
Mám tu jedno aj druhé.
Ver mi, že keby si použil vibroš, navarovať nemusíš.
Tento vibroš má takú silu, že bežný orech z bežnej "gola" sady rozlomí ako škrupinku z vajíčka.
Preto sú k nemu pribalené mohutné násadce.
Bežné sa nesmú použiť.
Všimni si moment - 340 Nm - podľa mňa je to ešte oveľa viac.
Skrátka, povolil som tým všetko.
Dokonca som tým odtrhol aj navarenú matku na náprave, na ktorú som to omylom nasadil
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ja to používam stále.
Včera Pepsiho tlmiče, bez námahy.
Predtým matica ložiska na Fiate Doblo - a u talianov sú tie matky riadne zapečené.
Nebudeš banovať, keď to kúpiš.
Ale vyber si taký, čo má najväčší moment.
funguje to tak, že najskôr sa v tom skrutkovači cca 5-8 sekúnd rozbieha veľký asi 1 kg zotrvačník.
A potom sa zopne spojka a trhne to...
Včera Pepsiho tlmiče, bez námahy.
Predtým matica ložiska na Fiate Doblo - a u talianov sú tie matky riadne zapečené.
Nebudeš banovať, keď to kúpiš.
Ale vyber si taký, čo má najväčší moment.
funguje to tak, že najskôr sa v tom skrutkovači cca 5-8 sekúnd rozbieha veľký asi 1 kg zotrvačník.
A potom sa zopne spojka a trhne to...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Kajo
Ale už len k téme
Ale už len k téme
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
batro napísal:No islo o tu maticu co vlastne drzi pruzinu tlmic a ulozenia v celku..... pojdem asi tu v KE k tomu mechanikovi co sa tu hovori ze je dobry ... Dufam ze ten to zvladne
ak by rozmyslal ten tvoj, tak to povoluje na zatazenej naprave
a to tahanie do strany - moze byt aj geometriou, aj tym, ze jedno ulozenie je stare a jedno nove
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Dnes som menil silenty na zadnej náprave VeBe a používal som aj elektrický rázový uťahovák a aj pneumatický uťahovák.
Elektrikou som matky pohol a pneumatikou dojazdil.
Pri skladaní som samozrejme končil pákou.
Elektrický uťahovák (moment 340 Nm) zlyhal iba na jednej strašne hrdzavej skrutke, ktorá drží zadný brzdič.
Pomohla páka a 100 cm rúra špeciále vyhotovená na tieto účely
Mám v zálohe ešte jednu super-bomba fintu na uvoľnenie skrutiek, keď už sily dochádzajú.
Elektrikou som matky pohol a pneumatikou dojazdil.
Pri skladaní som samozrejme končil pákou.
Elektrický uťahovák (moment 340 Nm) zlyhal iba na jednej strašne hrdzavej skrutke, ktorá drží zadný brzdič.
Pomohla páka a 100 cm rúra špeciále vyhotovená na tieto účely
Mám v zálohe ešte jednu super-bomba fintu na uvoľnenie skrutiek, keď už sily dochádzajú.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
stary je ten viacej hrdzavy vsak
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29193
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
musim ale uznat, ze vsetko je to otazka financii .. nikto nikdy nevieme, ci sa mi este niekedy podari napr. vymenit vsetky 4 na nejakom mojom dalsom aute... ale robim den co den, vsetko preto, aby to tak bolo aj nadalej (i ked niekedy sa len tak tvarim) ... preto neodsudzujme inych, sami nevieme ako skoncime.