Sportove pruziny=znizenie podvozku??

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
spidy
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 314
Dátum registrácie: 02 Apr 2006, 09:04
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Šaľa
Bydlisko: Trnovec nad vahom
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa spidy »

matus ak este stale dumaš tak som niečo nasiel u cobrakou možno ti to pomože

Pružiny a tlumiče

Jedná se o základní stavební kámen pro optimální funkčnost celého podvozku. Jejich tuhost a charakteristika musí splňovat kompromis mezi komfortem posádky a co nejlepšími jízdními vlastnostmi vozidla. Pro vylepšení jízdních vlastností je pak potřeba uvedené součásti podvozku nahradit jinými, které se vykazují podstatně tvrdší charakteristikou. Pohodlí jízdy tak výrazně klesá výměnou za možnost rychlejšího průjezdu zatáček.
- Všechny nahrazené komponenty by měly být "naladěné" pro daný typ vozu,jinak se také můžete dočkat situace, kdy bude vozidlo nepohodlné a ještě vám nebude zatáčet.
- Snižovat vozidlo zkracováním originálních pružin je nepříliš vhodný postup. Opticky je výsledek sice skvělý, ale u pružiny se změní vlastní frekvence, což by vyžadovalo přenastavení tlumičů, a vůz se v zatáčkách nemusí chovat korektně.
- Jistu variantou jsou snížené sportovní pružiny od specializovaných firem, které jsou naladěny na konkrétní typ vozu. Přesto v kombinaci se sériovými tlumiči není tato sestava úplně ideální z hlediska jízdních vlastností. Velikost snížení je navíc limitována funkčností tlumičů (cca 30 mm), pokud chcete posadit auto níž, je nutné již použít kratší sportovní tlumiče, což je optimální varianta.
- Běžný standard při snižování vozidla je kolem 40-50 mm.Lze však v některých případech jít až na 90 mm.Při těchto extrémech je však nutno hlídat, aby kola měla ještě potřebný prostor při propérování, resp. zatáčení.
- Nejoptimálnější stav je, když použijete kompletní tzv. sportovní podvozek.Kromě pružin a tlumičů obsahuje stabilizátor, který dále zabraňuje naklánění v zatáčce a celkově vylepšuje jízdní vlastnosti zejména v okamžiku, kdy dochází k prudkým změnám směru jízdy. Zvláštním případem jsou "aktivní"pružiny. Jsou složeny ze dvou (hustší a řidší vinutí), jejíchž charakteristiky vytvářejí jednu výslednou - progresivní. Vozidlo tak citlivěji reaguje na změnu směru jízdy (zejména na kluzkém povrchu), ale zároveň nedochází ke zhoršení jízdních vlastností díky nadměrnému naklápění karoserie.
- Jistou náhražkou proti naklápění vozidla jsou pružné komponenty vkládané do vinutí stávajících pružin (http://www.gopren.it). Sportovní pružinu to sice nenahradí,ale dodá jí to při rychlém průjezdu zatáčkou alespoň trochu progresivní charakter, bez snížení komfortu jízdy.
- Vzhledem k tomu, že tuhost karoserie u sériových vozů je optimalizována pro běžný způsob jízdy a maximální schopnost pohlcovat energii při nárazu, dochází při sportovním způsobu jízdy k jejímu nakrucování (zvláště pokud máte tvrdší pružiny). Abyste předešli zhoršování jízdních vlastností, zejména v případě předních vodících kol, je vhodné použít tzv. rozpěrky, které zvyšují torzní tuhost.
- Při úpravě podvozku se běžně používají kratší pružiny pro přední nápravu. Zejména u vozů s předním náhonem "zakleknutí" umožní přesunutí těžiště a vyšší zatížení hnacích kol, což je výhoda zejména při akceleraci.
- Nejlepší variantou pro tuning podvozku je tzv. "stavitelný podvozek". Jedná se o sadu tlumič-pružina,kde je možno nastavovat parametr útlumu, předpětí (resp. tuhosti) pružiny a světlé výšky vozidla. Nejste tak odkázáni pouze na jedno nastavení, ale jste schopni přizpůsobit "naladění" podvozku svým potřebám a jízdnímu stylu.

Pokud byste se chtěli mrknout, jak to je s možností sportovních podvozků na vás vůz, najdete pár informací na webových stránkách specialistů:

AP http://www.ap-sportfahrwerke.com
Bilstein http://www.bilstein.de
Eibach http://www.eibach.com
H + R http://www.hr-spezialfedern.de
JOM http://www.jom.de
KONI http://www.koni.de
KW http://www.kw-gmbh.de
Weitec http://www.weitec.de
joco666

Príspevok od používateľa joco666 »

chalosi ja tiez nad tym rozmyslam dat to dole troska ale neviem ci cely kit alebo pruziny stacia spidy mi radil ze staci pruziny...ja chcem max 4cm ist dole a jazdu nemam vobec extremnu lepsie povedanu sa vozim skor na oko aby to bolo nizsie.ako sa menia pruziny na vectre B sedan x18xe??
Používateľov profilový obrázok
tommyk999
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02 Mar 2008, 09:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Oxford [Kosice]

Príspevok od používateľa tommyk999 »

Co tak keby si tam dal Bilstein B4 a pruziny Eibach alebo Weitec, ale znizenie moze byt len 3 cm, keby si chcel znizit o 4 cm tak Bilsten B6 alebo 8.
Používateľov profilový obrázok
tommyk999
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02 Mar 2008, 09:36
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Oxford [Kosice]

Príspevok od používateľa tommyk999 »

Tu prerobili Vectru C GTS trochu vela penazi ale vysledok je super
http://www.spstyling.sk/newsletter/ovcgts/index.html
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - PODVOZOK/BRZDY"