Nemá niekto schému multimetra či multitimera ( neviem čo je správne ) - je to čierna skrinka pripojená na poistkovú dosku zozadu. Mám totiž problém ako to vyzerá z jedným z časovačov v multimetri. Časovač súvivsí s osvetlením interiéru, cyklovača predného a zadného stierača, blikaním výstražných smeroviek a ešte neviem s čím. Prejavuje sa to tak, že pri otvorení dverí sa nerozsvieti interiér, alebo ak pri vypnutom zapaľovaní a zapnutých obrysových svelách otvorím dvere tak by sa malo ozvať pískanie - ono sa ozve ale prerušované v takte asi 4 Hz, alebo cyklovač vôbec nejde a pod. Vyzerá to na nejaký skrat, alebo zvod na danom časovači, ktorý mu zmenil periódu a teraz robí psie kusy. Na všetkých schémach je multimeter kreslený iba ako čierna skrinka a nikde som nevidel jeho schému - ak by niekto mal, tak by mi to pomohlo. Prípadne ak niekto mal podobný problém...?
Je to MultiTimer.
Pochybujem že niekto má vnútorné zapojenie multitimeru.
Na VeBe som ho mal rozobratý, sú v ňom zákazkové integrované obvody, nedostupné bežne v obchode.
Skús ale skontrolovať podľa schémy napájanie multitimeru a uzemnenie.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
Toho som sa bál - musím teda ísť po všetkých spotrebičoch potencionálne využívajúcich daný časovač - to bude detektívka.
Tiež som si myslel, že je to multitimer, ale v Etzoldovej knižke je to multimemter - asi blbý preklad.
Po dlhšom štúdiu schém a vŕtaní sa v aute to vyzerá na problém s napájaním multitimera. už pri odomknutí auta nebliknú smerovky a pri otvorení dverí sa nerozsvieti interiér. Predpokladám, že centál by mal pri odomknutí zapnúť napájanie multitimera a to sa nestane. Z multitimera idú 3 vstupy do centrálu, ale neviem čo to je. V schémach som nikde nenašiel jednotku centrálu a ani to ako je to prepojené na multitimer. Nevie o tom niekto niečo?
takže problém je odhalený - konečne som sa prinútil a začalsom merať. Problém je v multitimeri. Po všetkých meraniach mi vyšlo že chyba musí byť iba v multitimeri, tak som šiel za kamarátom a strťil ho do jeho zafiry, a bolo to jasné. Takže potrebujem vymeniť multitimer - nemá niekto jeden voľne pohodený? samozrejme funkčný.
Chcel by som po dlhšej dobe zosumarizovať to načo som prišiel, keď som riešil tento problém
to čierne vľavo dole je zhorený plošák 1 toje jeden z prívodov napájania 2 to sú kontakty relé vytápania zadného skla - konkrétne je to cievka relé 3 vrchná rada relátok 4 nezhorený plošák multitimera.
Príčinou všetkého bolo použitie štandardného relé na pozícii relátka pre vykurovanie zadného skla. Ak si pozriete zapojenie klasického relé a modrého relé, ktoré je určené špeciálne na túto pozíciu, tak zistíte, že pri použití klasického relé dôjde k prehodeniu prívodu 12 V ne cievku a na spínacie kontakty relé. Čiže vytápanie zadného skla funguje normálne, akurát tých max 40 A pre sklo ide cez plošný spoj až kým tento nezhorí ako u mňa. Ja som to auto už takto kúpil. ale musel som vymeniť zadné sklo ( manželka vybavila ), to malo zopár odporových dráh prerušených, takže sa to prejavilo až po výmene skla. Oprava je jednoduchá ako vidno na obrázku, ale kým som na to došiel boli to dva týždne vŕtania sa v aute a študovanie schém. Samozrejme s náhradnými dielmi mi pomohol troodon. Takže bacha na pozíciu vytápania zadného okna striktne používať modré relé - mie je to len o záťaži, ale aj o zapojení.
super. fakt sikovne popisane. ja som sa k tomu vyhrievaniu este nedostal (sak nebolo treba tuto zimu ), ale najblizsie to skontrolujem, ci bude treba menit rele a ak ano, dakujem za velmi dolezite upozornenie .