Bliknutie svetiel pri studenom motore
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
dosiel som k dalsiemu pozorovaniu kedy to prestane bllikat:
prestane to presne vtedy ked sa mi odlepy rucicka teploty chladiacej kvapaliny a zacne stupat potom mozem podradovat pridavat uberat akokolvek rychlo a ani malinkate bliknutie. Moze to mat za nasledok zle cidlo teploty oleja???? alebo nejaky suvis s teplotou??? vdaka za postrehy
prestane to presne vtedy ked sa mi odlepy rucicka teploty chladiacej kvapaliny a zacne stupat potom mozem podradovat pridavat uberat akokolvek rychlo a ani malinkate bliknutie. Moze to mat za nasledok zle cidlo teploty oleja???? alebo nejaky suvis s teplotou??? vdaka za postrehy
plus plus korea :D
Zmeraj napatie v akom rozsahu ti to kolise. Od 13,5 do 14,5 je to v norme. Ak je to inde treba to riesit. Mna to hnevalo a rozkmit som mal 13,7 - 14,5 , preto som vymenil alternator za iny pouzity , ktory som vyhodne kupil. Pravdepodobne by stacilo vymenit regulator. Teraz mi napatie uz nekolise ( max o 0,1 V) a som spokojny...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
marwi: uz som to meal snad 100x a zistil som ze pri volnobehu to kolise 14,4V - 13,2V ak si dobre pamätam bude treba vymenit alternator??? alebo fakt staci len ten regulator?? koli tomuto som vymenil napinaciu kladku(uz bola trosku chytena ale by vydrzala),bateriu (je plne funkcna ta stara no i tak som ju vemenil), klinovy remen, prekostril snad vsetko a vycistil snad asi vsetky kontakty a aj vsetky pojstky a relatka som prekontroloval uz podla mna inde chaba ani nemoze byt.... vdaka za rady
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
Zdar výzkumníci!
Já se s tím potýkám taky na 2,2DTičku. Zjistil jsem tohle. Pokles je viditelný a měřitelný ( mám Vmetr ve štekru zapalovače) jen při studeném motoru cca asi tak po jízdě 2-3 km už to vidět není. Vyplývá z toho, jak už někdo psal, že to je zvýšeným náporem na alternátorem uživit světla , žhavení a ohřev naftového filtru ( tam ještě nevím pří kolika stupních se spíná) a další spotřebiče. Nebudu sem tahat posilovač řízení, to je jiná kapitola.
Pokles je v rozsahu asi 0,6V. Jedná se jen o probliknutí všeho.
A pomoc je jednoduchá, alespoň u mě to funguje. Dobít baterku.
Ale dobít!!! Do nedávna jsem používal "chytrou" nabíječku, s ochranami, diagnostikou a nevím jakýma dalšíma blbostma, ale co jsem nabil baterku starou dobrou nabíječkou ( zjednodušeně trafo dioda, nabíjení impuls mezera) tak se baterka dostala do té správné dimenze!!
Po každém dobití ten efekt na pár dní přestal, ale protože jezdím jen kolem komína, baterka se nemá v autě kdy dobít!!
Nemusím tu popisovat, že proběhla důsledná kontrola všech!! kostřících míst v autě, kontaktů, rozborka alternátoru a měření dobíjení. Vše OK!!!
Takže Adam nám v oplech asi nepřímo nainstaloval kontrolu nenabitého akumulátoru
Já se s tím potýkám taky na 2,2DTičku. Zjistil jsem tohle. Pokles je viditelný a měřitelný ( mám Vmetr ve štekru zapalovače) jen při studeném motoru cca asi tak po jízdě 2-3 km už to vidět není. Vyplývá z toho, jak už někdo psal, že to je zvýšeným náporem na alternátorem uživit světla , žhavení a ohřev naftového filtru ( tam ještě nevím pří kolika stupních se spíná) a další spotřebiče. Nebudu sem tahat posilovač řízení, to je jiná kapitola.
Pokles je v rozsahu asi 0,6V. Jedná se jen o probliknutí všeho.
A pomoc je jednoduchá, alespoň u mě to funguje. Dobít baterku.
Ale dobít!!! Do nedávna jsem používal "chytrou" nabíječku, s ochranami, diagnostikou a nevím jakýma dalšíma blbostma, ale co jsem nabil baterku starou dobrou nabíječkou ( zjednodušeně trafo dioda, nabíjení impuls mezera) tak se baterka dostala do té správné dimenze!!
Po každém dobití ten efekt na pár dní přestal, ale protože jezdím jen kolem komína, baterka se nemá v autě kdy dobít!!
Nemusím tu popisovat, že proběhla důsledná kontrola všech!! kostřících míst v autě, kontaktů, rozborka alternátoru a měření dobíjení. Vše OK!!!
Takže Adam nám v oplech asi nepřímo nainstaloval kontrolu nenabitého akumulátoru
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
Neviem ako je to na inych motoroch , ale pri 1,7 DTi je" dozhavovanie " pulzne regulovane a to robi niekedy to blikanie. Ak plne dobijeme baterku , tak pri startovani jej nepoklesne tak vyrazne napatie a potom je maly rozdiel medzi napatim na baterke a tym co chce dosiahnut" altik ". Preto nevidno to blikanie...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
no ako pozeram tak niesom sam ale mne to blikanie neprestane ani po nabiti akumulatora a to nehovoriac ze je uplne novy a nabijam to co najmenej ampermi ako je na nabijacke az pokym nieje uplne nabita... pokial ide o skoky pri tom blikani som zistil ze je to od rozmedzia 14,2V - 13V no moj nazor a aj komosa autoelektrikara je ze je chyba v regulatore napatia alternator bol na stolici a navykazoval nic co by znamenalo ze je zly ale nebol testovany pri premenlivych otackach a pravidelnom odbere.....
Marwi ma pravdu je tam dozhavovanie a aj ohrev paliva + svetla ventilator to je dost velky odber ale regulator by to mal vedet zvladnut no pokial nespravne funguje tak to pri nizsich otackach nestiha regulovat takze v pondelok objednavam regulator napatia vyjde ma 43€ tak to nieje az tak moc(orig. bosch) potom napisem ako som pochodil ked to nahodim
viez ze to neni tema na servo ale ked uz neblikam tak som skusil mierne pohnut volantom ale len tak aby servo zabralo a hned doslo k stiahnutiu prednych svetiel ale ked som dal cca 1500ot/min a skusil som to nerobilo to tak stale mi to vravi len na to ze je chyba v regulatory(vsetky ostatne testy uz sme spravili dokonca aj odpojit servo od elektriky a stale mi blikali za studena tie svetla)
Marwi ma pravdu je tam dozhavovanie a aj ohrev paliva + svetla ventilator to je dost velky odber ale regulator by to mal vedet zvladnut no pokial nespravne funguje tak to pri nizsich otackach nestiha regulovat takze v pondelok objednavam regulator napatia vyjde ma 43€ tak to nieje az tak moc(orig. bosch) potom napisem ako som pochodil ked to nahodim
viez ze to neni tema na servo ale ked uz neblikam tak som skusil mierne pohnut volantom ale len tak aby servo zabralo a hned doslo k stiahnutiu prednych svetiel ale ked som dal cca 1500ot/min a skusil som to nerobilo to tak stale mi to vravi len na to ze je chyba v regulatory(vsetky ostatne testy uz sme spravili dokonca aj odpojit servo od elektriky a stale mi blikali za studena tie svetla)
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
regulator vymeneni a kolisanie napatia uz prestalo ale blikanie nie takze sme hladali chybu v dozhavovani a zistili sme ze sa rapidne prehrieva riadiaca jednotka zhavenia kod: GM09132691
som s toho uplne vedla prehrievalo sa to az tak ze som to musel vybrat a ked sme to skusili bez toho nic absolutne ziadne blikanie ale sa mi rozsvietila kontrolka el. motora a asi nebude zhavit hned v pondelok to objednavam dufam ze to nebude xxxxx € lebo ma udre
otazocka nedalo by sa to nejako zrepasovat??
som s toho uplne vedla prehrievalo sa to az tak ze som to musel vybrat a ked sme to skusili bez toho nic absolutne ziadne blikanie ale sa mi rozsvietila kontrolka el. motora a asi nebude zhavit hned v pondelok to objednavam dufam ze to nebude xxxxx € lebo ma udre
otazocka nedalo by sa to nejako zrepasovat??
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
este som zabudol pridat to moje rele je uple KO leo plosak je trosku teplom pokryveny a ejake tie pliesky som maju byt pripajkovane na plosaku su odcinovane teplom dalej smrdi to cele po zhorenine a jeden tranzistor je uplne otmavnuty na strane ktoru ma dotlacat o nejaku pogumovanu cast vo vnutry toho telesa(mimochodom asi to uz niekto lepil alebo opel pouziva zlte lepidlo farby ako chemopren??a bolo vidiet pacenie na vonkajsej strane tej ciernej umeliny)... 69€??? no dufam ze mi znamy vybavi lepsiu cenu lebo auto potrebujem a rucne zhavenie sa mi moc nechce robit
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
takze uz som vymenil rele zhavenia startovalo ok ale co to zase to blikanie a presne take iste(inak cena toho rele ma vysla orig v opli 60€) toto je uplne studene...... chcel by som sa este opytat moze tam byt este niekde ine rele co ma nieco so zhavenim??? je tam este nejake rele, napr ktore prepusta napätie do tohto rele??? neviem najst popis vsetkych rele co su v motorovej casti, vdaka
plus plus korea :D
premeraj napatie na baterii pred a po skonceni blikania.
mozes aj po starte a po starte s demonovanym rele.
ak tu nenameries rozdiel, tak to bude spolocnou castou kabelaze pre svetla a zhavenie, ci uz plusovou alebo zemnou
ak namerias rozdiel, tak kabelazou alternatora alebo jednoducho alternatorom
otazka ci to vobec treba riesit
mozes aj po starte a po starte s demonovanym rele.
ak tu nenameries rozdiel, tak to bude spolocnou castou kabelaze pre svetla a zhavenie, ci uz plusovou alebo zemnou
ak namerias rozdiel, tak kabelazou alternatora alebo jednoducho alternatorom
otazka ci to vobec treba riesit
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Kód: Vybrať všetko
iurai:
spravna otazka treba alebo netreba?? neviem ale mam pocit ze mi to trosku vybija bateriu alebo aspon pred vymenou reglera to robilo + takzsie starty v minusovych teplotach(dva tri krat musim nazhavit), vdaka za odpovede
plus plus korea :D