problem zo štartovaním, výmena uhlíkov na štarteri

Moderátori: bukelo, buci_vectra

parlour
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 15 Jan 2012, 15:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ulič

problem zo štartovaním, výmena uhlíkov na štarteri

Príspevok od používateľa parlour »

dobry den mam problem vimenil som na štarteri uhliky a aj tak motor žatko štartuje a niekedy nechce ani naštartovat.. prosim o radu už neviem čo mam robit..

Upravený názov témy.
Mod.
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22939
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Napis aspon aku Astru mas, a aky motor v nej...
Problem so startovanim nemusi byt v starteri..
Slabo ti toci motorom?
Alebo toci, len nechytne?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
parlour
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 15 Jan 2012, 15:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ulič

Príspevok od používateľa parlour »

taak mam opel astra 17.TD rok vyrobi 1996 takžo toči.. ked je tepli motor za studena chyta paradne ale nie vždy.. tak neviem poradte..
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22939
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Mozno tomu starteru samotne uhliky nestacia, v akom stave bol zvysok startera?
Baterka je dobre nabita?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
parlour
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 15 Jan 2012, 15:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ulič

Príspevok od používateľa parlour »

ano baterka je dobre nabita novu baterku som tam kupil 12V75Ah.
štarter vizera byt dobry. no ja si myslim že možno to je chyba v držiaku na uhliky.. no neviej kod držiaku a na starom držiaku nič nepiše.. a taktiež nemožem najst kod podla ktoreho by som odjednal...
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Astra 1,7 CDTi, netoci starter

Príspevok od používateľa Marconi »

Caute borci, skripal mi starter, dal som ho zrepasovat, tocil krasne, obcas sa akokeby sekol, pripadne, otocil som klucom do startovacej polohy, blikali kontrolky aj display, drzal som a o dve sekundy natocil, motor nastartoval. To robile asi tyzden. V stredu som sadol do auta, otocim kluc, chcelo to tocit, blikali kontrolky aj display, ale uz som nenatocil. Dalej uz neblikaju kontrolky, ani displlay, iba tak cvakne, to je vsetko. Bateria je Banner 72 Ah, 720 A, ma max. mesiac, nedobijal som ju, jazdim kazdy druhy den v priemere, cca 25 km. Napatie na svorkach baterie je 12,45 V. Povodna bola Varta, 60 Ah. Je problem, ze by nestihal dobijat alternator? Neviem, aky ma prud davat alternator. Ma nietko takuto skusenost?
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Re: Astra 1,7 CDTi, netoci starter

Príspevok od používateľa Marconi »

Marconi napísal:Caute borci, skripal mi starter, dal som ho zrepasovat, tocil krasne, obcas sa akokeby sekol, pripadne, otocil som klucom do startovacej polohy, blikali kontrolky aj display, drzal som a o dve sekundy natocil, motor nastartoval. To robile asi tyzden. V stredu som sadol do auta, otocim kluc, chcelo to tocit, blikali kontrolky aj display, ale uz som nenatocil. Dalej uz neblikaju kontrolky, ani displlay, iba tak cvakne, to je vsetko. Bateria je Banner 72 Ah, 720 A, ma max. mesiac, nedobijal som ju, jazdim kazdy druhy den v priemere, cca 25 km. Napatie na svorkach baterie je 12,45 V. Povodna bola Varta, 60 Ah. Je problem, ze by nestihal dobijat alternator? Neviem, aky ma prud davat alternator. Ma nietko takuto skusenost?


Servisne menu ukazuje 12,3 V. Bol som to pozriet.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

zmeraj napätie pri naštartovanom motore
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

jupaza1 napísal:zmeraj napätie pri naštartovanom motore


Veľmi rád by som, no neštartnem, len to cvakne, podľa toho zvuku vysunie pastorok, no rotor štartéra sa nepohne.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
parlour
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 15 Jan 2012, 15:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ulič

Re: Astra 1,7 CDTi, netoci starter

Príspevok od používateľa parlour »

no tak kamarat tak to maš v Riti uhliky na rotore. aalebo aj rotor. skus vybrat a pozri sa na nom či nemaš puknute vunutie alebo niekde nie je polama taka medena dištička na špičke rotora.. alebo či to nie je nejako zdrete. popripade to skus vičistit a daj nove uhliky .. zaručujem ti že ti bude štartovat..

ak to nebude to čo som ti napisal tak tu napiš alebo mi zavolaj na čislo
0902 624 882
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Re: Astra 1,7 CDTi, netoci starter

Príspevok od používateľa Marconi »

parlour napísal:no tak kamarat tak to maš v Riti uhliky na rotore. aalebo aj rotor. skus vybrat a pozri sa na nom či nemaš puknute vunutie alebo niekde nie je polama taka medena dištička na špičke rotora.. alebo či to nie je nejako zdrete. popripade to skus vičistit a daj nove uhliky .. zaručujem ti že ti bude štartovat..

ak to nebude to čo som ti napisal tak tu napiš alebo mi zavolaj na čislo
0902 624 882


OK. No nevšimol si si, že som písal, že štartér je po repase. Uhlíky sú nové, šlo to ako "felda" štyri dni, ibaže sa občas pri štarte sekol, ale zároveň aj nahodil, potom už som nenaštartoval.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

jupaza1 napísal:sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:


Ok. Ibaže zatiaľ to neviem odmerať. Do tých 14,4 V. Príde kamoš s autom, skúsim to, dám vedieť.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Marconi napísal:
jupaza1 napísal:sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:


Ok. Ibaže zatiaľ to neviem odmerať. Do tých 14,4 V. Príde kamoš s autom, skúsim to, dám vedieť.


Takže, stále iba vysúva pástorok, dali sme 4. prevodový stupeň, trochu sme potlačlili auto, asi 40 cm, už sa štartér o niečo snažil, ale i tak natočiť motor sa nepodarilo. Ešte raz to skúsime, prípadne s pripojením štartovacích káblov, Test menu ukazuje 12,1 V, si myslím, že na pretočenie by to malo stačiť.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Marconi napísal:
Marconi napísal:
jupaza1 napísal:sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:


Ok. Ibaže zatiaľ to neviem odmerať. Do tých 14,4 V. Príde kamoš s autom, skúsim to, dám vedieť.


Takže, stále iba vysúva pástorok, dali sme 4. prevodový stupeň, trochu sme potlačlili auto, asi 40 cm, už sa štartér o niečo snažil, ale i tak natočiť motor sa nepodarilo. Ešte raz to skúsime, prípadne s pripojením štartovacích káblov, Test menu ukazuje 12,1 V, si myslím, že na pretočenie by to malo stačiť.


U30: 13 V, voľnobeh, to isté. Zajtra odťahovka a hajde do servisu.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Marconi napísal:
Marconi napísal:
Marconi napísal:
jupaza1 napísal:sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:


Ok. Ibaže zatiaľ to neviem odmerať. Do tých 14,4 V. Príde kamoš s autom, skúsim to, dám vedieť.


Takže, stále iba vysúva pástorok, dali sme 4. prevodový stupeň, trochu sme potlačlili auto, asi 40 cm, už sa štartér o niečo snažil, ale i tak natočiť motor sa nepodarilo. Ešte raz to skúsime, prípadne s pripojením štartovacích káblov, Test menu ukazuje 12,1 V, si myslím, že na pretočenie by to malo stačiť.


U30: 13 V, voľnobeh, to isté. Zajtra odťahovka a hajde do servisu.


Ako som očakával, štartér otestovaný nezávisle, solenoid ok, rotor sa nepohol. Trochu to i páchlo.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Marconi napísal:
Marconi napísal:
Marconi napísal:
Marconi napísal:
jupaza1 napísal:sorry neprečítal som celý príspevok, ale skús založiť druhú batériu, popr. túto nabiť, lebo zrejme tými štartmi si ju možno vybil. Napätie pri naštartovanom motore by malo byť okolo 14v max do 14,3 :wink:


Ok. Ibaže zatiaľ to neviem odmerať. Do tých 14,4 V. Príde kamoš s autom, skúsim to, dám vedieť.


Takže, stále iba vysúva pástorok, dali sme 4. prevodový stupeň, trochu sme potlačlili auto, asi 40 cm, už sa štartér o niečo snažil, ale i tak natočiť motor sa nepodarilo. Ešte raz to skúsime, prípadne s pripojením štartovacích káblov, Test menu ukazuje 12,1 V, si myslím, že na pretočenie by to malo stačiť.


U30: 13 V, voľnobeh, to isté. Zajtra odťahovka a hajde do servisu.


Ako som očakával, štartér otestovaný nezávisle, solenoid ok, rotor sa nepohol. Trochu to i páchlo.


Po výmene rotora, štartuje "jak oči". :)

Šťastné a veselé.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Páni, prosím Vás, ja už neviem, čo mám robiť. Dva krát som mal repasovaný štartér, druhy krát mi aj zhorel. Nedávno som tu písal, auto štartovalo krásne. Aký je vzťah alebo čo môže spôsobovať to, že mi auto štartuje krásne, zrazu prídem do auta, a nič. Iba "veľký odber" a nepretočí, štartér je zaseknutý. Druhý krát po sebe, prišiel známy, dali sme to na káble, či náhodou batery, ale práveže nie, je to znova štartér.

Pýtam sa, je to zlý repas (výmena uhlíkov, rotora, púzdier, neviem presne) alebo môže byť problém na ceste : batéria - štartér - spínacia skrinka? Batéria je Banner 72 Ah, 720 A, má mesiac. Zase mám auto nepojazdné, to poteší.

Ďakujem za reakcie.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Keby to bola spinacka, tak to by si pocul. Proste by ostal visiet a zhorel by tak.
Ak je tu vsetko OK tak ja tipujem na lacny repas .... jednoducho to nevydrzalo tolko, kolko malo
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Marconi
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Dec 2012, 13:34
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Marconi »

Komo napísal:Keby to bola spinacka, tak to by si pocul. Proste by ostal visiet a zhorel by tak.
Ak je tu vsetko OK tak ja tipujem na lacny repas .... jednoducho to nevydrzalo tolko, kolko malo

Spínačka pracuje ako má, pástorok sa vysunie, vráti späť, ale motor štartéra už nepretočí. Repas robil ten istý človek, i po druhý krát. Po prvom raze bol zhorený rotor, polámané uhlíky, aspoň to mi povedal. Je mi to divné, lebo repasy robí bežne.
Astra 1.7 CDTi, 74 kW, Caravan
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"