odlomene lamely fukarov vzduchu

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Tak len info update.....

Otestoval som to v praxi, nesetril som to.. hlavne manzelka... ta v tom aute nesetri nic :D

Vydrzalo to aj hrube zaobchadzanie.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ja len k tomu lepidlu A60.
Lepil som tým plasty na Vectre, stredový panel, a drží to lepšie ako nové.
Teória je jedna vec a prax druhá ;)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Kajo napísal:Ja len k tomu lepidlu A60.
Lepil som tým plasty na Vectre, stredový panel, a drží to lepšie ako nové.
Teória je jedna vec a prax druhá ;)


Ak lepis vacsiu plochu, tak to bude drzat.. Na kazdom plastovom vyrobku je skratka materialu... mozno to co si lepil je iny plast. Ale aj tak sa v pripade A60 jedna o montazne lepidlo urcene na uplne ine veci. To co som lepil ja ma stycnu plochu tak 1,5mm2 a keby si to tym aj obalil, tak to urcite nebude tvrde ako epoxyd a urcite by sa to vylomilo.

Ale to je jedno... kto chce moze si to prilepit aj dragom..

Ja som dal navod tak ako to funguje a o lepeni plastov som si pred tym nastudoval kopec materialu.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

V tomto sa mýliš.
Ja som tiež veľa experimentoval s lepením plastov, najťažšie sa lepia mastné plasty ako PE napr.
Rôzni výrobcovia lepidiel k tomu rôzne pristupujú, niektorí používajú žieravinu na naleptanie plastu, viac zložiek, epoxidové živice samozrejme a pod.
Toto lepidlo A60 je podľa návodu určené skôr na stavebné materiáli, ale v skutočnosti je to neuveriteľne univerzálna hmota.
Stvrdne na "kameň", pred polrokom mi kvaplo v garáži na zem a stále to tam je, keď som to chcel odkopnúť, zničil som si podrážku.
Lepil som s tým gumu, všetky možné plasty, drevo, benzínovú nádrž a pod.
Treba to proste skúsiť ;)
Ale hlavne, že Ti už mriežky držia.
Naposledy upravil/-a Kajo v 27 Sep 2010, 16:39, upravené celkom 1 krát.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Kajo... este k tej teorii a praxi....

Ak je na lepidle napisane a zvyraznene ze nelepi PP a PS, tak s nim PP a PS lepit nebudem...

To nema nic s teoriou a praxou...

To je ako keby si do diesloveho motoru lial benzin s tym ze teoria je ze to nepojde a tvoja prax ukaze ze to ide....
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

:D

dobre, nebudeme tu o tom polemizovat... kazdopadne kto to vyskusa sa moze stretnut s tym ze sa mu to zlomi znova a potom z toho bude to A60 oskrabovat a lepit to niecim inym.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Používateľov profilový obrázok
chausj
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1471
Dátum registrácie: 09 Dec 2006, 12:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trnava
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať používateľa:

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa chausj »

Ahoj Barry,

pozeral som nejake epoxidove lepidla, napr.

http://www.pattex.sk/pattex-repair-epoxy-universal/
http://www.belickova.sk/katalog/action/productdetail/oc/181/product/bison-epoxy-universal-24-ml.xhtml

A Vacsinou niesu vhodne na lepenie PE/PP plastov. Vies mi prosim Ta povedat ake si pozuil pri oprave ty? Ci ten epoxid bol len kvoli zaliatiu tej snury?

Dakujem
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa Barry »

Epoxidove lepidla su plus-minus rovnake. PE sa vseobecne blbo lepi a v tomto pripade naozaj plni ulohu sadry na zlomenej ruke a ta snura je tam vlastne to, co zabezpecuje prenos sil, pretoze na tej snure ten epoxid drzi dobre. Ale kedze je to lepidlo okolo celeho plastu, tak drzi dost dobre. Uz to mam opravene dlho a cvicim s tym hore dole a drzi bez problemu.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Používateľov profilový obrázok
chausj
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1471
Dátum registrácie: 09 Dec 2006, 12:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trnava
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať používateľa:

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa chausj »

To som chcel pocut :) zajtra idem na to. Ja mam pre istotu vsetky 4 z vylomenym zubom
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa Barry »

Aj ja uz mam vsetky 4 opravene...
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
cdti20
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 20 Jan 2013, 18:14
Auto: Insignia
Bydlisko alt: YHWH

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa cdti20 »

treba s tym zit, lebo aj nase auta starnu. kto nekupi novy diel, musi nejako imrpovizovat
rodzeny kamerat od margecan
siva corsa 1500 16v s musikou i VAZ stari kon. budte i insiknia ja bras verim neskour sa penjaze najdu pane vdaka
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa Barry »

cdti20 napísal:treba s tym zit, lebo aj nase auta starnu. kto nekupi novy diel, musi nejako imrpovizovat


Lenže niektoré veci stárnu zámerne. Hovorí sa tomu plánované zastarávanie a jeho úlohou je udržiavanie ekonomiky. Veci sa vymýšľajú tak, aby po určenej dobe, alebo opakovaných cyklich prestali fungovať a bolo ich potrebné nahradiť novými. Dnes nie je problém vyrobiť niečo, čo vydrží 100 rokov, ale potom by sa nehýbal priemysel. Fukáre vo vectre sú pekný príklad. Prečo iné by tam bolo to zámerné oslabenie plastu ? Niekto vyrátal ako často sa fukár priemerne zatvára na doraz a navrhol to tiahlo tak, aby plus mínus po 2 rokoch chcíplo :-)

EGR podobne. Cez víkend som ho repasoval.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Používateľov profilový obrázok
pedro4
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 04 Jan 2013, 23:24
Auto: Vectra B
Bydlisko: Piešťany
Bydlisko: piestany

Re: odlomene lamely fukarov vzduchu

Príspevok od používateľa pedro4 »

cavte opliari ;) nechcem zbytocne vytvarat novu temu... mam VeBe 2000 2,0 16V...nejdu mi tie dva stredne fukare na palubovke..cim to moze byt?ostatne idu normalne ...dik za rady :thumbup:
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - INTERIÉR/EXTERIÉR"