Bliknutie svetiel pri studenom motore

Moderátori: bukelo, buci_vectra

dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

ozivujem trosku temu:
dalsie zistenia:
ked jazdim kratke trasy cca dva tyzdne(teraz v mrazoch) tak v druhom tyzdni uz mi rucicky budikov klesnu pod nuly(ukazovatel vybitej baterii) na konci toho tyzdna uz svieti aj ABS ale po naskoceni vypne ukaze sa iba pri startovani co signalizuje pokles napätia pod 10V(ak sa nemylim)
mechanik mal skoro tyzden na to aby zistil co tomu je(nevedel vyssie uvedeny problem) nezistil nic ale povedal ze vsetko je OK ale mysli si ze by to "mohlo byt v alternatore", ked som mu povedal vyssie uvedeny problem tak povedal ze na 99% si je isty ze tam je chyba

navrh na opravu repas mojho altika bol som hned stopnuty lebo pokial je repas tak sa meni maximalne- loziska,uhliky, regler, remenica, diodovy mostik ..... zial ako on povedal so statorom a rotorom sa nerobi nic a tam prave detekuju chybu(chyba nejakej cievky) takze vymenu za druhy alternator a potom by malo prestat to blikanie a slabe dobijanie akumulatora
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pozri sa na to takto:

za 7-10 euro kupis jednoduchy multimeter.
pomocou neho vies vynikajuco skontrolovat stav alternatora

ze ci dobija aspona pri pozadovanych 14 volyov


vyskusaj !
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Juraj cital si vobec tuto temu??? Ja som ju zakladal a multimetrom som meral a meral aj iny autoelektrikary merali takze tolko merani co uz mal ten altik nemal nik ;)
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Na statore a na rotore je iba po jednom vinuti a to je bud dobre a funkcne , alebo nie a potom alternator nefunguje. Teoreticky tam este moze byt medzizavitovy skrat , ale je nizka sanca ze to tak bude. Pri blikani osvetlenia je najskor nizka kapacita baterky ....
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

bateria je nova a premerana pravidelne dobijana
blikanie prestane presne v tedy ak dôjde k znizeniu odberu energie(teda dozhavovaniu, ohrevu paliva atd) alebo pri vyssich spotrebicoch ako je napr el. servo ked uz aj svetla neblikaju tak ked stojim a pootocim volantom tak sa mi stmavia svetla, teda poklesne napätie...... takze jedine to moze byt v alternatore(uz som na nom menil regulator napätia a nepomohlo, bateria ma asi rok aj dva mesiace), takze sa bude menit alternator ale musim pockat dve vyplaty :(
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Tie priznaky co popisujes je presne nizka kapacita baterky. Alternator a regler nema sancu zareagovat tak rychlo pri takom velkom odbere ako je servo , alebo zhavenie , to je cca 80 A narazovo a cela "kapacita" altika je v lepsom pripade 100 A ... Toto musi vykryt baterka , ktora ma ovela vyssi startovaci prud a to je na to urcene. Napis aku mas presne baterku , znacka, startovaci prud, vek ....
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

dikard napísal:Juraj cital si vobec tuto temu??? Ja som ju zakladal a multimetrom som meral a meral aj iny autoelektrikary merali takze tolko merani co uz mal ten altik nemal nik ;)


mozno pises protirecive informacie.
napriklad slabe dobijanie akumulatora. to je jasne meratelne.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

mas fotku toho alternatora, ze aku su zhruba uchyty
mozno by si mal vyskusat iny.
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Marwi bateriu som menil presne s tohto dôvodu ze som si myslel ze ide o slabu kapacitu baterie ale v nicom sa to nezlepsilo(bateria merana aj zatazometrom) tak bateria to urcite nieje v inom aute isla dobre akurat som neskusal davat do toho mojho tu druhu ale na tej mojej starej co som tam mal pred tym tak typek na nej jazdi este stale a startuje na brnk (pred tym tam bola Bosch 72Ah 680A a teraz tam mam Baner uni bull 80Ah 700A asi rok a dva mesiace stara)

Juraj merane napätie na baterii ci alternatore alebo v zapalovaci je presne 14,4V(po vymene reglera)

foto uchytu je http://eshop.autobenex.cz/%2FFotoCache%2Fbig%2Fobrazky%2F021%2F05504%5F00%2EJPG
ved prave ze nemam odkial lebo moj je 100A a kolega ma 70A .... takze risknem repas a uvidime
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Pokud řešíte krátké probliknutí světel u studeného motoru, při přeřazování např, jedná se o krátkodobé sepnutí relé žhavení. Podle diagnostiky je to impuls asi 0,3sec. Po částečném ohřátí motoru už se to neprojevuje, není důvod žhavit.
Ani nová baterka tento proudový náraz nestačí vyžehlit.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

neviem ci je to az tak kratke prebliknutie..... ale aj ked je astra zohriata tak pri pootoceni volantu je viditelne stlmenie svetiel co som nevidel na ziadnom aute(co malo elektricke servo) takze sa mi to nezda byt v poriadku a ide aj o to ze po tyzdni v tejto zime pri rannom starte klesnu rucicky pod nuly a zasvieti abs..... kebyze to je normalny jav tak sa mi nevbija bateria a ako som uz pisal alternator dobija 14,4V ale asi nestaci vykrit rozmedzia ktore vznikaju pri zatazi


napr. ked rano nastartujem tak zapnem svetla potom zapnem ohrev zadneho skla a na cas asi 1sec stmavnu stretavacky nasledne dôjde k rozziareniu a tak isto to je aj so servom nielen pri studenom ale aj pri teplom motore :(
jedine na co som prisiel ja aj niekolko autoelektrikarov je ze to bude alternator(ci uz ukostrenia, kabelaz, napnutie remena, baterie, rele zhavenia toto vsetko sme vylucili)
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Podla mojho nazoru ti to ani novy altik neodstrani. Inak to co robis je riadna "prasarna" pre tvoj altik. Odber je cca : budenie 80 A , svetla 10 A , ohrev 20 A , ventilator ..... Ako vidis , uz si davno prekrocil moznosti altika ... Po zimnom starte urcite nedoporucujem zapinat hned velke spotrebice a ten isty nazor ma aj pan Adam Opel , ako to uz pise v navode na pouzitie automobilu ...
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

zatial ste neprilisli nanic. ziaden fakt nie je
ak by sa ti vybijala bateria, tak jedneho rana nenastartujes

mne sa stlmia svetla ked zapnem vyhrev 1 sedacky, cca 8 amperov je to

aj by som ti pozical alternator, ale bolo by to nanic, lebo by to s nim robilo to iste.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

marwi, ziadnych 80A zhavenia/zeravenia pri beziacom motore !
a tych 20 A do vyhrevu - neverim
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Juraj tak zmeraj .... Zeravenie postpne znizuje odber so stupajucou teplotou motora , PWM regulacia , a ohrev si skus a ak mas vyhrievane zrkadla , tak ich spinas spolu s ohrevom zadneho okna ...
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

jediny fakt na ktory sme prisli ze ked odpojim zhavice tak to nepreblikuje ale v tom pripade nenastartujem :(
ale to stmavnutie svetiel pri otoceni volantom pri zohriatom motore je preco??
dalej preco to nerobi aj inym na astrach ci vectrach kazda z nich ma to co moja(hovorim o kolegovych diesloch)
a ked to mali servisy u seba a nezistili nic pri tom mohli na mne zarobit keby povedali ze treba vymenit to tamto a ktove este co ale nikto nic.....

Marwi to chces povadat ze po nastartovani kym otvorim branu a zatvorim ju co je cca 5min(uz asi aj prehanam) a az potom zapnem svetla(to co som pisal bolo na test co to robi) radio uz ani nezapinam lebo sa bojim ze to bude este viac zmurkat a nehovoriac ze ohrev zrkadiel ani nepouzivam
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Ak zapnes svetla po 5. minutach od nastartovania , tak uz je to OK. Zhavenie uz nebere tolko co na zaciatku. Potom pravdepodobne nemas nabitu dobre baterku a altik tlaci do nej , preto potom prebliknu svetla. Skus nabit baterku naplno , cca 16,5 V s pripojenou nabijackou . Potom startuj a sleduj ci ti bliknu svetla ...
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

teraz ju nabijam a ako som uz pisal ked jazdim kratsie trasy cca 17km tam potom 9hodin stoji a zase start a domov 17km takto po tyzdni uz mam bateriu slabsiu ked jazdievam az do prace tak je to 75km tam a potom spät v tomto pripade to neni az take zle ale to blikanie neprestava ani ked som minule pomali dobijal bateriu skoro 1,5dna a na druhy den som isiel uz do prace tak aj tak to blikalo.... skusim spravit to co si pisal ale mam pocit ze to spravi aj tak
ono to robi az kym sa nepohne rucicka teploty na pristrojovke cize tych 70C a to je asi po 7km a do vtedy to zmurka :(
uz neviem co mam spravit jedine ten altik ma napada cena druheho repasovaneho je 175€ aj s robotou co sa mi zda v celku dobra cena ale teraz som menil turbo takze nemam na altik peniaze :(
plus plus korea :D
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Skontroluj a dotiahni este raz vsetky spoje a kable medzi alternatorom, akumulatorom a kostrou.
Pripadne este ma napada, poziadaj niekoho so startovacimi kablami nech sa na teba napichne pri startovani - ak svetla prestanu zmurkat a nebude problem s elektrikou, tak to pravdepodonne ten altik je, ak to bude take iste, tak bude problem s kostrou, alebo niecim podobnym.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

marwi napísal:Ak zapnes svetla po 5. minutach od nastartovania , tak uz je to OK. Zhavenie uz nebere tolko co na zaciatku. Potom pravdepodobne nemas nabitu dobre baterku a altik tlaci do nej , preto potom prebliknu svetla. Skus nabit baterku naplno , cca 16,5 V s pripojenou nabijackou . Potom startuj a sleduj ci ti bliknu svetla ...


naco ma takto nicit novu bateriu ?

--

dnes som skusal na 2 autach Astra G - Vectra B - zapnutie zadneho vyhrevu - svetla preblikli

dalej na Astra G - potocenie volantom pri zapnutom zadnom vyhreve - svetla menia intenzitu. a keby len to !
napatie pri tom kleslo z 13,8 na 12,4 volta - pozor nemerane na baterii, ale tusim v RJ ABS - co moze byt rozdiel

ak je problem skutocny, tak ho hadam niekto vie s voltmetrom odmerat a potvrdit. STALO SA TAK ?

nie, ale uz ideme PORIESIT novy alternator, alebo radsej repas ?

kludovy prud niekto meral, ci tam nie je zvyseny odber ?

nebol to YETI ?
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"