ako spravne dotahovat skrutky kolies?
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- fester777
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: 29 Júl 2009, 22:12
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: NITRA
jednoznacne dotahovat rukou , pri nohe hrozi utrhnutie hlavy srobu, z vlastnej skusenosti , odtahovat kludne nohou.
do12/09:Moja bejvala Skoda Forman(zalozny zdroj v pripade mojej nepritomnosti doma )
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
od 12/09:Sucasna laska Opel Vectra B Caravan X20DTH r.v.2000
http://www.fester777.salem.sk/index.php
- Patricius
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 699
- Dátum registrácie: 14 Dec 2008, 09:38
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Bydlisko: Trenčín
- Kontaktovať používateľa:
chlapci, menil som defekt a bola to krásna hodinka...odšróbovať poslednú skrutku. Dotiahol som potom rukou.
Následne, ani za pána odtiahnuť. Bol som vždy zvyknutý, po výmene defektu, po pár KM prekontrolovať dotiahnutie. No teraz to už nerobím(na vebe). Myslím, že sú naozaj samodoťahovacie
Menili sme čapy, a mechanik vraví, že ktorý degeš doťahoval to koleso. Ja na to že ja a to len rukou a ešte k tomu bez námahy...takže...
Následne, ani za pána odtiahnuť. Bol som vždy zvyknutý, po výmene defektu, po pár KM prekontrolovať dotiahnutie. No teraz to už nerobím(na vebe). Myslím, že sú naozaj samodoťahovacie
Menili sme čapy, a mechanik vraví, že ktorý degeš doťahoval to koleso. Ja na to že ja a to len rukou a ešte k tomu bez námahy...takže...
VW Golf 1,9TDI 77kW
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
- palix
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 270
- Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať používateľa:
Ja som doteraz menil kolesá za pomoci tej "hokejky". Na túto výmenu som si zabezpečil krížový kľúč a je to neporovnateľné - výmena išla ako po masle. Doťahujem rukami... K tomu mazaniu - stretol som sa viackrát s názorom, že mazať grafitom - iba závity. Skrutky by tuším mali byť samosvorné = nepovolia sa same od seba... Osobne kontrolujem utiahnutie skrutiek po pár km jazdy. Zatiaľ mi koleso neodpadlo...
Opel Astra G, r.v. 2007
- lesi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 08 Feb 2008, 22:57
- Auto: Zafira Tourer
- Bydlisko: Šahy
Ešte som nebol na výmene, na ktorej by sa servisák netrápil so šróbami, ktoré tam on sám našróboval. A presne ako sa už písalo, ten momentový kľúč je len formalita. Už pred tým je to zatiahnuté abnormálne. Tam kde chodím, to dokonca berú kamerou, keď by sa niekto sťažoval, že sa mu uvolnili. Už sa mi dokonca stalo, že zlomil násadu na pištoli. Na metrových tyčkách stoja pravidelne. Dostať defekt, tak neviem. Teraz mám však už sezónne na dvoch sadách, už sa teším na jar. Určite si na nich spomeniem.
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi Cosmo r.v. 13
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04
Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex
Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex
Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex
Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
O čo tu ide?
O jednu jednoduchú vec.
Hliníkový disk + oceľová skrutka + slaná vlhkosť = galvanický článok.
V kontaktnom mieste dochádza k presunu iónov, hliník sa rozpúšťa, kryštalická väzba sa ruší a materiál naberá na objeme. Tlak v medzere stúpa až do tej miery, že skrutka nie je uvoľniteľná bežným spôsobom/nástrojom. A vôbec to nesúvisí s doťahovacím momentom.
Ja teraz používam skrutky, kde toto nehrozí.
Kužeľová časť je totiž na skrutke voľná a vzniká tak druhé trecie miesto, proste ťažká pohoda pri uvoľňovaní
Je to ako vo všetkom - jestvujú tzv. skrutky a pravé skrutky.
O jednu jednoduchú vec.
Hliníkový disk + oceľová skrutka + slaná vlhkosť = galvanický článok.
V kontaktnom mieste dochádza k presunu iónov, hliník sa rozpúšťa, kryštalická väzba sa ruší a materiál naberá na objeme. Tlak v medzere stúpa až do tej miery, že skrutka nie je uvoľniteľná bežným spôsobom/nástrojom. A vôbec to nesúvisí s doťahovacím momentom.
Ja teraz používam skrutky, kde toto nehrozí.
Kužeľová časť je totiž na skrutke voľná a vzniká tak druhé trecie miesto, proste ťažká pohoda pri uvoľňovaní
Je to ako vo všetkom - jestvujú tzv. skrutky a pravé skrutky.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- stanomata
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 18:27
- Auto: Astra H
- Bydlisko: Senec
uťahovanie skrutiek
mne v jeseni pri prehadzovani pneu v servise skoro odpadli, že ani na autobus sa tak nedotahuju ako som mal- to mi tiež robili v pneu serivise
opel Astra H 1.7 59kW kombi
chiping - 74KW
chiping - 74KW
- Spohrelt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1158
- Dátum registrácie: 28 Sep 2008, 19:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Sered
Takto to dopadne, ked vam skrutky zatiahnu ako mne, ze som pri povolovani znicil bezpecnostny nastavec a musel som to riesit takto.
Z vnutra matku privarit na srob, osobne sa mi ale stalo, ze som matku trikrat odtrhal, ale nakoniec to povolilo !!!
Signum - vdaka za radu !!!
Z vnutra matku privarit na srob, osobne sa mi ale stalo, ze som matku trikrat odtrhal, ale nakoniec to povolilo !!!
Signum - vdaka za radu !!!
Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 /