chvílu kúri a chvílu nie
Moderátori: dulo, buci_vectra
- lubo098
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: LV
preplachnut sa to da, vypustis chladiacu zmes (najlepsie vytiahnut spodnu hadicu z chladica), nalejes preplachovy sajrajt,zapnes kurenie na plne pecky, nehas chvilu bublat.potom to vypustis a nalejes naspat chladiacu.
bordelu co vytece sa netreba bat, byva ho tam dost.
bordelu co vytece sa netreba bat, byva ho tam dost.
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
- Peter Kuľha
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 259
- Dátum registrácie: 07 Dec 2010, 09:02
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Veľké Kapušany
- Bydlisko: Michalovce
- Kontaktovať používateľa:
Alebo vymeniť rovno radiátor keď je v prdeli
VW Passat B4 Variant 1,8 66kw (90hp)
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
ked si mal "medene" tiahlo vytiahnute z tej malej ciernej packy, a hybal si tou packou, tak si citil hmotnost klapiek vo vnutri kurenia ? aj buchotali v krajnych polohach ?
ja trocha nerozumiem tomu, ze obe hlinikove trubky mas horuce a ono to nekuri. potom by mal byt prietok kvapaliny
mas ventil kurenia na hadiciach do kurenia - je za motorom a je ovladany podtlakom od ventilceka, ktory je vedla kabinoveho filtra ?
ked das teplotu na LO, malo by to zavriet podtlakovy
ja trocha nerozumiem tomu, ze obe hlinikove trubky mas horuce a ono to nekuri. potom by mal byt prietok kvapaliny
mas ventil kurenia na hadiciach do kurenia - je za motorom a je ovladany podtlakom od ventilceka, ktory je vedla kabinoveho filtra ?
ked das teplotu na LO, malo by to zavriet podtlakovy
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
no ventil som nenašiel /respektíve nevidel/.
Spozoroval som ale nerovnomerné zohrievanie tých rúr.
Včera ma popálili tak som to viac nechytal.
Ale mal som teraz studený motor a tak som naštartoval a skúšal ako sa zohrievajú. Horná hadica, čo ide do radiátora v smere šípky, je horúcejšia a už pri 75°C ju neudržím. Zatiaľ čo spodnú (smerujúcu asi von z neho) áno. Je chladnejšia citeľne. Ale teplá celkom dosť. No udržím ju.
Meďenú tyčku sa mi nepodarilo vytiahnuť, takže som to ručne neskúsil pokiaľ to chodí...ale chodí to dosť až po samotný vrch.
Vzhľadom na tú studenšiu spodnú rúru z radiátora by to mohol byť zasratý/zlý radiátor?
Spozoroval som ale nerovnomerné zohrievanie tých rúr.
Včera ma popálili tak som to viac nechytal.
Ale mal som teraz studený motor a tak som naštartoval a skúšal ako sa zohrievajú. Horná hadica, čo ide do radiátora v smere šípky, je horúcejšia a už pri 75°C ju neudržím. Zatiaľ čo spodnú (smerujúcu asi von z neho) áno. Je chladnejšia citeľne. Ale teplá celkom dosť. No udržím ju.
Meďenú tyčku sa mi nepodarilo vytiahnuť, takže som to ručne neskúsil pokiaľ to chodí...ale chodí to dosť až po samotný vrch.
Vzhľadom na tú studenšiu spodnú rúru z radiátora by to mohol byť zasratý/zlý radiátor?
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Dá sa vybrať bez toho že by som musel rozoberať celú palubovku? Z boku tie plasty mám zhodené no je to len tak tak. Aj tak pôjdem asi s tým k mechanikovi, len keby som ho chcel najskôr vyčistiť, či to zvládnem.
Tak ako písal lubo098 najskôr vypustiť, potom pozriem radiátor, vložím naspäť, nastriekám tam toto http://cetex.sk/autokozmetika/valma/bars-nural-500g.html
prefúkam a zasa dám chladiacu?
@lubo098 mala by tam ísť taká istá, ako tam bola? Alebo v prípade, že to celé vymením, je to jedno ?
EDIT: alebo toto som ešte našiel? http://www.interstore.sk/produkt/BARS-Bars-Nural-cistenie-chladiaceho-systemu-150g-p4192482.html
Tak ako písal lubo098 najskôr vypustiť, potom pozriem radiátor, vložím naspäť, nastriekám tam toto http://cetex.sk/autokozmetika/valma/bars-nural-500g.html
prefúkam a zasa dám chladiacu?
@lubo098 mala by tam ísť taká istá, ako tam bola? Alebo v prípade, že to celé vymením, je to jedno ?
EDIT: alebo toto som ešte našiel? http://www.interstore.sk/produkt/BARS-Bars-Nural-cistenie-chladiaceho-systemu-150g-p4192482.html
- lubo098
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: LV
vyskusaj ten preplach.podla mna to pomoze, lebo ako som vravel kurenie fungovalo, cize tam mozu byt len usadeniny kedze auto dlho stalo.
myslim ze chladiaca by mala ist rovnaka aka tam je, mam pocit ze sa rozdeluju podla farby, cervena a zelena, tieto by sa nemali miesat.
myslim ze chladiaca by mala ist rovnaka aka tam je, mam pocit ze sa rozdeluju podla farby, cervena a zelena, tieto by sa nemali miesat.
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
iurai napísal:ako trubky ?
na to ze je to mobil robi dobre fotky
kukni si toto
je to pohlad z pravej strany, hore je hore, dole je dolu
http://s10.postimage.org/r319bchp5/ecc0.jpg
Ľudia tak som to prečistil tým sráčom, no ono to bohvie ako nepridalo. Ale mám pocit, že je spodná rúra už horucejšia ako bývala. Neudržím už na nej ruku. Takže možno niečo snáď povolilo.
Čo však je haluz, že raz to kúri lepšie a druhý krát zasa nie.
Pozoroval som tú tyčku, čo je túto na fotografií tak v polovici. Mne na najmenšom stupni cuká (akoby preskakoval motorček alebo to tlačil nižšie no už je to na doraz). Opačne zasa na vrchu, kde púšťa teplý vzduch, nejde vždy hore. Zasekáva sa trochu a preskakuje. Môžeš mi poslať fotku maximálnej hornej pozície toho ventilu, čo ťahá tá "zlatá" tyčka? Ja mám pocit, že ešte o pol centi by mala ísť hore a tým pádom by to pustilo horúcejší vzduch.
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Veď vyhačkaj tú klapku a skús ju nastaviť ručne raz do jednej a potom do druhej polohy.
Furt si myslím, že máš problém tu, v tej zmiešavacej klapke...
Furt si myslím, že máš problém tu, v tej zmiešavacej klapke...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
aj ja mám ten pocit...ale nemôžem to vyháčknuť a nechcem to urvať...skúšal som silnejšie no sa mi to aj šmýka, aj sa už bojím....
povolil som dokonca aj ten šrób na tej čiernej kládke, ale ani keď som ho úplne vyšroboval som nemohol s tým pohnúť :/ idem to ešte vyskúšať....mám vypustenú chladiacu kvapalinu, čakám kým motor vychladne aby som nalial novú destilovanú a prepláchol to. Ale nemyslím žeby to bolo moc zapchaté...voda vyšla špinavá ale čakal som väčší humus....takže mi to tiež pripáda, že už jedine v tomto mieste bude problém
EDIT:// Už som to dodžubal úplne...tyčku som zhodil...kládka chodí pekne dole aj hore, cítim doraz až tak klopká a ide to ľahúčko.
Horšie je, že sa mi zhodila ta tyčka z hora a tam už nedám ani prst, nie to ešte ruku....fakt nemám páru ako to tam naspäť trafiť. Budem to musieť celé rozobrať :/
povolil som dokonca aj ten šrób na tej čiernej kládke, ale ani keď som ho úplne vyšroboval som nemohol s tým pohnúť :/ idem to ešte vyskúšať....mám vypustenú chladiacu kvapalinu, čakám kým motor vychladne aby som nalial novú destilovanú a prepláchol to. Ale nemyslím žeby to bolo moc zapchaté...voda vyšla špinavá ale čakal som väčší humus....takže mi to tiež pripáda, že už jedine v tomto mieste bude problém
EDIT:// Už som to dodžubal úplne...tyčku som zhodil...kládka chodí pekne dole aj hore, cítim doraz až tak klopká a ide to ľahúčko.
Horšie je, že sa mi zhodila ta tyčka z hora a tam už nedám ani prst, nie to ešte ruku....fakt nemám páru ako to tam naspäť trafiť. Budem to musieť celé rozobrať :/
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
No ďalšie veci načo som prišiel.
Tyčku som dal naspäť chodí poriadne ako má...dolial destilovanú vodu cca 3,5 litra, prepláchol a znova vypustil.
Čo je ale teraz "sranda"????
Spodná hadica od radiátora je úplne studená. Horná je žeravá, neudržím ju. Auto nekúri vôbec, ani ťuk.
Kde nájdem nejaký ventil, čo púšťa vodu do radiátora? Je tam niečo také?
Alebo to kúri stále a len tá klapka mieša studený vzduch z vonku vs. teplý z radiátora?
Tyčku som dal naspäť chodí poriadne ako má...dolial destilovanú vodu cca 3,5 litra, prepláchol a znova vypustil.
Čo je ale teraz "sranda"????
Spodná hadica od radiátora je úplne studená. Horná je žeravá, neudržím ju. Auto nekúri vôbec, ani ťuk.
Kde nájdem nejaký ventil, čo púšťa vodu do radiátora? Je tam niečo také?
Alebo to kúri stále a len tá klapka mieša studený vzduch z vonku vs. teplý z radiátora?
- Peter Kuľha
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 259
- Dátum registrácie: 07 Dec 2010, 09:02
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Veľké Kapušany
- Bydlisko: Michalovce
- Kontaktovať používateľa:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=12441&sid=c7221ee88de3ad04fea4ac1a1e21be59
ten čo je dole na obrázku (nie pri kabínovom filtri)
v téme sa oňom aj dočítaš viac, mal by sa nachádzať v motorovom priestore za saním niekde dole a idú z toho hadice, to uvidíš.
Keď ho vyberieš tak možeš vyskúšať či funguje (fúknuť albo vcucnúť ústami) a ak je zlý tak by mal stať okolo 10-15 eur.
ten čo je dole na obrázku (nie pri kabínovom filtri)
v téme sa oňom aj dočítaš viac, mal by sa nachádzať v motorovom priestore za saním niekde dole a idú z toho hadice, to uvidíš.
Keď ho vyberieš tak možeš vyskúšať či funguje (fúknuť albo vcucnúť ústami) a ak je zlý tak by mal stať okolo 10-15 eur.
VW Passat B4 Variant 1,8 66kw (90hp)
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
- Peter Kuľha
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 259
- Dátum registrácie: 07 Dec 2010, 09:02
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Veľké Kapušany
- Bydlisko: Michalovce
- Kontaktovať používateľa:
A inak niektorí ten ventil riešili tak,že ho vlastne odstránili, čiže voda je v radiátore vždy, už kúrenie potom ovláda len klapka miesenia.
EDIT: hadice z toho ventila by mali byť teplé, alebo či nejaké hadice nie sú poprehadzované, už ma nič nenapadá.
EDIT: hadice z toho ventila by mali byť teplé, alebo či nejaké hadice nie sú poprehadzované, už ma nič nenapadá.
VW Passat B4 Variant 1,8 66kw (90hp)
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
Vectra B X18XE1 http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=37110
Vectra B X25XE Steinmetz
e-mail: peterkulha7@gmail.com
tel. : 0944393951
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Mne to nefúkalo...majiteľ tvrdil, že to predtým kúrilo. Ja som mal kvôli fúkaniu rozobratý ventilátor a som sa čudoval, čo to je pri tom aj som mal hadičku odpojenú...dal som ju síce naspäť, ale v podstate som to mohol nejako pokaziť. Lebo odkedy som opravil kúrenie tak som prišiel nato, že to nekúri. Teda kúrilo to slabo.
Teraz to nekúri vôbec. Tak ja neviem. Zavzdušnený by systém už nemal byť. Mal som dlho naštartované aj klesla voda, tak som zasa trošku dolial ale potom sa pol hoďku už ani nepohla, čiže vzduch by nemal robiť problém. Tyčka na klapke chodí hore dole pekne...
Akurát som z toho jeleň, že predtým som mal obe hadice už teplé a teraz je tá spodná úplne studená. Či mi ten sajrajt na čistenie nerozpustil nejaké čiastočky a tie nezapchali radiátor už úplne......
No zaviezť to do servisu momentálne nemôžem lebo nemám paniaze, tak to buď počká, alebo to skúsim ešte pozrieť. Najradšej by som vybral ten ventilátor a vyskúšal doň napustiť horúcu vodu, či prejde do všetkých častí a čí kúri celý. To by som hneď vedel, či je dobrý alebo nie. Takto je to len také skúšanie a tápanie.
Teraz to nekúri vôbec. Tak ja neviem. Zavzdušnený by systém už nemal byť. Mal som dlho naštartované aj klesla voda, tak som zasa trošku dolial ale potom sa pol hoďku už ani nepohla, čiže vzduch by nemal robiť problém. Tyčka na klapke chodí hore dole pekne...
Akurát som z toho jeleň, že predtým som mal obe hadice už teplé a teraz je tá spodná úplne studená. Či mi ten sajrajt na čistenie nerozpustil nejaké čiastočky a tie nezapchali radiátor už úplne......
No zaviezť to do servisu momentálne nemôžem lebo nemám paniaze, tak to buď počká, alebo to skúsim ešte pozrieť. Najradšej by som vybral ten ventilátor a vyskúšal doň napustiť horúcu vodu, či prejde do všetkých častí a čí kúri celý. To by som hneď vedel, či je dobrý alebo nie. Takto je to len také skúšanie a tápanie.
zopar poznamok:
k ventilu kurenia v motorovom priestore - ked z neho odpojime podtlakovu hadicku, ostane uplne otvoreny - pre skusanie kurenia je to v poriadku
k hlinikovym hadiciam do vymenika kurenia - ked sa motor nastartuje, a jedna z nich citelne zaostava v oteplovani sa, tak je asi vymenik upchaty
do chladiacej sustavy sa nedava destilovana voda, ale normalna z vodovodu (lebo potom moze vyzrat rozne kovy v obehu - napr. tesnenie pod hlavou)
preplach chladiacej sustavy ci kurenia sa robi tak, ze sa na vhodnom mieste (alebo aj viacerych) otvori okruh, a tam sa pripoji hadica z vodovodu a pusti sa tam tlakova voda. aj roznymi smermi.
pekne miesta su - horna hadica chladica. u X20XEV vystupna hadica z motora - niekde pod zapalovacou cievkou
pokial je problem s vymenikom, tak sa vypusti kvapalina z obehu, povolia privodne trubky a do nejakeho igelitu sa zachyti voda, aby nenatiekla do koberca.
vymenik das von, doma v kupelni vyskusas jeho priechodnost.
(toto je zabava pre celu rodinu ...)
ak je zla, nalejes do neho octovu esenciu, nech rozpusta usadeniny.
cim teplejsiu, tym rychlejsie posobi. kludne tam moze byt aj den
k ventilu kurenia v motorovom priestore - ked z neho odpojime podtlakovu hadicku, ostane uplne otvoreny - pre skusanie kurenia je to v poriadku
k hlinikovym hadiciam do vymenika kurenia - ked sa motor nastartuje, a jedna z nich citelne zaostava v oteplovani sa, tak je asi vymenik upchaty
do chladiacej sustavy sa nedava destilovana voda, ale normalna z vodovodu (lebo potom moze vyzrat rozne kovy v obehu - napr. tesnenie pod hlavou)
preplach chladiacej sustavy ci kurenia sa robi tak, ze sa na vhodnom mieste (alebo aj viacerych) otvori okruh, a tam sa pripoji hadica z vodovodu a pusti sa tam tlakova voda. aj roznymi smermi.
pekne miesta su - horna hadica chladica. u X20XEV vystupna hadica z motora - niekde pod zapalovacou cievkou
pokial je problem s vymenikom, tak sa vypusti kvapalina z obehu, povolia privodne trubky a do nejakeho igelitu sa zachyti voda, aby nenatiekla do koberca.
vymenik das von, doma v kupelni vyskusas jeho priechodnost.
(toto je zabava pre celu rodinu ...)
ak je zla, nalejes do neho octovu esenciu, nech rozpusta usadeniny.
cim teplejsiu, tym rychlejsie posobi. kludne tam moze byt aj den
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Ja zas o tej destilke viem presne opačne.
Destilka áno, vodovoda nie, pretože sa vyzrážajú minerály vo vode obsiahnuté.
Destilka áno, vodovoda nie, pretože sa vyzrážajú minerály vo vode obsiahnuté.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET