Keďže som sa o tému displejov zaujímal dostatočne dlho, pripravil som stručný prehľad všetkých druhov. Obrázky sú väčšinou z Astry G ale v iných modeloch sa väčšinou menia len v tvare, funkcie a zobrazovanie sú zhodné
DID - Double Information Display
- najstarší model displeja používaný u prvého modelu Opel Astra F
- 2 zobrazované informácie (dátum a čas)
- v prípade počúvania rádia zobrazuje názov stanice a RDS informácie
TID - Tripple Information Display
-štandardný display používaný vo väčšine starších modelov Opel
-3 zobrazované informácie (dátum, čas a teplota)
-v prípade počúvania rádia zobrazuje názov stanice a RDS informácie
- pri stlačení oboch tlačidiel naraz zobrazuje aktuálnu rýchlosť
MID - Multi Information Display
Displej s palubným počítačom, okrem štandardných informácií, ako sú teplota, čas, RDS, ukazuje tiež:
- Okamžitá spotreba paliva
- Priemerná spotreba paliva
- Celková spotreba paliva
- Priemerná rýchlosť
- Prejdená vzdialenosť
- Zostatok paliva v nádrži
- Stopky
Okrem toho, MID vykonáva také funkcie ako:
- Kontrola hrúbky brzdového obloženia
- Kontrola hladiny oleja
- Kontrola hladiny chladiacej kvapaliny
- Kontrola hladiny kvapaliny ostrekovačov
- Kontrola žiaroviek v koncových svetlách
Ovládanie je pomocou tlačidiel na páčke (Set a Reset). Stlačením oboch tlačidiel súčasne zobraziť informácie o kóde motora.
BID - Board Information Display
Tieto displeje vyšli spoločne s rádiom CCRT700 a umožňovali pomocou nich používať telefón. Pomocou Tech2 sa dá display upraviť na rôzne použitie.
GID - Graphic Information Display
Monochromatická navigácia dostupná jedine s rádiami NCDR 1100 (BC + rádio + CD + navigácia) alebo NCDR 1500 (BC + rádio + CD + navigácia + telefón). Primitívne navigovanie pomocou šípok.
CID - Colour Information Display
Farebný displej s navigáciou. Obsahuje všetky funkcie predchádzajúcich modelov. Pred vytiahnutím z auta je potrebné displej odpárovať od rádia, inak budete mať problémy a displej sa stane nepoužiteľný. Pozor pri nákupe. Ovládanie palubného počítača je pomocou rádia v kombinácii s tlačidlami na páčke pri volante
Snímač teploty
Prišlo mi viacero otázok, prečo po výmene displeja za novší, ktorý by mal ukazovať teplotu sa na displeji zobrazuje --.- °C . Je to preto, lebo je potrebné zapojiť snímač vonkajšej teploty, ktorý tam pravdepodobne chýba. Konektor sa nachádza z vnútornej strany nárazníka. Konektor je biely s modrým a modro-bielym káblom, stačí doň nacvaknúť snímač a zacvaknúť do dierky v nárazníku.
Najprv však skontrolujte, či máte v konektore k displeju zapojené piny 2 a 4 (modrý a modro-biely vodič)
Opäť poprosím, ak som na niečo zabudol dajte mi vedieť
//téma si zaslúži status Dôležité
//bukelo
Prehľad dostupných displejov OPEL
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- EsTo
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 1464
- Dátum registrácie: 31 Júl 2007, 13:56
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bardejov
- Bydlisko alt: Brno
- Kontaktovať používateľa:
Prehľad dostupných displejov OPEL
Opel Omega B+ 2001 2.6V6 Sport 132kW Y26SE LPG
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla
Opel Astra F 1995 1.7TD Isuzu 60kW -ex
Opel Calibra A 1992 2.0i Turbo 4x4 150kW C20LET - na jar na predaj
Opel Sintra 1999 2.2 DTi 85kW X22DTH
Junge Hase auf vier Rädern....Nehovor hopla, pokým nemáš Opla