Kam mi mizne chladiaca zmes?

Moderátori: bukelo, buci_vectra

xpass

Kam mi mizne chladiaca zmes?

Príspevok od používateľa xpass »

keď sa darí, tak sa darí.. ( (Astra G 1,7 DTI combi - X17DT)

po nedávnej výmene čidla polohy kľuky nenastal vytúžený pokoj - mizne mi voda v nádobe chladiča, v posledných dňoch dokonca rekordne rýchlo - od nedele mi z rysky zbehlo na necelú polovicu... kua.

fakt je, že čo mám túto astru cca štvrtý rok, som sporadicky za mesiac-dva musel dolievať, ale jednak je to prijateľný časový interval a nakoľko som laik a nemám peňazí extra nazvyš, žil som s tým...

od alternátora je asi poháňané vodné čerpadlo, no a z hadice čo ide z čerpadla do kartra bolo z nemrznúcej zafarbené -pár dní som sledoval ako to kvapká, ale už tomu tak nie je. von šťava neuniká.

hladina oleja mi nerastie. napriek tomu je v oblasti otvárania kapoty ten chladič (klímy?) zadrbkaný statočne olejom.

počul som, že sa zvykne natlakovať systém, aby sa zistil únik. bez toho to zrejme nezistím, či hej?

ďakujem
Používateľov profilový obrázok
Stanley224
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 12 Mar 2008, 12:15
Auto: Iná značka
Bydlisko: Malacky
Bydlisko: Veľké Leváre
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Stanley224 »

Skús sa tu troška popozerať.určite to tu je písané
Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD
maťo34
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 20:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa maťo34 »

iurai

Príspevok od používateľa iurai »

treba pozriet, kade to tecie. kde je rano kaluz pod autom. alebo kde to pri zahriatom motore kvapka.
pri tomto pocasi je to zle s hladanim
alebo ti vodu spaluje motor - unik cez tesnenie alebo hlavu
Používateľov profilový obrázok
martin7888
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 11 Mar 2008, 16:22
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin7888 »

neviem ti poradiť viac ako ti poradili chalani, len ma zaujal jeden z odstavcov čo si napísal a to:

hladina oleja mi nerastie. napriek tomu je v oblasti otvárania kapoty ten chladič (klímy?) zadrbkaný statočne olejom.

Keď máš olejovú škvrnu na chladiči od klímy, Tak je pravdepodobne prasknutý. Funguje ti klíma?

Tvoj problém s únikom chlad. kvap. to síce nevyrieši, ale dal by som si to skontrolovať. Mal som totiž problém s chladičom.
Astra G caravan 1,4/16V
keka

Príspevok od používateľa keka »

Ozaj, aj mna tato tema zaujala. Ako casto musite dolievat chladiacu zmes do svojich aut? Ja mam svoju astru 2,5 roka a tiez to cca raz za 3 mesiace dolievam, hoci netreba toho vela doliat, ale aka-taka strata tam je. :?:
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22941
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Neviem si predstavit este aj chladiacu zmes dolievat. Mne sa drzi stale na jednom mieste.
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
xpass

Príspevok od používateľa xpass »

Ďakujem za reakcie.

No, fakt je, že to už von neuniká.... Teda sa to musí odparovať či čo.
Nechcel som to riešiť čul v zime, ale za týždeň dolievam zmes cca 1 až 1,5 litra... :twisted:

Hej, klíma mi chladí, a olej mi neuteká, nerastie... Proste zaujímavé.

A kopnem astru do riti, tak, že odletí - pred mesiacom som menil čidlo polohy kľuky a asi budem v tom opäť - symptómy detto, tak to idem dať na diagnostiku. A zas prašule... :?

Kto z Vás to tu vravel, že sa radšej vrátil k japoncovi? Asi by som mal zvážiť :roll:
Používateľov profilový obrázok
martin7888
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 11 Mar 2008, 16:22
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin7888 »

Mne sa už podarilo prisť na problém, prečo mi uniká voda. Mal som prasknuté tesnenie pod hlavou. Dá sa na to prísť tak že po jazde sú tvrdé hadice na obeh vody a po uvolnení víka na nádobke hadice zmäknú. Vymenil som tesnenie pod hlavou a aj rozvody keďže boli pred výmenou a všetko je odvtedy v pohode, voda drží a nestráca sa. Cena komplet opravy 300€.
Astra G caravan 1,4/16V
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

@martin7888 - hadice sú vždy po jazde tvrdé, na každom aute s uzavretým systémom chladenia.
Je tam pretlak.

Čo sa týka dolievania, mením kvapalinu raz za 2 roky a netreba dolievať.

@xpass - áno, odparuje sa, vo valcoch... tesnenie pod hlavou sa poškodí buď, ak je tesnenie namontované na neočistený blok, alebo ak je hlava zle doťahovaná, alebo pri jazde na LPG alebo ak sa použije nevhodná nemrznúca zmes. Alebo iba tak...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
martin7888
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 11 Mar 2008, 16:22
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin7888 »

Ja sa v týchto motorových častiach moc navyznám, ja som skôr na elekriku. Mne len povedali že mám prasknuté tesnenie pod hlavou. Spôsobuje to upchávanie kanálikov chladiaceho systému, ktoré prechádzajú cez toto tesnenie. To tvrdnutie hadíc po jazde bude skôr tak ako som písal, lebo po oprave už netvrdnú. Tvrdnutím mám na mysli to že sú natlakované ako balony. Je to natlakovanie aj viditeľné. Astru mám už 4 roky a vždy sa mi tvrdli hadice po jazde a strácala sa mi voda, až sa to stalo neúnosným. Vodu som dolieval po každej jazde, teplota vody bola vždy trošku pod normou a hadice nafúknuté ako balony. Po oprave hadice netvrdnú, teplota vody v norme a hlavne nestráca sa voda. Len pre info: tesnenie bolo prasknuté pod 4-tým valcom.
Astra G caravan 1,4/16V
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22941
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

JA som mal tiez v prdeli tesnenie pod hlavou...v nobemri 2008. Medzi 3 a 4 valcom som mal dieru jak svet. Az mi to vylestilo valce....:D Hodilo sa nove tesnenie, ani vybrus nebolo treba robit jak vsade tvrdia. Pri jednej robote sa aj rozvody komplet vymenili...uz bolo na case.
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
1micra
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 98
Dátum registrácie: 22 Sep 2009, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Poprad
Bydlisko: Levoča

Príspevok od používateľa 1micra »

cafte..... Ja mám tento obdobný problém od času kedy mi vymenili chladič, ktorý bol evidentne prasknutý, predtým som dal vymeniť pri výmene rozvodov aj tesnenie pod hlavou, naliali sme tam destilku, ktorú som menil asi tak najmenej v lete 4x aby sa vyčistil systém od spalín a oleja, všetko bolo OK až kým som v jeseni nenalial chladiacu zmes, vtedy sa to začalo neúmerne strácať chl.zmes.... zatiaľ som nikde nenašiel miesto kadiaľ by mohla inikať len miesta kde boli demontované hadice a už neviem čo mám robiť keď odstavím auto po jazde tak je neskutočný podtlak v systéme a nádržka po otvorení ako tlakový hrniec a voda fuuuč a Ja hlava v smútku....vie niekto poradiť čo ďalej????????????
Používateľov profilový obrázok
martin7888
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 11 Mar 2008, 16:22
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin7888 »

1micra napísal:cafte..... Ja mám tento obdobný problém od času kedy mi vymenili chladič, ktorý bol evidentne prasknutý, predtým som dal vymeniť pri výmene rozvodov aj tesnenie pod hlavou, naliali sme tam destilku, ktorú som menil asi tak najmenej v lete 4x aby sa vyčistil systém od spalín a oleja, všetko bolo OK až kým som v jeseni nenalial chladiacu zmes, vtedy sa to začalo neúmerne strácať chl.zmes.... zatiaľ som nikde nenašiel miesto kadiaľ by mohla inikať len miesta kde boli demontované hadice a už neviem čo mám robiť keď odstavím auto po jazde tak je neskutočný podtlak v systéme a nádržka po otvorení ako tlakový hrniec a voda fuuuč a Ja hlava v smútku....vie niekto poradiť čo ďalej????????????


robi ti to aj po kratkej jazde a mas tvrde po jazde aj hadice?
Astra G caravan 1,4/16V
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22941
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Ved pise, ze mu tlakuje hadice....To znamena ze mas netesnost na hlave....Ked si menil tesnenie, robili ti aj vybrus?
Bo ak nie, je tam pravdepodobnost, ze to bolo treba spravit....a teraz sa ti chl. system tlakuje od motora....Cize hlava dolu, pozret , vymenit znova tesnenie, sroby, a dat skontrolovat a zbrusit hlavu. :?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Používateľov profilový obrázok
martin7888
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 11 Mar 2008, 16:22
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin7888 »

langdon2 napísal:Ved pise, ze mu tlakuje hadice....To znamena ze mas netesnost na hlave....Ked si menil tesnenie, robili ti aj vybrus?
Bo ak nie, je tam pravdepodobnost, ze to bolo treba spravit....a teraz sa ti chl. system tlakuje od motora....Cize hlava dolu, pozret , vymenit znova tesnenie, sroby, a dat skontrolovat a zbrusit hlavu. :?


Presne tak, bud mas prasknute tesnenie pod hlavou alebo ina netestnost pod hlavou pri tesneni. Cize vymenit a skontrolovat ako uz poradil langdon2. nezabudni dat vediet ako to dopadlo.
Astra G caravan 1,4/16V
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

mne tlakovalo hadice pri vsetkych autach, co som mal, a co mali v poriadku termostat
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

iurai napísal:mne tlakovalo hadice pri vsetkych autach, co som mal, a co mali v poriadku termostat


...to je normálne, ale až vtedy, keď stúpne teplota. Ak tlak vzrastie hneď po štarte, je to tesnenie pod hlavou.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
1micra
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 98
Dátum registrácie: 22 Sep 2009, 10:49
Auto: Iná značka
Bydlisko: Poprad
Bydlisko: Levoča

Príspevok od používateľa 1micra »

Nooo tesnenie pod hlavou mi menili s tým, že prebrúsili hlavu ale aj počas krátkej a dlhej cesty mi teplota nestúpa a drží sa v norme...mám 1,7 DTi ISUZU nenašiel som nikde náznak úniku len mi nieje jasné, že keď sme tam naliali v lete destilku všetko bolo OK a začalo to až pri výmene za chladiacu zmes, menil som aj viečko vyr.nádržky...
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Niektoré chladiace zmesy sú agresívne voči častiam chl. systému, resp. sú nekompatibilné. Často narušia tesnenie pod hlavou. Akú zmes si dával?
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"