Dobrý deň mám taký problém pred dvomi týždňami som opel zafiru 1,9 cdti r.výroby 2006 odstavil na poľnú cestu lebo mi svietila kontrolka žhavenia som dal na najvyššie otačky a po 20 minutkách klesol výkon a s motora sa začalo dymiť potom má odtiahli kolegovi kamarati k nemu on robi v servise a pozeral ho a povedal že treba nové turbo turbo kúpil za 1100 eury tu mám prvú otazku je ta cena skutočné dobra alebo je to až moc a ešte ked ho tam strčil svieti kontrolka mazania či neviete čo môže byť s tým
ano 20 minut na najvýšich otáčkach kvoli tomu že mi svietila kontrolka žhavenia a kamarad mi povedal že treba turbo prefuknuť že na mieste to na najvyšie otačky dať
kua ja utekam z STK pri merani EK , co sa nemozem divat a hlavne pocuvat tych par sekund ako sa trapi motor bez zataze pri max. otackach ! a ty si to dobrovolne drzal 20 minut???? a dufam, ze si to potom hned vypol - samozrejme, ze je turbo KO!
a ked svieti kontrolka zhavenia alebo nejaka ina , tak to hodim na diagnostiku , pri svietaciej kontrolke zhavenia to je na 99% vadny zhavic .
ano beriem, ze treba sem tam za cas "prefuknut" motor, turbo ale vyberiem sa niekde na kopce a poriadne prevetram auto pod zatazou a po vyblbnuti a spalenych 10 litrov nafty necham poriadne vychladnut , aspon 2 cigaretky s pokojom vyfajcim
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
Ak je to pravda a nerobíš si z nás srandu, tak sa poďakuj kamarátovi, môže ti rovno kúpiť nový motor do auta.
A ty druhý krát porozmýšľaj, prečo je na otáčkomeri na konci červené políčko...určite to nebude prefúknutie turba
ono kontrolka žhavenia najčastejšie zasvieti počas jazdy ked je vynútená regeneracia filtra pevnych častíc (DPF filter) , pokial ho auto má ... teda asi tak to pochopil ten tvoj kamarát ked ti radil tú sprostosť.... ale čo už teraz s tým ... no držim palce , potom napíš ako si dopadol
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika
PatresF píše:ano 20 minut na najvýšich otáčkach kvoli tomu že mi svietila kontrolka žhavenia a kamarad mi povedal že treba turbo prefuknuť že na mieste to na najvyšie otačky dať
DOBRY BOZE TO CO MAS ZA KAMARATA? KEBY TO AUTO MALO NOHY TAK TI NAKOPE ZADOK
dobré chlapi šmeše pobavili to som nespravil ja ale moj oco on má také sproste napády a teraz trošku na vážnejšiu tému motor už je v nebičku nech mu je zem ľahká a teraz otázka na Vás páni neviete kde by som zahnal motor z19dt