Bliknutie svetiel pri studenom motore

Moderátori: bukelo, buci_vectra

dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

no tento chalan co som teraz u neho je velmi dobry aj tym ze opravi aj to co mu clovek nepovie a co zisti, hned vola ked sa neco zisti proste mam prehlad o vsetkom co sa deje v mojom aute...
s tym bicom by to nebol zly napad :lol: :lol:
plus plus korea :D
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

dosiel som k dalsiemu pozorovaniu kedy to prestane bllikat:
prestane to presne vtedy ked sa mi odlepy rucicka teploty chladiacej kvapaliny a zacne stupat potom mozem podradovat pridavat uberat akokolvek rychlo a ani malinkate bliknutie. Moze to mat za nasledok zle cidlo teploty oleja???? alebo nejaky suvis s teplotou??? vdaka za postrehy :wink:
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Suvisi to s tym ze klesne odber elektrickej energie - prestane zhavit , vyhrievat naftovy filter ... Ked je odber z alternatora mensi , prestane kolisat vystupne napatie.
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

marwi: a ako sa tomu da zabranit aby to nerobilo alebo je to chyba??? treba vymenit alternator alebo iba regulator napatia??? moze to nieco poskodit?? vdaka
plus plus korea :D
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Zmeraj napatie v akom rozsahu ti to kolise. Od 13,5 do 14,5 je to v norme. Ak je to inde treba to riesit. Mna to hnevalo a rozkmit som mal 13,7 - 14,5 , preto som vymenil alternator za iny pouzity , ktory som vyhodne kupil. Pravdepodobne by stacilo vymenit regulator. Teraz mi napatie uz nekolise ( max o 0,1 V) a som spokojny...
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

marwi: uz som to meal snad 100x a zistil som ze pri volnobehu to kolise 14,4V - 13,2V ak si dobre pamätam bude treba vymenit alternator??? alebo fakt staci len ten regulator?? koli tomuto som vymenil napinaciu kladku(uz bola trosku chytena ale by vydrzala),bateriu (je plne funkcna ta stara no i tak som ju vemenil), klinovy remen, prekostril snad vsetko a vycistil snad asi vsetky kontakty a aj vsetky pojstky a relatka som prekontroloval uz podla mna inde chaba ani nemoze byt.... vdaka za rady
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Zdar výzkumníci!
Já se s tím potýkám taky na 2,2DTičku. Zjistil jsem tohle. Pokles je viditelný a měřitelný ( mám Vmetr ve štekru zapalovače) jen při studeném motoru cca asi tak po jízdě 2-3 km už to vidět není. Vyplývá z toho, jak už někdo psal, že to je zvýšeným náporem na alternátorem uživit světla , žhavení a ohřev naftového filtru ( tam ještě nevím pří kolika stupních se spíná) a další spotřebiče. Nebudu sem tahat posilovač řízení, to je jiná kapitola.
Pokles je v rozsahu asi 0,6V. Jedná se jen o probliknutí všeho.
A pomoc je jednoduchá, alespoň u mě to funguje. Dobít baterku.
Ale dobít!!! Do nedávna jsem používal "chytrou" nabíječku, s ochranami, diagnostikou a nevím jakýma dalšíma blbostma, ale co jsem nabil baterku starou dobrou nabíječkou ( zjednodušeně trafo dioda, nabíjení impuls mezera) tak se baterka dostala do té správné dimenze!!
Po každém dobití ten efekt na pár dní přestal, ale protože jezdím jen kolem komína, baterka se nemá v autě kdy dobít!!
Nemusím tu popisovat, že proběhla důsledná kontrola všech!! kostřících míst v autě, kontaktů, rozborka alternátoru a měření dobíjení. Vše OK!!!
Takže Adam nám v oplech asi nepřímo nainstaloval kontrolu nenabitého akumulátoru :D
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

a nesuvisi to s dozhavovanim ?
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Neviem ako je to na inych motoroch , ale pri 1,7 DTi je" dozhavovanie " pulzne regulovane a to robi niekedy to blikanie. Ak plne dobijeme baterku , tak pri startovani jej nepoklesne tak vyrazne napatie a potom je maly rozdiel medzi napatim na baterke a tym co chce dosiahnut" altik ". Preto nevidno to blikanie...
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

no ako pozeram tak niesom sam ale mne to blikanie neprestane ani po nabiti akumulatora a to nehovoriac ze je uplne novy a nabijam to co najmenej ampermi ako je na nabijacke az pokym nieje uplne nabita... pokial ide o skoky pri tom blikani som zistil ze je to od rozmedzia 14,2V - 13V no moj nazor a aj komosa autoelektrikara je ze je chyba v regulatore napatia alternator bol na stolici a navykazoval nic co by znamenalo ze je zly ale nebol testovany pri premenlivych otackach a pravidelnom odbere.....
Marwi ma pravdu je tam dozhavovanie a aj ohrev paliva + svetla ventilator to je dost velky odber ale regulator by to mal vedet zvladnut no pokial nespravne funguje tak to pri nizsich otackach nestiha regulovat takze v pondelok objednavam regulator napatia vyjde ma 43€ tak to nieje az tak moc(orig. bosch) potom napisem ako som pochodil ked to nahodim


viez ze to neni tema na servo ale ked uz neblikam tak som skusil mierne pohnut volantom ale len tak aby servo zabralo a hned doslo k stiahnutiu prednych svetiel ale ked som dal cca 1500ot/min a skusil som to nerobilo to tak stale mi to vravi len na to ze je chyba v regulatory(vsetky ostatne testy uz sme spravili dokonca aj odpojit servo od elektriky a stale mi blikali za studena tie svetla)
:cry:
plus plus korea :D
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

regulator vymeneni a kolisanie napatia uz prestalo ale blikanie nie takze sme hladali chybu v dozhavovani a zistili sme ze sa rapidne prehrieva riadiaca jednotka zhavenia kod: GM09132691 :cry: :cry:

som s toho uplne vedla prehrievalo sa to az tak ze som to musel vybrat a ked sme to skusili bez toho nic absolutne ziadne blikanie ale sa mi rozsvietila kontrolka el. motora a asi nebude zhavit hned v pondelok to objednavam dufam ze to nebude xxxxx € lebo ma udre

otazocka nedalo by sa to nejako zrepasovat??
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

co je to rapidne prehrievanie ?
ja len viem ze tieto motory zhavia aj po nastartovani a ze treba pouzivat zhavice schopne dozhavovania
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

rapidne je to ze keby som chcel tak mozem na tom robit "volske oci"
zhavice su pouzite presne na moj motor znacky Bosch mam ich tam uz 2 roky mali sme ich vsetky vonku a otestovali sme ich boli v poriadku
plus plus korea :D
Hrmi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17 Jan 2009, 21:24
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Dolny Harmanec

Príspevok od používateľa Hrmi »

Caute. Ja mam 1,7 DTL r.v98. Tak isto mi to bliká. V alternatore mi vymenil regler s uhlikami, ložiská, remeň za 120€ a žiadna zmena, škoda peňazí. Napetie kolíše po štarte od 13,8 po 14,4. Ako schvalili svietenie cez deň tak sa uz baterka tak nedobije ako bi mala.
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

no skus odpojit zhavice a ak ti to prestane tak potom ich napoj znovu a odpoj rele zhavenia a ked potom to robit nebude tak mas rele zhavenia v cudu. Len je problem ho zohnat nahrady nejestvuju ako som zistil iba asi orig. opel alebo vrakac, vela stastia
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

69 euro normalne original.
kupovat az ked si overite, ze stare je naozaj zle
ak sa vam to nepaci, tak si urobte rucne zhavenie - staci napr. zobrat z lubovolneho vraku 2 kusy rele 30A (napr. Vectra B ich ma skoro kazda v skrinke nad ABS aj paticami a kablikmi) a nejake tlacitko z elektra
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

este som zabudol pridat to moje rele je uple KO leo plosak je trosku teplom pokryveny a ejake tie pliesky som maju byt pripajkovane na plosaku su odcinovane teplom dalej smrdi to cele po zhorenine a jeden tranzistor je uplne otmavnuty na strane ktoru ma dotlacat o nejaku pogumovanu cast vo vnutry toho telesa(mimochodom asi to uz niekto lepil alebo opel pouziva zlte lepidlo farby ako chemopren??a bolo vidiet pacenie na vonkajsej strane tej ciernej umeliny)... 69€??? no dufam ze mi znamy vybavi lepsiu cenu lebo auto potrebujem a rucne zhavenie sa mi moc nechce robit :cry:
plus plus korea :D
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

takze uz som vymenil rele zhavenia startovalo ok ale co to zase to blikanie a presne take iste(inak cena toho rele ma vysla orig v opli 60€) toto je uplne studene...... chcel by som sa este opytat moze tam byt este niekde ine rele co ma nieco so zhavenim??? je tam este nejake rele, napr ktore prepusta napätie do tohto rele??? neviem najst popis vsetkych rele co su v motorovej casti, vdaka
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

premeraj napatie na baterii pred a po skonceni blikania.
mozes aj po starte a po starte s demonovanym rele.
ak tu nenameries rozdiel, tak to bude spolocnou castou kabelaze pre svetla a zhavenie, ci uz plusovou alebo zemnou

ak namerias rozdiel, tak kabelazou alternatora alebo jednoducho alternatorom

otazka ci to vobec treba riesit
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Kód: Vybrať všetko

iurai:
to napätie som z meral aj po blikani aj pred(mal som napojenu diagnostiku) bolo neustale na 14,2V ked som pridal a ubral tak mi to hodilo na 13 daco neviem presne lebo to neni nejak postrehnutelne..... s a bez rele to som skusil este ked som nemal to rele vobec tam a bolo tiez 14,2V bezozmeny pri pridavani a uberani plynu za studena..... neviem si cital ale ukostrenie sme uz skusali kadejake ale s tym to nema nic.... pokial vypojim zhavice auto ide OK ale ked ich necham tak to blikoce...... este sa chcem opytat ma to nejaky vplyv cidlo teploty chladiacej kvapaliny??? (alebo inak moze diagnostika ukazovat spravny udaj ale vlastne nemusi dobre fungovat??) moze to cidlo posielat nespravny teplotny udaj???zhavenie si bere od ktorych cidiel udaje???kolko vlastne tych cidiel mam?? viem o cidlo teploty oleja(olej. vana), chladiacej kvapaliny(pri termostate), vzduchu(spodok predneho naraznika)


spravna otazka treba alebo netreba?? neviem ale mam pocit ze mi to trosku vybija bateriu alebo aspon pred vymenou reglera to robilo + takzsie starty v minusovych teplotach(dva tri krat musim nazhavit), vdaka za odpovede :wink:
plus plus korea :D
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"